زیبایی چانه و گونه با تزریق چربی

زیبایی چانه و گونه با تزریق چربی
محتوا پنهان
1 زیبایی چانه و گونه با تزریق چربی
1.1 تزریق چربی چیست؟

زیبایی چانه و گونه با تزریق چربی

یکی از معیارهای زیبایی چهره داشتن تقارن در اعضای صورت است. متاسفانه برخی از افراد به دلایلی از این زیبایی بی‌نصیب بوده و همین موضوع باعث کاهش اعتماد به نفس آن‌ها می‌گردد.

در چند سال اخیر تزریق چربی به چانه و گونه به دلیل مزیت‌های فوق‌العاده‌ای که در زاویه‌سازی صورت و ایجاد چانه‌ای و گونه ای خوش فرم و زیبا دارد توانسته توجه افراد را به خود جلب کند.

برداشتن چربی‌های اضافه از بدن و استفاده از آن‌ها برای به وجود آوردن حجم و فرم مطلوب در یک نقطه دیگر از بدن، فرآیندی است که با نام تزریق چربی شناخته می‌شود.

این فعالیت به خاطر نتایج طبیعی و اثرات مثبتی که در وضعیت ظاهری افراد دارد، طرفداران بی‌شماری پیدا کرده است.

بسیاری از عمل‌های زیبایی برای مدت‌ها رد و نشانه‌های خود را روی چهره افراد باقی می‌گذارند اما در تزریق چربی، هرگز چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.

انتقال چربی به چانه فعالیتی است که موجب صافی و وضوح بیشتر خط فک می‌شود و جذابیت زیادی برای چهره شما به وجود می‌آورد.

برای به وجود آوردن یک تغییر ظاهری زیبا در چانه و گونه، روش‌های زیادی وجود دارد. بعضی از افراد به سراغ روش‌های جراحی ‌می‌روند و در کنار متحمل شدن یک هزینه بسیار سنگین، عوارض جانبی زیادی را نیز تحمل می‌کنند.

استفاده از پروتز‌ها برای چانه و گونه در کنار همه آثار جانبی، ممکن است بسیار دردناک نیز باشند اما تزریق چربی به چانه و گونه  بسیاری از مشکلات را حل کرده و یک انتخاب امن، مطمئن و بی‌دردسر را پیش روی افراد مختلف قرار داده است.

تزریق چربی به چانه و گونه یک فعالیت دائمی نیست و نتایج آن برای همیشه باقی نمی‌مانند. شما پس از مشاهده اثرات این فرآیند، می‌توانید در مورد تکرار کردن یا نکردن آن برای خود تصمیم بگیرد.

به طور معمول بیشتر افرادی که این تزریق را پشت سر می‌گذارند، خواهان ادامه دادن آن در آینده هستند چرا که انتقال چربی به چانه و گونه، افراد را به استاندارد‌های ظاهری مد نظر خود بسیار نزدیک می‌کند.

کلینیک الهیه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه-کلینیک الهیه

تزریق چربی چیست؟

تزریق چربی به صورت یکی از موثرترین و ماندگارترین روش های جوانسازی و جبران حجم از دست رفته چربی پوست است. وجود حفره‌های متعدد در صورت، فرو رفتگی گونه و حتی اصلاح فرم لب ها از جمله دلایلی است که می تواند با تزریق چربی جبران شود.

پیوند چربی روشی است که در آن بافت چربی از ناحیه مورد نظر در بدن فرد متقاضی  برداشته می شود  و پس از طی پروسه فرآوری به نقاط  مختلفی در ناحیه زیر پوست تزریق می شود.

اصطلاح پیوند چربی اتولوگ به روشی گفته می شود که منبع چربی بدست آمده از همان شخصی باشد که قرار است از آن استفاده شود.

سالهاست که از این روش برای اهداف مختلف  چه در زمینه ی جوانسازی  و برطرف کردن نقص های صورت، مانند ترمیم  ناحیه اسکار و زخم(سر -صورت و دست ها)،  و همچنین تحریک رشد فولیکول های مو استفاده می شود.

از نظر بسیاری، بافت چربی اتولوگ به عنوان ماده پرکننده ایده آلی برای جوان سازی صورت در نظر گرفته می شود، زیرا یکی از زیست سازگارترین فیلرهای  پوستی بدون ایمونوژنسیته  را نشان می دهد، نتیجه درمان با تزریق چربی ایجاد بافتی نرم، طبیعی و همگن با بافت طبیعی در ناحیه مداخله می باشد و ممکن است دارای اثرات نیمه دائمی تا دائمی باشد.

(بستگی به ناحیه تزریق و میزان چربی تزریقی، ناحیه دونور سایت جهت برداشت چربی  و روش فرآوری آن دارد ).

تزریق چربی به کدام نواحی از بدن انجام می شود؟

از دست رفتن حجم قسمت های مختلف بدن و افتادگی پوست یکی از رایج ترین مسائلی است که با افزایش سن بسیاری از افراد با آن دست وپنجه نرم می کنند.

برای درمان این مسئله، روش های مختلفی مانند ایمپلنتو پرکننده های مصنوعی وجود دارد. اما استفاده از پیوند چربی محبوبیت بیشتری به خود اختصاص داده است چرا که :

چربی مورد نیاز از بدن خود فرد تأمین می شود. بنابراین احتمال بروز علائم آلرژی و حساسیت کمتر است. چرا که از چربی های مصنوعی و حیوانی برای انجام این کار استفاده نمی شود.

نتیجه تزریق چربی بعد از مدت زمان کوتاهی به صورت کاملاً طبیعی قابل مشاهده است.

تزریق چربی به سینه

با استفاده از تزریق فیلر به سینه نه تنها می توانید سایزش را به صورت طبیعی افزایش دهید، بلکه می توانید کاملاً طبیعی فرم دلخواهتان را نیز به آن ها بدهید.

بر اساس نظرسنجی های انجام شده، استفاده از این عمل زیبایی، کاملاً طبیعی تر از از جایگذاری ایمپلنت است. معمولاً برای این عمل زیبایی سینه از چربی کمر و یا بازو استفاده می شود.

تزریق چربی باسن

تزریق چربی به باسن معمولاً با هدف افزایش جذابیت ظاهری انجام می شود! و ارتباط خاصی به سن فرد متقاضی ندارد.

برای انجام این جراحی، معمولاً به حجم زیادی از چربی نیاز است.

به همین دلیل چربی مورد نیاز را از قسمتهایی که چربی زائد دارند، برمی دارند. قسمتهایی مانند شکم و ران.

تزریق چربی صورت

در میان قسمت های مختلف بدن، صورت اولین جایی است که آثار پیری در آن ظاهر می شود. چرا که با گذر زمان، چربی صورت به دلیل افزایش سن و از بین رفتن مواد مغذی کم و کمتر می شود.

این چربی از دست رفته موجب کاهش حجم بخش های مختلف صورت، خصوصاً زیر چشم، گونه، لب و … می شود. بنابراین تزریق چربی به صورت معمولاً برای نواحی زیر استفاده می گردد :

تزریق چربی به زیر چشم

تزریق چربی به زیر چشم معمولاً بنا به دلایل مختلفی انجام می گیرد. نازک و البته حساس بودن پوست دور چشم باعث می شود که اثر اشعه آفتاب و افزایش سن بیشتر از قسمت های دیگر صورت روی آن نمایان شود.

بنابراین از تزریق فیلر به زیر چشم برای رفع تیرگی و کبودی دور چشم و از بین بردن چین وچروک استفاده می شود.

همانطور که گفته شد، پوست زیر چشم به نسبت سایر قسمت های بدن، از حساسیت بیشتری برخوردار است و همین مسئله باعث می شود به محض افزایش سن و یا مشکل داخلی، چین و چروک و گودی و تیرگی زیر چشم مشاهده شود.

