کرم ضد آفتاب برای پوست آکنه ای

کرم ضد آفتاب برای پوست آکنه ای

یکی از مشکلاتی که برخی از افراد با آن مواجه هستند، داشتن پوستی چرب و مستعد آکنه می باشد. این گونه افراد معمولا دارای جوش های زیادی در ناحیه صورت یا گردن، بازو، سینه و کمر می باشند.  یکی از دغدغه های مهم این گونه افراد انتخاب یک ضد آفتاب مناسب برای پوست می باشد. به همین دلیل در این مقاله ابتدا توضیحاتی را در مورد انواع جوش یا آکنه و درمان آن و همچنین روش انتخاب ضد آفتاب مناسب برای پوست دارای آکنه بیان می کنیم.

 اهمیت کرم ضد آفتاب مناسب برای پوست آکنه ای

ترشح بیش از حد سبوم، توسط غدد چربی در زیر پوست و بسته شدن منافذ پوست، باعث می شود باکتری ها که مولد آکنه هستند، در محل منافذ تجمع کرده و جوش در سطح پوست ایجاد شود. جوش یا آکنه انواع مختلفی دارد. شامل : جوش های سرسفید، جوش های سرسیاه، جوش های قرمز و چرکی و کیست ها.

چیزی که در مورد آکنه یا جوش اهمیت دارد این است که نباید آن را به حال خود رها کرد و باید برای درمان و همچنین مراقبت صحیح از پوست های دارای آکنه اقدام نمود.

برای درمان آکنه معمولا از درمانهای خوراکی و موضعی و همچنین در صورتی که آکنه شدید باشد و نیاز به درمان شدید وجود داشته باشد، از لیزر استفاده میشود.

اما چیزی که اهمیت دارد و همه افراد باید آن را رعایت کنند این است که در مواجهه با نور آفتاب و نور خورشید، از ضد آفتاب مناسب برای پوست خود استفاده کنند. از آنجایی که اشعه های مضر خورشید، تاثیر زیادی در تشدید جوش ها و همچنین تیره تر شدن جای جوش ها دارد،  اهمیت استفاده از یک ضد آفتاب مناسب برای پوست های مستعد آکنه، بیشتر می شود.

 ضد آفتاب مناسب پوست چرب و مستعد آکنه چه خصوصیاتی باید داشته باشد ؟

در پاسخ به این سوال باید چند عامل مهم را در نظر گرفت:

اولین مورد این است که بهتر است کسانی که پوستشان چرب و مستعد آکنه می باشد، به جای کرم های متداول، از ژل ها و سایر محصولات سبک ضد آفتاب استفاده کنند. چنین محصولاتی معمولا Water Base یا بر پایه آب هستند و پوشش سبکی روی پوست ایجاد می‌کنند.

همچنین معمولا همچنین از آنجایی که شکل‌گیری آکنه در افراد دارای پوست چرب بیشتر است، اینگونه افراد باید محصولات ضد آفتابی که روی آنها عبارت Oil Free یا فاقد چربی نوشته شده است را استفاده کنند. در واقع برخی از افراد معتقدند که پوست چرب نیاز به کرم ضدآفتاب ندارد، زیرا موجب چربی بیشتر پوست می‌شود. اما این تصور صحیح نیست و استفاده از ضدآفتاب مناسب فاقد چربی، می تواند به مراقبت از این نوع پوست ها کمک کند.

مورد دیگری که در انتخاب ضد آفتاب برای پوست مستعد آکنه اهمیت دارد، این است که باید ضد آفتاب غیر کومدون زا یا ضد جوش را انتخاب نمود که از شکل گیری جوش ها تا حد امکان جلوگیری می نماید.

همچنین برخی از ضدآفتاب ها ضد حساسیت می باشند. اگر ضدافتابی علاوه بر ویژگی های گفته شده، ضد حساسیت نیز باشد، برای کسانی که پوست مستعد آکنه دارند، بسیار مناسب است.

یک سوال دیگر که ممکن است به ذهن برخی از افراد برسد این است که :

فاکتور اس پی اف برای ضد آفتاب مناسب چند است ؟

فاکتور اس پی اف مشخص می کند که ضد آفتاب شما چه مدت زمانی از پوست شما در مقابل خورشید محافظت می کند و و اس پی اف بالاتر به معنای قدرت بیشتر ضدآفتاب نمی باشد.  به طور مثال زمان ماندن در زیر آفتاب با کرم ضد آفتاب اس پی اف 30 دو برابر کرم ضد آفتاب با  اس پی اف ۱۵ می باشد.

