پیکر تراشی پایین تنه

پیکر تراشی پایین تنه

پیکر تراشی پایین تنه

پیکر تراشی پایین تنه، از رویکردهای کانتورینگ بدن می باشد که برای بهبود فرم پایین تنه از شکم تا زیر شکم، باسن و فرم ران را شامل خواهد شد و در برخی مواقع به ناحیه تناسلی هم می‌رسد.

این رویکرد زیبایی، برای حذف سلول‌ چربی اضافه کاربرد دارد.

برای دستیابی به نتایج بهتر باید به بهترین دکتر پیکر تراشی مراجعه کنید تا در سریع‌ترین زمان  بهترین نتایج را شاهد باشید.

در ادامه با بهترین روش‌های پیکرتراشی پایین تنه آشنا خواهیم شد که در صورت انجام توسط متخصص و مراکز تخصصی پزشکی بدون عوارض جانبی به نتایج قطعی خواهید رسید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران-شماره تماس 09120043630

منظور از پیکر تراشی پایین تنه چیست؟

 این جراحی زیبایی، برای فرم‌دهی و رفع نافرمی نیم تنه پایینی شامل کمر، شکم، باسن، ران‌ افراد و رفع شل شدگی ناشی از افتادگی پوست این نواحی انجام می شود.

این افتادگی پوست، در پی کاهش وزن شدید بروز می‌کند و به دلیل ظاهر نازیبا که ایجاد می کند افراد را مجاب به اقدام فوری برای رفع این افتادگی‌ به واسطه پیکر تراشی پایین تنه می‌کند.

این روش لیفت، مستلزم برداشتن کمربند پوست و چربی اضافه در قسمت تحتانی شکم، کمر، باسن، بالای باسن و قسمت بیرونی بالای ران می باشد.

پیکر تراشی پایین تنه که با نام‌های ترانکوپلاستی یا لیپکتومی خط کمربند شناخته می‌شود رویکرد پیکرتراشی محبوب برای آن دسته از افرادی می باشد که بعد از اقدام به کاهش وزن یا جراحی کاهش وزن شل شدگی و افتادگی پوست هستند.

نحوه انجام جراحی پیکرتراشی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه-نحوه انجام جراحی پیکرتراشی

جراحی مرتبط با کانتورینگ بدن مانند لیفت پایین تنه چندین ساعت طول می کشد و اگر این روش تنها راهکار مطلوب بیمار باشد می تواند همزمان با سایر جراحی‌های زیبایی انجام شود.

میزان چربی و پوست اضافه که برای دستیابی به پایین تنه ایده آل باید برداشته شود برای هر بیمار متفاوت می باشد و در مشاوره قبل از عمل دکتر متخصص و جراح این مورد را برای بیمار شرح می دهد.

جراحی که قرار است این جراحی را انجام دهد با در نظر گرفتن اهداف شرح می‌دهد که چه میزان از پوست را به طور ایمن می توان برداشت.

پیکر تراشی پایین تنه حذف و دفع چربی‌ اضافه نواحی شکم و زیر شکم، ران‌ و باسن

انواع جراحی پیکر تراشی پایین تنه شامل چه مواردی می باشد؟

در ادامه انواع جراحی پیکر تراشی پایین تنه را معرفی می کنیم:

اولین نوع جراحی پیکرتراشی پایین تنه شامل آبدومینوپلاستی یا جراحی شکم برای رفع خطوط استریا ناشی از کاهش یا افزایش وزن، صاف کردن و کشیدن پوست شکم و زیر شکم می باشد.

دومین نوع جراحی پیکرتراشی پایین تنه شامل جراحی لیفت دستگاه تناسلی برای رفع افتادگی و شلی پوست این ناحیه در کنار کاهش سایز ناحیه تناسلی می باشد.

سومین نوع جراحی پیکرتراشی پایین تنه لیفت پوست خارجی ران برای رفع شلی و افتادگی می باشد.

چهارمین نوع جراحی پیکرتراشی پایین تنه برای رفع شلی و افتادگی پوست باسن و فرم دهی مناسب به باسن می باشد.

پنجمین نوع جراحی پیکرتراشی پایین تنه برای فرم دهی به پهلوو کشیدن و لیفت پوست این نواحی و حذف چربی‌ اضافی آن می باشد.

جراحی پیکر تراشی پایین تنه مناسب چه اشخاصی است؟

در زیر، گروهی از افراد که کاندید مناسب پیکر تراشی پایین تنه هستند را معرفی می کنیم:

افرادی که برای کاهش وزن و چربی اضافه تحت جراحی قرار گرفته‌اند و به سبب این مسئله دچار افتادگی و شلی پوست در ناحیه پایین تنه شده‌اند.

