درمان ریزش مو ژنتیکی یا ارثی مردان و انواع الگوی طاسی مردانه

درمان ریزش مو ژنتیکی یا ارثی مردان و انواع الگوی طاسی مردانه
محتوا پنهان
1 درمان ریزش مو ژنتیکی یا ارثی مردان و انواع الگوی طاسی مردانه :

درمان ریزش مو ژنتیکی یا ارثی مردان و انواع الگوی طاسی مردانه :

با اینکه انواع بیماری هایی که می تواند ریزش موی مردان را تحت تاثیر قرار دهد بسیار است اما رایج ترین آن ها الگوی طاسی مردانه (Male Pattern Baldness ) می باشد. اسامی دیگر این بیماری ها شامل طاسی آندروژنی و ریزش مو ی ژنتیکی خواهد بود.  ما در طی این مطلب ابتدا بر روی این بیماری و تمرکز می کنیم اما به بیماری هایی که ریزش موها را با گسترش کمتر نیز خواهیم پرداخت که می‌ تواند تاثیر گذار باشد.

کلینیک الهیه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه کلینیک الهیه

الگوی طاسی مردانه یا ریزش مو ژنتیکی چیست ؟

الگوی طاسی مردانه نوعی بیماری ژنتیکی محسوب می شود که می تواند از پدر و مادر به ارث برسد.  بنابراین اگر مو های پدر شما کاملاً ضخیم باشد نباید مطمئن شوید که شما در شرایط ایمنی قرار می گیرید . این بیماری به دلیل هورمونی جانبی تستسترون با نام دی هیدرو تستوسترون یا همان DHT به وجود می آید . DHT  با اتصال به فولیکول مو باعث کوتاه شدن زمان آن می شود.  این نوع الگوی ریزش به مرور زمان مو ها را نازک و نازک تر می کند تا این که برخی از آقایان مو های قسمت جلوی سرشان به طور کامل طاس می شود.

چگونه بدانم که من ریزش مو دارم ؟

سوال مطرح شده سوال خوبی است اگر چه ممکن است که پاسخ آن آشکار باشد.‌ بسیاری از آقایان نمی توانند ریزش  مو های خود را شناسایی کنند تا جایی که گسترش نسبتاً زیادی داشته باشد و در این شرایط دست یافتن به بهبودی کار سختی است.‌ علت اصلی این که مردان متوجه ریزش و کاهش مو های خود نمی شوند نوعی انکار ساده است که ریزش آن ها بسیار کند است یا این که موضوعی است که به راحتی نمی توان متوجه آن شد . بسیاری از مردان در جایی که نیاز به نگرانی نیست نسبت به این موضوع نگران و مضطرب خواهند شد.

بهترین راه ها برای اینکه بدانید مو های شما می ریزد به شرح زیر می باشد.

  • دقت کردن به نازک شدن مو ها یا عقب رفتن خط رویش مو
  • توجه به نظر دیگران که احتمالاً به شما می گویند که در مو از دست دادن مو های تان هستید در صورتی که خودتان متوجه نشوید.
  • زمانی که مو ها بیش از حد بر روی بالش، کف حمام ، مو گیر ، فاضلاب و یا دستان شما  در هنگام شانه کردن و آراستن مو ها مشاهده می شود.

چگونه می توانم ریزش موی ارثی را تشخیص دهم ؟

در واقع، شناسایی  الگوی ریزش طاسی مردانه حتی برای افرادی که تجربه بالینی ندارند کار راحتی است.  زیرا در این نوع ریزش فقط مو های بالای  سر را تحت تاثیر قرار می دهد و مو های اطراف سر تغییری نمی کند که باعث الگوی ریزش موی نعل اسبی خواهد شد.  تعداد الگو های رایج عقب رفتن خط رویش مو ، نازک شدن تاج سر و یا پراکندگی نازک شدن مو ها در قسمت بالای سر وجود دارد.  الگوی طاسی موی مردانه به هیچ وجه بر دو طرف و یا پشت سر تاثیر گذار نخواهد بود.

درمان ریزش مو الگوی طاسی مردانه :

با پیشرفت علم و تکنولوژی در جهت درمان الگوی طاسی مردانه دارو های اثبات شده بالینی ، جراحی کاشت مو و لیزر تراپی ارائه می شود.  همچنین برخی از محصولاتی وجود دارند که کاربرد بالینی ندارد و فقط پول و زمان شما را به هدر می دهند و تاثیری بر ریزش موی شما نخواهد داشت.

پس باید قبل از این که برای درمان ریزش و کاهش حجم مو های خود تصمیمی بگیرید ابتدا باید در این زمینه تحقیق کنید و همیشه بهترین راه حل انتخاب پزشکی جراح و با تجربه می باشد.  مگر اینکه شما به طاسی کامل برسید و همه موهای خود را از دست بدهید.  راهنمای جامع درمان ریزش موی ما در کلینیک زیبایی الهیه تهران موثرترین گزینه های درمانی را برای شما ارائه می دهد و همچنین شما را از محصولاتی که ممکن است هیچ ارزش درمانی نداشته باشد مطلع خواهند کرد.

آیا اگر به دنبال درمان ریزش مو نباشم در پایان به طاسی خواهم رسید ؟

سوال ارائه شده به تعدادی از عوامل بستگی دارد.  اگر شما با ریزش موی موقتی مواجه شده باشید که معمولاً در مردان غیر عادی است پاسخ سوال خیر است.

اگر فرض را بر این قرار دهیم که نوع بیماری شما الگوی طاسی مردانه باشد به ریزش نهایی مو های شما وابسته است.  افرادی که به الگوی طاسی مردانه مبتلا می شوند به احتمال زیاد می توانند بخش وسیعی از مو های خود را از دست بدهند و حتی ممکن است در سنین جوانی با طاسی سر مواجه شوند.‌ حتی ما شاهد مردانی خواهیم بود که در ۱۸ سالگی و یا حتی زودتر مو های خود را از دست داده اند.

