افزایش تراکم یا پرپشت شدن موی سر با روش های مدرن و خانگی

 افزایش تراکم یا پرپشت شدن موی سر با روش های مدرن و خانگی
محتوا پنهان
1 افزایش تراکم یا پرپشت شدن موی سر با روش های مدرن و خانگی :
1.1 بازار افزایش تراکم مو :

 افزایش تراکم یا پرپشت شدن موی سر با روش های مدرن و خانگی :

ریزش مو یکی از رایج ترین دغدغه های روزانه  همه مردم در سر تا سر جهان می باشد و حتی در دوران مختلف  تاریخ از گذشته تا کنون  با آن مواجه بوده اند. این عارضه نا خوشایند  فقط مربوط به  آقایان نیست بلکه خانم‌ ها نیز با  این مشکل مواجه هستند.

در برخی شرایط ریزش مو ها به قدری شدت می یابد که به طاسی کامل  سر ختم می شود. اما در برخی افراد نیز ریش مو به صورت  تدریجی اتفاق می افتد و  این نوع ریزش هیچ وقت به طاسی کامل همراه نخواهد بود.

طاسی کامل و جزئی  مو بسیار آزاردهنده و نگران کننده است و هر دو از نظر فشار روانی فرق چندانی  ندارد پس ریزش مو تدریجی و یا ناگهانی  به یک اندازه،  سبب نگرانی خواهد شد.

در مطلب پیش رو  ما سعی  داریم راه کار های مناسبی را برای  افزایش تراکم یا پرپشت شدن موی سر به شما معرفی کنیم و با نگاهی به دوران مختلف در طول تاریخ  بدانیم چه درمان هایی برای بر طرف کردن این مشکل انجام شده است؟

راهکار های پیشرفته و مدرن افزایش تراکم مو ها  در حال حاضر کدامند؟ و چه راه کار هایی برای رفع این مشکل تاثیر گذار خواهد بود ؟

کلینیک الهیه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه-کلینیک الهیه

تلاش برای افزایش تراکم و پرپشت شدن موی سر در طول تاریخ :

از سالیان بسیار  تا عصر جدید در طی دوران مختلف  تاریخ، همه  انسان ها به دلیل توجه خاص به مو های زیبا و پر پشت راه کارهای زیادی را ابداع کرده اند.

از پاپیروس های مصر باستان که قدمت چهار هزار ساله دارند تا نوشته های یونانی رومی و طبیبان قدیمی ایرانی می توان به این نتیجه رسید که مو های سر،  یکی از فاکتور های مهم زیبایی است  و جزء مهمترین موضوعات پزشکی و درمانی در هر یک از دوران مختلف تاریخ بوده  است.

نکته جالب این است  که بدانید که حتی انسان های غار نشین در دوران  اولیه نیز با  مشکل ریزش مو همراه بوده اند دانشمندان در حدود ۱۰ سال پیش  از نقاشی‌  هایی که توسط انسان ها در دیواره غار ها  کشیده شده است شاهد الگوی ریزش مو در آن ها بوده اند.

حتی نقاشی های کشیده شده در حدود ۳۰ هزار سال پیش قدمت دارند و نشانه نوعی از الگوی ریزش مو است  که  در حال حاضر ما آن را با عنوان آلوپسی آندروژنی یا ریزش مو با الگو ی مردانه یا  زنانه می شناسیم.

پس ریزش مو،  مشکل امروزی  نیست و حتی ۳۰ هزار سال پیش نیز وجود داشته است . راه حل های متوقف کردن ریزش مو ها  نیز به همین اندازه قدیمی است.

به نظر شما به چه علت افزایش تراکم و پرپشت شدن موی سر  برای انسان ها در دوران مختلف اهمیت داشته است ؟ قطعا ریزش مو از جنبه های روانی ، تاثیرات نا خوشایند و قابل توجهی داشته است.

به عنوان مثال در سال ۲۰۰۰ در چهار کشور دنیا از ۱۷۱۷ فردی که دچار ریزش مو با الگوی مردانه  شده اند نظرسنجی شده است . بر اساس نتایج حاصل شده ، دریافته اند  که هر چه میزان  طاسی سر وسیع  تر شد سن افراد  کمتر بوده است  و قطعا استرس و نگرانی آن ها نیز بیشتر بوده است.

البته باید نسبت به این موضوع درک واقع بینانه ای داشت زیرا زیبایی ظاهری همه افراد  از دوران گذشته تا کنون مورد اهمیت است.

برخی افراد نیز  با تراشیدن کامل مو های خود،  از نظر ظاهری  همانند هنر پیشه های هالیوودی می شوند البته اکثر افراد، مو هایی پر پشت و سالم و زیبا را آرزو دارند و ملاک زیبایی و جوانی می دانند.

هرودت یکی از مورخان دوره  مصر باستان در نوشته های خود اینگونه  نوشته است که در مصر نیز  پزشکانی وجود داشته اند که در مورد پوست و مو تخصص داشته اند . این پزشکان،  اولین متخصصان  طول تاریخ و متخصص سر اولین رشته تخصصی پزشکی  تاریخ می باشند.

پاپیروس های ابرس جزء قدیمی ترین نوشته های پزشکی هستند که قدمت آن ها  به دوران  مصر باستان باز می گردد و در طول  نوشته ها در مورد  راه کار های درمانی برای پر پشتی و افزایش تراکم مو ها نوشته شده است .

اولین دارویی که در جهت درمان ریزش و افزایش تراکم مو ها ساخته شده معجونی مرکب از اکسید آهن،  سرب قرمز،  پیاز،  عسل ، رخام گچی و چربی های به دست آمده از حیواناتی از قبیل  مار ، اسب آبی و شیر می باشد.