افرادی که بدون جراحی دچار درجات گوناگون از کاهش وزن شده‌ و اکنون نگران آن می باشند که در پی این کاهش وزن دچار افتادگی و شل شدن پوست در نواحی مانند: شکم، زیرشکم، باسن، پهلو  و ناحیه تناسلی شود.

افرادی که شاخص توده بدنی آنها بین 35 یا در موارد ایده‌آل کمتر از این میزان باشد.

افرادی که به شکل ژنتیکی تناسبی میان بالاتنه و پایین تنه ندارند.

دستورالعمل های ضروری قبل از عمل پیکر تراشی پایین تنه

رعایت نکات زیر پیش از اقدام به جراحی پیکر تراشی پایین تنه ضروری می باشد:

  • پیش از جراحی باید ناشتا باشید – شش ساعت پیش از جراحی باید بیمار چیزی نخورد و یا نیاشامد. بیمارستانی که قرار می باشد جراحی در آن انجام می شود یک روز پیش از عمل جراحی برای تایید زمان پذیرش بیمار با او تماس می گیرد.
  • 2-  اگر بیمار حلقه یا اسلیو معده انجام داد باید روز قبل از جراحی رژیم غذایی مایع داشته باشد و در روز جراحی حداقل هشت ساعت ناشتا باشید.
  • پیش از اقدام به جراحی متقاضی کلیه داروهای مصرفی را به پزشک اطلاع دهد.
  • 4- متقاضی باید به مدت دو هفته پیش از اقدام به جراحی پیکر تراشی پایین تنه از مصرف داروهایی حاوی آسپرین یا دارو ضدالتهاب یا گیاهی خودداری نماید. مصرف آسپرین با رقیق کردن خون قادر به از دست رفتن خون غیر ضروری در طول عمل می باشد.
  • به مدت هشت هفته قبل و بعد از عمل از استعمال دخانیات اجتناب نمایید. سیگار با کاهش جریان خون در پوست به موجب به تعویق افتادن روند بهبود یا مرگ بافت و زخم نامطلوب می شود.
  • دو روز پیش از اقدام به جراحی زیبایی پایین تنه از مصرف هر نوع مشروبات الکلی اجتناب نمایید چرا که احتمال تداخل مشروبات الکی با داروی بی حسی وجود خواهد داشت.
  • با توجه به نقش ‌ویتامین C در کاهش زمان بهبود و دوره نقاهت بیمار به مدت دو هفته قبل و بعد از جراحی این ماده را مصرف نمایید.
  • 8- در بازه زمانی بستری بودن در بیمارستان از داشتن لاک، آرایش یا جواهرات پرهیز نمایید و اشیاء قیمتی را با خود به بیمارستان حمل ننمایید.

9-برای زمان ترخیص از بیمارستان لباس‌ راحت مانند لباس ورزشی نیاز دارید. این نوع پوشش مانع وارد شدن فشار روی شکم که بواسطه جراحی پیکر تراشی پایین تنه حساس شده خواهد بود.

دستورالعمل ضروری بعد از عمل پیکر تراشی پایین تنه

رعایت برخی نکات پس از جراحی پیکر تراشی پایین تنه برای اثربخشی درمان ضروری می باشد:

  • بهبودی از بیهوشی عمومی چند روز طول می‌کشید. می‌توان گفت هوشیاری کم یا بی حوصلگی و ناخوش احوالی برای چند روز نخست طبیعی می باشد.
  • وقتی از جراحی بهوش می‌آید در اطراف شکم یک شکمبند و دو درن خواهید داشت. با گذشت چند روز از جراحی که میزان ترشحات کاهش یافت پزشک درن را برمی‌دارد. زمانی که بهبود یابید و قادر به تحرک باشید مرخص خواهید شد.
  • 3- برای اثربخشی بهتر تا شش هفته به صورت شبانه روز از لباس فشرده ساز استفاده نمایید.
  • طی روزهای نخست پس از جراحی پیکر تراشی پایین تنه در حالت خمیده راه روید و با کاهش تدریجی درد صاف بایستید. با زانو خم شده و قرار دادن چند بالشت در حمایت از پشت و سر راحت‌ دراز می‌کشید.

5-در طول بستری بودن در بیمارستان، پزشک داروی تسکین دهنده درد تجویز می‌کند.

