آیا از تکنولوژی هایفوتراپی برای لاغری هم استفاده می شود ؟

آیا از تکنولوژی هایفوتراپی برای لاغری هم استفاده می شود ؟

آیا از تکنولوژی هایفوتراپی برای لاغری هم استفاده می شود ؟

یکی از مشکلاتی که همه افراد در تمام سنین با آن مواجه می شوند چربی ‌های موضعی و زیر پوستی است. این امکان وجود دارد که با گرفتن رژیم یا ورزش لاغر شده باشید اما همچنان در قسمت هایی از بدنتان چربی ‌های اضافی وجود داشته باشد. یا ممکن است وزنتان به طور کلی مناسب باشد اما به دلیل مسائل ژنتیکی در پهلو و شکم شما چربی مشاهده شود. بدن انسان هیچ قانون خاصی برای آب کردن پربی ها ندارد. به همین دلیل است که روش ‌های درمانی خاصی برای حدف چربی ‌های موضعی به وجود آمده است که ما در کلینیک الهیه تهران در این مقاله قصد داریم یکی از این روش ها را به شما معرفی کنیم. هایفوتراپی یکی از روش های ایمن ، بدون دردسر و موثر است که می‌تواند به شما کمک فراوانی در زمینه لاغری کند.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران

هایفوتراپی چیست؟

هایفو (HIFU) مخفف عبارت امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا می باشد. تاثیرات این امواج بر روی لایه ‌های مختلف پوست و زیر پوست است و این امکان را دارد که با مکانیسم‌ های مختلفی اثرات زیبایی و درمانی بر روی بدن بگذارد. به طور مثال یکی از دلایل استفاده از هایفوتراپی درمان تومورهای پروستات است. در این مورد امواج طوری تنظیم خواهند شد که فقط و فقط به بافت توموری آسیب برسانند صدمه ای به اندام ها و بافت های کناری وارد نکنند. با هایفو می توان لیفت صورت نیز انجام داد به صورتی که امواج بر لایه‌ های عمقی پوست تاثیر بگذارند و پوست را به کلاژن سازی تحریک کنند. با این کار چین و چروک ‌های صورت رفع شده، پوست و عضلات صورت نیز سفت و به سمت بالا می روند.

اگر بخواهیم از هایفوتراپی برای لاغری استفاده کنیم ، امواج دستگاه را بر روی بافت چربی جمع شده در اندام مورد نظر متمرکز خواهیم کرد. امواج فراصوت هایفو بدون رساندن آسیب به لایه‌ های سطحی پوست ، آن ها را پشت سر گذاشته و به بافت چربی برخورد می کنند. دمای چربی ‌های مورد هدف نیز بالا رفته و به طور کلی حدف خواهند شد. البته این کار را می‌توان به نحوی انجام داد که به طور همزمان به از بین رفتن چربی ها ، پوست نیز سفت شود و از شل شدن آن جلوگیری کرد. تنها روشی که می تواند این دو کار را به طور همزمان انجام دهد هایفو است. هایفوتراپی هم برای آقایان و هم برای خانم ‌ها قابل استفاده می باشد.

مراحل انجام کار هایفوتراپی

در جلسه درمانی هایفو ، امواج فراصوت آن با قدرت به سمت چربی ها پرتاب می شوندنحوه طراحی این امواج به گونه ای بوده است که همه آن ها در یک نقطه متمرکز شوند. این کار دقیقا مانند  آزمایش سوزاندن کاغذ با استفاده از ذره بین و نور خورشید است. امواج فراصوت هایفو به گونه ای از بین لایه های پوست عبور می کنند که هیچ برخوردی با  آن ها نداشته باشند و آسیبی نرسانند ؛ به طوری که امواج تا قبل از رسیدن به بافت چربی پراکنده هستند و هنگام رسیدن به چربی در یک نقطه جمع می شوند.

بنابراین تا هنگامی که این امواج پراکنده هستند، نمی‌ توانند گرمای زیادی ایجاد کنند (دمای ۵۶ درجه سانتی‌گراد) و به بافت ‌ها آسیب برسانند. اما زمانی که به بافت چربی که می رسند ، باعث بالا رفتن دمای نقطه‌ کانونی خواهند شد. به این شکل سلول ‌های بافت چربی گرم شده و از بین می‌روند. بعد از هایفو تراکم چربی ها به شدت کاهش می یابد.