بنابراین تزریق چربی به این ناحیه، برای جوانسازی صورت از اهمیت و حساسیت بیشتری برخوردار است.

به عنوان مثال، در طول جراحی، جهت جلوگیری از پخش شدن مواد در سایر قسمت ها، جراح باید علاوه بر سرعت عمل بالا، بداند که بیمار در چه شرایطی قرار گیرد.

به عبارت دیگر، برای این عمل جوانسازی صورت ، فرد باید در حالت نشسته باشد و نه خوابیده. بنابراین در صورتی که تمایلی به انجام این کار دارید، بهتر است که از افراد متخصص و با تجربه در این زمینه کمک بگیرید.

تزریق چربی به لب

برای بزرگ کردن و افزایش حجم لب، روش های مختلفی وجود دارد که یکی از بهترینشان تزریق چربی به لب از بدن خود فرد است! روش انجام این کار به خود بیمار بستگی دارد.

به عبارت دیگر شما می توانید تزریق با به یک لب و یا هر دوی آن ها انجام دهید. استفاده از این روش در مقایسه با سایر روش ها مانند تزریق ژل و کاشت پروتز عوارض کمتری دارد.

تزریق چربی به واژن (تزریق چربی به لابیا)

داشتن رابطه جنسی سالم یکی از مهم ترین اصول داشتن زندگی زناشویی لازم است. معمولاً با گذر زمان و افزایش سن و یا دلایل ژنتیکی، زنان اندام تناسلی زیبایی نداشته و همین مسئله در اعتماد به نفس و رابطه زناشویی شان تأثیر منفی گذاشته است.

به همین دلیل است که در سال های اخیرجوانسازی واژن با تزریق چربی به همراه تنگ کردن واژن از جمله پرطرف دار ترین جراحی های زیبایی بوده است.

میزان ماندگاری تزریق چربی در این حالت، بین 2 الی 1 سال متغیر است!

تزریق چربی دست و پا

یکی از قسمتهایی از بدن که نشانه های پیری در آن ظاهر می شود، پوست پشت دست است. زمانی که چربی پوست دست از بین برود، استخوان ها، رگ ها وحتی تاندون های بدنتان به چشم می آیند!

بنابراین اگر علاقه ای به دیدن هر روز این صحنه ندارید، می توانید با برداشتن چربی از زیر شکم و تزریق به دست و یا پشت پا، جوانی را به خود بازگردانید.

تزریق چربی به چانه

تزریق چربی به چانه و فک یک روش غیر تهاجمی و غیر جراحی است که جهت از بین بردن چانه های دوقلو و یا زاویه سازی و مدلینگ صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این فرآیند هیچ نوع برشی در نواحی مورد نظر زده نمی‎شود و تزریق غالبا بدون خونریزی و درد به سرعت پایان می‌یابد.

در ادامه با کلینیک بین المللی پوست ، مو و زیبایی ارومیه همراه باشید تا در مورد مزایا و فواید تزریق چربی به چانه و گونه بیشتر اطلاعات کسب کنید.

امروزه افراد بیشتر از قبل به ظاهر و زیبایی خود اهمیت می دهند بنابراین در این میان روش های متعددی صحت این امر ابداع شده است یکی از این روش ها عمل زیبایی انتقال چربی می باشد.

عمل زیبایی تزریق چربی با بهره بردن از آخرین تجهیزات و تکنولوژی ساخت این مزیت را برای بیماران فراهم خواهد ساخت تا بدون هیچ گونه دردسری به هدفشان که همان زیبایی هر چه بیشتر است برسند.

سایر روش‌های زاویه سازی چانه

با گسترش محبوبیت مد و فشن بین مردم، بسیاری از خانم‌ها و آقایان به دنبال متدهای مختلفی هستند که بتواند زیبایی ظاهریشان را دوچندان کند.

در همین راستا بسیاری از افرادی که به دنبال متقارن سازی چهره خود هستند، روش‌های زیر را برای زاویه سازی چانه و فک انتخاب می‌کنند:

تزریق ژل موقت: تزریق پرکننده به چانه یک روش غیر جراحی است که کانتور و شکل کلی چانه را تغییر می‌دهد. تزریق ژل یک روش محبوب به ویژه برای افرادی است که نسبت به نمای نیم رخ و تمام رخ خود حساس هستند و می‌خواهند ساختار صورت متعادل‌تری داشته باشند.

پرکننده‌های چانه می‌توانند خط فک را نمایان‌تر کنند و چهره را جوان‌تر نشان دهند؛ این تزریق‌ها همچنین می‌توانند تعادل بیشتری را بین صورت و گردن ایجاد نمایند.

تزریق فیلر چانه روشی نسبتاً ساده است که پزشکان آموزش دیده و متخصص در مطب یا کلینیک خود آن را انجام می‌دهند.

ژل‌های موقت مواد ژل طبیعی هستند که غالباً از کلاژن و اسید هیالورونیک (مواد زیستی طبیعی) تشکیل شده‌اند و با سرنگ‌های مخصوص به بافت‌های نرم چانه یا دیگر عضوهای صورت تزریق می‌شوند.

تزریق ژل دائمی: برخی افراد ترجیح می‌دهند که ژلی را به صورتشان تزریق نمایند که نیاز به تکرار جلسه نداشته باشد و در همان جلسه اول نتایجی دائمی ‌دریافت کنند.

برای این دست از افراد فیلرهایی با ماندگاری فوق العاده طراحی شده که از مواد شیمیایی مقاوم ساخته شده‌اند.

پروتز دائمی: برخی از افراد مانند کسانی که به صورت مادرزادی استخوان چانه و فک تمایز نیافته و کوچک دارند وجود دارند که تزریق ژل یا چربی مناسبشان نیست و مجبورند از یک راهکار دیگر برای حجم دهی استفاده نمایند.

جایگذاری پروتز چانه از جمله راه حل‌های دائمی‌ است که می‌تواند طی یک جلسه جراحی ساده وکوتاه، چهره فرد را دگرگون نماید.

تزریق چربی به گونه

گونه‌ها یکی از اجزای خاص در چهره هستند که باعث می‌شوند فرد زیباتر و جذاب‌تر به نظر برسد.

تزریق چربی به این ناحیه باعث حجم دهی گونه می‌شود و از این طریق چهره دارای برجستگی بیشتر خواهد شد. بدون شک یکی از جالب‌ترین تحولات جراحی زیبایی طی سال‌های اخیر، تزریق چربی بوده است. ترانسفر چربی به گونه فرآیندی است که طی آن، چربی از بدن فرد گرفته می‌شود و به گونه انتقال داده می‌شود تا بتوان حجم مناسبی در این قسمت به دست آورد.

این روش علاوه بر اینکه گونه را زیباتر می‌کند موجب می‌شود تا با تغییر در سلول‌های بنیادی و سنتز کلاژن، چهره جوان‌تر به نظر آید و مشکلاتی مانند افتادگی گونه نیز در سنین بالا برطرف شوند.

این روش کاملاً بدون عارضه و امن است به همین علت برای افرادی که نسبت به عوامل خارجی حساسیت دارند مناسب خواهد بود؛ زیرا سیستم ایمنی بدن به چربی‌هایی که از بدن خود فرد بوده است، واکنش نشان نمی‌دهد.

مراحل تزریق چربی به چانه و گونه

چانه

ابتدا باید چربی‌ها به کمک دستگاه‌های مختلف استخراج شوند. این دستگاه‌ها با حرکات لرزشی یا رفت و برگشتی در درون بافت چربی، سبب خرد شدن بافت چربی گشته و از این طریق می‌توان آن‌ها را با دستگاه‌های مکنده بیرون کشید. با توجه به اینکه چه مقدار چربی برای تزریق مورد نیاز است، حجم چربی برداشت شده از بدن برای تزریق چربی به گونه نیز متفاوت خواهد بود.