مصریان باستان برای درمان ریزش مو های خود ،  این معجون عجیب را می خوردند و با ذکر خدای خورشید منتظر می ماندند تا مو هایشان متراکم و پر پشت شود.

بهتر است که این درمان های عجیب و غریب مصری ها را پشت سر بگذاریم  و سری به مشاهدات گران بهای بقراط بزنیم.  بقراط  به عنوان پدر علم پزشکی معروف است  که متوجه شد که نگهبانان حرم سرای پادشاهان ایرانی هیچ وقت دچار طاسی مو نمی شود .

بقراط در نوشته های خود این گونه نوشته است که تنها مردان خونگرم درگیر طاسی مو ها می شوند اما نگهبانان حرم سرا به دلیل  خواجه بودن  و این که  خونگرم نیستند از مو های پر پشت بر خوردار ند .  مشاهدات بقراط در حقیقت به علت ریزش مو با الگوی مردانه و زنانه اشاره شده است.

در حال حاضر متخصصین  به این نتیجه رسیده اند  که هورمون های جنسی مردان یکی از دلایل ریزش مو ی آن ها  می باشد . در بدن  خواجه های حرم سرا هورمون های مردانه بسیار کم است در نتیجه دچار ریزش مو نمی شوند.

بهتر است کمی جلوتر برویم به دوران ژولیوس سزار امپراطور روم برسیم.  در دوران ژولیوس سزار ، دقیقا در زمانی  وسعت امپراتوری روم افزایش یافت  مو های  امپراطور نیز کاهش پیدا  کرد.

کلئو پاترا معشوقه مصری سزار دارویی از ترکیب عجیب دندان اسب و مغز استخوان گوزن تهیه کرد تا  با استفاده از آن و افزایش تراکم مو و پرپشت شدن موی سر امپراطور،  از مسخره کردن او جلوگیری کند . ( سزار در زبان لاتین به معنی سری پر پشت می باشد.)

بازار افزایش تراکم مو :

متاسفانه با این همه  پیشرفت و تکنولوژی پیشرفته و شگفت انگیز دارویی و پزشکی در مورد درمان ریزش مو ، در حال حاضر درمان های سنتی و معمولاً بی فایده ریزش مو در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد و دارو های بی فایده به مردم فروخته می‌ شود .‌

و حتی  قیمت های گزاف و سنگینی نیز برای آن ها  پرداخت می شود. حتی برخی از این روش ها سبب آسیب پذیر شدن پوست سر و ایجاد بیماری‌ های مختلف و حتی  کم پشتی و طاسی  کامل سر شده است.

تا کنون هزاران تحقیق و پژوهش های وسیع در مورد انواع تکنیک های درمانی ، دارو ها ، مکمل ها و مواد مختلفی برای افزایش تراکم و پرپشت شدن موی سر ارائه شده است و در حال حاضر تا حدودی موفق شده ایم از راه کار های مناسبی برای  افزایش تراکم مو ها  و پر پشتی مو ها استفاده کنیم و روش های بی اثر و بی فایده را از سر راه بر داریم.

فهرستی که  در ادامه  مطلب قرار دارد حاصل از بررسی نتایج چند مقاله و پژوهش در مورد درمان ریزش مو می باشد و دلایلی که سبب افزایش تراکم و پر پشت شدن موی سر دوباره مو ها می شود را معرفی کرده است.  اما این شواهد از نظر علمی به قطعیت و اثبات نرسیده است.

  • آمینو اسید ها

مکمل های دارای  آهن که برای افرادی که کاهش  آهن در بدن مواجه هستند  ویتامین هایی از قبیل

✓ بیوتین و نیاسین

✓   پرو آنتو سیانید ها که در انواع چای،  سیب،  انگور و دارچین وجود دارند.

✓   مکمل هایی که از منابع دریایی و اقیانوس ها تولید شده اند.

✓ انواع گیاهان دارویی چینی  مانند جنسینگ

✓  گیاهانی با خاصیت دارویی مانند جینکوبیلوبا ، آلوئه ورا ، چای سبز،  ختمی و ارزن

✓ برخی مواد مانند ملاتونین،  کافئین،  رتینول ها و رتینوئید ها

البته لازم است بدانید که همه مواردی که در بالا ذکر کردیم برای مو ها فواید و خاصیت هایی دارند اما به طور قطع  نمی‌ توانند همانند درمان های کلینیکی سبب رویش مجدد مو ها شود یا بتوانند  ریزش مو ها را متوقف کنند. بنابراین بهتر است برای افزایش تراکم و حجم مو ها از روش‌های قابل اطمینان و قطعی را استفاده کنید.

مو
کلینیک بین المللی پوست موزیبایی الهیه-مو

درمان ها و روش های مناسب برای افزایش تراکم و پرپشت شدن موی سر :

اکثر افراد زمانی که به دنبال روش های افزایش تراکم مو می‌ روند که با ریزش مو مواجه شوند . پس روش های درمان ریزش مو ها و روش های افزایش تراکم کامل کننده یکدیگر هستند .

اولین قدم برای افزایش تراکم مو ها این است که به بررسی علت ریزش مو بپردازیم.  بیشتر افراد  به چه شکلی با ریزش مو مواجه می شوند که  با ریزش مو با الگوی مردانه یا زنانه تعریف می شود؟

این نوع ریزش مو ها به دلیل عوامل ژنتیکی،  هورمونی و محیطی اتفاق می افتد که این عوامل دست به دست هم می دهند تا به طاسی سر ختم می شود.  روش هایی که برای افزایش تراکم مو ها در ادامه مطلب معرفی می کنیم برای افرادی است که به شکلی از طاسی سر خود رنج می برند.

