آیا قرص اسپیرونولاکتون از ریزش مو ارثی جلوگیری می‌کند؟

آیا قرص اسپیرونولاکتون از ریزش مو  ارثی جلوگیری می‌کند؟

آیا قرص اسپیرونولاکتون از ریزش موی ارثی جلوگیری می‌کند؟

یکی از مهم ترین فاکتور های زیبایی در چهره و ظاهر افراد داشتن مو های زیبا، سالم و پرپشت می باشد.  که جزء آرزو های هر فردی می باشد. گاهی مواقع این زیبایی تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد و باعث ریزش مو می شود.  این مسئله سبب ایجاد  اضطراب در این افراد خواهد شد. ریزش مو دلایل متفاوتی دارد که شامل اختلالات هورمونی، وراثت، عفونت های پوستی، کمبود مواد مغذی،  استفاده از محصولات و شامپو های نامناسب و برخی دلایل رایج دیگر می باشد.  با توجه به هر یکی از علت ها باید از روش های درمانی مناسب استفاده کرد.  در این مطلب ما به بررسی درمان ریزش مو با قرص اسپیرونولاکتون می پردازیم.

آیا قرص اسپیرونولاکتون داروی مناسبی برای درمان ریزش مو می باشد؟

این دارو در چه شرایطی و به چه علت ریزش مو، مورد استفاده قرار می گیرد؟

اگر می خواهید به پاسخ این سوال ها دست یابید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

 

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران

اسپیرونولاکتون و درمان ریزش مو ها

همان طور که می دانید مصرف هیچ دارویی بدون تجویز پزشک کار درستی نیست. اسپیرونولاکتون یکی از دارو های درمان ریزش مو می باشد. مصرف این دارو در صورتی انجام می‌شود که فقط پزشک تجویز کرده باشد. بنابراین از مصرف خودسرانه آن در جهت درمان ریزش مو اجتناب کنید.

همانطور که می دانید ریزش مو به دلایل متفاوتی رخ می دهد. بنابراین پس از مواجه شدن با این مشکل باید علت آن مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان روش های درمانی مناسبی را برای آن تعیین کرد . مثلاً اگر ریزش موی شما بر اثر وراثت باشد کاشت مو بهترین پیشنهاد می باشد و یا اگر این مشکل به دلایل دیگری اتفاق بیفتد، روش‌هایی مانند مزوتراپی یا پی آر پی که یکی از روش های مدرن  امروزی است انجام می شود.  این روش ها سبب تقویت ریشه مو و پیشگیری از ریزش آن ها خواهد شد.

اگر بخواهید اثرات اسپیرونولاکتون را در درمان ریزش مو را بدانید. باید گفت که این دارو زمانی تجویز می شود که ریزش مو به دلیل ایجاد اختلالات و عدم تعادل هورمون های بدن رخ داده باشد تجویز می شود.  در این شرایط این دارو میزان ریزش مو را کاهش خواهد داد.

برخی از خانم ها در برخی از دوره های زندگی هورمون های مردانه یا تستسترون در بدن آن ها بیشتر ترشح می شود .و با مشکل ریزش مو با الگوی مردانه مواجه خواهند شد. با افزایش این هورمون ها در بدن خانم ها ریزش مو های سر، موهای زائد و بخش هایی از قبیل سینه و صورت خواهند شد.  هورمون مردانه در بدن خانم ها به حد بسیار کمی ترشح می شود. اما در برخی مواقع این هورمون بیشتر از حد معمول ترشح می شوند و مو های آن ها دچار ریزش می شود.

وقتی خانم ها به الگوی ریزش موی زنانه مواجه می شوند، ابتدا موهای آن ها به تدریج نازک می‌شود.  سپس  در قسمت ‌های بالایی یا جلوی سر شان شاهد ریزش مو می باشند. معمولاً این نوع ریزش در سنین بالا و طی دوران یائسگی به دلیل اختلالات هورمونی اتفاق می افتد. که به ریزش موی آندروژنیک شناخته می شود.

سندروم تخمدان پلی کیستیک و ریزش مو

سندروم تخمدان پلی کیستیک یکی از دلایل ریزش مو و  علت مصرف اسپیرونولاکتون می باشد.  سندروم تخمدان پلی کیستیک جزء بیماری های رایج در بین خانم ها می باشد.  که وقتی خانمی با این مشکل مواجه می شود میزان تولید هورمون های مردانه آندروژن و تستسترون در بدنشان افزایش می یابد. که با ترشح این هورمون ها، مو های آن ها شروع به ریزش می کند و مو های زائد در قسمت های مختلف بدن شروع به رشد خواهند کرد.

هنگامی که متخصصان تشخیص دهند که علت ریزش مو به دلیل  سندروم تخمدان پلی کیستیک می باشد. داروی اسپیرونولاکتون در جهت درمان تجویز می‌ شود.