آسیب رسانی به بافت چربی باعث می شود تا مرگ سلولی یا نکروز اتفاق بیفتد. سلول ‌هایی که می میرند و از بین می روند هفته ها یا ماه های بعد به مرور زمان ترمیم شده و از اندام مورد اصابت امواج خارج می گردند. همچنین چربی ها نیز توسز کبد یا مجاری لنفاوی از آن ناحیه بیرون کشیده می شوند. به این ترتیب لاغری حاصل خواهد شد. با توجه به نوع عملکرد امواج فراصوت ، می‌ توانیم از این امواج جهت بهبود انحنای سطحی بدن نیز استفاده نماییم.

هایفوتراپی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران – هایفوتراپی

آثار و نتایج هایفوتراپی

خارج شدن سلول‌ های چربی که توسط امواج آسیب دیده اند از بافت تحت درمان تقریبا بین ۸ تا ۱۲ هفته به طول می انجامد. معمولا بعد از هفته‌ ی چهارم بعد از جلسه هایفو، نتایج آن خود را نشان می دهند و تا هفته دوازدهم این نتایج و آثار هایفو مشاهده می شوند. برای مشاهده‌ی نتایج قطعی هایفوتراپی برای لاغری باید صبر زیادی به خرج دهید زیرا این امکان وجود دارد ۹ ماه زمان لازم باشد تا عوارض آن کامل از بین برود و لاغری حاصل از هایفو قابل مشاهده شود. این زمان برای افراد مختلف متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد.

چه تفاوتی میان کاهش چربی و کاهش وزن وجود دارد؟

  • کاهش چربی: برعکس تمام روش‌ های همراه با جراحی و بدون جراحی برای رسیدن به لاغری ، نتایج هایفوتراپی برای لاغری مادام العمر است چرا که به کمک این روش سلول‌ های چربی برای همیشه و به طور کامل حذف خواهند شد و حتی در صورت افزایش وزن ، در ناحیه ای که با هایفو درمان شده است ، افزایش سایز نخواهید داشت. این به آن معنا است که بعد از درمان اگر وزنتان هم تغییری نکند، لباس ‌های سایز کوچک تر در تن شما می نشیند.
  • کاهش وزن: هنگامی که وزن شما کم می شود ، در واقع عداد سلول ‌های چربی بدن تغییری نمی کند و تنها سایز آن ‌ها کاهش می یابد. پس اگر دوباره وزن اضافه کنید ، سلول‌ های چربی نیز رشد کرده و بزرگ شدن پهلو‌ها، ران، شکم ، بازوها و باسن را به همراه دارد.

پس می توانیم نتیجه بگیریم که هایفو هم می تواند باعث لاغری شود و هم باعث ثابت ماندن سایز در مناطقی که تحت درمان بوده اند.

مزایای هایفو تراپی چیست؟

  • روش غیرتهاجمی با تاثیر زیاد: میزان اثرگذاری هایفو و نتایج آن مشابه روش های تهاجی همراه با جراحی مانند لیپو ساکشن است. اما مزیت هایفو این است که نیازی به جراحی ، اتاق عمل ، برش و بخیه ندارد.
  • ریکاوری سریع:تقریبا می توان گفت که هایفوتراپی به هیچ عنوان دوره نقاهت یا ریکاوری ندارد. در واقع شما می توانید بعد از جلسه هایفو تراپی تمامی کارهای روزمره خود را ادامه دهید.
  • ایمنی بالا : این روش ایمنی بالایی داشته و توسط FDA نیز تایید شده است. همچنین تمامی مراجعه کنندگان به کلینیک الهیه تهران رضایت بالایی از این روش داشته اند و با مشکل خاصی مواجه نشده اند.

چه افرادی می توانند از خدمات هایفو استفاده نمایند؟

محدودیت خاصی برای انجام هایفوتراپی وجود ندارد. اما مواردی وجود دارد که ممکن است شما را از انجام این کار منع کند به طور مثال :

  • سن زیر 18 سال
  • خانم هایی که در دوران شیردهی یا بارداری هستند.
  • افراد مبتلا به بیماری های عفونی
  • افراد مبتلا به بیماری های پوستی
  • افرادی که در محل درمان زخم یا اسکار دارند.