شدت دردی که پس از جراحی حس می کنید، در افراد مختلف است.

چنانچه میزان درد خارج از تحمل است به پرسنل اطلاع دهید و در صورت ترخیص اگر حس می‌کنید درد غیرعادی است با پزشک مشورت کنید.

  • از توقف سرخود دوره آنتی بیوتیک تجویز شده برای بهبودی بپرهیزید و سعی کنید دوره را تکمیل کنید.
  • 7- در طول دوره‌ که در بیمارستان بستری هستید و زمان ترخیص به خانه مراقب عدم ابتلا به یبوست باشید. این کار شامل مصرف داروی تجویز شده توسط دکتر و نوشیدن مقدار زیادی آب می باشد.

مصرف مداوم آب آلو احتمالاً کمک کننده می باشد.

اگر در دفع مشکل دارید تلاش نکنید و به خودتان فشار نیاورید. به پرسنل پرستاری برای تجویز داروی کمک کننده اطلاع دهید.

  • در شش هفته اول پس از پیکر تراشی پایین تنه از فعالیت زیاد خودداری نمایید. باید مراقب وارد نشدن ضربه به ناحیه شکم باشید و به این ناحیه فشار نیاورید. این عدم فعالیت شامل بلند کردن کودک کوچک هم می‌شود.
  • با انجام پیاده روی سبک مداوم و ورزش سبک مخصوص پا و ساق پا از تشکیل لخته خون در عروق عمقی پاها جلوگیری کنید.
  • زمانی که در بیمارستان هستید برای جلوگیری از تشکیل لخته خون تزریقاتی انجام می شود. زمانی که به خانه می روید باید به مدت سه هفته به پوشیدن جوراب فشرده ساز ادامه دهید.
  • احتمال دارد که پس از جراحی در نواحی اطراف بالای ران‌ بیرونی، پایین شکم و بالای باسن احساس غیرعادی را تجربه کرده و در این نواحی به خصوص در قسمت پایین شکم احساس سفتی نمایید و در هفته‌های نخست حساسیت به لمس در آن نواحی کاهش خواهد یافت.
  • 11-  زمان بهبودی در هر فرد از جراحی پیکر تراشی پایین تنه متفاوت خواهد بود و به وضعیت فیزیکی او مرتبط می باشد. توصیه می‌کنیم برای حداقل سه هفته مرخصی گیرید و در این بازه زمانی از انجام رانندگی پرهیز نمایید. اکثر افراد طی چهار تا شش هفته احساس بهبودی می کنند.
  • در معاینه ای که یک هفته پس از عمل پیکرتراشی پایین تنه صورت می‌گیرد پزشک بخیه‌ها را می‌کشد.
  • در طول دوره بهبودی و برای مدت هشت هفته از مصرف دخانیات اجتناب نمایید زیرا سیگار روند بهبودی را کند کرده و بر بهبود زخم تأثیر منفی خواهد داشت.
  • در صورت بروز هر یک از موارد زیر با پزشک تماس بگیرید.
  • تب بالای 38 درجه سانتیگراد
عکس عمل جراحی پیکر تراشی در اتاق عمل
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه-پیکر تراشی

درد شدید

خونریزی شدید از خط برش جراحی یا محل تخلیه درن یا خود درن

 درد یا حساسیت شدید

گسترش قرمزی نواحی اطراف برش

درد، حساسیت و تورم در اطراف ساق پا

بعد از عمل پیکر تراشی پایین تنه چه احساسی خواهیم داشت؟

روزهای نخست پس از جراحی جزو ناراحت‌کننده ترین روزها می باشند.

به‌ویژه زمانی که فرد درحال چرخیدن، حرکت یا سرفه است.

مانند بسیاری از جراحی‌ها پیکر تراشی پایین تنه بدون درد نیست.

درد ناحیه جراحی در 48 ساعت اول خفیف تا متوسط می باشد.

احساس خستگی و کمی گیجی و بی‌حوصلگی برای یک یا دو روز پس از بیهوشی عمومی و کبودی و تورم در اطراف محل جراحی طبیعی خواهد بود.

روی برش‌های جراحی پانسمان خواهید داشت و می‌توانید 48 ساعت پس از انجام جراحی می توانید دوش بگیرید.

در چند روز اول بعد از جراحی به صورت نشسته در رختخواب باشید و فقط برای رفتن به سرویس بهداشتی و یا در اطراف بخش یا خانه پیاده‌روی سبک داشته باشید.