دلایل دیگر ریزش مو طیف وسیعی از انواع بیماری ها و عوارض ناشی از آن ها می باشد که عبارت است از :

  • بیماری های عفونی مانند کچلی قارچی که معمولاً در کودکان بیشتر مشاهده می شود.
  • بیماری های سیستم ایمنی مانند آلوپسی آره آتا
  • طاسی های زود گذر و موقتی مانند تلوژن افلوویوم پس از دوران بارداری
  • بیماری های روانی و اختلال وسواس مو کنی یا تریکوتیلومانیا
  • کمبودهای مواد مغذی و سوء تغذیه مانند کاهش آهن در بدن
  • آسیب دیدگی، سوختگی و شکستگی
  • مصرف برخی از دارو ها مانند دارو های تیروئیدی و آمفتامین ها
  • راه های درمانی مانند شیمی درمانی و پرتو درمانی
  • ابتلا به برخی از بیماری‌های زمینه‌ای از قبیل سفلیس

پرپشت شدن موی سر با کاشت مو :

به طور قطع می توان گفت که تنها روش درمان قطعی ریزش و کاهش مو ها عمل زیبایی کاشت مو می باشد.  در گذشته این عمل به صورت تهاجمی انجام می شد و از نظر ظاهری نتایجی ایده‌ آلی به همراه نداشت.

اما امروزه کاشت مو با تکنیک های پیشرفته و کم تهاجم انجام می شود که نتایج بی نظیری به دنبال را دارد . روش های پیوند مو از قبیل FIT SUT Micro Fit  و موارد دیگر روش‌ های مدرن پیوند مو می‌ باشند که با کمترین درد سر می توان از زیبایی و پرپشتی موها لذت ببرند.

مو
کلینیک بین المللی پوست موزیبایی الهیه-مو

ماینوکسیدیل و فیناستراید :

دارو های ماینوکسیدل جزء داروی موضعی و قرص فیناستراید تنها دارو هایی هستند که مورد تایید سازمان غذا و داروی ایالت آمریکا برای درمان ریزش مو قرار گرفته است.

تایید سازمان غذا و داروی آمریکا به این معنی است که این دارو از نظر ایمنی و اثر گذاری مورد بررسی قرار گرفته و نتایج مورد قبولی به همراه دارد.

داروی ماینوکسیدیل با نام تجاری (روگین) به صورت محلول و یا فوم با غلظت های ۲ و ۵ درصد تولید می شود . مصرف این دارو سبب تحریک فولیکول ها و تغییر چرخه رشد و ریزش مو ها خواهد شد که در نهایت سبب پرپشت شدن موی سر می شود .

نتایج استفاده از ماینوکسیدیل در یک دوره زمانی مناسب و پس از ۶ تا ۸ هفته پس مصرف دارو و بین هفته ۱۲ تا ۱۶ به حداکثر میزان خود می رسد.  مصرف این دارو باید روزی دو بار به صورت موضعی انجام شود.

در مورد مصرف ماینوکسیدیل باید نکات زیر را مورد توجه قرار دهید.

بهتر از هر چه زودتر مصرف محلول ماینوکسیدیل را شروع کنید تا بتوانید میزان تراکم مو های خود را افزایش دهید. تاثیرات داروی ماینوکسیدیل برای افرادی که طاسی وسیعی  دارند و حتی در جوانان بیشتر می باشد.

بیش از ۵۰ درصد از افرادی که این دارو را استفاده کرده اند گفته اند که مصرف دارو سبب کم شدن ریزش و افزایش ضخامت و افزایش رویش مو ها ی آن ها شده است.

مصرف ماینوکسیدیل برای هر جنسیتی خانم و آقا مجاز می باشد و معمولاً پس از قطع دارو مجدداً ریزش مو ها آغاز خواهد شد.  بهتر است مصرف این دارو با تجویز و زیر نظر پزشک انجام شود تا بتوان به نتایج مورد نظر درمانی دست یافت.

عوارض جانبی مصرف محلول ماینوکسیدیل عبارت است  از :

  • تپش قلب
  • افزایش وزن
  • تنگی نفس
  • درد در قفسه سینه
  • ورم صورت

فیناستراید :

مصرف فیناستراید در جهت مهار تبدیل شدن هورمون تستسترون به هورمون DHT می باشد . این هورمون یکی از عوامل مهم ریزش مو محسوب می شود. طی پژوهش های حاصل شده به این نتیجه رسیده اند که این دارو باعث کاهش ۷۰ درصد غلظت DHT موجود در پوست سر خواهد شد.

در سال ۲۰۰۲ در پژوهش ۵ ساله مصرف روزانه یک میلی گرم فیناستراید در طی یک سال سبب پرپشت شدن موی سر در نیمی از مصرف کنندگان و در طول دو سال باعث افزایش تراکم موهای ۷۰ درصد از مصرف کنندگان شده است.

تاثیرات داروی فیناستراید بر افزایش تراکم مو ها در طی یک سال به پایان می رسد و پس از آن دیگر سبب و ضخامت بهبود رنگ مو ها می‌ شود.  به طور کلی طبق تجربیات حاصل شده از پژوهش ها به این نتیجه رسیده اند که مصرف یک دوره پنج ساله فیناستراید می تواند نتایجی ماندگار بر کاهش ریزش مو و افزایش تراکم مو ها به همراه داشته باشد.

در مورد مصرف فیناستراید باید به نکات زیر توجه کرد :

مصرف این دارو اغلب برای آقایان مناسب می باشد و تاثیرات آن بر ریزش موی خانم ها همچنان با شک و تردید همراه می باشد . حتی این دارو در خانم های مسن بی تأثیر می باشد.