معایب هایفوتراپی

طبق گفته برخی از مراجعه کنندگان ممکن است افراد در طول جلسه درمانی احساس داغ شدن، گز گز یا سوزن سوزن شدن کمی داشته باشند. این موارد کاملا به ضخامت لایه‌ چربی که امواج به آن ها برخورد می کند ، دارد. اما برخی از نواحی بدن هم حساسیت بالایی ندارند و درد و سزوشی در این قسمت ها حس نمی شود. از طرف دیگر که آستانه تحمل درد همه افراد یکسان نیست و ما معمولاً قبل از شروع جلسه درمان به مراجعین خود این مورد را خاطر نشان می کنیم که امکان دارد درد کمی را حس کنند. با این حال هایفوتراپی برای لاغری روشی بدون درد و بدون تهاجم محسوب می‌ شود و مزایای آن بیشتر از معایبش است.

عوارض جانبی

عوارض جانبی این روش بسیار کم بوده زیرا هیچ جراحی و برش و بخیه ای را تجربه نخواهید کرد. به همین علت عوارض و خطرات آن کاهش می یابد و حتی در صورت مشاهده عوارض نیز این اطمینان را داشته باشید که تمامی آن ها بعد از گذشت چند روز کاملا از بین خواهند رفت. از عوارض این روش می توان به حساسیت پوستی و یا قرمزی و تورم اشاره کرد. در صورتی شاهد تداوم این عوارض بودید و یا عوارض دیگری را به غیر از موارد گفته شده مشاهده کردید بعتر است با کلینیک تماس گرفته و نوبت معاینه بگیرید.

دوران نقاهت

همان طور که گفته شد دوران نقاهت هایفوتراپی تقریبا صفر است و هیچ دوره ریکاوری برای آن تعریف نشده است. با رعایت نکات مراقبتی می توانید بعد از هایفو تراپی فعالیت های عادی و روزانه خود را از سر بگیرید. همچنین بعد از جلسه درمانی خود ازومی به بستری شدن ندارید و به سرعت می توانید از کلینیک مرخص شود. غیرتهاجمی بودن هایفوتراپی باعث شده است تا افراد زیادی خواهان انجام آن باشد و آن را به روش های همراه با جراحی مانند لیپوساکشن ترجیح دهند. کلینیک الهیه تهران یکی از مراکزی است که این روش را زیر نطر متخصصان مجرب انجام می دهد و نتایج آن را برای شما تضمین می کند.

تعداد جلسات

لازم نیست که تعداد جلسات زیادی را به منظور انجام هایفوتراپی به کلینیک مراجعه نمایید. به طور کلی به یک یا دو جلسه مشاوره و معاینه قبل از هایفوتراپی نیاز دارید و خود جلسه اصلی درمان نیز در یک زور و در طی چند ساعت انجام می شود. همچنین به دلیل آن که برش و بخیه ندارد ، نیاز به مراجعه مجدد برای کشیدن بخیه ها ندارید.

در صورت نیاز و یا مشاهده عوارض غیر طبیعی بعد از هایفو می توانید با هماهنگی قبلی به پزشک خود مراجعه نمایید و معاینه شوید و داروهای جدید دریافت کنید. تمامی این موارد در جلسات مشاوره برای شما عزیزان گفته خواهد شد.

مراقبت های قبل از هایفوتراپی

  • اجتناب از مصرف الکل و دخانیات از چند روز قبل
  • در صورتی که از داروهای خاصی استفاده می کنید به پزشک خود اطلاع دهید.
  • محل درمان را کاملا تمیز کنید.
  • تمامی انتظارات خود از درمان رادر جلسه مشاوره بیان کنید.
  • سعی کنید کمی زودتر از زمان نوبت خود در کلینیک حضور داشته باشید.