بهترین حالت آن می باشد که در حالت نیمه عمودی بنشینید و بخوابید و زانوها را خم کرده و بالش زیر آن قرار دهید تا فشار از روی شکم برداشته شود. وضعیت درازکش برای استراحت راحت‌تر می باشد. باید کمی خمیده راه روید.

به شما لباس فشرده ساز برای پوشیدن داده می شود تا از محل تحت جراحی در طول فرآیند بهبود، حداقل به مدت شش هفته پشتیبانی نماید.

باید حداقل سه هفته پس از جراحی از جوراب ساق پا استفاده کنید‌.

نتایج حاصل از جراحی پایین تنه تا کی دوام خواهند داشت؟

نتایج پس از جراحی پیکر تراشی پایین تنه پس از کاهش وزن گسترده قابل مشاهده است.

برای مشاهده اثربخشی نتایج نهایی شش ماه زمان نیاز است.

اثربخشی نهایی دائم در گرو تلاش بی وقفه بیمار برای حفظ وزن ایده آل و رعایت عادات غذایی و انجام ورزش می باشد.

ممکن است که اسکار ناشی از زخم باقی بماند و به دلیل خاصیت ارتجاعی پوست و روند طبیعی پیری به مرور زمان استحکام بدن از بین رود.

عوارض پیکر تراشی و خطرات احتمالی این جراحی شامل چه مواردی است؟

 این روش جراحی مشابه هرجراحی دیگری، عوارضی را در پی داشته دارد که به واسطه عدم تخصص پزشک متخصص و یا انجام جراحی در مراکز غیرمعتبر و غیراستریل و عدم رعایت اصول بهداشتی و مراقبتی بیمار بروز می کند.

برای به حداقل رساندن عوارض پیکر تراشی به متخصصین مجرب مراجعه نمایید و صرف پرداخت هزینه‌، جان خود را به خطر نیاندازید.

برخی از محتمل‌ترین عوارض پیکر تراشی و عبارت است از:

 عفونت

جای زخم نامطلوب

ایجاد کلوئیدها و اسکارهای هیپرتروفیک

عدم تقارن

 عدم برآورده شدن انتظارات بیمار

بی حسی موقت پوست شکم

عدم بهبودی مناسب پوست بخیه شده

 نیاز به پیوند پوست

 محدودیت حرکت

تجمع مایع و ترشحات چرکی و عفونی در اطراف محل جراحی

بهبود ضعیف زخم

نکروز چربی

در موارد نادر بیماران به عنوان عوارض پیکر تراشی، پس از جراحی پیکر تراشی پایین تنه نیاز به تزریق خون داشته.

پیکر تراشی بدون جراحی

پیکر تراشی بدون جراحی، آن دسته از اقدامات زیبایی می باشد که برای رسیدن به فرم ایده آل بدن انجام می‌شود که نیاز به بیهوشی و برش جراحی ندارد.

انواع مختلف از پیکر تراشی بدون جراحی مانند لیپوماتیک، لیپولیزر، بادی جت، اولترازد، کرایو لیپولیز وجود دارد.

در این روش‌های پیکرتراشی، با استفاده از ابزار خاص بدون ایجاد برش‌ جراحی سلول‌ اضافه چربی از بین می‌رود.

این دستگاه‌ها با به کارگیری برخی اشعه‌ خاص روی سلول‌ چربی موجب حذف این چربی‌ شده یا در برخی رویکرد ها باعث فریز کردن آنها باعث دفع این سلول خواهد شد.

پیکر تراشی بدون جراحی برای گروهی از افراد که به هر دلیل از جراحی برای دستیابی به بدن ایده آل واهمه دارند یا ناتوان می باشند رویکرد پرطرفدار ی است.

بی خطر ترین روش پیکر تراشی

روش‌های بدون جراحی که از بیهوشی و یا برش استفاده نمی‌کنند نسبت به رویکرد پیکرتراشی با جراحی ایمن‌تر محسوب می‌شود.

در ادامه به برخی از مزایای رویکرد غیرتهاجمی به عنوان بی خطر ترین روش پیکر تراشی اشاره می کنیم.

این رویکردهای درمانی، به دلیل دوره نقاهت کوتاه، پروسه کوتاه مدت جراحی، لیفت پوست به شکل فوری و بدون نیاز به جراحی‌ بیشتر و کمترین عوارض مانند عفونت را دارند و می‌توان گفت این رویکرد جراحی ایمن و کم خطر است.

