همه سوالات در خصوص تزریق چربی

همه سوالات در خصوص تزریق چربی
محتوا پنهان

همه سوالات در خصوص تزریق چربی

قطعاً با مشاهده علائم و نشانه های پیری بر چهره به دنبال راهی می گردید که مجدداً جوانی و شادابی را به چهره خود باز گردانید .

همان طور که می دانید یکی از  نشانه های ناشی از افزایش سن تحلیل رفتن حجم چربی ها در بخش های مختلف صورت و بدن می باشد.

همزمان با بالا رفتن سن به تدریج بالشتک های چربی در بدن کم می‌ شوند و چهره و اندام استخوانی را ظاهر می کند.

همزمان با از بین رفتن چربی ها، چین و چروک ها و افتادگی پوست نیز نمایان می شود.

امروزه روش های زیادی برای بازگرداندن حجم از دست رفته و درمان چین و چروک های سطح پوست ابداع شده است.

تزریق چربی یکی از گزینه های موثر برای حجم دهی و جوان سازی پوست می باشد که در چند سال اخیر مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است .

در طی مطلب پیش رو ما قصد داریم در مورد این تکنیک زیبایی توضیحاتی در زمینه همه سوالات در خصوص تزریق چربی در اختیار شما قرار دهیم.

همچنین عوامل مهم و تاثیر گذار بر هزینه ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

با ما همراه باشید.

کلینیک الهیه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه-کلینیک الهیه

تزریق چربی چیست ؟

در این روش زیبایی و جوان سازی از چربی های بدن خود شخص به عنوان فیلر پر کننده و حجم دهنده استفاده می شود.

این فیلر ها از دسته  فیلر های تزریقی هستند که پس از تزریق به زیر لایه های پوست سبب حجم دهی و جوان سازی پوست خواهند شد،البته ، فیلر ها در انواع متنوعی وجود دارند و تزریق ژل با فیلر های مصنوعی انجام می شود.

 در صورتی که در عمل پیوند چربی فیلر های مورد استفاده،  طبیعی و از بدن خود شخص است، به همین دلیل اثرات ماندگار تری دارند و بدن نسبت به چربی های تجزیه شده واکنش نشان نمی دهد.

همچنین اگر اصول و  مراحل تزریق به خوبی رعایت شود عوارض بسیار خفیف و محدود خواهد شد.

پس اگر شما نیز در بخش های مختلف صورت یا بدن خود با فرورفتگی و کاهش حجم مواجه شده اید و به دنبال راهی موثر برای جوان سازی پوست خود هستید و نمی خواهید از ژل های مصنوعی استفاده کنید می توانید از نتایج بی نظیر تزریق چربی بهره مند شوید.

اگر قصد دارید  که انحنای سطحی کانتور بدن یا صورت خود را بهبود بخشید و جای زخم ها، آکنه ها و  اسکار را از این ناحیه محو کنید یا اگر می خواهید دستان زیبا و جوان داشته باشید این روش برای شما گزینه مناسبی خواهد بود چون،  ماندگاری این روش نسبت به استفاده از فیلر ها بالا تر است و شما می توانید نتایج طبیعی پس از تزریق حاصل کنید.

مراحل تزریق چربی چیست؟

قبل از این که بخواهید مراحل انجام پیوند چربی را تجربه کنید بهتر است در مورد مهارت و تخصص پزشک خود و  معتبر بودن کلینیکی که به آن مراجعه می کنید مطمئن شوید.

قطعاً در مراکز معتبر هزینه ها با تعرفه استاندارد محاسبه می‌ شود .

مراحل تزریق با دستگاه های پیشرفته انجام می‌ شود، در نتیجه شما عوارض خاصی پس از درمان تجربه نخواهید کرد.  مراحل این تکنیک زیبایی به شرح زیر می باشد:

ابتدا در این روش چربی ها با کمک دستگاه های پیشرفته لیپوساکشن یا لیپوماتیک تخلیه می شوند.

در کلینیک های معتبر معمولاً دستگاه لیپوماتیک مورد استفاده قرار می گیرند.

این دستگاه نسبت به دستگاه لیپوساکشن دقت بیشتری دارد و به صورت پیشرفته تری چربی ها را استخراج می کند.

به طور کلی این تکنیک زیبایی در سه مرحله ۱.  استخراج ۲.  جداسازی ۳.  تزریق انجام می شود که در مورد هر مرحله توضیحات مختصری ارائه خواهیم داد.

۱. استخراج چربی ها

در مرحله استخراج ابتدا پزشک یکی از بخش های مناسب بدن را برای برداشت چربی ها انتخاب می کند.

این مرحله با بی حسی موضعی انجام می شود.

با ایجاد برش کوچکی در محل مورد نظر کانولای دستگاه لیپوماتیک در بافت چربی قرار می گیرد و چربی ها پس از خرد شدن استخراج خواهند شد.

۲. جداسازی

پس از استخراج چربی ها با کمک دستگاه سانتریفیوژ سلول های چربی از بافت های دیگر مانند آب خون و مواد بی حسی جدا می شود.

این دستگاه با نیروی گریز از مرکز عمل می کند و سلول های چربی در لایه سطحی قرار می گیرد، سپس چربی ها با استفاده از سرنگ های مخصوص جدا می شود.

