علت سوزش و درد واژن

علت سوزش و درد واژن

علت سوزش و درد واژن

واژن یکی از اندام های اصلی در بدن خانم هاست که مهم ترین وظیفه آن تولید مثل می باشد و در بقاء نسل اهمیت زیادی دارد. این بخش از بدن به صورت یک مجرا از دهانه رحم تا فرج ادامه دارد و معمولاً طول آن در همه افراد بین ۸ تا ۱۷ سانتیمتر متغیر خواهد بود.

اما میانگین طول واژن در اکثر خانم ها ۹ سانتیمتر محاسبه شده است. سلامتی واژن در سلامتی عمومی دستگاه تناسلی و قدرت باروری خانم ها نقش مهمی ایفا می کند. اما متاسفانه ابتلا به برخی از بیماری ها ناحیه تناسلی را دچار آسیب خواهد کرد و در صورت درمان نکردن به موقع آن ها تهدیدی جدی برای تخمدان ها و رحم محسوب خواهد شد.

یکی از عوارض رایج دستگاه تناسلی سوزش و درد واژن می باشد که در طی این مطلب ما تصمیم داریم توضیحاتی در مورد این بیماری،  عوامل و درمان های مناسب ارائه دهیم . پس برای آشنایی با راهکار های حفاظت و سلامت دستگاه تناسلی خود در ادامه مطلب در وبسایت کلینیک زیبایی الهیه تهران  با ما همراه باشید.

کلینیک الهیه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه-کلینیک الهیه

سوزش و درد واژن چیست؟

سوزش واژن یکی از مشکلات رایج است که معمولاً در بین زنان و حتی دختران باکره وجود دارد که معمولاً به دلیل عفونت واژن ایجاد می شود .

بسیاری از خانم ها پس از مشاهده این مشکل آن را جدی نمی گیرند و برای بررسی علت و درمان مناسب هیچ اقدامی نمی کنند.  سوزش در واژن می تواند نواحی داخلی ، فرج  و حتی کلیتوریس را درگیر کند و در کنار آزار جسمانی،  مشکلات جدی تری را به همراه خواهد داشت.

سوزش در واژن در برخی مواقع به صورت ناگهانی رخ می دهد و در برخی مواقع به مرور زمان شدید و حاد تر خواهد شد . این عارضه  بسیار رایج است و در صورت عدم درمان به موقع نگران کننده است و به بیماری‌ های حاد منجر خواهد شد.

علائم سوزش و درد واژن :

واژن یکی از اندام های حساس و آسیب پذیر است  که در مقابل عوامل مختلف دچار تحریک و حساسیت خواهد شد. حتی در برخی افراد این حساسیت به صورت سوزش در این ناحیه بروز می‌ کند.

در حالت کلی سوزش در ناحیه واژن خود علائمی برای برخی از بیماری ها در دستگاه تناسلی می باشد و به تنهایی یک بیماری مستقل شناخته نمی شود.

خانم ها پس از مبتلا به بیماری هایی از قبیل بیماری های قارچی در واژن احساس سوزش خواهند کرد به طور معمول این عارضه با خارش نیز همراه است و کسانی که با این مشکل مواجه هستند در واژن خود احساس داغی و گر گرفتگی دارند که به دلیل تحریک شدن با عوامل خارجی از قبیل تماس با نوار بهداشتی یا کاندوم شدت می یابد که با خارش شدید سبب آزار جسمی افراد خواهد شد.

یکی دیگر از علائم همراه با سوزش در واژن التهاب و قرمزی ناحیه واژن کلیتوریس یا واژن می باشد که باورم کردن بافت های داخلی واژن،  ترک خوردن و پوست ریزی در پوست اطراف فرج شاهد علائم سوزش در داخل واژن خواهید بود.

اگر در هنگام سوزش یا خارش مواجه شدید بهتر است که به صورت حضوری با متخصصین زنان و زایمان مشورت کنید و مورد معاینه قرار گیرید.