معمولاً این افراد کسانی هستند که در پایان سن دوران نوجوانی اواسط دهه ۲۰ دچار طاسی می شود در برخی دیگر فقط در اواسط تا اواخر دهه ۲۰ نشانه هایی از نازکی مو های خود خواهند دید .‌این افراد کمتر به طاسی نهایی می رسند و ممکن است تا زمان پیری فقط تار های مو های شان نازک تر شود.

راحت ترین راه برای اینکه بفهمیم در پایان ریزش همه مو های خود را از دست می دهیم یا نه توجه داشتن به زمان آغاز ریزش،  تهاجمی بودن و سرعت نازک شدن مو ها خواهد بود. با استفاده از درمان های اثبات شده بالینی می توان ریزش مو ها را متوقف کرد و با افزایش رشد مجدد ضخامت مو ها را به همراه دارد اگر چه این رشد دوباره متوسط یا متراکم باشد.

ریزش مو
کلینیک بین المللی پوست مو زیبای الهیه-ریزش مو

بهترین زمان برای راه حل درمان ریزش مو چه زمانی است؟

توصیه ما این است که به محض اینکه ریزش موهای شما افزایش یافت باید با یک متخصص زیبایی و درمانی پوست و مو مشورت کنید . الگوی طاسی مردانه نوعی بیماری مزمن است که اگر به موقع در جهت درمان آن اقدام نشود گسترش پیدا می کند و هر چه بخش وسیعی از  مو ها دچار ریزش شود شانس بهبودی کمتر خواهد شد.‌ بنابراین متخصصین به طور جدی توصیه می کنند که قبل از پیشرفت بیماری دوره درمان آغاز شود.

آیا ممکن است که با آغاز درمان تمام مو های من دوباره رویش کنند ؟

افرادی که با مشکل ریزش مو مواجه می شوند سوالات خود را به شکل های متفاوتی بیان می کنند.  کسانی که از یک برنامه مناسب رشد مو استفاده کنند به شکل قابل توجهی رشد دوباره آن ها آغاز خواهد شد . در کلینیک زیبایی الهیه تهران ما مردانی را دیده ایم که با ریزش شدید مو به معنی تقریباً طاس به طور معجزه آسایی توانسته اند مو های خود را مجدد باز یابند.‌ در حالی که برخی دیگر ممکن است به سطح متوسط از رشد دوباره مو ها با همان ترکیبات دارویی دست یابند.‌ بنابراین پاسخ به هر دوره درمانی پس از تثبیت ریزش  مو بدون هیچ افزایش تراکمی را باید نوعی موفقیت معرفی کرد زیرا بدون انجام راهکار های درمانی مو ها با سرعت زیادی دچار ریزش می شوند.

الگو های ریزش مو :

الگوی طاسی مردانه در سه نوع  می باشد و ما اطمینان داریم که یکی از این الگو ها به الگوی شما شبیه ست در ادامه مطلب از هر کدام برای شما ارائه خواهیم داد.

  • پسرفت خط مو

پسر رفت خط رویش مو یکی از رایج ترین الگو های طاسی مردانه می باشد که به عنوان (Widows Peak) معرفی می شود و دقیقا ناحیه ایست که مو ها در دو طرف پیشانی دچار ریزش می شود و یک قله مثلثی در وسط سر باقی می ماند. در برخی از آقایان ممکن است نه تنها منطقه دچار ریزش می شود در برخی دیگر ممکن است نازک شدن را در تاج نیز تجربه کنند.

کسانی که به الگو های تهاجمی ترین از الگوی طاسی مو مبتلا می‌ شوند خط رویش مو پسرفت بیشتری خواهد داشت تا جایی که به تاج مو ها برسد که احتمالاً آن هم در حال طاسی است و یا در نهایت به طاسی بزرگ در بالا یا جلوی سر منجر می شود.

  • نازک شدن تاج یا فرق سر

برخی از مردان نازک شدن مو ها را در پشت بالای سر در تاج یا فرد تجربه می کنند این موضوع می‌ تواند باعث پسرفت خط دائمی موی آن ها شود اما در برخی مواقع مردان با یکی از این دو مواجه می شوند .‌ریزش مو ها در تاج ابتدا با نازک شدن تار های مو آغاز خواهد شد و کم کم پوست سر نمایان می شود و پس از آن با ایجاد یک نقطه طاسی پیشرفت می کند.  این نقطه طاسی احتمالاً تا مدتی گسترش پیدا می کند تا به خط موی درحال ریزش برسد و یا یک ناحیه مشخصی را در بالای سر طاس خواهد کرد.  به هر حال این گستردگی یا الگوی ریزش در همه افراد متفاوت می باشد اما ریزش یا طاسی در ناحیه تاج بسیار شایع می باشد.

  • نازک شدن عمومی

کمترین الگوی رایج در ریزش موها نازک شدن کلیه آن ها می باشد که به طور یکنواخت در بالای سر وسعت پیدا می کند. مردانی که به این الگوی ریزش مبتلا می شوند  متوجه عقب رفتن مشخص خط رویش مو و یا نازک شدن تاج نخواهند شد و پس از  نازک شدن کلی مو ها ریزش آن ها آغاز می شود که به وضوح قابل مشاهده نیست و شناسایی آن کمی طول می کشد.

خوشبختانه همانند دیگر الگو های ریزش موی مردان می توان از نازک شدن مو ها جلوگیری کرد و در برخی موارد شرایط آن را بر عکس کرد و مانند سایر الگو های طاسی مردانه نازک شدن کلی تاثیری بر مو کنار سر و پشت آن نخواهد داشت و اگر ریزش مویی را تجربه کنید به علت بروز بیماری دیگری می باشد.

  • مقیاس نوروود

مقیاس نورود مرجع بصری خوبی برای گسترش الگوی طاسی مردانه می باشد با کمک این مقیاس می توان متوجه شد که پیشرفت ریزش مو در خط رویش و نازک شدن مو ها چقدر است.