مصرف این دارو برای خانم های باردار به طور جدی ممنوع است زیرا باعث سقط جنین خواهد شد.  مصرف داروی فیناستراید زیر نظر پزشک انجام شود تا بتوان در طول درمان به نتایج مورد نظر رسید.

اگر پس از یک سال با مصرف این دارو نتایجی مبنی بر افزایش تراکم مو ها حاصل نشود متخصصین توصیه می کنند که مصرف دارو متوقف شود.

عوارض جانبی مصرف فیناستراید  :

  • ایجاد بثورات پوستی
  • افسردگی
  • مشکلات نعوظ
  • درد بیضه
  • خارش
  • متورم شدن صورت
  • سرطان پستان در آقایان که به ندرت اتفاق می افتد.

می باشد.  دوتاستراید داروی از خانواده فیناستراید می باشد که قوی تر می باشد.  مصرف این دارو مورد تایید برای درمان ریزش مو توسط پزشکان قرار نگرفته است اما نتایج درمانی خوبی به دنبال داشته است.

پلاسمای غنی از پلاکت یا PRP :

پلاسمای غنی از پلاکت و یا پی آر پی یکی از روش های تقریباً امروزی برای درمان ریزش مو می باشد.  در این روش با گرفتن کمی خون خود شخص توسط دستگاه سانتریفیوژ پلاکت ها یا پلاسمای خون جدا سازی می شود.  پلاسمای جدا شده غنی از پلاکت می باشد .‌

پلاکت ها بخشی  از سلول های خونی هستند که در جهت انعقاد خون کاربرد دارند . اما دارای فاکتور های رشد می باشند که در جهت ترمیم بافت ها نیز کمک کننده می باشد.

با تزریق پلاسمای غنی شده از پلاکت به پوست سر عاملان رشد فولیکول های مو ساز را تحریک می کند و باعث بهبود عملکرد آن ها خواهد شد.

مزوتراپی مو :

مزوتراپی یکی از راهکار های درمانی موثر و بی نظیر پرپشت شدن موی سر می باشد.‌ در این روش ترکیبی است مواد معدنی و مغذی و دارو های مناسب که هر کدام بر پوست و فولیکول مو تاثیر گذار می باشند در لایه میانی پوست سر تزریق خواهند شد.

ویتامین های بیوتین ، A ، B5 مواد معدنی موثر از قبیل روی ، سلنیوم،  دارو های مغذی از قبیل سیلیکون و موارد دیگر ترکیبات تسریع دهنده محلول مزوتراپی می باشند. مزوتراپی فقط در جهت درمان ریزش مو انجام نمی شود بلکه یکی از درمان های مکملی برای تقویت مو ها نیز می باشد.

مو
کلینیک بین المللی پوست موزیبایی الهیه-مو

لیزرهای کم توان :

استفاده از لیزر ها به شکل خانگی و کلینیک مورد استفاده قرار می گیرد.  لیزر های کلینیکی را به نام های لیزر سرد،  لیزر نرم،  لیزر قرمز،  LLLT و … معرفی می کند که روش های خانگی آن به صورت برس یا شانه ای ساخته می شوند.

که از خود نور منتشر می کند.  تاثیر گذاری لیزر های کم توان هنوز به قطعیت نرسیده است و هنوز در مورد آن ها شک و تردید وجود دارد.

سایر دارو ها :

دارو هایی که در ادامه مطلب معرفی می کنید تاکنون مورد تایید برای درمان ریزش مو و پرپشت شدن موی سر قرار نگرفته است اما به دلیل اثرات ضد ریزشی گاهی مورد استفاده قرار می گیرد.

  • اسپیرونولاکتون (Spironolactone )

اسپیرونولاکتون نوعی داروی خوراکی ادرار آور می باشد.  مصرف این دارو در جهت درمان ریزش موی آقایان تاثیری نخواهد داشت و در جهت تراکم مو های خانم ها تجویز می شود .‌با مصرف اسپیرونولاکتون تولید هورمون های جنسی در بدن خانم ها کاهش می یابد.

  • ترتینوئین موضعی( Tretinoin )

ترتینوئین در جهت درمان اختلالات پوستی تجویز می شود. ترتینوئین موضعی همراه با ماینوکسیدیل تجویز می شود اگر مصرف این دارو به خوبی انجام نشود باعث ریزش مو ها خواهد شد.

  • دیترانول (Dithranol)

نوعی داروی موضعی است که در جهت درمان پسوریازیس تجویز می شود.  استفاده این دارو برای درمان طاسی مانند ریزش موی سکه ای  و آلوپسی آره آتا مورد تایید قرار نگرفته است.

  • کتوکونازول( Ketoconazole )

کتوکونازول جزء دارو های ضد قارچی است که سبب کاهش هورمون های جنسی مردانه نیز می شود.  معمولاً این دارو برای خانم ها تجویز می شود که در برخی مواقع موثر خواهد بود.

انواع روش های خانگی و طبیعی برای پرپشت شدن موی سر :

متراکم شدن مو ها با روش هایی که به صورت خانگی طبیعی و سنتی انجام می‌ شود معمولاً تاثیر چندانی نخواهد داشت .‌همچنین پژوهش های زیادی در مورد این روش ها انجام نشده تا بتوانیم با قاطعیت این روش را به اثبات برسانیم.

در ادامه مطلب تنها مواردی را معرفی کنیم که تا حدودی از نظر علمی مورد بررسی قرار گرفته و نتایج موثری به همراه داشته است.

  • مکمل ساو پالما تو

ساو پالما تو نوعی مکمل طبیعی و گیاهی است که اثراتی تقریباً شبیه داروی فیناستراید خواهد داشت . این مکمل تجاری در داروخانه ها و اینترنت به فروش می رسد و در کشور های خارجی تبلیغات بسیار گسترده برای آن ها ارائه شده است .