معمولاً چربی  بیش از حد نیاز برداشت می‌شود؛ زیرا مقداری از مواد مخلوط با چربی نیز وجود دارند که باید از محلول حذف شده و چربی خالص به همراه پی آر پی موجود در خون فرد به بدن تزریق شوند.

همچنین مقدار تزریق باید بیشتر باشد تا چند ماه اول که بیشترین جذب از آن صورت می‌گیرد، نتیجه عمل را دستخوش تغییر قرار ندهد.

حتی اگر چربی برداشت شده بیش از حد نیاز باشد، ایرادی ندارد؛ زیرا فرد معمولا نیاز دارد طی ماه‌های آتی، دوباره تزریق انجام دهد و به همین چربی‌ها نیاز پیدا خواهد کرد. لازم به ذکر است این چربی‌ها در صورت درخواست فرد مراجعه‌کننده به صورت کاملا استریل و فریز شده،نگهداری می‌شوند تا برای تزریق بعد نیازی به برداشت چربی نباشد.

بعد از اینکه چربی از ناحیه‌ مورد نظر برداشت شد، باید آن را تصفیه کرد و مواد اضافی که به همراه آن استخراج شده است را از چربی جدا نمود.

برای این کار معمولاً از دستگاه سانتریفیوژ استفاده می‌شود. علت اهمیت اینکار این است که نباید مواد اضافی داخل چربی باشد؛ زیرا در آن صورت، بافت‌ها آسیب دیده، وارد محل تزریق شده و نتیجه بسیار بدی را مشاهده می‌کنیم.

پس از فرآیند خالص‌سازی، چربی را در سرنگ مخصوص می‌ریزند. ناحیه‌ای که انتقال چربی به آنجا انجام می‌شود باید استریل شود تا به همراه نوک سرنگ انتقال آلودگی به بافت‌های درونی پوست انجام نگیرد.

عفونت، یکی از معضل‌هایی است که در تزریق چربی با آن روبرو می‌شویم.

البته این معضل‌ زمانی رخ می‌دهد که عمل، در کلینیک‌های غیر استریل انجام گیرد. به همین منظور سعی کنید این کار را زیر نظر یک پزشک حاذق و در یک کلینیک معتبر انجام دهید.

سپس تزریق در قسمتی خاص و عمقی مشخص انجام می‌شود. ممکن است تزریق در چند قسمت از چانه فرد اعمال گردد. منطقه‌ تزریق براساس تشخیص پزشک تعیین خواهد شد.

گونه

حجم دهی و برجسته‌تر کردن گونه با تزریق چربی، طی بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.

در ابتدا برای به دست آوردن چربی مورد نیاز برای تزریق،‌ از لیپوساکشن برای مکش چربی از نواحی تعیین شده استفاده می‌شود.

برای انجام لیپوساکشن، برش های کوچکی در ناحیه‌ی مد نظر ایجاد می‌شود که هیچ‌گونه جای زخمی بجا نمی‌گذارند.

حین لیپوساکشن، پزشک از یک کانولای کوچک و استریل برای برداشت چربی از نواحی دیگر بدن (اعم از ران، باسن یا شکم) استفاده می‌کند. چربی برداشته شده قبل از تزریق، در دستگاه سانتریفیوژ قرار می‌گیرد تا خاص و استریل شود و سپس این چربی بدست آمده بوسیله‌ی یک میکرو سرنگ در اندازه‌ی دقیق به هرکدام از گونه‌ها تزریق می‌شود.

طی هر تزریق، مقادیر بسیار کمی از چربی به گونه‌ها تزریق می‌شود که این امر از پس زدن چربی توسط بدن جلوگیری می‌کند و موجب می‌شود پزشک بتواند نتایج طبیعی و زیبایی را ایجاد کند.

این روش کم تهاجمی طی بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و معمولا 10 الی 15 میلی‌لیتر چربی به هر یک از گونه‌ها تزریق می‌شود.

با این حال، محل قرارگیری و مقدار چربی تزریق شده ممکن است در هر کدام از گونه‌ها متفاوت باشد. از آنجایی که چربی توسط بدن بازجذب می‌شود، پزشک معمولا مقدار بیشتری از آنچه نیاز است را به گونه‌ها تزریق می‌کند.

فرد همان روز مرخص می‌شود اما بعد از چند روز باید دوباره برای ارزیابی محل تزریق مراجعه کند.

توجه داشته باشید که این روش هر 1 الی 5 سال به تکرار درمان نیاز دارد تا بتوان نتایج را حفظ کرد.

مزایای تزریق چربی به چانه و گونه

چانه

لازم است قبل از اقدام به هر گونه فعالیت زیبایی، حتما در مورد مزایا و عوارض احتمالی آن روش اطلاعات کافی به دست بیاورید.

پس از کسب اطلاعات، انتخاب یک مرکز معتبر و باتجربه در حوزه زیبایی، مهمترین گام در این راه است.

تزریق چربی به چانه و فک همانند تمامی روش‌های زیبا‌سازی، دارای مزایای منحصر به خود می‌باشد که در زیر با آن‌ها آشنا می‌شویم:

از بین رفتن چانه‌های دو قلو

فک‌سازی طبیعی برای کسانی که ذاتا چانه‌های بسیار کوچک دارند.

از بین بردن نواقص و یا نامتقارن بودن چانه

همگون و متوازن کردن خطوط فک و چانه با یکدیگر

دو چندان شدن زیبایی ظاهری افراد

قابل استفاده بودن این روش برای خانم‌ها و آقایان

استفاده از چربی طبیعی بدن خود فرد برای تزریق

ایمن بودن این روش و تایید آن توسط FDA

ماندگاری بالا و ایمن نسبت به تزریق ژل و فیلر

حجیم کردن چانه

رفع خطوط و چین و چروک‌های ناحیه چانه

کوتاه بودن روند بهبودی و دوران نقاهت

گونه

ر کسی پوشیده نیست که گونه ها نقش مهمی در میزان زیبایی صورت، تقارن، حدود لبخند و حتی شکل چشم‌ها دارند.

به همین دلیل ایجاد تغییرات ظریف در شکل و حجم گونه‌ها از طریق تزریق چربی به گونه می‌تواند ظاهر کل صورت ما را به میزان قابل توجهی تغییر مثبت دهد!

به طور کلی موارد زیر را می‌توان به عنوان مهمترین دلایلی نام برد که باعث می‌شود افراد نسبت به انجام تزریق چربی تمایل داشته باشند:

درمان ایرادات ناحیه گونه: انتقال چربی باعث رفع ایرادات و کاستی‌های صورت می‌شود.

کانتورینگ صورت: تزریق چربی برای تغییر در حالت کلی چهره و کانتورینگ صورت مفید است

قرینه سازی: انجام انتقال چربی در اصلاح تقارن بین دو گونه، یا تقارن کلی صورت و ایجاد تعادل بین اجزای صورت موثر است.

جوانسازی: گاهی تزریق چربی برای فرار از پیری و رفع چین و چروک‌های صورت انجام خواهد شد و می‌تواند ظاهری جذاب و جوان‌تر را برای فرد به ارمغان آورد.

پیری و افزایش سن باعث می‌شود که گونه‌ها به سمت پایین کشیده شده و دچار افتادگی شوند، در چنین شرایطی زیر چشم گود شده و چین و چروک‌هایی در خطوط کنار چشم و اطراف دهان ایجاد می‌گردد.

تزریق چربی به گونه‌ برای اصلاح فرم صورت: یکی از کاربردهای اصلی تزریق چربی در گونه اصلاح فرم صورت به نحوه دلخواه هر شخص می‌باشد.