بیماری های دیگر ریزش موی مردان

زمانی که الگوی طاسی مردانه رایج ترین شکل ریزش مو است که مدت طولانی مو های آن ها را تحت تاثیر قرار دهد برخی دلایل احتمالی دیگر باعث ریزش موی مردان خواهد شد.

اگر هیچ کدام از موارد ذکر شده بالا با مشکل شما مطابق نبود لطفاً بیماری هایی که در ادامه مطلب به شما معرفی می کنیم را مطالعه کنید تا با توصیف شرایط آن ها متوجه شوید که شباهتی با مشکل شما دارد یا خیر ؟

ریزش موی آقایان موضوعی است که آن ها چه در جوانی و چه در میانسالی به آن مبتلا می شوند و به علت درمان های متعدد و هزینه هایی که باید پرداخت شود پیشگیری بهتر از درمان خواهد بود.

ریزش و کم پشت شدن مو ها به دلیل تغییرات منفی که در ظاهر افراد ایجاد می کند سبب افت اعتماد به نفس در پسران جوان و آقایان میانسال می شود که آن ها در سنین مختلف با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند. همیشه ریزش مو دلیل بر ابتلا به بیماری فرد نیست بلکه می توان با رعایت نکاتی ساده آن را برطرف کرد.

  • طاسی منطقه‌ ای

طاسی منطقه‌ ای نوعی بیماری است که در هر مرحله از زندگی از بدو تولد و سالخوردگی ممکن است اتفاق بیفتد بروز این بیماری سبب ایجاد لکه های طاسی ناگهانی خواهد شد .‌این لکه های کوچک گاهی به اندازه لوبیا و یا تکه های بزرگتر به وسعت توپ تنیس می باشد.  در پیشرفته شدید تر طاسی که شامل طاسی کامل یا طاسی جهانی همه مو ها در کل سر (Totalis )و یا حتی بدن (Universalis) اتفاق می افتد البته هر دو نوع بسیار نادر می باشند.

  • تاثیرات کمبود پروتئین بر ریزش موها

برخی افراد به دلایل مختلفی از قبیل کاهش وزن،  لاغری و  پیگیری از رژیم های سختگیرانه غذایی وزن خود را کاهش دهند اما در واقعیت این افراد با انجام رژیم های غذایی نا درست ممکن است به بدن خود آسیب جبران نا پذیری وارد کنند. مواد تشکیل دهنده مو ها پروتئین ها می باشند که بیشتر وزن مو را نیز پروتئین ها شامل می شوند.

زمانی که با رژیم غذایی میزان پروتئین بدن کاهش می یابد به این معنی است که شما آسیبی مستقیم به مو های خود وارد خواهید کرد . زمانی که بدن با کمبود مواد مغذی و پروتئین ها مواجه شود تأمین مواد مغذی اندام های ضروری را در اولویت قرار می‌دهد  و قطعاً مو ها در رده اول نخواهند بود و نتیجه‌ ای به غیر از ریزش موها به دنبال ندارد.

با داشتن تغذیه مناسب و دوری از خوردن مواد خوراکی بی ارزش و همچنین دوری از رژیم های غذایی غیر اصولی که توسط افراد غیر متخصص به شما پیشنهاد می شود و یا  تقلید نکردن از بستگان خود انجام می دهید می توانید سلامتی بدن و مو های خود را از خطر ریزش و کاهش تراکم در امان بدارید.

  • مصرف سیگار

مطمئنا همه شما تاثیرات مخرب سیگار را می دانید یکی از بدترین عوارض استعمال دخانیات و سیگار ریزش موها می باشد مصرف روزی ۲۰ نخ سیگار باعث شدت یافتن ریزش و در نهایت طاسی مو ها خواهد شد.

تاثیراتی که سیگار بر مو ها خواهد داشت به شرح زیر می باشد.

  • تاثیر گذاری بر مویرگ های ریزی که باعث تغذیه فولیکول های مو می شود.
  • آسیب دید گی DNA فولیکول مو
  • متعادل شدن آنزیمی که در بازسازی بافت مو و روند مراحل رشد مو ها موثر است و بر روی رادیکال های آزاد اکسیژن، التهاب ناحیه اطراف فولیکول را کنترل می کند.
  • تاثیر بر فعالیت آنزیم های هورمونی که سبب کاهش استروژن می شود.
  • کاهش جذب کمتری از مواد مغذی و ویتامین ها

شما با ترک سیگار می توانید از آسیب زدن به مو ها و حتی بدن خود جلوگیری کنید.

مصرف دارو ها :

دارو ها برای درمان برخی از بیماری ها و یا مشکلات مورد استفاده قرار می‌ گیرد که در جهت التیام یافتن بیماری خواهد بود اما در مقابل عوارضی را به همراه خواهد داشت. بنابراین نمی توان هیچ دارویی را معرفی کرد که عارضه ای به دنبال نداشته باشد. در بین دارو ها برخی از آن ها باعث ریزش مو می شود.  این دارو ها را می توان اینگونه معرفی کرد شامل

  • دارو های ضد انعقاد خون
  • دارو های ضد افسردگی
  • دارو های حاوی ویتامین A که به صورت مکمل برای درمان آکنه تجویز می شوند .
  • استروئید ها

بیماری ها :

برخی از افراد با ابتلا به یک بیماری وضعیت جسمانی خاصی پیدا می کند که با تاثیر آن بر بدن آن ها ریزش موهای آن ها را به همراه خواهد داشت.‌ همچنین ممکن است بدن آن ها در این شرایط نتواند مواد مغذی مورد نیاز خود را جذب کند و نتواند در بخش‌ های دیگر بدن منتشر کند. در نتیجه باعث ضعیف شدن و نازکی تار های مو و در نهایت ریزش آن ها خواهد شد.

پسوریازیس نوعی بیماری خود ایمنی است که مسری نیست اما این بیماری نوعی بیماری مزمن پوستی می باشد. علت این بیماری به دلیل تولید سریع سلول های پوستی می باشد که سبب پوسته پوسته شدن سطح پوست خواهد شد . نشانه های بارز این بیماری التهاب و قرمزی پوست خواهد بود.