شاید معاینه کردن برای شما خجالت آور باشد  اما سلامتی شما مهم تر است.شما می توانید با مشاوران ما در کلینیک زیبایی الهیه تهران در مورد تشخیص بیماری گفت و گو کنید.

درد واژن
کلینیک بین المللی پوست موزیبایی الهیه-درد واژن

دلایل سوزش و درد واژن چیست ؟

همان طور که در بخش های قبلی بیان کردیم سوزش در ناحیه واژن به علت های مختلفی اتفاق می‌افتد و معمولاً بر اساس علت آن شرایط متفاوت خواهد بود . در ادامه مطلب ما می‌خواهیم رایج ترین دلایل  سوزش در ناحیه واژن را به شما معرفی کنیم.

  • عفونت قارچی

برفک یکی از عفونت های شایع در خانم هاست که مهم‌ ترین علائم آن سوزش در ناحیه واژن،  قرمزی ، التهاب و ترشحات غیر عادی ، درد در هنگام برقراری رابطه جنسی و احساس درد در هنگام ادرار کردن می باشد .

همان طور که از نام  این عفونت مشخص است علت اصلی بروز این عارضه قارچ ها هستند . یکی دیگر از عوامل که برای عفونت های قارچی معرفی می‌ شود عفونت مخمر است. که از نظر متخصصین بیماری به دلیل تکثیر مخمر ها در واژن ایجاد می شود.

عفونت های قارچی در خانم های باردار یا خانم هایی که به دیابت مبتلا هستند بیشتر است. با ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن،  پیشگیری از حاملگی با استفاده از دارو های هورمونی،  احتمال ابتلا به بیماری ها و …عفونت های مخمر افزایش می یابد .

در این شرایط دارو های ضد قارچ به شکل پماد یا شیاف واژینال تجویز می شود .همچنین با مصرف قرص های خوراکی ضد قارچ این نوع عفونت درمان خواهد شد.

  • عفونت باکتریایی

عفونت باکتریایی یکی از بیماری‌ های مزمن و خطرناک است که دستگاه تناسلی بانوان را درگیر می‌ کند و اگر به موقع برای درمان اقدام نشود به بیماری های مسری واژینال، التهاب لگن و  زایمان زود رس در مادران باردار خواهد شد.

همان طور که می‌دانید در حالت عادی واژن از تعدادی باکتری برخوردار است که بعضی از آن ها برای بدن مفید است و درصد کمی از آن ها برای واژن مضر می باشد. دلیل مبتلا شدن به این عفونت تاکنون به طور دقیق مشخص نشده است اما بانوانی که دائما برای پیشگیری از بارداری از آیودی استفاده می کنند و یا در مدت های طولانی دوش واژینال می گیرند بیشتر در معرض ابتلا به این عفونت خواهندبود .

شایع ترین دلایل ابتلا به عفونت سوزش و درد واژن می باشد که با خارش همراه است. همچنین خانم هایی که درگیر باکتری ها  هستند در هنگام برقراری رابطه جنسی و آمیزش با منی مرد بویی ناخوشایند و آزاردهنده ایجاد می شود.

  • عفونت ادراری

عفونت ادراری نوعی بیماری دیگر آزار دهنده در دستگاه ادراری خانم هاست که ممکن است در سنین مختلف اتفاق بیفتد و اذیت زیادی به دنبال دارد .

اگر این مشکل به موقع درمان نشود بیماری های فراوانی به همراه خواهد داشت به دلیل رابطه نزدیک دستگاه تناسلی و دستگاه ادرار عفونت ادراری در خانم ها سبب درد و سوزش در واژن خواهد شد که این علائم در ناحیه تناسلی مشاهده می شود.

  • احساس درد در هنگام دفع ادرار
  • سوزش و درد واژن
  • خارش در ناحیه تناسلی
  • تکرر ادرار

خوشبختانه می توان عفونت ادراری را به راحتی با مصرف آنتی بیوتیک ها درمان کنید . دوره درمان در مصرف این دارو ها ۵ تا ۷ روز می باشد و بهتر است برای پیشگیری از بازگشت علائم این بیماری دوره درمان را کامل کنید و دارو های تجویز شده را به طور مداوم و سر وقت مصرف کنند.