در مورد تاثیر گذاری مکمل ساو پالما تو  پژوهش های زیادی انجام شده و به این نتیجه رسیدند که این مکمل می تواند تا حدودی ریزش مو ها را مورد درمان قرار دهد. تفاوت این دارو با فیناستراید قیمت بالاتر و اثرات ضعیف تر می باشد.

  • مکمل ویویسکال

ویویسکال نوعی مکمل است که از مواد اقیانوسی و دریایی تهیه شده است.  این مکمل سرشار از ماده ای به نام آمینو مار C می باشد که در دریا ها و اقیانوس ها یافت می شود.

ویتامین ها ، مواد معدنی،  پودر کوسه و حلزون دریای مواد دیگر تشکیل دهنده این مکمل می باشد . در سال ۲۰۱۶ مرکز تحقیقاتی آبلون پژوهشی تا ۶ ماه پژوهش هایی بر روی اثرات ویویسکال انجام داده اند و گزارش شده است که این مکمل در پرپشت شدن موی سر و کاهش ریزش مو ها در مردان موثر خواهد بود.

سایر روش های دیگر :

آب پیاز نشان داده است که در جهت درمان ریزش موی سکه ای تاثیر گذار است و همچنین رشد مو ها را افزایش می دهد.

جنسینگ دارای موادی است که از نظر شیمیایی در کاهش ریزش و پر پشت شدن مو ها تاثیر گذار خواهد بود.  البته تاثیرات جینسینگ بیشتر در حد یک فرضیه بیان شده است و در مورد نتایج مصرف مکمل های حاوی جینسینگ تا کنون مطالعات چندانی وجود ندارد.

روغن هایی مانند روغن رزماری،  گرانیوم و نارگیل در جهت تقویت و افزایش تراکم مو ها تاثیر گذار می باشد که البته تاثیرات آن ها از نظر علمی به قطعیت نرسیده است.

نکات ساده اما تاثیر گذار بر پرپشت شدن موی کم پشت و شکننده :

اگر مو ها را به تدریج و در مدت زمان طولانی در معرض رنگ و محصولات شیمیایی و آرایشی و استفاده از دستگاه های مانند سشوار و اتوی مو قرار دهید درخشندگی و طراوت خود را از دست خواهند داد .

بنابراین کم کم مو ها نازک و کم پشت خواهند شد با این وجود چه راه حلی برای رفع این مشکلات و تغییرات وجود دارد ؟  کدام روش تاثیر گذاری سریع تری خواهد داشت ؟  در این بخش از مطلب نکاتی را ذکر کرده ایم که با توجه به آن ها در کنار پیشگیری از ضعیف شدن و کاهش حجم مو ها می تواند در چه صورت تقویت مو ها نیز کمک کننده باشد.

  • ریزش مو های خود را درمان کنید.

در برخی مواقع اختلالات زمینه ای یا بروز بعضی از بیماری ها باعث ضعیف شدن و ریزش مو ها می شود.  اگر در حین شست و شوی مو های خود با ریزش غیر طبیعی مواجه شدید به احتمال زیاد با آلوپسی آندروژنیک مواجه شده اید.

آلوپسی آندروژنیک نوعی بیماری ژنتیکی است که پس از سن ۲۰ سالگی نشانه های آن مشاهده می شود .  حتی برخی از خانم‌ ها نیز پس از رسیدن به دوره یائسگی مشاهده خواهد شد. معمولاً ۵۰ درصد از خانم ها پس از سن ۵۰ سالگی بر رسیدن به دوران یائسگی با ریزش موی آلوپسی آندروژنیک مواجه خواهند شد.

اختلال در غده تیروئید مانند کم کاری و پر کاری ، فقر آهن و کم خونی ، افزایش یافتن هورمون های مردانه برخی دیگر از بیماری هایی است که ریزش مو ها را به همراه دارد .

اگر با ریزش مو مواجه شدید حتماً به متخصصین مربوطه مراجعه کنید تا متخصصین علت ریزش مو های شما را تشخیص دهند و بر اساس آن درمانی موثر را در اختیارتان قرار دهند. در کلینیک زیبایی شهر آرا تهران انواع خدمات درمانی و زیبایی پوست و مو توسط متخصصین مجرب و حرفه ای انجام می شود.

  • سبزیجات بیشتری در برنامه غذایی خود قرار دهید.

شما می‌ توانید با تغذیه سالم و اصولی انواع مواد مغذی را در جهت سلامتی مو های خود تامین کنید.  با در نظر گرفتن رژیم غذایی که سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی به ویژه آهن و روی هستند سلامتی مو ها و بدن خود را تضمین خواهید کرد .‌

مواد غذایی که در زیر معرفی می کنیم منابع مهمی از آهن،  روی و بیوتین می باشد که می توانند نیاز های بدن شما را تامین کنند.

  • برگ چغندر
  • اسفناج
  • انواع حبوبات
  • انواع کلم ها از قبیل (کلم سفید ، کلم بنفش، گل کلم،  بروکلی)
  • موز
  • پنیر توفو
  • انواع مغزیجات به ویژه بادام زمینی
  • تخم مرغ
  • ماهی سالمون

پروتئین هایی هستند که نقش مهمی در سلامتی رویش و تقویت مو ها ایفا می کنند .

شما می توانید پروتئین مورد نیاز روزانه خود را در مرغ،  تخم مرغ،  گوشت قرمز،  ماهی و محصولات دریایی،  انواع حبوبات،  انواع مغز ها و دانه‌ ها،  روغن های گیاهی مانند روغن زیتون ، روغن نارگیل و لبنیات تامین کنید.