پسوریازیس نوعی بیماری التهابی است که تا کنون درمان قطعی برای آن ابداع نشده است و این بیماری باعث ریزش مو ها خواهد شد .‌برای درمان این بیماری متخصصین پماد ها و کرم های موضعی را تجویز می کنند. این دارو ها در جهت کاهش نشانه های آن مورد استفاده قرار می گیرد .

اگر چه برای کاهش علائم دارو های خوراکی و تزریقی نیز تجویز خواهد شد اما به دلیل عوارض شدیدی که به دنبال دارد معمولاً متخصصین از تجویز بلند مدت آن ها خود داری می کنند.  یکی دیگر از راه‌ های مبارزه با این بیماری لایت تراپی و یا نور درمانی است در این روش نور ما وراء بنفش یا نور طبیعی خورشید سبب کاهش گلبول های سفید خون خواهد شد تا سرعت رشد سلول های پوستی را کاهش دهند.

با تغییرات کمی که در سبک زندگی خود ایجاد می کنید می توان با این بیماری مبارزه کرد که به شرح زیر می باشد.

  • کاهش وزن

کم کردن وزن باعث کاهش شدت میزان بیماری پسوریازیس خواهد شد اگر چه ممکن است تاثیری بر کنترل بیماری نداشته باشد اما برای سلامتی بدن شما مفید خواهد بود.

  • امگا ۳

بهتر از شما به جای استفاده از چربی های اشباع شده در منابع حیوانی مانند گوشت و لبنیات ،  اسید های چرب امگا ۳ را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

  • دوری از مواد غذایی التهاب آور

مصرف شکر و گوشت قرمز ، مواد غذایی فرآوری شده ، الکل و لبنیات از جمله مواد خوراکی هستند که بهتر است از خوردن آن ها اجتناب کنید.

کاهش استرس نیز می تواند در جهت کنترل و کاهش این بیماری تاثیر گذار باشد.

  • عفونت ها

یکی دیگر از دلایل مهم ریزش مو در مردان عفونت می باشد عفونت هایی که بر فولیکول های مو تاثیر گذار باشد آسیبی جدید به مو وارد می کند. عفونت های قارچی پوستی که در بخش های مختلف پوست سر ایجاد می شود .برخی از بیماری های مقاربتی نیز باعث بروز عفونت و در نتیجه شکنندگی مو ها خواهد شد. با رعایت بهداشت و مراقبت از مو ها و همچنین استفاده از دارو های ضد قارچ و ضد عفونت می توان این مشکلات را بر طرف کرد.

  • استرس

استرس و عصبانیت در یک لحظه و حتی در طولانی مدت باعث بروز مشکلات زیادی خواهد شد که یکی از این مشکلات ریزش مو ها می باشد. با استرس زیاد فولیکول های مو،  در مرحله استراحت قرار می گیرد و سبب ریزش آن ها خواهد شد .‌همچنین واکنش های خود ایمنی بدن که به دلیل استرس ایجاد می شود آسیب زیادی به مو ها وارد می کند. برخی افراد در حین عصبانیت مو های خود را می‌ کنند و این امر نا خود آگاه و بی اراده خواهد بود.

بنابراین با ایجاد آرامش و مسلط شدن بر اعصاب  خود می توان در برابر این مشکلات ایمن بود.

  • متوقف کردن روند نزولی مو ها

برای مقابله بر پیشرفت کم پشت شدن مو های خود از نازک شدن مو ها جلوگیری کنید زیرا برای ضخیم کردن مو ها درمان ثابتی ارائه نشده است.   پس بهتر است با جلوگیری از روند نازک شدن مو ها  شرایط مو ها را بهبود بخشید . برخی از درمان های طبیعی بهترین درمان برای این مشکلات خواهند بود که این درمان ها بیشمار هستند و با شناخت آن ها می توانید بهترین و موثرترین نتایج را  در جهت بهبودی مو های خود حاصل کنید.

  • خوراکی های موثر

مصرف غذا های مناسب در جلوگیری از نازک شدن مو ها تاثیرات چشمگیری خواهد داشت .پس بهتر است با توجه به خوردنی های خود و دقت در رعایت خوراکی های مناسب میزان جذب مواد مغذی از قبیل پروتئین ها، امگا  ۳، آهن و ویتامین C را در یک دوره زمانی چند ماهه بر مو های خود افزایش دهید.  ویتامین ها نیز همچنین در جهت پر پشت شدن مو ها بسیار موثر خواهند بود و مصرف آن ها به بهبودی مو ها کمک خواهد کرد.

  • نوشیدن آب

باید به این نکته توجه کنید که یک چهارم مولکول های مو از آب تشکیل شده است.  پس نوشیدن آب کافی را در طول روز جدی بگیرید. میزان مصرف توصیه شده آب روزی ۸ لیوان است که البته مصرف بیشتر آن نیز تاثیر گذار تر خواهد بود.

  • ورزش ضامن سلامتی

شما می‌ توانید با انجام ورزش های مناسب سلامتی بدن خود را تضمین کنید.  فعالیت های ورزشی باعث بهبود گردش خون مناسب در بدن خواهد شد و خونرسانی نیز سبب سلامتی مو ها می شود.  سلامتی مو ها با گردش خون نا مناسب به خطر می افتد و در نهایت سبب نازکی و ریزش مو ها خواهد شد.

  • اجتناب از مصرف الکل

زینک یکی از مواد معدنی تاثیر گذار بر سلامتی و رشد مو ها می باشد اما با مصرف الکل جذب این ماده معدنی نا ممکن می شود . پس اگر فکر می کنید که سلامتی موهای تان مهم است بهتر است از مصرف الکل دوری کنید.