بی خطر ترین روش پیکر تراشی رویکردهای درمانی بدون درد، خونریزی و عارضه جانبی دیگر هستند که شامل روش‌های تهاجمی مانند جراحی نمی باشد.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

لیپوماتیک چیست؟

هزینه پیکر تراشی

پیکر تراشی چربی شکم

نتیجه گیری

در این مقاله درباره مواردی مانند پیکر تراشی بدون جراحی، بی خطر ترین روش پیکر تراشی و عوارض پیکر تراشی صحبت کردیم.

پیکر تراشی پایین تنه که برای کوچک سازی قسمت تحتانی شکم استفاده می شود مانند ابدومینوپلاستی یا تامی تاک می باشد در آن ناف به موقعیت خود باز گردانده شده و پوست اضافه قسمت پایین شکم برداشته و پوست قسمت بالای شکم به سمت پایین کشیده و به پوست پایین شکم متصل خواهد شد.

چین‌ اضافه پایین پوست شکم و چربی اضافه کناره‌ باسن برداشته می‌شود تا پوست قسمت‌ خارجی ران‌ سفت می شود در حالی که زخم در اطراف باسن باقی می‌ماند.

برای لیفت و سفت کردن باسن و ران ، پوست و چربی اضافه کمر برداشته می شود و جای زخم در قسمت بالای باسن قرار گرفته و داخل خط باسن خواهد افتاد و به این ترتیب دایره پوست لیفت تکمیل می شود.

برای شکل دهی بهتر ناحیه تحت درمان می توان از لیپوساکشن در روش لیفت پایین تنه استفاده نمود.

ممکن است از فلپ باسن برای افزایش اندازه و شکل باسن استفاده شود.

میزان جراحی لیفت پایین تنه شخصی هر فرد با مشورت پزشک و با در نظر گرفتن نیاز و اهداف او تعیین خواهد شد.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران-شماره تماس 09120043630

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191012756

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 2 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicelahieh

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید:

clinicelahieh.com/#

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

تلگرام

https://t.me/clinic_elahieh

گپ

https://gap.im/join/Nzg0Nzk2ODU5NDcwNTQ2Nzk0NzY1NjIwNTg3NjY2MzQ0NTYxMDI4OTE5NTE2NjE1NjI1Mjc3OTgzMTYyNjI3MDYyNTAyNjA3MTA1NTG

سروش

https://splus.ir/clinicelahieh

ایتا

https://eitaa.com/clinicelahieh

روبیکا

https://rubika.ir/clinic_elahieh

آپارات:https://aparat.com/v/hE9Tp

نماشا:https://www.namasha.com/v/6zxZXIeQ

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

بیماریهای پوستی ناشی از استرس
جدیدترین متد جوانسازی صورت
فاصله استاندارد لب و بینی
معیار های زیبایی جهانی
تاثیر سایز آلت در رابطه جنسی
بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • تهران شهرک غرب،فاز۶،گل افشان
  • 9120043630-2191012756
  • info@clinicelahieh.com

درباره مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد با کادر درمانی بسیار با تجربه و تجهیزات کاملا به روز در خدمت همشهریان عزیز استان تهران و سایر هموطنان در سایر نقاط کشور بوده است و سالیان متمادی خدمات ارزنده ای به زیباجویان عزیز ارائه نموده  است .به جهت خدمات بی  نظیر مجموعه و مشاوره رایگان و شرایط پرداخت آسان و همچنین رضایت مندی زیباجویان عزیز از مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد،مراجعین بسیار زیادی به این مجموعه از کشورهای همسایه داشته ایم و خد ار اشاکریم که توانسته ایم خدمت کوچکی ارائه کنیم.

آخرین مقالات مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

آخرین خدمات مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

بیماریهای پوستی ناشی از استرس
جدیدترین متد جوانسازی صورت
فاصله استاندارد لب و بینی
معیار های زیبایی جهانی
تاثیر سایز آلت در رابطه جنسی
بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار
بهترین ضد آفتاب ضد لک ایرانی
اصلاح صورت بعد از تزریق چربی
تزریق فیلر چانه

دسترسی سریع کلینیک

  • صفحه اصلی
  • فروشگاه
  • بلاگ
  • خدمات ما
  • گالری
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • نوبت دهی
  • 989120043630-982191012756-09128809963
  • ایران،تهران
  • info@clinicelahieh.com

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

دکتر بهناز

مدیریت کلینیک

دکتر بهناز

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت آراد تجارت الکترونیک آواسینا  و مجموعه دکتر جان با مجوزهای کسب و کار اینترنتی می باشد.