  • نوشیدن آب کافی برای داشتن مو های لطیف و درخشان اهمیت زیادی دارد.

همچنین برخی از مواد غذایی که ارزش غذایی ندارند سلامتی و زیبایی مو های شما را به خطر می‌ اندازند. مثلاً مصرف بی روی غذا های فرآوری شده،  مشروبات الکلی،  دخانیات،  نوشابه های قند دار می باشد که فرایند جذب مواد مغذی بدن را دچار مشکل می کند .

بنابراین با کاهش مواد مغذی در بدن سلامتی مو های شما به خطر می افتد پس اگر می خواهید مو هایی سالم داشته باشید باید مصرف این مواد غذایی را کاهش دهید.

  • از شامپو های سازگار و مناسب با مو های خوب استفاده کنید.

متخصصین مو ها را بر حسب میزان چربی به سه نوع چرب،  نرمال و خشک تقسیم می کنند که هر کدام از این ویژگی ها به مراقبت های خاصی نیاز دارند . پس از انتخاب شامپوی مناسب یکی از نکات قابل توجه در این زمینه می باشد.

شامپو هایی که برای مو های خشک تولید شده اند می توانند مواد  مورد نیاز مو ها و پوست سر را تامین کنند و شامپو های مخصوص مو های چرب میزان فعالیت غدد سبوم را کاهش می دهند تا چربی کمتری ترشح شود.

شامپو هایی که برای مو های خشک ساخته شده اند می توانند مواد  مورد نیاز و رطوبت  مو ها و پوست سر را تامین کنند و شامپو های مخصوص مو های چرب میزان فعالیت غدد سبوم را کنترل می کند تا چربی کمتری در پوست سر  ترشح  می شود.

با تولید چربی اضافه پوست سر مطمئنا  ریزش مو ها افزایش می یابد پس بهتر است ، اگر شما مو های چربی دارید برای شست و شوی پوست سر و  مو ها به طور روزانه اقدام کنید اما اگر جنس مو های شما خشک است  آن ها را کمتر بشویید چون با شست و شوی بیش از اندازه مو ها خشکی پوست سر افزایش یافته و سبب آسیب دیدگی و شکنندگی مو ها می شود.

استفاده از نرم کننده ها برای مو ها موثر است این شامپو ها ساق مو ها را نرم تر می کند و از گره خوردگی آن ها پیشگیری خواهد کرد.

نکته حائز اهمیت در مورد این محصولات این است که از برخورد نرم کننده به کف سر خود داری کنید زیرا چربی پوست سر را افزایش می دهد و فقط برای به ساقه و انتهای مو ها استفاده شود.

  • برس و شانه مناسب استفاده کنید.

به جز انتخاب شامپو های سازگار و مفید برای نوع مو ها و جنس پوست سر،  باید به جنس برس و شانه خود نیز دقت کنید . برس های فلزی با انتقال قدرت رسانایی و زمانی که از سشوار استفاده می کنید باعث ایجاد جریان الکتریسیته ساکن در لابه لای مو ها می شود.‌

همچنین حرارت بالا آسیب زیادی به تار های مو وارد می کند .‌پس سعی کنید که از شانه کردن مو ها و برس های فلزی خود داری کنید و شانه های چوبی را جایگزین آن ها کنید.

زیرا شانه های چوبی دوست مو های شما هستند از الیاف طبیعی تولید شده اند و هیچ گونه جریان الکتریسیته و ضربه‌ ای به مو ها وارد نمی کند.

  • برای پرپشت شدن موی سر پوست سر را ماساژ دهید

زمانی که شما پوست سر خود را ماساژ می دهید جریان خون رسانی در پوست سر و محل رشد مولکول ها افزایش خواهد یافت پس سعی کنید قبل از این که به حمام بروید با استفاده از روغن های طبیعی مانند نارگیل و یا روغن هایی که تقویت کننده  به آرامی ماساژ دهید .‌

ماساژ پوست سر با استفاده از انگشتان دست به صورت چرخشی انجام دهید و با افزایش خونرسانی به تغذیه پوست سر  فولیکول  مو های خود را تغذیه کنید. با تکرار  این عمل به مرور زمان شاهد ضخامت و پر پشتی مو های خواهید بود.

  • از محصولات در حجم مو ها کمک بگیرید.

با استفاده از محصولات حجم دهنده می توانید کم حجم تارهای موهای خود را افزایش دهید.  این حجم دهنده ها به شکل های لوسیون ، اسپری و ژل در بازار ارائه می شوند و شما می توانید برای مدت طولانی حالت مو های خود را ثابت نگه دارید.‌

برای پیشگیری از نازک شدن مو ها و تثبیت حالت مو ها این محصولات گزینه مناسبی خوبی است  و لازم است بدانید که برای پر پشتی و حجم دهی مو ها از محصولات آرایشی سنگین یا با  چربی بالا استفاده نکنید.

  • برای خشک کردن مو ها با ملایمت رفتار کنید.

افرادی که مو های نازک و کم پشت و ضعیف دارد باید در هنگام پشت کردن مو های خود را ملایم تر کنند در غیر این صورت با ایجاد اصطکاک در هنگام مالش مو ها با حوله آسیب زیادی به تار های مو وارد خواهد کرد .

پس از این که شست و شوی مو ها را انجام دهید با استفاده از حوله مناسب رطوبت مو های خود را بگیرید . حوله های مناسب مانند میکرو فیبری استفاده کنید. این حوله ها به راحتی رطوبت مو ها  از بین می برد و می تواند از آسیب‌ دیدگی لایه کوتیکول مو جلوگیری کند تا بتوانید مو هایی سالم و زیبا داشته باشید .