  • سشوار و ابزار های حرارتی

دستگاه های گرما زا از قبیل سشوار و اتوی مو نمی توانند دوست مو های شما شوند . اگر قرار است که به مهمانی بروید و می خواهید ظاهری مرتب و آراسته داشته باشید بهتر است پس از استحمام به مو های تان فرصت دهید تا به طور طبیعی خشک شوند. استفاده از اتوی مو و سشوار اثرات مخربی بر مو های شما خواهد داشت و بهتر است نسبت به این موضوع تجدید نظر کنید.

  • مراقبت از مو ها

در جهت مراقبت از مو های خود سعی کنید با حوصله باشید. رعایت موارد ذکر شده که در طی مطلب ارائه دادیم همچنین استفاده از محصولات مراقبتی و شامپو های مناسب می توانید وضعیت مو های خود را بهبود ببخشید. اگر شما با مواردی که معرفی کردید تاثیری بر مو هایتان ندیدید بهتر است که در جهت درمان قطعی ریزش مو به کلینیک های زیبایی مراجعه کنید. کاشت مو یکی از قطعی ترین روش های درمانی در جهت ریزش و کاهش حجم مو ها و انواع الگوی طاسی مردانه می باشد.

بنابراین ما در ادامه مطلب در مورد نحوه انجام کاشت مو ، تاثیرات و نتایج آن بر پر پشتی مو های شما توضیحات ارائه خواهیم داد . در کلینیک زیبایی الهیه تهران کاشت مو توسط متخصصین مجرب و حرفه ای ارائه می شود . پس اگر شما نیز خواستار این فرایند زیبایی هستید می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

ریزش مو
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه-ریزش مو

کاشت مو چیست ؟

کاشت مو یکی از قطعی ترین روش های درمان ریزش مو است که اولین بار در سال ۱۹۳۹ در کشور ژاپن انجام شد و کم کم متخصصین از راه کار ها و تکنیک های پیشرفته تری برای انجام این عمل استفاده کرده اند.  در سال ۱۹۹۵ برداشت نواری فولیکول های مو انجام شد و در آن زمان این روش به عنوان محبوب ترین روش پیوند مو معرفی شد. اما به تدریج روش ها و تکنیک های پیشرفته دیگر از قبیل FIT،  SUT،  Micro Graft، FUE  و موارد دیگر جایگزین هر روش FUT قرار گرفت.

در این روش با برداشت فولیکول ها از ناحیه پشت و قوی تر پوست سر که همان بانک مو نامیده می شود در جهت پر پشت کردن نواحی کم پشت که به دلایل مختلفی با ریزش مو همراه شده است انجام می شود.  پس مناسب ترین افراد برای انجام این عمل کسانی هستند که از بانک موی مناسبی برخوردار هستند و یا به دلیل الگوهای طاسی مردانه دچار نازکی و شکنندگی مو ها می باشد.  با انجام پیوند مو می توان برای همیشه مو هایی مقاوم، طبیعی و پر پشت داشت.  البته متخصصین قبل  از انجام این عمل زیبایی به بررسی علت ریزش و کاهش حجم مو ها می‌ پردازند تا بتوانند نتایج قطعی و موثر از کاشت مو حاصل کنند . در ادامه مطلب توضیحاتی در مورد نحوه درمان برای شما ارائه خواهیم داد.

مراحل انجام کاشت مو

بعد از اینکه شما به توانستید مرکزی تخصصی و مناسب را برای انجام پیوند مو انتخاب کنید باید در مرحله اول در جلسات مشاوره شرکت کنید. معمولاً در جلسه اول متخصصین شرایط جسمانی شما،  الگوی ریزش و علت آن،  کیفیت بانک مو و انتظارات شما از انجام این عمل را مورد بررسی قرار می دهند و اگر نیاز بود در جلسه دوم متخصصین آنالیز های دقیق تری را در اختیار می گیرد و در نهایت تاریخی مناسب برای انجام عمل تعیین خواهد شد. البته متخصصین در جلسه مشاوره در مورد مراقبت های قبل و بعد از عمل توضیحاتی برای شما ارائه می دهند بنابراین ما قبل از  ارائه مراحل درمان پیوند مو مراقبت های اولیه را برای شما شرح خواهیم داد.

مراقبت های قبل از از کاشت مو :

حضور شما در جلسات مشاوره فرصت مناسبی است تا بتوانید هر سوالی در ذهن دارید از پزشک خود بپرسید. متخصصین نیز  در جلسه مشاوره به بررسی علت ریزش مو های شما می پردازند و شما را در جریان عوارض احتمالی و نتایج درمان قرار خواهند داد.  همچنین شما با مشاهده نمونه کار های پزشک می توانید اطلاعات دقیقی در مورد میزان مهارت و تخصص پزشک خود حاصل کنید و درک واقع بینانه نسبت به نتایج پیدا کنید.‌ اگر می خواهید نتایج موثری از عمل کاشت مو حاصل کنید باید مراقبت های توصیه شده را جدی بگیرید مراقبت های قبل از انجام کاشت مو به شرح زیر می باشد.

از مصرف دارو هایی که سبب اختلال در سیستم گردش خون می شود از قبیل ژلوفن،  آسپرین،  پروفن ده روز قبل از عمل پیوند مو بپرهیزید.  زیرا این دارو ها شدت خونریزی در حین جراحی را افزایش می دهد.

  •  دو هفته قبل از انجام پیوند مو از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی خودداری کنید.
  •  شب قبل از جراحی دوش بگیرید تا مو های تان کاملا تمیز باشد و هیچ کدام از محصولات آرایشی و بهداشتی مو را استفاده نکنید.
  •  آزمایش های تجویز شده توسط پزشک را حتما انجام دهید تا پزشک را در جریان سلامتی بدن خود قرار دهید .
  • چند روز قبل از انجام عمل از گرفتن رژیم غذایی خودداری کنید زیرا ممکن است ساعت ها در اتاق عمل بمانید و باعث ضعف شما شود.
  •  متخصصین توصیه می‌ کنند وعده های غذایی خود را به طور کامل دریافت کنید. انجام این جراحی نیاز به آزمایش و ناشتایی ندارد .
  •  اگر درگیر بیماری خاصی هستید و یا مجبورید دارو مصرف کنید به پزشک خود اطلاع دهید .
  • مو های خود را تا حد ممکن کوتاه کنید.