  • بیماری های پوستی

برخی از خانم ها به بیماری های پوستی از قبیل اگزما مبتلا هستند و ممکن است زمانی که این بیماری ها شود احساس سوزش و درد واژن را نیز تجربه کنند.  این نوع بیماری قابل درمان نیست اما می‌ توان میزان آن را کنترل کرد.

متخصصین برای بهبود و کنترل این بیماری دارو های موضعی را تجویز می‌کنند . بهتر از خانم ها در هنگام شدت یافتن اگزما در واژن برای درمان خود سریع به پزشکان متخصص در کلینیک زیبایی الهیه تهران مشورت کنند.

تریکومونیازیس

تریکومونیازیس نوعی بیماری مقاربتی است که ریشه آن انگل است که به دلیل برقراری رابطه جنسی با شریک جنسی نیز قابل سرایت می باشد.

برای پیشگیری از ابتلا از این بیماری در حین برقراری رابطه جنسی بهتر است که از ابزارهای پیشگیری مانند کاندوم استفاده شود تا از انتقال بیماری احتمالی به فرد دیگر جلوگیری کنید. معمولا شدت این بیماری در خانم ها نسبت به آقایان بیشتر و رایج تر است و احتمال انتقال آن به مرد ها نیز وجود دارد.

زنانی که به انگل میکروسکوپی مبتلا می شوند با سوزش و درد واژن بعد از نزدیکی مواجه می شوند و در دفعات بعد نیز شدت آن افزایش می یابد .‌یکی از مسائل نگران کننده در مورد این بیماری دوره نهفتگی طولانی مدت آن می باشد .

این انگل عامل بیماری های که ممکن است تا مدت ها در بدن مخفی شود اما می تواند انگل را به دیگران منتقل کند. ابتلا به تریکومونیازیس در کنار ایجاد سوزش و خارش در واژن احتمال مبتلا شدن به بیماری ایدز را نیز افزایش می دهد.

  • کلامیدیا

یکی دیگر از دلایل سوزش واژن بیماری مقاربتی کلامیدیا می باشد. این بیماری به عفونت خاموش نیز معروف است که نشانه های آشکاری ندارد اما سبب ایجاد خارش و سوزش در واژن می شود.

این بیماری در صورتی که به موقع درمان نشود مشکلاتی در توانایی باروری خانم ها ایجاد خواهد کرد. برای درمان این بیماری باید فرد و شریک جنسی به پزشک به طور همزمان مراجعه کنند و با مصرف آنتی بیوتیک ها مورد درمان قرار گیرند.

  • سوزاک

سوزاک نیز نوعی بیماری است که می تواند به دلیل سوزش و درد واژن در خانم ها شود . سوزاک نیز بیماری مقاربتی است که دلیل آن نوعی باکتری می باشد و به راحتی بین دو شریک جنسی منتقل خواهد شد که همراه با سوزش و التهاب لگن بانوان را نیز به دنبال دارد .

این بیماری با مصرف آنتی بیوتیک ها مورد درمان قرار می‌ گیرد و علاوه بر خطرات احتمالی آن از بین می رود.

  • اسکلروز

اسکلروز نوعی بیماری پوستی است که واژن خانم ها را دچار سوزش می کند . این بیماری در خانم ها با لکه های پوستی سفید رنگ در  اطراف دهانه واژن مشاهده می‌ شود و با ادامه دار شدن آن ها احتمال دارد زخم هایی در ناحیه تناسلی ایجاد می  شود اسکلروز را می توان با استفاده از دارو ها درمان کرد.

  • تبخال تناسلی

تبخال تناسلی جزء بیماری های ویروسی می باشد که به دیگران سرایت می کند. برخی افراد مبتلا به تبخال تناسلی علائم خاصی ندارند اما این ویروس در زنان باعث ایجاد سوزش و درد واژن خواهد شد. تبخال تناسلی را متخصصین با تجویز دارو های ضد ویروسی درمان می کنند.