۳. مرحله تزریق

در این مرحله چربی های آماده شده پس از ضد عفونی کردن و بی حسی محل مورد نظر در این ناحیه تزریق خواهند شد.

متخصصین در این مرحله از متد ها  و تکنیک هایی که در طی دوران پزشکی خود حاصل کرده‌ اند تزریق را انجام می دهند.

معمولاً در این مرحله سوزن تزریق چندین بار از پوست خارج شده و هر بار مقداری چربی به زیر پوست تزریق می شود تا چربی ها به صورت شبکه ای منظم و یک دست در محل مورد نظر قرار گیرند.

این عمل چندین بار تکرار می شود تا زیبا جویان بتوانند به حجم و نتایج مد نظر خود برسند.‌

در برخی مواقع متخصصین برای دستیابی به کانتور مد نظر محل تزریق را به آرامی ماساژ می دهند، اما تکنیک های دیگر پزشکان متفاوت است و ممکن است هیچ ماساژی در این ناحیه انجام نشود.

زیبا جویان پس از پایان مرحله تزریق می توانند پس از دریافت اطلاعاتی در مورد نحوه مراقبت ها کلینیک را ترک کنند و در منزل دوره نقاهت را پشت سر بگذارند.

کاربرد ها و مزایای تزریق چربی چیست؟

همان طور که گفته شد این فرآیند را می توان برای بخش های مختلف بدن به کار برد که توضیحات بیشتری در مورد آن ارائه می دهیم.

  • حجم دهی و جوان سازی پوست صورت

پیوند چربی برای پوست صورت در جهت محو کردن چین و چروک ها و خطوط سطح پوست از قبیل خطوط پنجه کلاغی،  خطوط اخم،  خطوط خنده،  خط های پیشانی و …  بسیار مناسب است.  در این روش چربی ها پس از استخراج از شکم یا ران و یا ناحیه دیگر پس از مرحله جدا سازی به این ناحیه تزریق می شود که می تواند فرو رفتگی های زیر چشم را مورد درمان قرار دهد و  باعث برجستگی و لیفت گونه و لب ها خواهد شد و زاویه زیبا به چانه می بخشد و همه فرورفتگی ها و چاله های ناشی از آکنه ها و جوش های پوستی مورد درمان قرار می گیرد.

  • افزایش حجم سینه ها

کاربرد دیگر این تکنیک زیبایی بازگرداندن حجم از دست رفته سینه ها می باشد.

یکی از مشکلات رایج خانم ها افتادگی سینه ها با افزایش سن و پشت سر گذاشتن دوران شیردهی می باشد، بنابراین با باز گرداندن حجم سینه ها فرمی زیبا به خود خواهند گرفت.‌

البته ، باید متقاضیان این روش شکل و بافت پوست مطلوبی داشته باشد.

در صورت افتادگی شدید سینه ها و از دست رفتن قوام پوست تاثیر چندانی بر درمان نخواهد داشت.

  کسانی که قبلاً  ایمپلنت سینه انجام داده اند می توانند فرم سینه خود را بهبود ببخشند، زیرا به مرور زمان ممکن است با ایجاد نا هماهنگی در ظاهر سینه ها زیبایی سینه از دست می رود، بنابراین این تکنیک راه کار موثر خواهد بود.

 

کسانی که به دلیل ابتلا به سرطان سینه مجبور به تخلیه بافت سینه شده اند می توانند برای باز سازی و ترمیم  سینه خود با این تکنیک زیبایی اقدام کنند.

  • حجم دهی به باسن

برخی افراد به دنبال روشی هستند تا بتوانند باسنی پرتر با انحنای بیشتری داشته باشند.

لیفت باسن برزیلی یکی از روش های موثر و طبیعی است که با استفاده از چربی های بدن خود شخص استفاده می شود و نیازی به ایمپلنت نمی باشد .

در این روش با ساکشن چربی ها از پهلو و شکم پایین تنه زیبا و جذاب ایجاد می شود.

این تکنیک زیبایی در جهت افتادگی و شل شدگی باسن عدم تقارن و بالا کشیدن آن مورد استفاده قرار می گیرد و اندامی متناسب و زیبا حاصل می کند.

  • جوان سازی پوست دست

یکی از نشانه‌ های مهم افزایش سن و پیری از دست رفتن زیبایی و حجم دست ها می باشد .

در این شرایط پوست دست چروکیده و پیر خواهد شد و رگ های بر جسته به وضوح قابل مشاهده است.

همچنین لکه های تیره رنگی بر پشت دست ایجاد می شود.

با استفاده از چربی های تزریقی می توان زیبایی و جوانی را به پوست دست باز گرداند.

✓مزایا

برای انجام این تکنیک زیبایی از چربی های بدن خود شخص استفاده خواهد شد، بنابراین عوارضی مانند واکنش های آلرژیک و حساسیت زا به ندرت اتفاق می افتد، زیرا سیستم ایمنی بدن با چربی های تزریق شده آشنایی دارد و واکنشی چندانی به آن ها نشان نمی دهند.

نتایج حاصل از این عمل ماندگار،  طبیعی و ایمن است زیرا چربی ها پس از تزریق به بافت های دیگر سریع متصل شده و امکان جا به جایی آن ها وجود ندارد، بنابراین نتایجی طبیعی و نسبتا طولانی به همراه خواهد داشت.