اسپیرونولاکتون داروی ضد آندروژن است و سبب کاهش تولید هورمون های مردانه در تخمدان ها می شود.  با کاهش تولید آندروژن مو هایی که به تدریج نازک و ضعیف شده باشند ضخامت و حالت طبیعی  قبلی خود را باز می یابند . پس نقش اسپیرونولاکتون در جهت درمان ریزش مو در زمانی که ریزش مو ها به دلیل افزایش آندروژن اتفاق می افتد مورد استفاده قرار می گیرد.

مصرف اسپیرونولاکتون در چه شرایطی برای درمان ریزش مو مناسب نیست؟

یکی از نکات مهم در این زمینه این است که مصرف اسپیرونولاکتون برای درمان ریزش مو در آقایان موثر نمی باشد و در خانم ها نیز هنگامی که ریزش مو به دلایل زیر باشد موثر نمی باشد.

  • اگر ریزش مو در خانم ها به دلیل شیمی درمانی یا مصرف دارو های خاص ایجاد شده باشد.
  • اگر ریزش مو به دلیل فشار های عصبی و استرس رخ داده باشد.
  • اگر ریزش موی خانم ها به دلیل کمبود مواد مغذی و گرفتن رژیم های غذایی ایجاد شده باشد.

مراحل درمان ریزش مو با اسپیرونولاکتون

پس از مشاهده ریزش مو و مراجعه به کلینیک های تخصصی مانند کلینیک زیبایی الهیه تهران ،  ابتدا با بررسی شرایط بدنی،  جنسیت و سن انجام می شود.  همچنین با انجام یک آزمایش خون ساده علت ریزش مو را تشخیص می دهند.  اگر در خانم ها،  علت ریزش مو به دلیل افزایش هورمون تستسترون و آندروژن اتفاق بیفتد پزشک داروی اسپیرونولاکتون را تجویز می کند.  میزان دوز مصرف دارو توسط پزشک تعیین می شود.  ابتدای  شروع درمان با دوز پایین است و به تدریج میزان آن افزایش می یابد.  برحسب  تجویز پزشک تقریباً ۶ تا ۱ مشاهده نتایج قطعی مصرف دارو طول می کشد.  این روش درمانی بسیار ساده است و شما کمترین عوارض را تجربه خواهید کرد

 

ریزش مو
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران – ریزش مو

مزایای مصرف اسپیرونولاکتون در درمان ریزش مو

استفاده از اسپیرونولاکتون روشی کاملاً مقرون به صرفه است و در جهت درمان ریزش مو آندرژیک و کاهش رشد مو های زائد بدن می باشد . مصرف دارو  جزء درمان های ارزان‌قیمت است.

مراحل درمان بسیار ساده است و پزشک با انجام یک آزمایش ساده خون،  علت ریزش مو و تغییرات هورمون های بدن را بررسی می کند و نیاز به آزمایش های مکرر و بیشتر نمی باشد.

میزان تداخل دارو اسپیرونولاکتون همزمان با دارو های دیگر  به ندرت اتفاق می افتد و دچار تداخل چندانی با دارو های دیگر نخواهید شد.

زمانی که علت ریزش مو به دلیل اختلالات و ناهنجاری های هورمونی اتفاق بیفتد،  مصرف اسپیرونولاکتون یکی از دارو های موثر در درمان ریزش مو خواهد بود.

با مصرف این دارو ها می‌ توانید از رشد مو های زائد نیز جلوگیری کنید.

چه کسانی می توانند در جهت درمان ریزش مو با اسپیرونولاکتون اقدام کنند؟

قبل از مصرف هر دارو و انتخاب هر روش درمانی باید علت ریزش مو توسط پزشک تعیین شود.  این روش درمانی برای آقایان هیچ تاثیری ندارد و تنها برای خانم ها که به دلیل اختلالات و ناهنجاری های هورمونی دچار ریزش مو شده اند انجام می شود.  خانم هایی که در دوران بارداری قرار دارند کاندیدای مناسبی برای مصرف این دارو ها نمی باشند. همچنین خانم هایی که درگیر بیماری های دیگر هستند ، دارو های دیگری مصرف می کنند، خانم هایی که به مصرف داروها حساسیت دارند و یا قصد بارداری دارند باید قبل از مصرف دارو باید به این نکات توجه کنند  و با پزشک خود در این زمینه گفت‌ وگو داشته باشند.