  • زگیل تناسلی

زگیل تناسلی نوعی بیماری مقاربتی است که از  افراد آلوده منتقل می‌ شود و در خانم ها به شکل ضایعه هایی در ناحیه داخل یا خارج ناحیه تناسلی نمایان می شود. زگیل تناسلی می تواند عاملی در سوزش واژن باشد که درمان آن با دارو های ضد ویروسی انجام می شود.

  • کم آبی

شاید برای شما کم آبی مسئله ای عجیب باشد ما می‌ تواند باعث سوزش در ناحیه واژن شود به همین دلیل توصیه می کنیم که خانم ها در طول روز مخصوصاً روز های گرم آب زیاد بنوشند.

  • حساسیت پوستی

حتماً سوزش واژن دلیل بر یک بیماری خطرناک نیست بلکه در برخی مواقع به دلیل عوامل تحریک کننده و واکنش زا می تواند سوزش واژینال را به همراه داشته باشد . مهم ترین عوامل در ایجاد حساسیت سوزش ، خارش و درد واژن عبارت است از :

  • استفاده از نوار بهداشتی در طول روز
  • استفاده از دستمال توالت
  • استفاده از لباس های زیر نا مناسب و لاتکس
  • حساسیت به روان کننده ها و کاندوم
  • گرفتن طولانی مدت دوش واژینال
  • حساسیت به ترکیبات موبر ها
  • آتروفی واژن

خشکی واژن یکی از بیماری های شایع در خانم هاست که به دلیل کاهش تولید استروژن در بدن آن ها ایجاد می‌ شود. این بیماری نشانه های زیادی دارد که یکی از مهم ترین و آزاردهنده ترین آن ها سوزش و خارش واژن می باشد.

خشکی واژن را می توان با درمان های مناسب برطرف کرد همچنین متخصص دارو هایی بیماری موثر تجویز خواهند کرد. در کلینیک های تخصصی همچنین با کمک فرایند لیزر سوزش واژن و بیماری آتروفی برطرف می‌ شود که به دلیل اهمیت این موضوع ادامه مطلب را به این روش درمانی اختصاص می دهیم.

درمان سوزش و درد واژن با لیزر :

فرایند لیزر یکی از روش های موثر برای برطرف کردن بیماری ها و مشکل ناحیه تناسلی خانم ها می باشد که در مدت زمان کوتاهی تاثیرات آن قابل مشاهده می باشد. این روش زیبایی بر اثر عمل های جراحی ، هزینه کمی دارد و باعث درمان سوزش ،  خشکی،  خارش و حتی جوان سازی واژن خواهد شد.

با کمک این روش می توان مشکلات جنسی خانم ها را برطرف کرد و تاثیر بی نظیر بر روحیه افراد خواهد داشت. پس از انجام لیزر نیاز به دوره نقاهت نمی باشد و خانم ها می توانند فعالیت های روزانه خود را ادامه دهند و بدون احساس درد ، رابطه ای سالم و با کیفیت داشته باشند.

این روش غیر تهاجمی بدون هیچ برش و خونریزی بر سطح پوست مشاهده نمی شود.  با لیزر واژن می توان PH واژن را نیز تنظیم کرد و از عفونت های واژینال در آینده جلوگیری کرد.  همچنین با افزایش تولید کلاژن سلول های تازه در سطح واژن و داخل آن ایجاد خواهد شد.

درد واژن
کلینیک بین المللی پوست موزیبایی الهیه-درد واژن

مراحل درمان سوزش و درد واژن با لیزر :

دستگاه های پیشرفته تر می تواند به شکل مطلوبی مشکلات و بیماری دستگاه تناسلی خود را برطرف کنند. همه مراحل این فرایند درمان به صورت سر پایی و  با بی حسی موضعی انجام می‌ شود.