معمولا تزریق چربی گونه برای صورت‌های کشیده، بهترین نتیجه را خواهد داشت. زیرا با حجیم شدن گونه‌ها، فرم صورت از حالت مستطیل به دایره و بیضی تغییر می‌کند.

در کلینیک بین المللی پوست ، مو و زیبایی ارومیه با تزریق‌های دقیق در نواحی خاصی از گونه، فرم صورت را به فرم ایده آل زیباجویان عزیز تا حداکثر امکان نزدیک می‌نماید.

دقت داشته باشید که تقویت گونه‌ها و به دست آوردن زیبایی تنها در صورتی اتفاق خواهد افتاد که تزریق چربی توسط یک پزشک متخصص و ماهر انجام شود.

در صورتی که پزشک شما تخصص و تجربه کافی را برای انجام انتقال چربی در اختیار نداشته باشد نتایج رفته رفته از بین می‌روند و ممکن است ماندگاری کافی نداشته باشد.

تزریق چربی
کلینیک بین المللی پوست و زیبایی الهیه-تزریق چربی

معایب تزریق چربی به چانه و گونه

چانه

تاکنون معایب خاصی در مورد تزریق چربی به چانه و فک گزارش نشده است.

اگر چه تزریق چربی روشی غیر جراحی است اما برخی از معایب جانبی شایع آن شامل درد و تورم و کبودی خفیف، قرمزی و بی‌حسی است.

نکته‌ای که مطرح است این است که برخی افراد به دلیل مراجعه به مراکز غیر معتبر زیبایی جهت استخراج و تزریق چربی به چانه و فک، دچار عوارض آزاردهنده‌ای همچون موارد زیر شده‌اند:

گلوله شدن چربی در نواحی تزریقی

آسیب شدید بافتی به علت تجربه کم اپراتور یا پزشک

عدم حصول نتیجه دلخواه

قرمزی و التهاب شدید پوست و بافت

گاهی معایب جانبی ناشی از مراجعه به افراد بی‌تجربه، جدی خواهد بود که از جمله می‌توان به ضعف عضلات صورت، لبخند ناهموار، مشکل در بلع یا آسیب به عصب‌های فک اشاره کرد.

البته تزریق چربی همواره به عنوان یکی از بی‌خطر‌ترین تکنیک‌های زیبایی یاد شده است که این سخن را آمار‌های معتبر ثابت کرده و تاکنون هیچگونه عارضه جدی و خطرناکی از این تکنیک گزارش نشده است.

بنابراین آن دسته از افرادی که تصور می‌کنند تزریق چربی می‌تواند عوارض خطرناکی داشته باشد باید بدانند که این مشکلات تنها به خود روند انتقال چربی مربوط نمی‌شود و به سایر عوامل دیگری نیز بستگی خواهد داشت.

به عنوان مثال خطایی که از پزشک متخصص تزریق چربی در حین انجام این روند صورت می‌گیرد هیچ ربطی به خود روند تزریق چربی چانه نخواهد داشت.

با این حال تقریبا تمام عوارض جانبی احتمالی تزریق چربی به ناحیه چانه در زیر قرار داده شده است تا آن دسته از کسانی که قرار است این تکنیک را انجام دهند از این عوارض و خطرات آگاه شده و آن‌ها را بپذیرند.

از جمله عوارض جانبی انتقال چربی در ناحیه چانه می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

بی‌حسی

درد

احساس التهاب

خارش

کبودی

تورم و قرمزی

عفونت

گونه

اکنون عوارض خاصی در مورد تزریق چربی به گونه گزارش نشده است.

اگرچه تزریق چربی روشی غیر جراحی است، اما برخی از عوارض جانبی شایع آن شامل درد و تورم و کبودی خفیف، قرمزی و بی حسی است.

نکته‌ای که مطرح است این است که برخی افراد به دلیل مراجعه به آرایشگاه‌ها و مراکز غیر معتبر زیبایی جهت استخراج و تزریق چربی در گونه خود توسط یک فرد غیر ماهر، دچار عوارض آزار دهنده و بعضا دائمی و جبران نشدنی همچون موارد زیر شده‌اند:

عدم حصول نتیجه دلخواه

گلوله شدن چربی در نواحی تزریقی

آسیب شدید بافتی به علت تجربه کم اپراتور یا پزشک

قرمزی و التهاب شدید پوست و بافت

اندازه نابرابر دو گونه نسبت به یکدیگر

انتخاب محل اشتباه برای تزریق و در نتیجه آن، ایجاد یک ظاهر کاملا بد فرم

نکوزه شدن بافت (مرگ بافتی) در اثر تزریق اشتباه

کاندیدا مناسب تزریق چربی به چانه و گونه

چانه

پیوند چربی به یک ابزار مهم برای بهبود ظاهر افراد بدون نیاز به جراحی تبدیل شده است.

می‌توان این روش را به تنهایی یا در ترکیب با سایر عمل‌های زیبایی مانند لیفت یا جراحی باز انجام داد.

به طور کلی افرادی که می‌توانند از این متد بهره ببرند شامل مشخصات زیر هستند:

سن بالای 18 و زیر 70 سال

عدم ابتلا به بیماری‌های قلبی و فشار خون غیر قابل کنترل

عدم ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای

آن دست از افرادی که چانه نامتقارن یا کوچک‌تر از حد طبیعی دارند.

افرادی که سایر ناهنجاری‌های ناشی از نقص مادرزادی دارند نیز می‌توانند از این روش بهره‌مند شوند.

از آنجایی که چربی را از یک ناحیه مانند شکم خارج می‌کند و آن را در چانه تزریق می‌نماید، زیباجویان می‌توانند استایل کلی خود را نیز از طریق این روش بهبود بخشند.

نتایج اولیه تزریق چربی به چانه، بلافاصله پس از انجام تزریق نمایان می‌شود اما برای ظهور نتایج نهایی، چند هفته زمان لازم خواهد بود.

پس از چند هفته، شما شاهد بروز نتایج نهایی حاصل از این فرآیند خواهید بود. نتایجی که زیبایی محسوسی برای ظاهر شما به وجود می‌آورد.

گونه

کاندیدهای مناسب برای گونه‌گذاری با تزریق چربی عبارتند از:

افرادی که گونه‌هایشان برجستگی و فرم خوبی ندارد.

افرادی که گونه‌های فرورفته‌ای دارند.

افرادی با صورت صاف

افرادی با نقص و ناهنجاری مادرزادی در فرم صورت

افرادی که به دلیل تروما (آسیب یا ضربه)، بخشی از بافت گونه‌های خود را از دست داده‌اند.

افرادی که از فرم گونه‌های خود راضی نیستند.

این روش برای افراد زیر توصیه نمی‌شود:

افراد زیر 20 سال

افراد مبتلا به اختلالات انعقادی خون یا چربی خون

افراد مبتلا به عفونت حاد

افراد مبتلا به بیماری‌های خاص

افراد بسیار لاغر (بدن بدون چربی)

هزینه های تزریق چربی به چانه و گونه

چانه

داشتن آگاهی کافی از هزینه‌های تزریق چربی به فک و چانه و یا نواحی مختلف صورت یکی از فاکتورهایی است که اکثر افراد تمایل دارن قبل از انجام این تکنیک زیبایی اطلاعاتی را در رابطه با آنها داشته باشند.

از جمله عوامل موثر در هزینه تزریق چربی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

روش استخراج چربی از بدن: از آنجائیکه در این تکنیک از چربی‌های بدن خود فرد برای تهیه چربی تزریقی استفاده می‌شود بنابراین بسته به اینکه از کدامیک از روش‌های برداشت چربی استفاده شود هزینه شما نیز متغیر خواهد بود.

خوشبختانه به دلیل استفاده از چربی‌های بدن خود فرد برای تزریق هزینه چربی تزریقی رایگان است.