 در طی مراحل این فرایند جوان سازی پوست با تهاجم کم انجام می شود و نیاز به دوره نقاهت طولانی مدت و مراقبت های ویژه نمی باشد.

تکنیک زیبایی برای بخش های مختلف صورت و بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد و مانند فیلر های مصنوعی در اندازه تزریق محدودیت چندانی وجود ندارد.

بهترین کاندیدای تزریق چربی چه کسانی هستند ؟

منظور از انجام این فرایند زیبایی حجم دهی یا پر کردن اجزا و اندام های مختلف بدن است که با کاهش حجم مواجه شده است مانند  پشت دست،  صورت،  لب ها،  باسن،  سینه و ….  می باشد.

برای انجام این عمل متقاضیان باید به اندازه کافی چربی برای استخراج داشته باشند تا بتوانند ناحیه مورد نظر را حجیم و برجسته کنند.

متقاضیان نباید درگیر بیماری های مربوط به سیستم گردش خون باشند و از نظر سلامتی در شرایط مساعد باشد؛  همچنین نسبت به نتایج درمان درک واقع بینانه ای داشته باشند.

پس:

  • کسانی که قصد دارند زیبایی را به چهره خود باز گرداند و با چین و چروک‌ ها و خطوط عمیقی مواجه هستند .
  • کسانی که دستان چروکیده با رگ های برجسته دارند.
  • کسانی باسنی شل ، افتاده و نا متقارن دارند.
  • خانم هایی که به دلیل پشت سر گذاشتن دوران شیردهی دوران یائسگی سینه افتاده و آویزان دارند یا به دلیل ابتلا به برخی از بیماری ها مجبور های بافت شدن از ایمپلنت استفاده کرده و دچار نا همواری در این ناحیه شده اند.

بهترین کاندیدای تزریق هستند.

کسانی که قصد دارند این تکنیک زیبایی را انجام دهند باید وزن خود را ثابت نگه دارند.

متخصصین ما در کلینیک زیبایی الهیه واقع در تهران پس از معاینه و شرایط متقاضیان تکنیک زیبایی پیوند چربی انجام می دهند و در صورت مساعد نبودن شرایط تزریق فیلر های حاوی هیالورونیک اسید را پیشنهاد می‌ دهند که شما می توانید با مراجعه به مقالات دیگر ما در سایت کلینیک اطلاعاتی در این زمینه حاصل کنید.

عوارض و معایب تزریق چربی چیست ؟

یکی از معایب پیوند چربی مرحله تخلیه سلول های چربی می باشد که با استفاده از دستگاه لیپوماتیک یا لیپوساکشن انجام می شود.

بنابراین این روش تقریباً نیمه تهاجمی است و زیبا جویان باید دوره نقاهت را در منزل برای بهبودی پشت سر بگذارند.

زمانی که برای تزریق چربی در نظر می گیرید بیشتر از فیلر های مصنوعی است، زیرا به صورت آماده در بازار وجود دارد اما ماندگاری تزریق سلول های چربی نسبت به فیلر ها بیشتر است.

برای برخی از بخش های بدن مانند افزایش حجم سینه و باسن باید در جلسات بیشتر شرکت کرد و احتمال بروز عوارضی مانند کبودی و تورم در این روش بیشتر است.

با وجود معایب ذکر شده تزریق سلول های چربی یکی از روش های ایمن و کم عارضه می باشد،البته اگر توسط پزشکی متخصص و در مکان های معتبر انجام شود.

بروز عوارض احتمالی و خطرناک در این روش به ندرت اتفاق می‌ افتد، اما عوارض رایجی مانند تب و کبودی از عوارض رایجی است که در طی یک تا دو هفته از بین می رود .

متخصصین در جلسه مشاوره در مورد نحوه انجام این عمل و عوارض احتمالی آن توضیحاتی در اختیار شما قرار می دهند.

میزان عوارض به شرایط و وضعیت شما نیز بستگی دارد.

برخی عوارض در همه روش های جوان سازی و کم تهاجم مشترک می باشد که ادامه مطلب چند عارضه که در اکثر روش های جوان سازی و حتی عمل جراحی مشاهده می ‌شود به شما معرفی می کنیم.

البته این عوارض به ندرت اتفاق می‌ افتد و تاکنون در کلینیک زیبایی الهیه واقع در تهران گزارش نشده است.

  • حساسیت و واکنش های آلرژیک نسبت به بی حسی پوست
  • عفونت شدید
  • احساس درد در هنگام لمس پوست
  • جای زخم یا اسکار
  • واکنش های حساسیت زا و آلرژی زا نسبت به چربی های تزریق شده به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی و ایمنی
  • آسیب دیدگی ساختار های عمقی پوست به دلیل عدم تجربه و مهارت پزشک
  • نتایج نا مطلوب و نیاز به جلسات بیشتر تزریق

 وقوع این عوارض به مهارت و تخصص پزشک و شرایط بدنی شما بستگی دارد.  پس  انتخاب کلینیک معتبر از مهمترین اقدامات قبل از انجام این فرایند می باشد.