متخصصین  گروپ دستگاه را به آرامی در کانال واژن قرار می‌ دهند . سپس پرتو های لیزر به دیواره سطحی واژن تابانده خواهد شد. طول موج دستگاه و شدت پرتو های لیزر بر اساس مشکلات واژن تعیین می شود که با انعکاس لیزر به دیواره های واژن از لایه سطحی عبور کرده و لایه‌ های زیرین را به تولید کلاژن بیشتر تحریک می‌ کند .

زمانی که  پرتو ها به عمق واژن برسد.  زخم های ظریفی در ناحیه واژن ایجاد می کند که با این عمل فرایند ترمیم و بازسازی بافت ها انجام خواهد شد . تاثیرات  کلاژن سازی در واژن به وضوح قابل مشاهده می باشد اما برخی خانم ها در جلسات اول اثرات  بهبودی را تجربه خواهند کرد . فرایند لیزر در حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول می‌ کشد و نتایج عالی به همراه دارد.

کاربرد های لیزر واژن :

  • درمان سوزش و درد واژن
  • درمان مشکلاتی از قبیل بی اختیاری ادراری
  • رفع افتادگی رحم
  • درمان عفونت های قارچی و باکتریایی در مثانه و واژن
  • برطرف کردن درد در حین برقراری رابطه جنسی
  • جلوگیری از خروج هوا از واژن
  • برطرف کردن اثرات و شلی واژن پس از زایمان طبیعی
  • درمان آتروفی یا خشکی واژن
  • برطرف کردن علائم یائسگی
  • درمان زگیل های تناسلی
  • بهبود دهانه رحم
  • روشن سازی پوست واژن
  • تنگ کردن واژن
  • جوان سازی دیواره داخل واژن
  • افزایش سفتی و ضخامت واژن
  • افزایش حالت ارتجاعی

 اگر شما جزء افرادی هستید که با مشکلاتی در ناحیه واژن مواجه شده می توانید با مراجعه به کلینیک زیبایی الهیه تهران و مشورت با متخصصین با تجربه به درمان های درست و بی نظیر دست یابید اما بهتر از قبل از این که روند درمانی آغاز شود با راه کار های درمانی بیشتر آشنا شوید.

مزایای درمان سوزش و درد واژن با لیزر :

  • بدون نیاز به بی هوشی
  • انجام مراحل به صورت سرپایی و بدون نیاز به بستری شدن
  • دوره نقاهت کوتاه مدت
  • هزینه مناسب
  • مشاهده تاثیرات درمان پس از لیزر
  • جلسات محدود و کوتاه مدت
  • بدون خونریزی و برش

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای لیزر واژن نمی باشند؟

خانم هایی که با وجود مشکلات بیان شده درگیر سوزش و درد واژن هستند باید مورد معاینه پزشک قرار گیرند زیرا در این روش نیز محدودیت‌هایی وجود دارد و برخی افراد نمی‌ توانند از تکنیک لیزر استفاده کنند این افراد با ویژگی‌ های زیر خواهند بود.

خانم هایی که بعد از معاینه پاپ اسمیر یا کلپو سکوپی نتایج آن ها غیر طبیعی و مشکوک بوده است .

کسانی که به تازگی در ناحیه واژن عمل جراحی انجام داده اند.

 خانم هایی که با تنگی مجاری ادراری مواجه هستند.

 خانم هایی که افتادگی رحم آن ها بسیار شدید است.  خانم هایی که به عفونت های واژینال مبتلا هستند .

این افراد نمی‌ توانند با فرآیند لیزر مشکل خود را بر طرف کنند و باید مشکلاتشان قبل از آغاز لیزر برطرف شود.

درد واژن
کلینیک بین المللی پوست موزیبایی الهیه-درد واژن

درمان سوزش و درد واژن با لیزر چه عوارضی به همراه دارد؟

پس از انجام لیزر توسط متخصصین با تجربه و حرفه ای شما شاهد عوارض خاصی نخواهید بود و علائمی که مشاهده می کنید بسیار خفیف می باشد.  فرایند لیزر جزء روش های کم خطر و ایمن در درمان بیماری‌ های زنان خواهد بود .