 مراحل استفاده از ضد آفتاب مناسب برای پوست آکنه ای و جوش دار

اگر قادر نیستید نوع پوست خود را تشخیص دهید بهتر است به یک پزشک متخصص پوست مراجعه کنید تا با معاینات لازم نوع پوست شما را تشخیص دهد.  اما چیزی که مشخص است اغلب افرادی که پوست چربی دارند و دارای منافذ باز بیشتری هستند، بیشتر در معرض ایجاد جوش یا آکنه قرار دارند.

این افراد همواره باید کرم ضد آفتابی را انتخاب کنند که مناسب پوست چرب و مستعد آکنه باشد. همچنین نکاتی که در بخش قبل گفته شد را باید هنگام خرید ضدآفتاب در نظر بگیرند.

برای استفاده از ضد آفتاب توصیه می شود که ابتدا صورت خود را با یک شوینده ملایم که مخصوص پوست تان باشد بشویید.

سپس به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که ضد آفتاب حداقل ۳۰ دقیقه قبل از اینکه در معرض خورشید قرار بگیرید، روی پوست تان زده شود.

در زمان مناسب مقدار کافی از ضدآفتاب را به گونه ای که کل پوست را بپوشاند  به ملایمت روی نواحی مورد نظر مالش دهید.

دقت کنید که بهترین ضدآفتاب ها  حداکثر ۳ تا ۴ ساعت می توانند از شما در مقابل نور خورشید محافظت کنند و پس از آن نیاز است که مجددا از ضدآفتاب استفاده کنید.

 مزایای استفاده از ضدآفتاب برای پوست آکنه ای

استفاده از یک ضد آفتاب مناسب که ویژگی های آن در قسمت های قبل شرح داده شد،  موجب می شود که پوست شما در برابر اشعه های مضر خورشید حفاظت شود.  در نتیجه از ایجاد آکنه و لکه های پوستی و همچنین آفتاب سوختگی تا حد زیادی جلوگیری می شود.

از طرفی بعضی از ضدآفتاب ها که بر پایه آب یا آبرسان هستند، موجب طراوت پوست شده و همچنین روند پیری پوست را کندتر می‌کنند.

دقت کنید که  شما دارای هر نوع پوستی که باشید، در تمام فصول سال مخصوصا در فصل تابستان  باید از ضد آفتاب مناسب برای محافظت از پوست در مقابل آفتاب استفاده کنید. زیرا قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید صدمات بسیاری را به پوست و به سلامت فرد وارد می‌کند.

چه کسانی کاندید استفاده از ضد آفتاب پوست آکنه ای هستند؟

افرادی که پوست چربی دارند و  دچار آکنه می شوند، باید از ضد آفتابی که مناسب پوستشان باشد استفاده کنند. پوستهای چرب معمولا ضخیم تر بوده، منافذ باز بیشتری دارند که به خوبی قابل مشاهده است.  همچنین به دلیل وجود لایه چربی دائمی روی پوست، پوست این افراد در اغلب اوقات براق به نظر می‌رسد. این ها نشانه هائی است که به شما کمک می کند تشخیص دهید پوستتان چرب است یا نه.  اما باز هم  بهتر است برای تشخیص دقیق تر از مشورت با پزشک کمک بگیرید.

کرم ضد آفتاب

 عوارض استفاده از ضد آفتاب مخصوص پوست آکنه ای

می توان گفت اگر ضدآفتابی که استفاده می‌کنید مناسب پوستتان باشد، و  فاقد چربی و ضد جوش باشد، نه تنها عوارضی به دنبال ندارد، مزایایی را به همراه دارد که در بخش های قبل آن اشاره شد.

هزینه کرم ضد آفتاب مناسب پوست آکنه ای

محصولات ضد آفتاب، متعاق به برندهای مختلفی بوده، و قیمت های متفاوتی دارند. اما بهتر است در وهله اول، کیفیت را مدنظر قرار دهید و یک محصول مناسب را انتخاب و خریداری کنید.