هزینه و قیمت تزریق چربی چقدر است ؟

تکنیک زیبایی پیوند چربی یکی از موثر ترین روش های جوان سازی است که متخصصین پس از بررسی جنس پوست میزان چین و چروک ها و مقدار چربی که برای تزریق نیاز است مشخص می کند.

معمولا قبل از انجام این عمل شما در جلسه مشاوره پیدا می کنید تا پزشک پس از گفت و گو در مورد این تکنیک زیبایی توضیحاتی در مورد هزینه های درمان برای شما ارائه دهد.

این فرایند زیبایی به روش های مختلفی قابل انجام است که هزینه هر کدام متفاوت است بنابراین نمی توان هزینه دقیقی برای این عمل تعیین کرد.

البته شما هزینه ای برای فیلر پرداخت نخواهید کرد زیرا چربی‌ها از بدن خود شما استخراج می شود و پزشک تنها دستمزد ساکشن آن را دریافت می کند.

عوامل مختلفی هزینه‌ های درمان را تحت تاثیر قرار می دهد که در ادامه توضیحاتی در این زمینه ارائه خواهیم داد.

هزینه این عمل در طی یک تا دو جلسه مشاوره قبل از جراحی مشخص می‌ شود.

در این جلسه پزشک بر اساس اهداف شما هزینه ها را مشخص می کند.

عوامل تاثیر گذار بر هزینه ها عبارتند است :

  • استخراج چربی ها

مهم ترین مرحله در انجام این عمل  نحوه استخراج چربی ها می باشد و هزینه هر کدام متفاوت است.

عمل با متد های مختلفی انجام می شود که یکی از این روش ها لیپوساکشن است.

قدیمی ترین روش های استخراج چربی هاست و عوارض آن بیشتر است و حتی ممکن است زیبا جویان دچار خونریزی کبودی یا تورم شوند‌ که در سال‌ های گذشته مورد استفاده قرار می گرفت و حتی پزشکان ماهر و با تجربه سعی می کردند بدون آسیب مراحل درمان را پشت سر بگذارند.

به گونه ای که فقط ناحیه استخراج چربی با عوارض خفیف می شد.

شیوه دیگری که امروزه مرسوم است که  استخراج چربی ها به روش لیپوماتیک است.

هزینه این روش نسبت به روش ساکشن گران تر از زیرا ، پزشک در این روش از دستگاه های مجهز و مدرن استفاده می کنند .

این دستگاه با وسیله ارتعاشات آن چربی های مقاوم را جدا سازی خواهد کرد.

این دستگاه دارای حسگر های مخصوصی است و از آسیب دیدگی بافت دیگر بدن جلوگیری می کند.

تمرکز و دقت بالا در حین استخراج چربی بسیار بیشتر از روش لیپوساکشن است و قطعاً هزینه های شما را افزایش می دهد.

  • میزان چربی های تزریق شده

اگر شما به حجم چربی بیشتری نیاز داشته باشید و هزینه ها نیز افزایش می‌ یابد.

میزان تزریق به ناحیه درمان بستگی دارد و این موضوع به شرایط شما مرتبط خواهد بود.‌

مثلا اگر حجم و عمق چین و چروک ها زیاد باشد شما به چربی بیشتری نیاز خواهید داشت و این موضوع باعث افزایش هزینه‌ ها خواهد شد.

میزان تزریق توسط پزشک شما مشخص می شود. حتی برخی از متقاضیان از پزشک می خواهند که چربی بیشتری برای آن ها تزریق شود پس بهتر است که در این زمینه اجازه دهید پزشک تصمیم بگیرد و در این روش مراحل درمان را بر حسب تجربیات خود سپری کند.

  • نحوه تزریق

عامل تاثیر گذار دیگر بر هزینه ها منطقه ای است که باید تزریق در آن انجام شود ممکن است پزشک در جهت اصلاح خط خنده شما کمی گونه های تان را نیز پر می دهد هزینه لیفت و فرم دهی به گونه ها نسبت به خط خنده بیشتر است و پزشک زمان بیشتری را برای آن صرف خواهد کرد.

همچنین میزان چربی تزریق شده در گونه ها افزایش می یابد . از این رو شما نباید از هزینه‌ های پس از تزریق متعجب شوید.

  • هزینه های جانبی

شما برای انجام این تکنیک زیبایی باید هزینه برای انجام آزمایش ها پرداخت کنید تا پزشک اطلاعات کاملی در مورد وضعیت بدنی شما بدست آورد.

همچنین پزشک در این آزمایش متوجه می‌ شود که شما به چقدر چربی نیاز دارید و ممکن است پس از درمان هزینه هایی برای پانسمان ، دارو های تقویتی و گن های مخصوص پیدا کنید که باید به لیست هزینه های خود بیفزاید.

  • دستمزد پزشک و تعرفه کلینیک

هزینه تعرفه کلینیک و دستمزد پزشک یکی از موضوعات مهم و تاثیر گذار بر هزینه ها خواهد بود.

معمولاً اگر بخواهید مراحل درمان را توسط پزشک ماهر و با تجربه انجام دهید باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید.

تعرفه کلینیک بر اساس خدماتی که ارائه می دهد محاسبه می شود.

در شهر های بزرگ مانند تهران و اصفهان به دلیل موقعیت جغرافیایی کلینیک و دستگاه های مدرن و تجهیزات پیشرفته هزینه بیشتری دریافت می کنند.