همچنین با استفاده از این حوله ها می توانید از گره خوردگی مو های خود جلوگیری کنید.

  • لیفت ریشه مو انجام دهید.

با انجام لیفت ریشه مو، از چسبیدگی مو ها  و همچنین پوست سر جلوگیری می کند . هنگامی که مو های شما کمی رطوبت دارد مو های خود را به آرامی سشوار کنید .‌

استفاده از محصولات مناسب برای  لیفت ریشه مو سبب محکم شدن لیفت می شود.

دستگاه گرما زا مو می‌ تواند در لیفت و حجم دهی به مو به شما کمک کند البته  در این شرایط نباید مو های خود را در برابر حرارت بالای دستگاه قرار دهی  و در این دوره استفاده از دستگاه های گرما زا از محصولاتی استفاده کنید که مو های شما را در برابر دمای بالا محافظت کند.

همیشه فرق سر خود را باز نکنید.

از باز کردن طولانی مدت یک طرف مو ها  خود داری کنید و هر چند وقت یکبار جهت مو های خود را تغییر دهید با انجام این کار می توانید حجم مو های خود را افزایش دهید و  تا مو های شما لیفت شود.

  • مدل مو های مواج و فر دار را انتخاب کنید.

زمانی که مو های شما مواج و فر هستند پرپشت شدن موی سر بیشتر به چشم می آید.  پس اگر می خواهید بدون دستگاه های گرما زا مو های خود را حجم دهید از محصولات  مناسب استفاده کنید .

مو های خود را از هر دو طرف ببافید و پس از چند ساعت مو های خود را  باز کنید شاهد فری و حجیم شدن مو های خود می باشد.

  • از درجه حرارت بالای سشوار استفاده نکنید.

اگر شما عادت دارید مو های خود را دائماً با سشوار خشک کنید یا حالت بدهید این عمل باعث ضعیف شدن و شکنندگی تارهای مو های شما خواهد شد و پس از مدتی می توانید شاهد ریزش مو ها باشید.

پس سعی کنید مو های خود را با روش های طبیعی خشک کنید و اجازه دهید موهایتان در دمای معمولی خشک شود .‌برای ضخیم شدن مو های خود از دمای ملایم دستگاه سشوار استفاده کنید  و به هیچ وجه مو های خود را در معرض حرارت بالا قرار ندهید زیرا  آسیب‌ زیادی به آن ها وارد می کنید و برای همیشه زیبایی مو های خود را از دست می‌ دهید.

  • از محافظ های حرارتی استفاده کنید.

در هنگام استفاده از دستگاه های گرما زا و حرارتی مانند سشوار یا اتوی مو از محصولاتی استفاده کنید که مو های شما را در برابر دمای بالا محافظت کند .

این محصولات همانند لایه ای محافظ تار های مو ها را در بر می‌ گیرد و مطمئنا از آسیب دیدگی ساختار و بافت جلوگیری خواهد کرد. بنابراین اگر مو های خود را دائما با استفاده از دستگاه های گرمازا حالت می دهید استفاده از این محصولات برای شما ضروری خواهد بود.

  • مو های خود را کوتاه کنید تا پرپشت شدن موی سر به چشم بیاید .

اگر دوست دارید مو های پرپشتی داشته باشید و اینگونه به نظر برسد بهتر است در هنگام کوتاه کردن مو های خود دقت کنید. اندازه مو های خود را  حد متوسط نگه دارید .

زیرا با بلند نگه داشتن مو ها کشیدگی پوست سر ایجاد می شود به مرور زمان شاهد ریزش مو ها خواهید بود و کاهش حجم مو ها رابه دنبال دارد. مدل های لایه کوتاهی برای کسانی که مو های نازک و کم پشت دارند پیشنهاد مناسبی خواهد بود و حالتی حجیم و پر پیدا می کنند.

  • مو های خود را رنگ کنید تا مو ها پر پشت تر به نظر برسد.

با رنگ کردن مو ها ، مو ها حجیم تر به نظر خواهد رسید. رنگ مو مانند لایه ای  بر روی  ساقه ها قرار  می‌ گیرد و ضخامت آن را افزایش می دهد .‌ روش های  آرایشی مانند هایلایت و ترکیب رنگ های تیره و روشن و با ایجاد اختلاف بین رنگ پوست و مو ها پر پشتی مو ها بیشتر به نظر می رسد.

اما لازم به ذکر است که بدانید استفاده از این محصولات به طور مداوم و حتی دکلره کردن مو آسیب زیادی به مو ها وارد کرده و باعث خشکی و شکنندگی آن ها می شود. پس  از قبل از رنگ کردن ، سلامتی مو های خود  را در نظر بگیرید.

علاوه بر راهکار هایی که برای افزایش حجم و پرپشت شدن مو ها  به شما معرفی کردیم بهتر است برای پرپشت شدن موی سر و داشتن مو های سالم و زیبا به کلینیک های زیبایی مراجعه کنید تا متخصصین با روش های تقویتی و زیبایی راه های مناسبی را برای شما ارائه دهند.

روش هایی از قبیل پی آر پی، مزوتراپی، تجویز دارو ها ، لیزر تراپی و کاشت مو هر کدام بر اساس دلایل ریزش مو ها و شرایط جسمانی شما انتخاب می شود.‌

در کلینیک زیبایی الهیه تهران انواع خدمات زیبایی و درمانی مو برای زیبا جویان  عزیز ارائه خواهد شد اگر شما دوست دارید مو های زیبا و پرپشت داشته باشید با انتخاب این روش های درمانی موثر، از  آسیب دیدگی مو های خود جلوگیری خواهید کرد.