مراحل انجام کاشت مو :

خوشبختانه امروزه می توان از تکنیک های مختلفی برای انجام کاشت مو استفاده کرد.  اما در کل ماهیت و کلیت همه این روش ها یکسان خواهد بود و تنها موضوعی که باعث تفاوت آن ها می شود نحوه برداشت فولیکول ها می باشد به طور کلی عمل پیوند مو در سه مرحله انجام می شود.

۱.‌استخراج فولیکول ها

در ابتدای کار متخصصین با بی حسی موضعی یا تزریق پوست سر را بی حس می کنند تا بتوانند فولیکول های سالم را از ناحیه اهدا کننده استخراج کنند.  فولیکول ها را می توان با تکنیک های مختلف استخراج کرد.  استفاده از پانچ ها و ابزار های دیگر متفاوت می باشد.  در گذشته برداشت نواری فولیکول ها رواج بسیاری داشت اما امروزه این روش کاربرد چندانی ندارد و از روش های استفاده می شود که میزان تهاجم کمتری خواهد داشت و نیاز به برش و بخیه عمیق نمی باشد.

۲. آماده سازی و نگهداری فولیکول ها

پس از استخراج گرافت ها با تکنیک مورد نظر فولیکول ها را در زیر میکروسکوپ مورد آزمایش قرار می دهند سپس در مخزنی حاوی محلول های نگهدارنده قرار می دهند.  در مخزن مواد مغذی و تقویت کننده فولیکول ها وجود دارد. فولیکول ها در این  فاصله زمانی که ناحیه گیرنده آماده می شود توسط محلول تقویت و مغزی می شوند.

۳. کاشت گرافت ها

کاشت گرافت ها  آخرین مرحله عمل زیبایی پیوند مو می باشد که در این مرحله شیار های ظریفی در ناحیه‌ی گیرنده به وجود می آید و گرافت ها در این ناحیه جایگذاری خواهند شد . در پایان عمل متخصصین توضیحات کاملی در مورد مراقبت های پس از کاشت مو انجام می دهند تا شما بتوانید از این روش درمانی نتایج رضایت بخشی حاصل کنید.  در کلینیک زیبایی الهیه تهران انواع تکنیک های کاشت مو با ابزار های پیشرفته با برند های جهانی انجام می شود.

اثرات و نتایج :

کاشت مو  یکی از درمان های قطعی در جهت درمان ریزش مو با الگو های متفاوت می باشد.‌ ممکن است پس از انجام این عمل در هفته دوم و سوم پس از کاشت گرافت ها به صورت پراکنده رشد کنند و کم کم شما شاهد ریزش  آن ها باشید.‌ اما گرافت های رشد کرده پس از یک ماه شروع به ریزش خواهند کرد.  این ریزش نباید شما را نگران کند  و البته نشانه خوبی است و شما به این نتیجه می رسید که گرافت های کاشته شده در شرایط مساعد قرار دارند.  پس از ریزش اولیه مو ها که سه ماه طول می کشد رویش مجدد آن ها آغاز خواهد شد.‌

در این مرحله شاهد رشد دائمی مو ها خواهید بود و کم کم نتایج آن ظاهر می شود . پس از ۶ تا ۹ ماه بخش وسیعی از گرافت ها رشد خواهند کرد و مو ها شرایط یکدست و یکسانی پیدا می کنند و در نهایت نتایج قطعی پس از یکسال قابل مشاهده می باشد . نتایج حاصل از کاشت مو در همه افراد متفاوت است. بنابراین متقاضیان باید نتایج خود را با دیگران مقایسه نکنند و به مو های خود فرصت بدهند  که دوران بهبودی را طی کنند.  انجام پیوند مو نتایجی ماندگار و دائمی به همراه دارد اگر شما در این زمینه ، پزشکی آگاه و متخصص انتخاب کنید مطمئناً درصد موفقیت عمل را بالا خواهید برد . گرافت هایی که در نواحی کم پشت کاشته می شوند نسبت به عوامل ریزش مو بسیار مقاوم خواهند بود و شما به نتایج بی‌ نظیری دست خواهید یافت.

مزایای کاشت مو

عمل جراحی کاشت مو موثرترین و قطعی ترین روش درمان ریزش مو می باشد.  با انجام این عمل شما می‌ توانید به نتایجی دائمی و طبیعی دست بیابید که حتی پس از رویش مو ها کسی متوجه کاشت مو شما نمی شود . گرافت های کاشته شده به مرور زمان رشد خواهند کرد و حتی شما می توانید برای کوتاه کردن مو های خود اقدام کنید.

خوشبختانه امروزه پیوند مو با تکنیک های پیشرفته انجام می شود بنابراین میزان عوارض به حداقل رسیده و شما باید دوره بهبودی کوتاه مدتی را سپری کنید . گرافت های کاشته شده از ضخامت و کیفیت بالایی برخوردار هستند و نسبت به عوامل مختلف ریزش مو بسیار مقاوم می باشند. سرعت عمل بالا در تکنیک های پیشرفته امروزی باعث شده که پیوند مو در طی یک جلسه انجام شود.

بهترین کاندیدای کاشت مو چه کسانی هستند ؟

همه افرادی که ریزش مو های آن ها در طی یک دوره ۵ ساله گسترش یافته و حجم زیادی از مو های خود را از دست داده اند برای انجام پیوند مو گزینه مناسبی خواهند بود . اگر چه تنها کسی که می تواند در مورد کاندیدای مناسب پیوند مو نظر بدهد متخصصین زیبایی پوست و مو می باشند.  به طور کلی می توان کاندیدای پیوند مو را اینگونه معرفی کرد.