پس بهتر است که شما قبل از انجام این عمل اطلاعات کاملی در مورد هزینه ها دریافت کنید.

  • نیاز به تزریق مجدد

ممکن است برخی افراد نیاز به تزریق مجدد پیدا کنند.

این موضوع به سوخت و ساز بدن آن ها ، نحوه مراقبت ها و جذب شدن سریع چربی ها بستگی دارد، بنابراین باید مجدداً پس از ۶ ماه برای تثبیت و پایدار شدن نتایج برای تزریق اقدام کنند، حتی گاهی ممکن است که به تزریق ترمیمی نیاز باشند و هزینه های آن ها را افزایش می دهد.

در طی این مطلب همه عوامل تاثیر گذار بر هزینه ها را به شما معرفی کردیم پس شما می توانید برای کسب اطلاعات دقیق با کارشناسان ما گفت و گو کنید تا زمانی مشخص برای مشاوره حضوری با پزشک برای شما مشخص کند.

  متخصصین ما در کلینیک زیبایی الهیه واقع در تهران انواع خدمات زیبایی و درمانی پوست و مو را با تعرفه استاندارد برای زیبا جویان ارائه می دهند.

مشاوره و ارائه خدمات در این کلینیک کاملا رایگان می باشد.

تزریق چربی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه-تزریق چربی

مراقبت های قبل از تزریق چربی شامل چه مواردی هستند؟

حضور شما در جلسه مشاوره یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که شما قبل از انجام عمل پیوند چربی انجام می دهید، زیرا پزشک در این جلسه توضیحات کاملی در مورد این تکنیک برای شما ارائه خواهد داد.

همچنین شما می‌ توانید هر سوالی در ذهن خود دارید از پزشک بپرسید و در مورد انتظارات و خواسته هایتان بدون تعارف صحبت کنید.

 معاینه دقیق بدن و دریافت اطلاعاتی در مورد سوابق پزشکی شما می تواند پزشک را در طی مراحل درمان کمک کند.

حتی برای بررسی نتایج قبل و پس از تزریق عکس هایی از شما گرفته می شود. پزشک در این جلسه توضیحات کاملی در مورد چگونگی مراقبت ها و دوره نقاهت برای شما ارائه می دهد که  مهم ترین مراقبت هایی که در روز های قبل از تزریق باید انجام دهید به شرح زیر می باشد.

✓ دو هفته قبل از انجام این تکنیک زیبایی توصیه می شود مصرف انواع دخانیات را متوقف کنید، زیرا ترکیبات آن ها باعث کاهش سرعت بهبودی زخم ها و طولانی شدن دوره نقاهت خواهد شد.

  • دو هفته قبل از تزریق باید مصرف انواع دارو ها مانند آسپرین، دارو های ضد التهابی مانند ایبوپروفن و هر گونه داروی که سیستم گردش خون را دچار اختلال می کند کنار بگذارید.  همچنین اگر داروی مصرف می کنید پزشک خود را در جریان قرار دهید تا مطمئن شوید که پس از تزریق دچار عارضه خاصی نخواهید شد.
  • یکی از اقداماتی که قبل از هر روشی زیبایی و درمانی توصیه می‌ شود هیدراته کردن بدن می باشد. شما می توانید با نوشیدن آب کافی بدن خود را هیدراته و آب رسانی کنید. زیرا کم آبی سرعت روند بهبودی را می کاهد.
  • برنامه های خود را طوری طراحی کنید که یکی از اعضای خانواده هنگام مراجعه به کلینیک با شما همراه باشد تا در هنگام بازگشت و در ۲۴ ساعت اول پس از تزریق از شما مراقبت کند.
  • اگر سابقه مصرف برخی از دارو ها مانند ایزوترتینوئین یا دارو های استروئیدی دارید حتماً قبل از تزریق به پزشک اطلاع دهید.
  • هنگام مراجعه به کلینیک لباس های راحت و گشاد بپوشید و از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده نکنید.
  • بهتر از شب قبل از تزریق دوش بگیرید و بدن خود را از هر نوع آلودگی پاک سازی کنید.
  • استرس خود را کنترل کنید و به پزشک خود اعتماد کنید.

مراقبت های بعد از تزریق چربی شامل چه مواردی هستند؟

  • قطعاً پزشک برای سرعت روند بهبودی و کاهش احساس درد و پیشگیری از عفونت دارو های مناسبی برای شما تجویز خواهند کرد. این دارو ها باید سر وقت و با دوز معین مصرف شود و از مصرف دارو های خود سرانه در دوران بهبودی به طور جدی خودداری کنید .
  • تا دو هفته باید مصرف دارو های رقیق کننده خون و ضد التهابی را متوقف کنید مگر این که پزشک شما مصرف این دارو ها را تجویز کند.
  • برای کاهش تورم و التهاب ایجاد شده می توانید از کمپرس سرد استفاده کنید. بنابراین مقداری یخ را داخل کیسه پلاستیکی بریزید و در درون پارچه تمیز و خشک قرار دهید سپس کمپرس را روزی چند بار در ناحیه متورم قرار دهید.
  • اگر تزریق ب ناحیه صورت انجام شده هنگام خوابیدن زیر سر خود را کمی بلند تر نگه دارید.
  • در صورت تزریق سلول های چربی به بخش های مختلف بدن مانند باسن یا سینه باشد باید از گن های مخصوص استفاده کنید.  استفاده از گن ها ۶ هفته توصیه می شود.
  • پس از سه روز باید برای شست و شوی اقدام کنید. پزشک توضیحاتی در این زمینه در اختیار شما قرار می دهد.
  • پس از یک ماه باید فعالیت‌ های ورزشی تمرینات ورزشی خود را محدود کنید.
  • از ماساژ دادن و دست زدن به زخم ها خودداری کنید.
  • تغذیه مناسب داشته باشید و میوه ها و سبزیجات تازه را در برنامه غذایی خود قرار دهید.
  • در معرض نور خورشید، گرد و غبار و آلودگی های محیطی قرار نگیرید.
  • برای استحمام از آب ولرم و شوینده های ملایم استفاده کنید.