 اقدامات لازم قبل از استفاده از ضد آفتاب

قبل از استفاده از ضد آفتاب پوست خود را با یک شوینده ملایم بشوئید.

 اقدامات لازم بعد از استفاده از ضد آفتاب

پس از اینکه ضد آفتاب را روی پوست خود استفاده کردید، باید حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه زمان در نظر بگیرید و پس از آن در معرض آفتاب قرار بگیرید  همچنین پس از حدود سه ساعت معمولا لازم است که ضد آفتاب را پس از شستشوی پوست مجددا استفاده کنید.

 نتایج

استفاده از یک ضدآفتاب مناسب باعث می‌شود پوست شما در مقابل اشعه های مضر خورشید محافظت شده، ایجاد جوش، لک های پوستی و آفتاب سوختگی تا حد زیادی کاهش یابد. همچنین جای زخم ها و جوشها که در اثر تابش نور خورشید تیره تر می شوند، با استفاده از ضد آفتاب از چنین آسیبی محافظت می شوند.

دفعات استفاده از ضد آفتاب

در کنار اینکه توصیه می شود هر 3 ساعت ضدآفتاب را تکرار کنید، بهتر است در صورت امکان زمان قرار گرفتن خود زیر نور خورشید را کاهش دهید. اما اگر این امر امکان پذیر نیست، استفاده از ضد آفتاب را پس از چند ساعت تکرار کنید.

سخن آخر

استفاده از یک ضد آفتاب مناسب اهمیت زیادی برای محافطت از پوست دارد. مخصوصا افرادی که دچار جوش و آکنه هستند حتما باید با مشورت پزشک، یک ضد آفتاب ضدجوش مناسب را انتخاب نمایند.

در کلینیک بین المللی و تخصصی الهیه انواع روشهای افزایش رشد مو و ابرو توسط پزشک ماهر و با تجربه صورت می‌گیرد برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه مرکزی تهران پاسداران:

09120043630

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

آیدی اینستاگرام:

@clinicelahieh

آدرس سایت: clinicelahieh.com

لینک کوتاه: https://clinicelahieh.com/wnm4

برای اطلاع از دیگر خدمات کلینیک بین المللی الهیه از لینک زیر استفاده نمایید:

لینک اپارات :  https://aparat.com/v/LT1sp

لینک یوتیوب: https://youtu.be/qymbVmYADfA

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

درمان قطعی سرطان دهانه رحم
بیماریهای پوستی ناشی از استرس
جدیدترین متد جوانسازی صورت
فاصله استاندارد لب و بینی
معیار های زیبایی جهانی
تاثیر سایز آلت در رابطه جنسی

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • تهران شهرک غرب،فاز۶،گل افشان
  • 9120043630-2191012756
  • info@clinicelahieh.com

درباره مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد با کادر درمانی بسیار با تجربه و تجهیزات کاملا به روز در خدمت همشهریان عزیز استان تهران و سایر هموطنان در سایر نقاط کشور بوده است و سالیان متمادی خدمات ارزنده ای به زیباجویان عزیز ارائه نموده  است .به جهت خدمات بی  نظیر مجموعه و مشاوره رایگان و شرایط پرداخت آسان و همچنین رضایت مندی زیباجویان عزیز از مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد،مراجعین بسیار زیادی به این مجموعه از کشورهای همسایه داشته ایم و خد ار اشاکریم که توانسته ایم خدمت کوچکی ارائه کنیم.

آخرین مقالات مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

آخرین خدمات مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

درمان قطعی سرطان دهانه رحم
بیماریهای پوستی ناشی از استرس
جدیدترین متد جوانسازی صورت
فاصله استاندارد لب و بینی
معیار های زیبایی جهانی
تاثیر سایز آلت در رابطه جنسی
بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار
بهترین ضد آفتاب ضد لک ایرانی
اصلاح صورت بعد از تزریق چربی

دسترسی سریع کلینیک

  • صفحه اصلی
  • فروشگاه
  • بلاگ
  • خدمات ما
  • گالری
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • نوبت دهی
  • 989120043630-982191012756-09128809963
  • ایران،تهران
  • info@clinicelahieh.com

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

دکتر بهناز

مدیریت کلینیک

دکتر بهناز

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت آراد تجارت الکترونیک آواسینا  و مجموعه دکتر جان با مجوزهای کسب و کار اینترنتی می باشد.