گاهی مواقع متقاضیان پس از  انجام لیزر با تورم،  التهاب،  قرمزی و سوزش خفیف مواجه می‌ شوند که این عوارض کاملاً طبیعی است و پس از دو روز برطرف می شود.

در کلینیک زیبای الهیه تهران انواع خدمات زیبایی و جوان سازی ناحیه تناسلی خانم ها از قبیل تزریق ژل،  تزریق چربی به لابیا، لابیاپلاستی  واژینوپلاستی و روش های بی نظیر دیگر توسط متخصصین با تجربه و حرفه ای و دستگاه‌ های مجهز ارائه می‌ شود تا زیبا جویان و خانم های عزیز بتوانند نتایج عالی و بدون عوارض احتمالی حاصل کنند.

هزینه درمان سوزش و درد واژن با لیزر چقدر است ؟

برای برطرف کردن مشکلات واژن و انواع بیماری ها روش ها و راه کار های درمانی زیادی ارائه می شود.

فرایند لیزر یکی از روش های پر کاربرد و موثر برای بیماری های ناحیه تناسلی و درد واژن خواهد بود. هزینه ها در این روش برای همه افراد بر اساس میزان مشکلات و بیماری ها در این ناحیه متفاوت می باشد.

عوامل مختلفی از قبیل تعداد جلسات،  نوع دستگاه لیزر،  مهارت و تخصص پزشک و تعرفه کلینیک هزینه ها را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر می خواهید از هزینه ها و تخفیفات روزانه کلینیک الهیه تهران مطلع شوید می توانید با مشاوران و کارشناسان با تجربه ما تماس حاصل فرمایید مشاوره و ارائه خدمات در این کلینیک زیبایی کاملا رایگان می باشد.

مراقبت های قبل از درمان سوزش و درد واژن با لیزر :

آزمایش های تجویز شده و معاینات پاپ اسمیر را انجام دهید.

 اگر در ناحیه واژن با عفونت ها و مشکلات دیگر مواجه هستید به پزشک اطلاع دهید.

 هنگام مراجعه به کلینیک لباس های راحت و گشاد بپوشید.

 اگر درگیر بیماری خاصی هستید و یا دارو مصرف می کنید به پزشک اطلاع دهید.

مو های زائد ناحیه تناسلی را بر طرف کنید. نکات بهداشتی را جدی بگیرید.

 قبل از آغاز جلسات لیزر مایعات زیاد بنوشید تا بدن خود را به خوبی هیدرات کنید.

 از استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی خودداری کنید .

قبل از این که بخواهید فرایند لیزر را برای درمان سوزش در خارش انجام دهید مطمئن شوید که به بیماری سرطان دهانه رحم مبتلا نیستید در نتیجه متخصصین برای شما تست پاپ اسمیر انجام می دهند تا در صورت مشاهده موارد مشکوک از انجام لیزر خودداری کنید.

 اگر در دوران سیکل ماهیانه قرار دارید تا پایان این دوران صبر کنید. بهتر است سه روز پس از پریودی فرایند لیزر انجام شود.

مراقبت های پس از درمان سوزش و درد واژن با لیزر

اگر پس از انجام لیزر با کمی احساس سوزش و تورم مواجه شدید نگران نباشید و استرس را از خود دور کنید. زیرا ، این علائم پس از دو روز بر طرف می‌ شود .

 تا دو روز پس از انجام لیزر فعالیت های شدید بدنی را کنار بگذارید اما می‌ توانید فعالیت های روزانه خود مانند آشپزی و کار کردن را ادامه دهید .‌

تا سه روز پس از لیزر از برقراری رابطه جنسی خود داری کنید و به واژن خود استراحت کامل بدهید.

 توصیه هایی که پزشک در جلسه مشاوره ارائه می دهد را جدی بگیرید و دارو های تجویز شده را به موقع و به اندازه کافی مصرف کنید.‌

لباس های راحت و گشاد بپوشید.

برای شست و شو ی واژن از آب ولرم و شوینده های توصیه شده استفاده کنید.