اثرات و نتایج تزریق چربی چیست؟

تکنیک زیبایی تزریق چربی یکی از روش های موثر و ایمن برای باز گرداندن حجم از دست رفته بخش های مختلف صورت و بدن و همچنین جوان سازی پوست می باشد که برای اکثر اندام ها کاربرد دارد.

در چند سال اخیر کشور ما در این زمینه پیشرفت های چشمگیری داشته است.

نتایج حاصل از این فرایند برای همه زیبا جویان متفاوت می باشد، بنابراین این تکنیک زیبایی در جهت فرم دهی و اصلاح عدم قرینگی و نا هموار ی های بدن انجام می شود و ماندگاری زیادی دارد.

نتایجی که از این عمل حاصل می شود ظاهری کاملا طبیعی و ماندگار خواهد بود و نسبت به ژل های مصنوعی و بوتاکس ماندگاری بالاتری دارد.

هر چه متابولیسم یا سوخت و ساز بدن بیشتر باشد و شما فعالیت های روزانه خود را افزایش دهید میزان تجزیه چربی ها کاهش می یابد و قطعاً شما ماندگاری کمتری خواهید داشت.

به همین دلیل توصیه می شود در دوره نقاهت از فشار دادن و دستکاری کردن محل تزریق خودداری کنید.

نوشیدن آب کافی باعث تثبیت نتایج تزریق خواهد شد و با رژیم غذایی مناسب می توانید سرعت بهبودی را افزایش دهید.

بر اساس نظر متخصصین زیبایی باید گفت که پس از تزریق در حدود ۳۰ درصد از چربی ها در زمان کوتاهی جذب می شوند و شما در ناحیه درمان ممکن است با حجم کمی مواجه شوید بنابراین متخصصین کار بلد و حرفه ای برای به دست آوردن نتایج مطلوب مقدار بیشتر چربی در این ناحیه تزریق می کنند تا پس از جذب چربی ها شما به نتایج دلخواه خود دست یابید .

چربی ها پس از تزریق به بافت های دیگر بدن متصل می شوند و امکان جا به جایی آن ها وجود ندارد.

متخصصین برای افزایش ماندگاری توضیحات لازم را برای شما ارائه می دهند.

پس از این که گن های فشرده سازی را استفاده می کنید لباس های گشاد بپوشید زیرا لباس های تنگ قدرت جذب چربی ها را افزایش می دهد.

بر روی ناحیه درمان نخوابید زیرا با فشار در این ناحیه جذب چربی ها را بالا می برد.

مصرف دخانیات را کاهش دهید زیرا میزان اکسیژن و خون رسانی را در بدن کاهش می دهد و توانایی شما در مورد کسب نتایج مطلوب محدود تر خواهد شد.

رژیم غذایی کم کالری و غنی از مواد مغذی باعث بهینه سازی ارتباط طولانی‌ مدت بدن شما با چربی های تزریق شده خواهد شد.

هوای گرم باعث آسیب‌ پذیر تر شدن سلول های چربی خواهد شد،بنابراین بهتر است از قرار گرفتن در معرض نور خورشید رفتن به مکان های گرم مانند جکوزی، سونا و  سولاریوم خودداری کنید.

پزشک ممکن است برای حفظ پایداری و تثبیت نتایج جلسات بیشتری برای شما در نظر بگیرد.

تا یک ماه صبر کنید و فعالیت های ورزشی خود را متوقف کنید.

نتایج حاصل از این عمل بلافاصله قابل مشاهده نیست بلکه به مرور زمان کبودی و تورم ایجاد شده از بین می رود و پس از سه تا شش ماه نتایج قابل مشاهده خواهد بود.

دوره نقاهت پس از تزریق چربی چقدر است ؟

زمانی که از کلینیک به منزل باز می گردید به پانسمان خود دست نزنید و از کمپرس سرد استفاده کنید.

مشاهده تورم و کبودی در چند روز اول پس از تزریق کاملاً طبیعی است.

در روز های دوم و سوم ممکن است کمی احساس درد داشته باشید و کبودی و تورم شما به بیشترین حد خود می رسد.

در روز های بعد می توانید پانسمان و گن  را بردارید و محل زخم را شست و شو دهید.

ممکن است پزشک برای باز بینی درمان جلسه‌ ای را برای شما در کلینیک در نظر بگیرد .