  • افرادی که از بانک موی مناسبی برخوردارند .
  • افرادی که الگوی ریزش طاسی مو های آن ها به اثبات رسیده است .
  • افرادی که به دلیل مصرف برخی از دارو ها استرس و یا درمان های پزشکی دیگر با ریزش مو مواجه شده‌ اند  و نتوانسته اند  از روش‌ های غیر جراحی نتایج مورد قبولی حاصل کنند.
  •  کسانی که از نازک شدن و یا کچلی مو های خود رنج می برند.
  •  افرادی که به دلایل عوامل محیطی از قبیل شکستگی،  سوختگی،  بخیه و جراحت مو های خود را از دست داده اند.
  •  افرادی که از نظر سلامتی در شرایط مساعدی  قرار دارند و می توانند نتایج این عمل را به خوبی درک کنند.
  •  متخصصین بهترین سن را برای آقایان بالای ۲۵ سال توصیه می کنند زیرا در این سر این الگوی ریزش مو به اثبات رسیده و هورمون های بدنشان متعادل شده است.

افرادی که برای انجام پیوند مو گزینه مناسبی نمی باشند شامل افراد زیر می باشند.

  •  کسانی که دچار ریزش موی پراکنده شده اند و تراکم مو های آن ها در همه بخش های سر زیاد می باشد.
  •  کسانی که مستعد زخم های کلوئیدی می باشند.
  •  افرادی که از بیماری های فعال پوستی رنج می برند.

کسانی که درگیر بیماری های خاص نیستند و  از سلامت کامل برخوردارند کاندیدای مناسبی برای انجام پیوند مو خواهند بود. متخصصین ما در کلینیک زیبایی الهیه تهران قبل از اقدام به انجام پیوند مو شرایط جسمانی و بدنی متقاضیان را می سنجند تا در صورت مناسب نبودن شرایط متقاضیان از هدر رفتن زمان و هزینه های آن ها جلوگیری کنند.

عوارض کاشت مو چیست ؟

خوشبختانه امروزه در جهت درمان ریزش مو می توان از به روز ترین تکنیک های و ابزار های مناسب برای کاهش عوارض پیوند مو بهره مند شد.‌ مخصوصاً اگر شما از پزشکی با تجربه و حرفه ای کمک بگیرید می توانید به نتایج عالی و مطلوب دست یابید .‌پیوند مو نیز همانند هر روش درمانی و زیبایی با عوارض رایجی همراه است که شامل موارد زیر خواهد بود.

  • واکنش های آلرژیک نسبت به دارو های بی حسی
  • بی حسی در محل جراحی
  • اسکار و جای زخم
  • عفونت و خونریزی
  • قرمزی و التهاب

البته باید به این نکته توجه کنید که شدت عوارض در همه متقاضیان کاملاً متفاوت است هرچه فرد از بدن قوی تری برخوردار باشد عوارض کمتری را تجربه خواهند کرد.  مهارت و تخصصی پزشک نیز  اهمیت بالایی دارد.‌ پس اگر می خواهید از عوارض پس از پیوند مو در امان بمانید و از نتایج همیشگی این فرایند زیبایی بهره مند شوید قبل از اقدام به کاشت مو از میزان مهارت و تخصص پزشک خود مطمئن شوید و حتماً مراقبت های قبل و بعد از عمل را به خوبی اعمال کنید . در کلینیک زیبایی الهیه تهران پیوند مو توسط متخصصین با تجربه و حرفه ای انجام می شود. در این کلینیک  تاکنون هیچ عوارض خطرناکی پس از پیوند مو گزارش نشده است بنابراین متقاضیان با خیال آسوده می تواند به بهترین نتایج دست یابند.

هزینه کاشت مو چقدر است ؟

هزینه انجام کاشت مو برای همه افراد متفاوت خواهد بود.  همچنین مهارت و تخصص پزشک نیز یکی از موضوعات مورد توجه در تعیین هزینه ها خواهد بود.  هر چه پزشک شما مهارت و تخصص بالاتری داشته باشد مطمئناً دستمزد بالاتری خواهد داشت.‌ در هر یک از تکنیک های پیوند مو ابزار هایی که مورد استفاده قرار می گیرد متفاوت می باشد بنابراین تکنیک پیوند مو و ابزار های مورد استفاده نیز هزینه ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد .‌

میزان طاسی و کم پشتی مو ها،  نوع الگوی ریزش  مو،  مدت زمان انجام عمل،  تعداد گرافت های مورد نیاز ، مهارت و تخصص پزشک و تعرفه کلینیک تعیین کننده هزینه نهایی جراحی خواهد بود.  البته در کلینیک زیبایی الهیه تهران هزینه ها با تعرفه مناسب ارائه می‌ شود تا زیبا جویان عزیز بتواند برای انجام پیوند مو با خیال راحت اقدام کنند.‌ اگر می خواهید از هزینه ها و تخفیفات کلینیک زیبایی الهیه تهران مطلع شوید می توانید با مشاوران و کارشناسان با تجربه ما تماس حاصل فرمایید مشاوره و ارائه خدمات در این کلینیک زیبایی کاملاً رایگان می باشد.

دوره ی نقاهت پس از کاشت مو چقدر است ؟

با انجام تکنیک های پیشرفته زیبایی پیوند مو شما شاهد عوارض خاصی پس از جراحی نخواهید بود.  میزان خونریزی در این روش به حداقل می رسد و زخم های ایجاد شده در ناحیه اهدا کننده و گیرنده پس از ۵ تا ۱۰ روز التیام می یابد.‌ متقاضیان می توانند پس از ۳ تا ۴ روز استراحت فعالیت های روزانه خود را آغاز کنند.‌ البته تا یک ماه انجام فعالیت های شدید بدنی امکان پذیر نمی باشد.  مراقبت ها باید پس از عمل به طور جدی اعمال شود تا متقاضیان بتوانند نتایج عالی و مورد قبول حاصل کنند مراقبت های پس از انجام عمل کاشت مو به شرح زیر می باشد.