حجم مورد نیاز برای تزریق چربی به فک و چانه: اینکه چه مقدار چربی برای تزریق به ناحیه فک و چانه شما مورد نیاز است توسط پزشک متخصصتان تعیین می‌شود و بسته به میزان حجم چربی مورد نیاز برای تزریق هزینه‌ها نیز فرق خواهد کرد.

دستمزد پزشک متخصص: طبیعتا هر چه پزشک انتخابی شما با تجربه‌تر و با مهارت بالا باشد دستمزد تزریق چربی به فک و چانه نیز بالا خواهد بود، چرا که طبیعتا نتایج حاصل نیز طبیعی‌تر و با ماندگاری بالاتر خواهد بود.

تعداد جلسات مورد نیاز برای کسب نتیجه دلخواه: هر چند که به طور معمول تزریق چربی در یک جلسه انجام می‌گیرد ولی به دلیل پیشگیری از ایجاد عدم تقارن یا ظاهر نامطلوب معمولا تنها در یک جلسه کار تمام نمی‌شود چرا که به چربی تزریقی اجازه می‌دهند تا جذب شود.

سپس در جلسات بعدی اقدام به اصلاح و البته افزایش اثر درمان می‌کنند. البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در جلسات بعدی مسلما هزینه تزریق چربی  پایین‌تر خواهد بود.

هزینه‌های کلینیک: بسته به موقعیت مکانی کلینیک انتخابی شما، تبحر و تخصص گروه پزشکی و تجهیزات و خدمات قابل ارائه در کلینیک هزینه تزریق چربی به فک و گونه نیز متفاوت خواهد بود.

از دیگر هزینه‌های جانبی تزریق چربی نیز می‌توان به هزینه‌های مشاوره و آزمایش‌های قبل از تزریق، هزینه پانسمان و داروهای مراقبتی بعد از تزریق اشاره نمود که در هزینه نهایی موثر خواهند بود.

گونه

هزینه‌ی کلی گونه‌گذاری با تزریق چربی به موارد زیر بستگی دارد:

نوع بیهوشی/ بی‌حسی

محل ایجاد برش

سایر تکنیک‌های اجرا شده در کنار این روش (مانند لیفت صورت یا بلفاروپلاستی)

میزان تجربه و تخصص جراح

طول جراحی پلاستیک

منطقه‌ی کلینیک یا مطب

مراقبت های قبل از تزریق چربی به چانه و گونه

چانه

تزریق چربی به چانه در دسته عمل‌های زیبایی قرار می‌گیرد؛ به همین دلیل کاندید‌های انجام آن باید در انجام مراقبت‌های قبل و بعد از آن نهایت دقت را داشته باشند. در ارتباط با این موضوع می‌توانید راهنمایی‌های لازم را در جلسه مشاوره قبل از تزریق چربی به چانه، از پزشک خود دریافت کنید.

ما نیز در ادامه چند مورد از مهم‌ترین نکات لازم در این زمینه را گردآوری و معرفی کرده‌ایم:

توصیه می‌شود از 6 هفته قبل مصرف دخانیات و مشروبات الکلی را کنار بگذارید چرا که مصرف آن‌ها باعث افزایش احتمال خونریزی در طول درمان و طولانی شدن دوره نقاهت خواهد شد.

از مصرف دارو‌های رقیق‌کننده خون چند روز قبل از تزریق چربی خودداری کنید.

همچنین توصیه می‌شود قبل از مصرف هر دارویی با پزشک خود مشورت کنید.

سعی کنید با یک همراه به کلینیک برای انجام عمل تزریق چربی چانه و فک مراجعه کنید.

حتما در هیدراته کردن بدن خود تلاش کنید. برای این منظور بهتر است آب کافی نوشیده و خوردن میوه‌ها و سبزیجات را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

در صورتی که داروی خاصی مصرف می‌کنید و یا بیماری پیش زمینه‌ای خاصی دارید حتما آن را از قبل با پزشک خود در میان بگذارید.

با رعایت تمامی این موارد می‌توانید مطمئن شوید که قرار است پروسه درمانی راحت و کم عارضه‌ای را پشت سر بگذارید.

گونه

حداقل یک هفته قبل از تزریق چربی به گونه باید مصرف مشروبات الکلی و دخانیات را کنار بگذارید.

همانگونه که متوجه شدید خونرسانی مناسب در بدن، رمز موفقیت و ماندگاری تزریق چربی بوده و دخانیات و مشروبات الکلی باعث اختلال در خونرسانی خواهند شد.

روز قبل، استحمام کنید تا آلودگی‌های پوستی برطرف شود و خطر عفونت کاهش یابد.

. در صورتی که حساسیت دارویی دارید یا از داروی خاص استفاده می‌کنید، حتماً به متخصص اطلاع دهید.

اگر قبلاً از روش‌هایی همانند تزریق ژل برای فرم‌دهی به گونه‌ها استفاده کرده‌اید، لازم است پزشک خود را در جریان بگذارید.

مصرف دارو‌های رقیق‌کننده و منعقد‌کننده خون حداقل یک هفته قبل از تزریق چربی ممنوع است.

مراقبت های بعد از تزریق چربی به چانه و گونه

چانه

پس از عمل برای کاهش تورم از ما کمپرس خنک کننده دریافت خواهید کرد. همچنین به شما دارویی برای کاهش تورم داده می شود. داروی ضد درد معمولاً ضروری نیست.

یک همراه باید در روز عمل شما را به خانه برساند. یک بررسی بعدی در روز بعد انجام می شود، که معمولاً برای رانندگی مجدد مناسب هستید. از فعالیت بدنی شدید باید اجتناب شود. ورزش سبک بدنی مفید است.

اگر چانه لاغر تری نسبت دیگر اعضای صورت دارید، مجموعه فیس لیفت سنتر می تواند با تزریق چربی در آن ناحیه زیبایی شما را افزایش دهد.

گونه

برای اینکه تزریق چربی به گونه نتیجه ‌ایده‌آلی داشته و احتمال بروز عوارض کاهش یابد، حتماً نکات زیر را بعد از اتمام کار، رعایت کنید:

تا مدتی بعد از تزریق چربی نباید به سراغ مشروبات الکلی و دخانیات بروید. در این مقاله متوجه شدید که طول عمر سلول‌های چربی، به خونرسانی مناسب بدن بستگی دارد و شما با مصرف این مواد، دقیقاً خونرسانی را دچار مشکل خواهید کرد.

از زمانی که تزریق چربی را انجام می‌دهید باید همیشه آب کافی بنوشید تا سلول‌های چربی طول عمر بیشتری داشته باشند.

دارو‌هایی که متخصص تجویز می‌کند را به طور کامل و در زمان‌های مشخص مصرف کنید.

برای اینکه التهاب و کبودی پوست در محل تزریق رفع شود می‌توانید از کمپرس یخ استفاده کنید.

تا زمانی که متخصص توصیه می‌کند، لازم است در زمان استراحت، سر نسبت به بدن بالاتر باشد.

حداقل تا چند هفته نباید به سراغ حرکات ورزشی و فعالیت‌های سنگین بروید. همانگونه که می‌دانید این حرکات باعث افزایش سوخت و ساز بدن و تجزیه سلول‌های چربی خواهند شد.

بعد از تزریق چربی، رژیم گرفتن ممنوع است چون با این کار، سرعت تجزیه و جذب سلول‌های چربی بالا رفته و ماندگاری انتقال چربی به گونه کوتاه می‌شود.

اثرات و نتایج تزریق چربی به چانه و گونه

چانه

بسته به مهارت پزشک و میزان مراقبت از نواحی تزریقی توسط فردی که این کار را انجام داده است، مدت ماندگاری تزریق چربی به چانه و فک از 2 ماه الی 6 ماه متغیر است.