سرعت بهبودی در همه افراد کاملاً متفاوت است و به شرایط بدنی،ناحیه درمان ،میزان تزریق  و مراقبت های انجام شده بستگی دارد.

به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند به مدت ۳ تا ۵ روز در منزل استراحت کنید تا عوارض ناشی از تزریق فروکش کند،سپس شما می توانید فعالیت های اجتماعی خود را آغاز کنید.

 نوشیدن آب کافی،  تغذیه مناسب،  مصرف به موقع دارو ها و استراحت کافی در سرعت یافتن روند بهبودی به شما کمک می کند.

کارشناسان و مشاوران ما در کلینیک زیبایی الهیه واقع در تهران تا بهبودی کامل شما عزیزان،  پاسخگوی همه سوالات تان می باشند و شما را همراهی خواهند کرد.

در این دوره اگر با عوارض خاصی مواجه شدید می توانید با کلینیک تماس بگیرید.

تعداد جلسات تزریق چربی چقدر است ؟

تعداد جلسات و دفعات تزریق دقیقاً به تکنیک و مهارت پزشک شما مرتبط خواهد بود.

پزشک پس از معاینه بدن مشخص می‌ کند که تزریق در طی چند جلسه باید برای شما انجام شود تا بتوانید به نتایجی پایدار و اثبات شده دست یابید.

عوامل مختلفی مانند:

  • شرایط سنی افراد
  • میزان افتادگی و شل شدگی پوست
  • ناحیه تزریق
  • میزان تخصص و مهارت پزشک

تعداد جلسات را مشخص خواهد کرد.

برای اندام های مانند سینه و باسن به دو تا چهار جلسه تزریق نیاز است تا ۸۰ درصد چربی های تزریق شده به حالت ثابت و پایدار تبدیل شود.

فاصله بین جلسات به میزان پایداری سلول های تزریق شده بستگی دارد،اما به طور کلی این جلسات در حدود ۳ تا ۶ ماه انجام می شود.

در فاصله بین جلسات باید مراقبت های توصیه شده به خوبی اعمال شود تا بدن شما آمادگی مناسبی برای حضور در جلسات دیگر را پیدا کند.

در ادامه برخی مطلب قصد داریم به برخی از سوالات رایج زیبا جویان پاسخ دهیم اما باید به این نکته توجه کنید که برای دریافت وقت حضوری مشاوره با پزشک با کارشناسان و مشاوران کلینیک زیبایی الهیه واقع در تهران  تماس حاصل فرمایید تا پس از معاینه نسبت به شرایط بدنی شما اطلاعاتی در اختیار شما قرار گیرد.

تزریق چربی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه-تزریق چربی

پروسه زیبایی تزریق چربی چقدر طول می کشد ؟

 این عمل زیبایی و جوان سازی در حدود یک تا سه ساعت زمان نیاز دارد.

البته این فاصله زمانی به ناحیه درمان و میزان استخراج چربی ها بستگی دارد، مثلاً برای تزریق چربی به سینه یا باسن در حدود ۴ ساعت زمان لازم خواهد بود.

 آیا عمل پیوند چربی خطرناک است ؟

 خبر خوش این است که این تکنیک زیبایی روشی ایمن و کم عارضه در بین انواع روش های جوان سازی محسوب می شود و امکان بروز عوارض احتمالی بسیار کم است.

عوارض طبیعی مانند کبودی و تورم پس از تزریق در مدت زمان کوتاهی از بین می رود.

 آیا پس از تزریق جای زخم یا اسکار مشاهده می شود ؟

 تزریق چربی روشی است که هیچ وقت اسکاری بر  بدن باقی نمی ماند.

تنها در مرحله تخلیه چربی ها برش ظریفی در حدید ۲ تا ۳ میلی‌ متر ایجاد می‌ شود تا بتوان مرحله لیپوساکشن را انجام داد .

آیا در حین تزریق احساس درد خواهم داشت ؟

 به طور کلی در پاسخ این سوال باید گفت خیر، چون مراحل انجام این عمل با بی حسی موضعی انجام می شود و احساس درد شما به آستانه تحمل و نوع عمل بستگی دارد. به طور کلی زیبا جویان احساس درد چندانی را تجربه نخواهند کرد .

آیا پس از تزریق می توان آرایش کرد؟

 توصیه می شود در هفته اول پس از تزریق از محصولات آرایشی استفاده نکنید، زیرا ممکن است باعث تحریک پوست و ایجاد واکنش های آلرژیک شود.

 چند روز بعد می توانم به محل کار باز گردم؟

 روند بهبودی در همه افراد کاملاً متفاوت است.

برخی افراد می توانند پس از ۳ تا ۵ روز فعالیت های اجتماعی خود را آغاز کنند و برخی دیگر به دلیل تورم و کبودی بیشتر زمان طولانی ترین را باید در منزل سپری کنند.

استفاده از گن چه فایده ای دارد؟

گن ها در جمع و فشرده  شدن پوست کمک می کند و تا ۶ هفته باید استفاده شود.