عوارض استفاده از اسپیرونولاکتون

کسانی که تصمیم دارند برای درمان ریزش مو از این دارو استفاده کنند باید نسبت به عوارض جانبی آن اطلاعات کافی کسب کنند. از عوارض جانبی این دارو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفراغ و حالت تهوع
  • گرفتگی عضلات و احساس درد در شکم
  • احساس درد در قفسه سینه
  • نا منظم شدن دوران قاعدگی
  • خونریزی در واژن
  • خستگی و ضعف دائمی
  • اختلال در نعوظ
  • افزایش میزان مو های بدن
  • احساس کسلی و سرگیجه

اگر در هنگام مصرف این دارو با عوارض بیان شده مواجه شدید باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید. پزشک بر حسب عوارض که برای شما ایجاد شده میزان دوز مصرف را تغییر می دهد یا داروی دیگری را جایگزین آن خواهد کرد.

دلایل ریزش مو متفاوت است و به روش های مختلفی قابل درمان می باشد.  پس اولین قدم برای شروع و آغاز درمان  تشخیص علت ریزش مو می باشد.

اگر علت ریزش مو در خانم ها به دلیل اختلالات و نا همواری های هورمون های جنسی باشد  از نظر متخصصان مصرف داروی اسپیرونولاکتون جزء درمان های موثر  می باشد. همچنین با این اختلالات هورمونی،  مو های زائد در قسمت های مختلف بدن و صورت افزایش می یابد و مصرف این دارو به عنوان ضد آندروژن عمل می کند. پس همراه با قطع ریزش مو ها،  موهای زائد نیز از بین می رود.

یکی از نکات مهم در مورد مصرف این دارو با هدف درمان ریزش مو این است که:  در روز های اول این دارو باید با دوز پایین تر مصرف شود و کم کم میزان دوز آن افزایش می یابد . در جهت درمان ریزش مو با مصرف این دارو باید صبور باشید و حتی مشاهده نتایج شش ماه تا یک سال طول می کشد.  اگر در طول دوران هیچ تاثیری از مصرف این دارو بر ریزش مو های خود احساس نکردید باید به پزشک مراجعه کنید تا داروی دیگری را برای شما تجویز کند .مصرف این دارو برای آقایان اثربخشی ندارد.

در کلینیک زیبایی الهیه تهران انواع روش های درمان ریزش مو از قبیل مزوتراپی،  پی آر پی،  کاشت مو،  لیزر تراپی و مصرف دارو ها انجام می شود . متخصصان ما در این کلینیک با بررسی شرایط بدنی شما و انجام آزمایش های لازم بهترین روش های درمانی را برای شما ارائه خواهند داد.

 

ریزش مو
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران – ریزش مو

هزینه درمان ریزش مو با اسپیرونولاکتون چقدر است؟

مصرف دارو جزء کم هزینه ترین روش های درمانی محسوب می شود.  همچنین این روش جزء روش های ارزان قیمت خواهد بود. هزینه ها در این روش به عواملی مانند ویزیت پزشک،  طول  دوره درمان و میزان مصرف دارو شما بستگی دارد.  برای کسب اطلاعات دقیق در مورد قیمت این دارو می توانید به داروخانه های معتبر مراجعه کنید.

اگر می خواهید از هزینه ها و تخفیفات روزانه کلینیک زیبایی الهیه تهران مطلع شوید می ‌توانید با مشاوران و کارشناسان با تجربه ما تماس حاصل فرمایید.  مشاوره و ارائه خدمات در این کلینیک تخصصی کاملاً رایگان می‌ باشد.

 مراقبت های قبل از درمان ریزش مو با اسپیرونولاکتون

پس از مواجه شدن با ریزش مو به کلینیک های تخصصی مراجعه کنید. پس از تشخیص علت ریزش مو توسط پزشک،  در مورد داروی تجویزی اطلاعات کافی کسب کنید. اگر پزشک برای شما داروی اسپیرونولاکتون را  تجویز کرد به نکات زیر دقت داشته باشید.

  • اگر در دوران بارداری قرار دارید و یا تصمیم دارید باردار شوید حتما پزشک را در جریان قرار دهید.
  • اگر در دوران شیردهی قرار دادید شرایط خود را به پزشک اطلاع دهید.
  • اگر نسبت به دارو ها دچار حساسیت می شوید پزشک را آگاه کنید.
  • اگر بیمار هستید و یا داروی خاصی مصرف می‌ کنید پزشک را مطلع کنید. و لیست داروهایی که مصرف می کنید را را در اختیار پزشک قرار دهید تا دچار تداخل دارویی نشوید.
  • معمولاً این دارو ها تداخل چندانی با دارو های دیگر نخواهد داشت.