یک نکته بسیار مهم نیز قابل ذکر است. برای داشتن ماندگاری بیشتر چربی، باید در فواصل منظم این چربی‌ها شارژ شوند تا دوام بیشتری داشته باشند.

گونه

ماندگاری تزریق چربی به گونه مادام العمر نیست. همانطور که در فرآیند و متابولیسم طبیعی بدن نیز مشاهده می‌کنیم گاهی نوع تغذیه، نوع فعالیت و حتی قرار گرفتن در معرض گرما سلول‌های چربی را اصطلاحاً آب می‌کند.

به طور طبیعی چربی در بدن ماندگاری ندارد و به همین دلیل انتقال چربی هم ممکن است تحت تأثیر عوامل زیادی دوام خود را از دست بدهد به همین دلایل در طول انجام این روش زیبایی، با توجه به انتظاراتی که فرد از اندام ایده آل خود مطرح می‌کند، اقدام به تزریق چربی به میزان بیشتری می‌شود.

انتقال چربی با درصد بیشتر به این دلیل صورت می‌گیرد که فرد در مراحل ابتدایی شاهد ریزش مقداری از سلول‌ها خواهد بود و برای رسیدن به میزان دلخواه خودش حجم اضافه تزریقی الزامی می‌باشد.

بنابراین در پاسخ به این سوال تزریق چربی به گونه چقدر دوام دارد؟ می‌توان گفت که ریزش سلول‌های چربی بعد از انتقال حدود 50 درصد است و تکرار انتقال چربی بعد از ریزش (قبل از محو شدن کامل آن ها) باید انجام بگیرد.

با این حساب میزان ماندگاری و دوام تزریق چربی در گونه با در نظر گرفتن مهارت پزشک زمانی بین 4 الی 9 ماه می‌باشد.

دوره نقاهت تزریق چربی به چانه و گونه

چانه

برخی از روش های جراحی که به منظور تغییر فرم چانه و زاویه سازی چانه انجام می شوند، نیاز به دوره ریکاوری دشواری دارند و بیماران ملزم به رعایت موارد خاصی هستند، اما تزریق چربی به دلیل این که یک روش نیمه تهاجمی است، می توان در مدت زمان کوتاهی بهبودی خود را به دست آورد، در واقع این روش به دو مرحله تقسیم می شود، در مرحله اول چربی از بدن بیمار گرفته و در مرحله دوم به قسمت تحت درمان اضافه خواهد شد.

چربی که برای قسمت از دست رفته ی صورت مورد کاربرد قرار می گیرد، باید از جای مناسبی گرفته شود، ولی برای انجام این عمل معمولاً قسمت شکم و ران تحت برداشت چربی قرار می گیرند.

در صورتی که قصد تزریق چربی به چانه را دارید، نیاز به چربی بسیار کمی است، ولی برای حجم سازی سینه و باسن باید چربی زیادی گرفته شود، در این صورت بیمارانی که در ناحیه ران و باسن چربی های زائد دارند، چربی آن قسمت برداشته می شود و به قول معروف با یک تیر دو نشان می‌زنند، زیرا علاوه بر این که این قسمت از بدن فرم زیبایی به دست می آورد، بلکه مشکل بیمار حل می شود.

گونه

پس از تزریق چربی، تورم و کبودی ایجاد خواهد شد که طی 10 روز خودبه‌خود برطرف می‌شود. گاها ممکن است این تورم تا 6 هفته نیز باقی بماند. برای کاهش تورم می‌توانید از کمپرس یخ استفاده کنید.

اکثریت بیماران بعد از 2 روز می‌توانند به سر کار خود بازگردند و در عرض 1 هفته، همه‌ی فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرند. پیروی از نکات زیر برای بهبودی ضروری است:

حداقل به مدت 2 روز استراحت مطلق داشته باشید.

به یک طرف صورت نخوابید

به مدت 3 شب، با استفاده از 2 بالش و رو به پشت بخوابید و سرتان را در موقعیت بالاتری از بدن قرار دهید.

تا 1 هفته از ورزش‌ها و تمرینات سنگین پرهیز کنید.

نتایج بلافاصله پس از اتمام تزریق قابل مشاهده خواهند بود، اگرچه ممکن است برای دستیابی به بهترین نتایج، به چند جلسه تزریق بیشتر نیاز داشته باشید.

علاوه بر این، جراح پلاستیک برای جبران مقادیر بازجذب چربی توسط بدن، ممکن است مقداری چربی بیش از نیاز تزریق کند.

توجه داشته باشید که کاهش یا افزایش وزن شما بر نتایج تزریق چربی اثرگذار خواهد بود.

هر 1 الی 5 سال نیز بسته به هر فرد، به تکرار درمان جهت حفظ نتایج نیاز خواهد بود.

تعداد جلسات تزریق چربی به چانه و گونه

اولین چیزی که در مورد انتقال چربی باید بدانید این است که تعداد دفعات و زمان ترمیم آن کاملاً به تکنیک و مهارت پزشک وابسته است؛ به عبارتی دیگر یعنی بستگی به این دارد که چه کسی این کار را انجام می‌دهد.

در حالت کلی تزریق چربی در 1 الی 6 جلسه توسط پزشک متخصص و در کلینیک انجام می‌شود. برای به دست آوردن بهترین نتایج بالقوه در برخی از مواقع پزشک می‌تواند با توجه به شرایط بدنی بیمار و با صلاح‌دید خود در چند جلسه تزریق چربی را انجام دهد تا به هدف مورد نظر خود و زیباجو دست پیدا کند.

از جمله عوامل تاثیرگذار در تعداد جلسات تزریق چربی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سن و شرایط بدنی فرد کاندید تزریق چربی

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در تعداد جلسات لازم برای تزریق چربی سن زیباج است چرا که با بالارفتن سن میزان آسیب‌پذیری پوست بیشتر شده و سیستم ایمنی بدن دچار برخی تغییرات می‌گردد.

به همین دلیل پزشکان می‌توانند پیشنهاد دهند تا در چند جلسه متعدد اقدام به تزریق چربی شود.

شدت ایرادات در نواحی تحت درمان فرد متقاضی

در برخی مواقع میزان شکایت و مشکل زیباجو به قدری بالا است که پزشک قادر به برطرف کردن آن در یک جلسه درمانی نیست بنابراین توصیه می‌شود تا از تعداد جلسات بیشتری بهره گرفته شود.

ناحیه تزریق چربی

محلی که قرار است چربی در آن تزریق شود نیز از دیگر مواردی است که می‌تواند در تعداد جلسات لازم برای این کار تاثیرگذار باشد.

این موضوع بعد از انجام بررسی‌های لازم و با توجه به نظر پزشک تشخیص داده می‌شود.

به عنوان مثال برای تزریق چربی به سینه حداقل 4 جلسه تزریق لازم است تا 80% چربی‌های انتقال داده شده در جای خود تثبیت شوند.

تخصص و مهارت پزشک در تزریق چربی

در برخی شرایط به دلیل عدم تخصص و تجربه کافی پزشک نمی‌توان زیباجو را در یک جلسه به نتایج ایده‌آل و خواسته‌هایش رساند در نتیجه نیاز پیدا می‌کنند تا دوباره برای رسیدن به ظاهر ایده‌آل خود اقدام به تزریق چربی کنند.

برای جلوگیری از چنین مشکلی توصیه می‌شود تا حتما در انتخاب پزشک خود توجه کافی داشته باشید.

فاصله مناسب جلسات تزریق چربی

هر چند فاصله مناسب جلسات تزریق چربی به میزان پایداری سلول‌های چربی برداشت شده از ناحیه اهدا کننده بستگی دارد؛ اما در حالت کلی حدود 65 درصد از میزان چربی تزریق شده حدود 3 الی 6 ماه بعد از عمل جذب بدن می‌شوند و فقط 35% آن باقی می‌ماند که در این صورت تزریق باید مجددا انجام شود.