تزریق چربی برای کدام یک از اندام ها انجام می شود ؟

این  زیبایی برای بخش های مختلف بدن مانند:

  • صورت (لب ها، گونه ها، پیشانی، شقیقه، زیر چشم، بینی، چانه )
  • گردن
  • پشت دست ها
  • سینه
  • باسن
  • بازوها
  • ران ها
  • اندام تناسلی خانم ها و آقایان

 قابل انجام خواهد بود و نتایجی طبیعی و رضایت بخش به همراه دارد.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

تزریق چربی به صورت چقدر طول می کشد؟

روش نانوفت در تزریق چربی چیست؟

تزریق چربی کنار ران

نتیجه گیری :

تزریق چربی یکی از روش های موثر و طبیعی برای بازگرداندن جوانی و حجم از دست رفته بخش های مختلف صورت و بدن می باشد، زیرا با افزایش سن و تحلیل رفتن بالشتک های چربی کم کم پوست حالت افتاده و شل پیدا می کند و چین و چروک ها جوانی و زیبایی چهره را از بین می برد.

در این شرایط شما می توانید با تکنیک زیبایی پیوند چربی مجدداً چهره و اندامی جذاب و جوان داشته باشید .

در این روش نیاز به فیلر های مصنوعی نمی باشد و چربی ها از بدن شما تهیه می شود، بنابراین سیستم ایمنی واکنشی نسبت به چربی های تزریق شده نشان نمی ‌دهد و شما به ندرت با عوارضی مانند واکنش های حساسیت زا و عفونت مواجه خواهید شد.

بین روش های مختلفی که برای جوان سازی ارائه می شود استفاده از سلول های چربی بدن خود شخص یکی از طبیعی ترین و موثر ترین روش ها خواهد بود زیرا ، مدت ماندگاری بالایی خواهد داشت .

طبق مطالعات انجام شده در سال ۱۳۹۷ بیش از ۷۰ هزار نفر برای این تکنیک زیبایی اقدام کرده اند و ۹۰ درصد آن ها به نتایج رضایت بخش دست یافته اند .

دوره بهبودی در این روش کوتاه مدت است و شما شاهد عارضه خاصی پس از ترک کلینیک نخواهید بود .

هزینه این روش نسبت به مدت ماندگاری و نتایج پس از آن مقرون به صرفه می باشد.

در این روش شما هزینه برای خرید فیلر پرداخت نمی کنید و  باعث کاهش هزینه‌ های شما خواهد شد.

در کلینیک زیبایی الهیه واقع در تهران این تکنیک زیبایی با استفاده از دستگاه ها و تجهیزات مدرن و به روز دنیا انجام می‌ شود و قطعاً شما شاهد عارضه خاصی پس از تزریق نخواهید بود.

کلینیک الهیه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه-کلینیک الهیه

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191012756

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 2 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicelahieh

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید:

clinicelahieh.com/#

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

https://t.me/clinic_elahieh

گپ

https://gap.im/join/Nzg0Nzk2ODU5NDcwNTQ2Nzk0NzY1NjIwNTg3NjY2MzQ0NTYxMDI4OTE5NTE2NjE1NjI1Mjc3OTgzMTYyNjI3MDYyNTAyNjA3MTA1NTG

سروش

https://splus.ir/clinicelahieh

ایتا

https://eitaa.com/clinicelahieh

روبیکا

https://eitaa.com/clinicelahieh

آپارات:https://aparat.com/v/vdi4b

نماشا:https://www.namasha.com/v/OiCHS7qb

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

درمان قطعی سرطان دهانه رحم
بیماریهای پوستی ناشی از استرس
جدیدترین متد جوانسازی صورت
فاصله استاندارد لب و بینی
معیار های زیبایی جهانی
تاثیر سایز آلت در رابطه جنسی

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • تهران شهرک غرب،فاز۶،گل افشان
  • 9120043630-2191012756
  • info@clinicelahieh.com

درباره مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد با کادر درمانی بسیار با تجربه و تجهیزات کاملا به روز در خدمت همشهریان عزیز استان تهران و سایر هموطنان در سایر نقاط کشور بوده است و سالیان متمادی خدمات ارزنده ای به زیباجویان عزیز ارائه نموده  است .به جهت خدمات بی  نظیر مجموعه و مشاوره رایگان و شرایط پرداخت آسان و همچنین رضایت مندی زیباجویان عزیز از مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد،مراجعین بسیار زیادی به این مجموعه از کشورهای همسایه داشته ایم و خد ار اشاکریم که توانسته ایم خدمت کوچکی ارائه کنیم.

آخرین مقالات مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

آخرین خدمات مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

درمان قطعی سرطان دهانه رحم
بیماریهای پوستی ناشی از استرس
جدیدترین متد جوانسازی صورت
فاصله استاندارد لب و بینی
معیار های زیبایی جهانی
تاثیر سایز آلت در رابطه جنسی
بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار
بهترین ضد آفتاب ضد لک ایرانی
اصلاح صورت بعد از تزریق چربی

دسترسی سریع کلینیک

  • صفحه اصلی
  • فروشگاه
  • بلاگ
  • خدمات ما
  • گالری
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • نوبت دهی
  • 989120043630-982191012756-09128809963
  • ایران،تهران
  • info@clinicelahieh.com

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

دکتر بهناز

مدیریت کلینیک

دکتر بهناز

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت آراد تجارت الکترونیک آواسینا  و مجموعه دکتر جان با مجوزهای کسب و کار اینترنتی می باشد.