مراقبت های پس از کاشت مو:

  • از خاراندن،   لمس کردن و دستکاری کردن ناحیه اهدا کننده و گیرنده خودداری کنید.
  •  تا سه روز از شست و  شوی مو ها بپرهیزید .
  • استراحت کافی داشته باشید.
  •  مایعات زیاد بنوشید.
  •  دارو های تجویز شده را به موقع مصرف کنید.
  •  از مصرف دارو های خودسرانه و مصرف دخانیات خود داری کنید.
  •  از قرار گرفتن در معرض نور خورشید،  گرد و غبار و آلودگی های محیطی بپرهیزید.
  •  تغذیه مناسب داشته باشید.
  •  هنگام استراحت سر خود را در زاویه مناسب قرار دهید .
  • برای شست و شوی مو ها از شوینده های ملایم و آب ولرم استفاده کنید.
  •  تا بهبودی کامل از رفتن زیر دوش پر فشار ، استخر،  جکوزی و حمام داغ خودداری کنید.
  •  برای کاهش تورم و کبودی از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • دارو های تجویز شده را سر وقت مصرف کنید.

تعداد جلسات کاشت مو چقدر است ؟

کاشت مو در جهت درمان ریزش مو با تکنیک های پیشرفته و مدرن انجام می شود. با استفاده از دستگاه های مدرن ، سرعت عمل در این روش بسیار بالا می باشد . جراحی پیوند مو غالباً در طی یک جلسه انجام می شود و البته در برخی افراد ممکن است یک جلسه دیگر نیاز باشد.  مدت زمان جراحی به میزان گرافت های مورد نظر بستگی دارد.  هر چه میزان طاسی و وسعت کم پشتی مو ها بیشتر باشد مسلماً مدت زمان عمل طولانی تر خواهد شد . شما پس از  یک هفته باید مجددا به کلینیک مراجعه کنید تا متخصصین به بررسی نتایج عمل بپردازند و در صورت نیاز دارو های مناسب و یا راه کار های درمانی دیگر را ارائه دهند.

کلینیک الهیه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه-کلینیک الهیه

نتیجه گیری :

ریزش مو یکی از دغدغه های همه مردم در سر تا سر جهان می باشد که ریزش آن ها با الگو های متفاوتی اتفاق می افتد الگوی ریزش موی مردانه به دلیل افزایش هورمون تستسترون در بدن و یا عوامل ژنتیکی و…….ایجاد می شود. معمولاً آقایان در سنین مختلف شاهد ریزش  مو های خود خواهند بود. بنابراین باید به محض این که متوجه ریزش و کاهش حجم مو های خود شدید برای درمان اقدام کنید زیرا در صورت عدم توجه و وسعت یافتن طاسی سر بهبودی در مدت زمان طولانی تری حاصل می شود. کاشت مو یکی از روش های موثر برای رفع ریزش  مو خواهد بود و مهمترین قدم برای داشتن یک عمل موفق و با نتایج عالی انتخاب کلینیکی معتبر و پزشکان ماهر می باشد.

پس بهتر است که قبل از اقدام به هر عملی زمان کافی برای انتخاب پزشک در نظر بگیرید حتی می توانید با پرس و جو در مورد میزان تخصص پزشک نتایج عالی حاصل کنید. پس از انتخاب پزشک ماهر و با تجربه متخصصین با انجام آزمایش ها و معاینات بالینی بهترین تکنیک پیوند مو را برای متقاضیان، در نظر می گیرند تا از احتمال بروز عوارض ناخوشایند جلوگیری شود و متقاضیان در مدت زمان کوتاهی مجدداً زیبایی و شادابی مو ها ی خود را حاصل کنند. در کلینیک زیبایی الهیه تهران انواع خدمات درمانی و زیبایی پوست و مو توسط متخصصین با تجربه و حرفه ای ارائه می شود.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد

قرص اسپیرونولاکتون و درمان ریزش مو در کلینیک الهیه

راهکار های درمان ریزش مو پس از کرونا

 درمان قطعی ریزش مو در تهران

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191012756

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 2 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicelahieh

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicelahieh.com

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:https://clinicelahieh.com/aavx

لینک آپارات: https://www.aparat.com/clinicelahieh

لینک نماشا: https://www.namasha.com/clinic.elahieh

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

بیماریهای پوستی ناشی از استرس
جدیدترین متد جوانسازی صورت
فاصله استاندارد لب و بینی
معیار های زیبایی جهانی
تاثیر سایز آلت در رابطه جنسی
بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • تهران شهرک غرب،فاز۶،گل افشان
  • 9120043630-2191012756
  • info@clinicelahieh.com

درباره مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد با کادر درمانی بسیار با تجربه و تجهیزات کاملا به روز در خدمت همشهریان عزیز استان تهران و سایر هموطنان در سایر نقاط کشور بوده است و سالیان متمادی خدمات ارزنده ای به زیباجویان عزیز ارائه نموده  است .به جهت خدمات بی  نظیر مجموعه و مشاوره رایگان و شرایط پرداخت آسان و همچنین رضایت مندی زیباجویان عزیز از مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد،مراجعین بسیار زیادی به این مجموعه از کشورهای همسایه داشته ایم و خد ار اشاکریم که توانسته ایم خدمت کوچکی ارائه کنیم.

آخرین مقالات مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

آخرین خدمات مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

بیماریهای پوستی ناشی از استرس
جدیدترین متد جوانسازی صورت
فاصله استاندارد لب و بینی
معیار های زیبایی جهانی
تاثیر سایز آلت در رابطه جنسی
بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار
بهترین ضد آفتاب ضد لک ایرانی
اصلاح صورت بعد از تزریق چربی
تزریق فیلر چانه

دسترسی سریع کلینیک

  • صفحه اصلی
  • فروشگاه
  • بلاگ
  • خدمات ما
  • گالری
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • نوبت دهی
  • 989120043630-982191012756-09128809963
  • ایران،تهران
  • info@clinicelahieh.com

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

دکتر بهناز

مدیریت کلینیک

دکتر بهناز

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت آراد تجارت الکترونیک آواسینا  و مجموعه دکتر جان با مجوزهای کسب و کار اینترنتی می باشد.