فاصله مناسب جلسات تزریق چربی اکثر داوطلبان حدود 2 الی 6 ماه بعد از اولین جلسه انتقال چربی می‌باشد و بعد از آن باید منتظر بمانند و اجازه دهند اولین انتقال آن‎ها رسوب کرده و بهبود یابد.

میزان ماندگاری چربی بعد از جلسه اول به عواملی مانند میزان تحرک و تعریق در ناحیه عمل، کاهش وزن متقاضی بعد از تزریق چربی، حجم چربی‌های تزریق شده و نحوه مراقبت زیباجو بستگی دارد.

باید بدانید مقداری از چربی تزریقی آب می‌شود و هیچ استثنایی در این مورد وجود ندارد، بنابراین توصیه می‌شود فردی که انتقال چربی انجام می‌دهد با استفاده از چربی‌های سالم در رژیم غذایی خود از تحلیل رفتن بافت‌های چربی جلوگیری کنند.

با جدی گرفتن مراقبت‌های توصیه شده و برخی نکات جزئی در رژیم غذایی بدن کاملا برای تزریق مجدد آماده خواهد بود و جای هیچ نگرانی وجود نخواهد داشت.

در کل عمل تزریق چربی جدی و پر خطر محسوب نمی‌شود و بعد از مدت کوتاهی هیچ اثری از عوارض جزئی باقی نخواهد ماند.

سوالات متدوال

چانه

کارایی عمل تزریق چربی به چانه چیست؟

بسیاری از کسانی که قصد انجام انتقال چربی به ناحیه چانه را دارند از مزایا و فواید مثبت و کاربرد‌های این تکنیک کاملا باخبر هستند.

اما در این میان عده‌ای نیز وجود دارند که از نتایج تزریق چربی به چانه اطلاعات کافی ندارند و ممکن است این امر باعث شود تا این افراد جهت درمان مشکل چانه خود به روش‌های نامطمئن دیگری روی بیاورند که در نهایت پایان خوشی نخواهد داشت.

به همین جهت در ادامه مقاله لیستی از مزایای انتقال چربی در ناحیه چانه قرار داده شده است تا این افراد با مطالعه این مزایای شگفت‌انگیز و حیرت‌آور، بتوانند با اطمینان بیشتری تصمیم‌گیری نمایند. از جمله مزایای مثبت و کاربرد‌های انتقال چربی در ناحیه چانه عبارتند از:

رفع چین و چروک موجود بر روی ناحیه چانه تا حدود قابل توجه

جوان‌سازی پوست ناحیه چانه

متوازن‌سازی و خوش‌فرمی چانه

حجم‌بخشی به ناحیه چانه برای درمان عقب رفتگی یا فررفتگی آن

آیا تزریق چربی به چانه ایمن است؟

بسیاری از کسانی که قصد بهره‌گیری از تکنیک زیبایی انتقال چربی را دارند، به خوبی از مزایا و فواید آن باخبر هستند و این افراد می‌دانند که تزریق چربی می‌تواند در نواحی مختلفی از بدن انجام شود.

اما ممکن است این افراد از انجام تزریق چربی در ناحیه چانه هیچگونه اطلاعی نداشته باشند. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر ممکن است به یک پزشک متخصص انتقال چربی مراجعه کرده و از او بپرسند که آیا انتقال چربی در ناحیه چانه یک روش کاملا امن محسوب می‌شود؟

در پاسخ به این سوال باید گرفت انجام روند زیبا‌سازی انتقال چربی به ناحیه چانه یک روشی کاملاً امن محسوب می‌شود زیرا تزریق چربی یکی از کم خطر‌ترین و کم عارضه‌ترین تکنیک‌های زیبایی در زمینه خود به شمار می‌رود و به دلیل اینکه یک روش کم تهاجمی و سرپایی است، می‌تواند در نواحی مختلف بدن از جمله چانه مورد استفاده قرار گیرد بدون اینکه کمترین خطری را برای فرد به همراه داشته باشد.

همچنین آمار‌های معتبر ثبت شده اینچنین نشان می‌دهد که بسیاری از کسانی که مشکل ظاهری و زیبایی در چانه دارند با بهره بردن از انتقال چربی به ناحیه چانه می‌توانند این مشکلات را به آسانی بدون بر جای ماندن کوچک‌ترین اثری رفع کنند.

البته عواملی همچون پزشک متخصص و تجهیزات مورد استفاده در روند  تزریق چربی به ناحیه چانه نیز در ایمن بودن تزریق چربی به ناحیه چانه موثر خواهند بود.

پس اگر این عوامل دخیل در انتقال چربی به ناحیه چانه وظایف خود را به خوبی عمل نکنند هیچ تضمینی برای ایمن بودن این تکنیک نبوده و ممکن است علاوه بر اینکه نتایج و تاثیرات مثبتی بر جای نگذارد باعث بروز مشکلات ناخوشایندی نیز شود.

آیا تزریق چربی به چانه درد دارد ؟

خود پروسه تزریق چربی به چانه فرایند دردناکی نیست به ویژه که در مرحله تزریق معمولا از بی‌حس‌کننده‌های موضعی یا داروهای آرامبخش بسته به شرایط بیمار استفاده می‌شود که باعث تحمل درد بسیار ناچیز حین تزریق چربی به فک و گونه می‌گردد.

ولی پس از تزریق ممکن است کبودی و تورم و درد بسیار ناچیزی را تجربه کنید، از طرفی میزان دردی که افراد تجربه می‌کنند بسته به آستانه تحمل درد فرد و اندازه سوزن مورد استفاده متغیر است که می‌توان با تجویز برخی داروهای آرامبخش و مسکن آنها را تسکین داد.

ایا امکان تخلیه چربی تزریق شده به چانه فراهم است ؟

گاها بنا به دلایلی چون عدم رضایت بیمار از چربی تزریق شده و یا تزریق غیراستاندارد چربی و سایر عوامل فرد تصمیم به برداشتن چربی چانه می‌کند.

اینکه آیا امکان تخلیه چربی تزریق شده به چانه وجود دارد یا نه، خوشبختانه پاسخ به این سوال مثبت است ولی بایستی حتما در انتخاب پزشک خود دقت کافی را به خرج دهید تا از بروز عوارض جانبی احتمالی ناشی از برداشتن چربی چانه ممانعت کنید.

یکی از روش‌های تخلیه چربی تزریق شده استفاده از روش جراحی است، بدین ترتیب که پزشک با اعمال بیحسی موضعی با ایجاد برش و یا سوراخ‌های ریز در نواحی از قبل تعیین شده اقدام به تخلیه چربی می‌نماید.

از دیگر متدهای حذف چربی‌های تزریقی استفاده از آنزیم‌ها و ترکیبات حل‌کننده چربی است. یکی از این آنزیم‌ها که اخیرا برای حذف چربی‌های غبغب مورد استفاده قرار می‌گیرد آنزیم کیبلا است که یک آنزیم طبیعی است که به ویژه برای کوچک کردن غبغب و از بین بردن چربی‌های کوچک نامطلوب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از دیگر موارد تزریقی برای برداشتن چربی چانه تزریق استروئید است که باعث آتروفی چربی‌ها شده و تجزیه آنها را باعث می‌شود.

بسته به این که چه میزان چربی بایستی از صورت و مخصوصا چانه خارج شود این تکنیک سخت و یا آسان خواهد شد. تنها نکته مهم انتخاب یک پزشک زیبایی معتبر و کلینیکی است که از هر نظر از امکانات کافی برخوردار باشد.

گونه

بهترین دکتر تزریق چربی به گونه را چگونه انتخاب کنیم؟

در حال حاضر، پزشکان زیادی در زمینه انتقال چربی فعالیت می‌کنند و از آنجایی که محبوبیت این تکنیک در بین افراد به خصوص بانوان زیاد شده است، همین موضوع انگیزه‌ای برای پزشکان می‌شود تا دوره‌های علمی و عملی تزریق چربی را سپری کرده و گواهی تخصصی خود را به دست بیاورند.