اثرات و نتایج :

پس از انجام فرآیند لیزر برای برطرف کردن سوزش و درد واژن اثرات آن بلافاصله قابل مشاهده می باشد. خانم ها پس از پایان اولین جلسه لیزر شاهد تغییر و بهبودی در شرایط خود خواهند بود.

البته برای کسب نتایج مطلوب و نهایی باید دوره درمان کامل شود و یک تا سه ماه صبر داشته باشند و به واژن خود اجازه دهید تا در روز های اینده  مشکلات این ناحیه رفع شود.  فرایند لیزر دیواره واژن را هیدراته می‌ کند و با تحریک کلاژن سازی پوست این ناحیه جوان و انعطاف پذیر تر می شود.

  با انجام لیزر PH بدن تنظیم شده و مشکلاتی از قبیل عفونت های واژینال  کاهش می یابد . پس از انجام این فرایند احساس خوبی خواهید داشت و مشکلاتی از قبیل آتروفی یا خشکی واژن به طور کامل برطرف می شود .

با انجام فرایند لیزر کیفیت روابط جنسی افزایش می یابد و بدون درد می توانید از این روابط لذت ببرید . مدت ماندگاری لیزر درمانی برای همه افراد متفاوت می باشد . مثلاً برای درمان بی اختیاری ادرار شاهد ۴ تا ۵ ساعت ماندگاری خواهید بود اما در درمان آتروفی ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

درد واژن
کلینیک بین المللی پوست موزیبایی الهییه-درد واژن

تعداد جلسات درمان سوزش و درد واژن با لیزر چقدر است ؟

متخصصین در جلسه مشاوره ابتدا با معاینه واژن و تست پاپ اسمیر علت ایجاد سوزش ، خارش و درد واژن را مورد بررسی قرار می‌دهند و بر اساس علت آن و همچنین علائم ایجاد شده راه کار های درمانی مناسب مانند تجویز پماد ها ی کورتیزون و  دارو های خوراکی و آنتی بیوتیک ها و فرایند لیزر را پیشنهاد می کنند.

میزان مصرف دارو ها و پماد ها باید طبق تجویز پزشک در دوره کامل انجام شود و برای فرایند لیزر تعداد جلسات متفاوت می باشد که تقریباً در دو تا سه جلسه مشکلات متقاضیان برطرف خواهد شد و فاصله بین جلسات ۸ هفته خواهد بود تا بافت واژن در این فاصله ترمیم و بازسازی شود.

دوره نقاهت پس از درمان سوزش و درد واژن با لیزر چقدر است ؟

فرایند لیزر جزء روش های سر پایی است و مراحل انجام آن با بی حسی موضعی سپری می شود. در ناحیه واژن هیچ برش و بخیه ایجاد نمی شود در نتیجه متقاضیان می توانند بلافاصله فعالیت های روزانه خود را آغاز کنند.

البته،  متخصصین توصیه می‌ کنند تا ۳ روز از بر قراری رابطه جنسی و انجام فعالیت‌ های شدید بدنی خودداری کنید تا سرعت بهبود افزایش یابد.  متخصصین و دوران بهبودی ممکن است دارو های مناسبی برای شما تجویز کنند تا اثرات درمان افزایش یابد.  برای کسب نتایج مطلوب توصیه های ارائه شده را جدی بگیرید.

در صورت التهاب و سوزش در ناحیه واژن پس از انجام لیزر می توانید از کمپرس سرد استفاده کنید و لباس های راحت و نخی بپوشید تا از ایجاد حساسیت و تعرق در این ناحیه جلوگیری کنید.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

عمل زیبایی واژن با لیزر

درمان چروک واژن

قیمت عمل زیبایی واژن

نتیجه گیری :

واژن یکی از اندام های مهم  و ضروری دستگاه تناسلی  خانم ها است که  تولید مثل و برقراری رابطه جنسی جزء مهم ترین وظایف این دستگاه خواهد بود.  متاسفانه بیماری های زیادی در کمین آن  هستند و به ناحیه تناسلی  آسیب می زنند. زیرا،  این اندام بسیار حساس و آسیب‌ پذیر است و به مراقبت بیشتری نیاز دارند .