مراقبت های بعد از هایفوتراپی

  • پرهیز از قرار گرفتن در برابر نور خورشید و رفتن به سولاریوم
  • در معرض سرمای شدید قرار نگیرید.
  • استفاده نکردن از مواد آرایشی شیمیایی در محل درمان
  • عدم استفاده از آنتی بیوتیک ها
  • استفاده از داروهای ضد اضطراب در روز درمان در صورتی که استرس بالایی دارید.
  • نوشیدن بیشتر آب
  • عدم مصرف نوشیدنی های الکلی و مصرف دخانیات

نتیجه گیری

وقتی صحبت از کاهش وزن به میان می ‌آید، روش های معمول در مورد آن به ذهنتان می آید مانند پزشکان و متخصصان تغذیه و رژیم‌ شناسان، مربیان ورزشی ، حتی مربیان سلامت روان. اما ممکن است یک راه آسان تر و سریع تر نیز  وجود داشته باشد که هنوز به آن فکر نکرده اید: هایفوتراپی. به نظر می رسد استفاده از هایفوتراپی یکی دیگر از راه هایی است که مردم با آن به کاهش وزن و سایز می رسند. این روش غیر تهاجمی بوده و بدون جراحی انجام می شود. در نتیجه دوران نقاهت و عوارض جانبی خاصی ندارد. نتایج آن نیز همیشگی می باشد.

کلینیک الهیه تهران یک مرکز مناسب برای هایفوتراپی

ما تمام تلاش خود را کرده ایم تا بتوانیم تیم پزشکی متشکل از پزشکان متخصص ، پرستاران مجرب و اپراتور ها و تکنسین های کارآزموده را در کنار هم گرد آوریم. این کار نتیجه ای جز خدمات زیبایی بدون مشکل و رضایت بیماران و متقاضیان زیباجو برای ما نداشته است. ما این اطمینان را به شما خواهیم داد که با کمک ما میتوانید بهترین تجربه را از انواع عمل های جراحی زیبایی و درمانی داشته باشید. برای تجربه کردن یک حس خوب می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و در رابطه با جراحی مورد نطر خود از آن ها مشاوره بخواهید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191012756

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 2 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicelahieh

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

https://clinicelahieh.com

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

 سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicelahieh.com/rmu7

لینک آپارات : https://aparat.com/v/RYhmg

لینک نماشا: https://www.namasha.com/v/8ekoz1Ew

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر:https://twitter.com/saYKrgeWxpj9e23/status/1504355998705852416?s=20&t=olJtbDRnp_SfHJ4DTeNHlw

لینک یوتیوب: https://youtube.com/shorts/5EPMp1GrroI

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

بیماریهای پوستی ناشی از استرس
جدیدترین متد جوانسازی صورت
فاصله استاندارد لب و بینی
معیار های زیبایی جهانی
تاثیر سایز آلت در رابطه جنسی
بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • تهران شهرک غرب،فاز۶،گل افشان
  • 9120043630-2191012756
  • info@clinicelahieh.com

درباره مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد با کادر درمانی بسیار با تجربه و تجهیزات کاملا به روز در خدمت همشهریان عزیز استان تهران و سایر هموطنان در سایر نقاط کشور بوده است و سالیان متمادی خدمات ارزنده ای به زیباجویان عزیز ارائه نموده  است .به جهت خدمات بی  نظیر مجموعه و مشاوره رایگان و شرایط پرداخت آسان و همچنین رضایت مندی زیباجویان عزیز از مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد،مراجعین بسیار زیادی به این مجموعه از کشورهای همسایه داشته ایم و خد ار اشاکریم که توانسته ایم خدمت کوچکی ارائه کنیم.

آخرین مقالات مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

آخرین خدمات مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

بیماریهای پوستی ناشی از استرس
جدیدترین متد جوانسازی صورت
فاصله استاندارد لب و بینی
معیار های زیبایی جهانی
تاثیر سایز آلت در رابطه جنسی
بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار
بهترین ضد آفتاب ضد لک ایرانی
اصلاح صورت بعد از تزریق چربی
تزریق فیلر چانه

دسترسی سریع کلینیک

  • صفحه اصلی
  • فروشگاه
  • بلاگ
  • خدمات ما
  • گالری
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • نوبت دهی
  • 989120043630-982191012756-09128809963
  • ایران،تهران
  • info@clinicelahieh.com

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

دکتر بهناز

مدیریت کلینیک

دکتر بهناز

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت آراد تجارت الکترونیک آواسینا  و مجموعه دکتر جان با مجوزهای کسب و کار اینترنتی می باشد.