مراقبت های پس از مصرف قرص اسپیرونولاکتون

  • برای درمان ریزش مو دارو ها را طبق تجویز پزشک و بر اساس دوز تعیین شده مصرف کنید.
  • اگر نسبت به مصرف دارو ها دچار حساسیت شدید حتماً سریعاً به پزشک مراجعه کنید تا میزان دوز مصرفی شما را تغییر دهد و یا داروی مناسب دیگری جایگزین آن کند .‌
  • همراه با دارو آب زیاد بنوشید.
  • مصرف دارو را به ساعت های قبل از خواب موکول کنید زیرا این دارو سبب خواب آلودگی می شود. همچنین پس از مصرف آن، از انجام فعالیت هایی که نیاز به هوشیاری دارد خودداری کنید.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد :

هایفوتراپی
هایفوتراپی معجزه جوانسازی و لیفت صورت هزینه و مزایا
درمان چربی مو
علت و نحوه درمان چربی مو و پوست سر با روش های خانگی

 اثرات و نتایج

همانطور که در طی مطلب بیان شد این دارو فقط در درمان ریزش مویی که به دلیل اختلالات و ناهنجاری های هورمونی در خانم ها ایجاد شده موثر می باشد. و برای درمان های دیگر ریزش مو موثر نیست. برای کسب نتایج  این روش درمانی،  باید ۶ ماه تا ۱ سال صبر کنید. اگر در طول مصرف هیچ تغییری در مورد ریزش مو ها احساس نکردید. باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید تا میزان دوز داروی شما را افزایش دهد و یا داروی قوی تری برای شما تجویز کند. پس از مصرف این دارو شاهد ضخامت مو های خود خواهید بود و رشد موهای زائد در سطح بدن نیز متوقف می شود.

دوره نقاهت پس از مصرف  اسپیرونولاکتون در درمان ریزش مو چقدر است؟

مصرف دارو یکی از کم عارضه ترین روش های درمانی محسوب می‌ شود. در طول مصرف دارو شما نیاز به مراقبت خاصی ندارید و می توانید فعالیت های روزانه خود را بدون محدودیت ادامه دهید. اگر در طی مصرف دارو ها با عوارضی مانند اسهال، استفراغ، احساس درد، ضعف و شکم درد و ….مواجه شدید سریعاً به پزشک مراجعه کنید.  همچنین مصرف این دارو سبب خواب آلودگی می شود .‌ پس بهتر است مصرف دارو قبل از خواب انجام شود.

 میزان مصرف قرص اسپیرونولاکتون چقدر است؟

مصرف این دارو در دوز های ۲۵ و ۲۰۰ میلی گرم توصیه می شود برای تاثیر پذیری این دارو مصرف آن از ۲۵ میلی گرم آغاز می شود و کم کم با نظر پزشک میزان دوز آن افزایش می یابد. با در نظر گرفتن این روش مصرف، احتمال ایجاد عوارض پس از مصرف این دارو به شدت کاهش خواهد یافت. همچنین مصرف دارو بهتر است با معده خالی انجام شود و قبل خواب انجام شود.

 

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191012756

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 2 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicelahieh

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicelahieh.com

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:https://clinicelahieh.com/11e9

لینک آپارات: https://www.aparat.com/clinicelahieh

لینک نماشا: https://www.namasha.com/clinic.elahieh

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

بیماریهای پوستی ناشی از استرس
جدیدترین متد جوانسازی صورت
فاصله استاندارد لب و بینی
معیار های زیبایی جهانی
تاثیر سایز آلت در رابطه جنسی
بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • تهران شهرک غرب،فاز۶،گل افشان
  • 9120043630-2191012756
  • info@clinicelahieh.com

درباره مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد با کادر درمانی بسیار با تجربه و تجهیزات کاملا به روز در خدمت همشهریان عزیز استان تهران و سایر هموطنان در سایر نقاط کشور بوده است و سالیان متمادی خدمات ارزنده ای به زیباجویان عزیز ارائه نموده  است .به جهت خدمات بی  نظیر مجموعه و مشاوره رایگان و شرایط پرداخت آسان و همچنین رضایت مندی زیباجویان عزیز از مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد،مراجعین بسیار زیادی به این مجموعه از کشورهای همسایه داشته ایم و خد ار اشاکریم که توانسته ایم خدمت کوچکی ارائه کنیم.

آخرین مقالات مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

آخرین خدمات مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

بیماریهای پوستی ناشی از استرس
جدیدترین متد جوانسازی صورت
فاصله استاندارد لب و بینی
معیار های زیبایی جهانی
تاثیر سایز آلت در رابطه جنسی
بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار
بهترین ضد آفتاب ضد لک ایرانی
اصلاح صورت بعد از تزریق چربی
تزریق فیلر چانه

دسترسی سریع کلینیک

  • صفحه اصلی
  • فروشگاه
  • بلاگ
  • خدمات ما
  • گالری
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • نوبت دهی
  • 989120043630-982191012756-09128809963
  • ایران،تهران
  • info@clinicelahieh.com

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

دکتر بهناز

مدیریت کلینیک

دکتر بهناز

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت آراد تجارت الکترونیک آواسینا  و مجموعه دکتر جان با مجوزهای کسب و کار اینترنتی می باشد.