اما متأسفانه همه پزشکان، مهارت و سرعت عمل خوبی برای تزریق چربی نداشته و حتی برخی از آن‌ها ممکن است عوارض جدی را برای فرد به همراه بیاورند. بنابراین برای اینکه بتوانید به نتیجه ایده‌آل رسیده و از طرف دیگر از مشکلات و عواقب جدی در ‌امان بمانید، حتماً باید بهترین دکتر تزریق چربی به گونه را انتخاب کنید.

باید تزریق چربی در کلینیک‌ دارای مجوز وزارت بهداشت انجام شود که تحت نظر کادر حرفه‌ای مدیریت شده و متخصصان توانمند در آن فعالیت دارند.

آیا پس از انجام تزریق، باز هم نیاز به ویزیت شدن خواهم داشت؟

حدود یک الی دو هفته پس از تزریق، به یک جلسه ویزیت نیاز خواهید داشت.

چقدر طول می‌کشد تا بتوان نتایج را مشاهده کرد؟

بلافاصله پس از اتمام تزریق، متوجه تغییرات خواهید شد اما نتایج نهایی با گذشت چندین هفته نمایان می‌شوند.

تزریق چربی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه-تزریق چربی

نتایج حاصل از تزریق چربی چقدر دوام خواهد داشت؟

نتایج حاصل از تزریق چربی چندین سال دوام خواهد داشت و در اغلب موارد دائمی خواهند بود.

زمانی که چربی تزریق شده با بافت ناحیه ادغام شود به مدت طولانی در این ناحیه باقی خواهد ماند. ممکن است برای حفظ نتایج بعد از چند سال به تکرار تزریق نیاز داشته باشید اما این مورد غالبا الزامی نیست.

آیا تزریق چربی بهتر از تزریق فیلر است؟

اگر قصد شما حجم دهی و پرتر کردن صورت باشد، تزریق چربی انتخاب بهتری بخصوص برای تزریق به اطراف چشم‌ها، گونه‌ها و فک است. ثابت شده است که نتایج حاصل از تزریق چربی، دوام و ماندگاری بیشتری نیز دارد.

آیا نتایج حاصل از تزریق چربی برگشت پذیر است؟

در حالی که تزریق چربی ممکن است در کوتاه‌مدت نتایج خوبی ارائه دهد، اما چربی با گذشت زمان، اغلب توسط بدن جذب می‌شود و باید دوباره تزریق شود.

آیا می‌توان بعد از تزریق چربی، گونه‌های فرد را بوسید؟

بهتر است  48 الی72 ساعت پس از تزریق، از بوسیدن خودداری کنید.

پس از تزریق چربی در گونه چگونه باید صورت خود را بشوییم؟

تا 6 ساعت پس از تزریق، از لمس یا ماساژ پر فشار نواحی تحت درمان خودداری کنید. می‌توانید صورت و گونه‌ها را با پاک‌کننده‌های پوستی بصورت ملایم تمیز کنید.

مشاوره

کلینیک بین المللی پوست ، مو و زیبایی ارومیه با کادری مجرب و متخصص در هر نوع زیباسازی و جوانسازی به صورت حضوری و در صورت عدم امکان زیبا جویان عزیز برای مشاوره حضوری همه ساعت می تواند به زیبا جویان عزیز مشاوره تلفنی را ارایه کند.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

 تزریق چربی در بهترین مرکز پوست و مو تهران

 ورم صورت بعد از تزریق چربی

تزریق چربی به روش نانو فت چیست و موارد استفاده؟

نتیجه گیری

گونه‌گذاری با تزریق چربی، نوعی جراحی پلاستیک است که برای حجم‌دهی به گونه‌ها و برای فرم‌دهی به صورت از آن استفاده می‌‌شود.

تزریق چربی، طبیعی‌ترین روش برای برجسته‌کردن و حجم‌دهی گونه‌هاست چرا که در این روش بر خلاف پروتز یا سایر فیلرهای پوستی، از چربی طبیعی بدن خود مراجعه کننده برای این‌کار استفاده می‌شود.

از این‌رو، چربی تزریق شده توسط بدن پس زده نخواهد شد. در این روش، گونه‌گذاری با تزریق چربی، با لیپوساکشن همراه خواهد بود چرا که ابتدا باید چربی مورد نیاز برای تزریق از بدن فرد برداشته شود و سپس این چربی به گونه‌ها تزریق شود.

توجه داشته باشید که تزریق چربی، یک راه حل دائمی برای حجم‌دهی به گونه‌ها نیست. از طرفی،‌ برای دستیابی به بهترین، مطلوب‌ترین و طبیعی‌ترین نتایج، این تزریق باید توسط جراح پلاستیک مجربی که درک و دانش عمیقی در این زمینه دارد انجام شود.

تزریق چربی در قسمت چانه معمولاً برای از بین بردن خطوط پیری یا افزایش حجم آن انجام می پذیرد.

بسیاری از افراد برای از بین بردن خطوط و حجیم کردن چانه خود به ژا روی می آورند لازم به ذکر است که چربی حالت طبیعی داشته و برخلاف ژل عوارض بسیار کمی دارد.

همانند تزریق چربی به گونه و تزریق چربی به پیشانی، مراکز بسیار زیادی برای تزریق چربی در چانه به وجود آمده اند که می توانند با کمترین هزینه ممکن اقدام به زیباسازی قسمت چانه صورت شما کرده و اعتماد به نفس تان را افزایش دهند. افزایش سلامتی روحی و جسمی در زیبا سازی چانه با چربی به وجود خواهد آمد.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191012756

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 2 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicelahieh

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicelahieh.com/#

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:https://clinicelahieh.com/eov4

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

بیماریهای پوستی ناشی از استرس
جدیدترین متد جوانسازی صورت
فاصله استاندارد لب و بینی
معیار های زیبایی جهانی
تاثیر سایز آلت در رابطه جنسی
بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • تهران شهرک غرب،فاز۶،گل افشان
  • 9120043630-2191012756
  • info@clinicelahieh.com

درباره مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد با کادر درمانی بسیار با تجربه و تجهیزات کاملا به روز در خدمت همشهریان عزیز استان تهران و سایر هموطنان در سایر نقاط کشور بوده است و سالیان متمادی خدمات ارزنده ای به زیباجویان عزیز ارائه نموده  است .به جهت خدمات بی  نظیر مجموعه و مشاوره رایگان و شرایط پرداخت آسان و همچنین رضایت مندی زیباجویان عزیز از مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد،مراجعین بسیار زیادی به این مجموعه از کشورهای همسایه داشته ایم و خد ار اشاکریم که توانسته ایم خدمت کوچکی ارائه کنیم.

آخرین مقالات مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

آخرین خدمات مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

بیماریهای پوستی ناشی از استرس
جدیدترین متد جوانسازی صورت
فاصله استاندارد لب و بینی
معیار های زیبایی جهانی
تاثیر سایز آلت در رابطه جنسی
بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار
بهترین ضد آفتاب ضد لک ایرانی
اصلاح صورت بعد از تزریق چربی
تزریق فیلر چانه

دسترسی سریع کلینیک

  • صفحه اصلی
  • فروشگاه
  • بلاگ
  • خدمات ما
  • گالری
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • نوبت دهی
  • 989120043630-982191012756-09128809963
  • ایران،تهران
  • info@clinicelahieh.com

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

دکتر بهناز

مدیریت کلینیک

دکتر بهناز

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت آراد تجارت الکترونیک آواسینا  و مجموعه دکتر جان با مجوزهای کسب و کار اینترنتی می باشد.