در برخی مواقع مشکلاتی از قبیل خشکی واژن،  عفونت های پی در پی،  پوشیدن لباس های نا مناسب  بیماری‌ های مختلف  و عوامل دیگری باعث می‌ شود که با درد و سوزش در ناحیه واژن مواجه شوید که علائم و بیماری های دیگر را به همراه خواهد داشت.

 بنابراین پس از مشاهده این نشانه ها باید  سریعاً در جهت درمان اقدام کنید . زیرا ، در صورت عدم توجه به این مسئله ممکن است به بیماری های خطرناک دیگری مبتلا شوید. پس هر چه زودتر  به متخصص مربوطه مراجعه کنید تا از خطرات احتمالی و عوارض  جبران‌ نا پذیر جلوگیری شود.

  متخصصین بر اساس علت سوزش و درد واژن دارو ها،  پماد ها و آنتی بیوتیک های مناسبی را تجویز می کنند. فرایند لیزر نیز یکی از روش‌ های درمانی مناسب می باشد که نتایج عالی و سریع به دنبال دارد و مشکلات زیادی را مورد درمان قرار خواهد داد.

شما می توانید با مراجعه به کلینیک زیبایی الهیه تهران از خدمات بی نظیر این کلینیک مانند لابیاپلاستی،  تزریق ژل و چربی به واژن،  واژینوپلاستی ، لیزر درمانی و خدمات پر کاربرد دیگر بهره مند شوید تا سلامتی بدن و کیفیت روابط جنسی خود را ارتقا دهید.

کلینیک الهیه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه-کلینیک الهیه

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191012756

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 2 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicelahieh

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicelahieh.com

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

 سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:https://clinicelahieh.com/3axi

لینک آپارات: https://www.aparat.com/clinicelahieh

لینک نماشا: https://www.namasha.com/clinic.elahieh

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

درمان قطعی سرطان دهانه رحم
بیماریهای پوستی ناشی از استرس
جدیدترین متد جوانسازی صورت
فاصله استاندارد لب و بینی
معیار های زیبایی جهانی
تاثیر سایز آلت در رابطه جنسی

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • تهران شهرک غرب،فاز۶،گل افشان
  • 9120043630-2191012756
  • info@clinicelahieh.com

درباره مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد با کادر درمانی بسیار با تجربه و تجهیزات کاملا به روز در خدمت همشهریان عزیز استان تهران و سایر هموطنان در سایر نقاط کشور بوده است و سالیان متمادی خدمات ارزنده ای به زیباجویان عزیز ارائه نموده  است .به جهت خدمات بی  نظیر مجموعه و مشاوره رایگان و شرایط پرداخت آسان و همچنین رضایت مندی زیباجویان عزیز از مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد،مراجعین بسیار زیادی به این مجموعه از کشورهای همسایه داشته ایم و خد ار اشاکریم که توانسته ایم خدمت کوچکی ارائه کنیم.

آخرین مقالات مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

آخرین خدمات مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

درمان قطعی سرطان دهانه رحم
بیماریهای پوستی ناشی از استرس
جدیدترین متد جوانسازی صورت
فاصله استاندارد لب و بینی
معیار های زیبایی جهانی
تاثیر سایز آلت در رابطه جنسی
بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار
بهترین ضد آفتاب ضد لک ایرانی
اصلاح صورت بعد از تزریق چربی

دسترسی سریع کلینیک

  • صفحه اصلی
  • فروشگاه
  • بلاگ
  • خدمات ما
  • گالری
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • نوبت دهی
  • 989120043630-982191012756-09128809963
  • ایران،تهران
  • info@clinicelahieh.com

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

دکتر بهناز

مدیریت کلینیک

دکتر بهناز

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت آراد تجارت الکترونیک آواسینا  و مجموعه دکتر جان با مجوزهای کسب و کار اینترنتی می باشد.