مو
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه-مو

کاربرد های درمان ریزش مو با روش های کلینیکی :

  • پرپشت شدن موی سر
  • افزایش کیفیت و ضخیم شدن تار های مو
  • بهبود انواع بیماری های  مربوط به پوست سر
  • افزایش حجم و تراکم مو ها
  • کنترل و تنظیم چربی و خشکی پوست سر و مو ها
  • پیشگیری از از سفیدی زود رس مو ها
  • درمان التهاب، خارش و سوزش پوست سر
  • افزایش یافتن حالت  انعطاف پذیری و ارتجاعی مو ها
  • حفظ رطوبت ، آب رسانی مو ها، حفظ حالت طبیعی و بازیابی سلامتی مو ها

چه کسانی باید برای درمان ریزش مو های خود اقدام کنند ؟

ریزش مو ها امری نا خواسته و طبیعی است که شدت ریزش آن برای همه افراد کاملاً متفاوت است.  ریزش ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو،  در طول روز امری طبیعی است زیرا،  پس از ریزش مو، فولیکول‌ ها مجدداً تار های جدیدی را می سازند.

اما با شدت یافتن  میزان ریزش مو ها کم کم حجم  زیادی از مو های خود را از دست خواهید داد.  ریزش مو ها می تواند  به صورت ناگهانی و یا تدریجی رخ دهد. اما،  در هر دو نوع ریزش  حجم مو ها  کاهش خواهد یافت.‌

نوع و میزان ریزش مو علت آن بستگی دارد . هنگامی که با ریزش شدید مو مواجه می شوید و متوجه شدید که حجم مو ها یتان کاهش یافته  است و باید سریعا برا درمان اقدام کنید  و از متخصصین زیبایی پوست و مو کمک بگیرید .

متخصصین  بر اساس شرایط بدنی شما یکی از  بهترین روش های درمانی م را برای شما ارائه  خواهند داد . متخصصین با تجربه ما در کلینیک زیبایی الهیه تهران قبل از انتخاب  راه کار های درمانی ابتدا  به  بررسی شرایط جسمانی و علت ریزش مو ها  می پردازند تا زیبا جویان عزیز پس از پایان  دوره درمان به نتایج عالی و مورد قبول دست یابند.

عوارض درمان ریزش مو راه کار های کلینیکی چیست ؟

در چند سال اخیر علم و تکنولوژی در زمینه زیبایی پوست و مو پیشرفت های  زیادی داشته است و امروزه بهترین راه کار های درمانی برای مو ها ارائه می شود.

به غیر از عمل جراحی کاشت مو،  راه کار های درمانی دیگر به صورت غیر جراحی انجام می شود. کاشت مو در حال حاضر با تکنیک های به روز و مدرن انجام می شود و میزان تهاجم به کمترین حد خود  رسیده است.

متخصصین در تکنیک های پیشرفته کاشت مو قصد دارند که میزان آسیب دیدگی فولیکول ها و پوست سر را به کمترین میزان خود برسانند . پس مراحل کاشت با سرعت عمل بالا ، بهترین نتایج را به دنبال خواهد داشت .‌

عوارض رایجی که احتمال دارد پس از  انجام کاشت مو حاصل شود شامل  قرمزی،  سوزش،  خارش،  التهاب و کبودی  پوست سر می باشد که البته این عوارض گذرا و موقتی هستند  و در مدت زمان کوتاهی رفع خواهد شد.

با انتخاب پزشک با تجربه و مراجعه به کلینیک  معتبر شما می توانید بهترین نتایج ممکن را کسب کنید  زیرا متخصصین قبل از ارائه  هر روش درمانی  علت ریزش مو ها را مورد بررسی قرار می دهند .

در غیر این صورت توجه پس از پشت سر گذاشتن دوره درمان،  مجدداً ریزش مو ها  آغاز خواهد شد . پس  حتما قبل از انتخاب  کلینیک های زیبایی از میزان  تخصص و مهارت پزشک خود اطمینان کامل حاصل کنید.

در کلینیک زیبایی الهیه تهران بهترین خدمات زیبایی و درمانی پوست و مو با تجهیزات پیشرفته و مدرن و توسط  متخصصین ماهر و با تجربه انجام می شود.

هزینه درمان ریزش مو چقدر است ؟

پرپشت شدن موی سر با انواع  راه کار های درمانی امکان پذیر است. هزینه  ها در هر روش درمانی کاملا متفاوت است. دلایل  دیگری از قبیل

  • میزان ریزش مو ها
  • تعداد جلسات درمان
  • مهارت و تخصص پزشک
  • سن متقاضیان
  • علت ریزش مو
  • موقعیت جغرافیایی کلینیک

هزینه ها را تحت تاثیر قرار می دهد.  اگر شما می خواهید از هزینه ها و تخفیفات روزانه  کلینیک زیبایی الهیه تهران مطلع شوید می توانید با مشاوران و کارشناسان  تماس حاصل  فرمایید.

اثرات و نتایج :

با انجام انواع راه کار های درمانی و سنتی برای پرپشت شدن موی سر می توان به نتایج مورد قبولی دست یافت.  اما اگر قصد دارید در زمان کوتاه تری ریزش مو های شما  متوقف شود و به پر پشتی و سلامتی مو های خود دست یابید با متخصصین زیبایی مشورت کنید.

زیرا ، در صورت نداشتن آگاهی و استفاده از روش های خانگی  و سنتی ممکن است شدت ریزش مو های شما افزایش یابد .  همچنین متخصصین قبل از انتخاب به هر روش درمانی به بررسی علت ریزش مو ها می پردازند با از سر راه برداشتن علت ریزش  نتایج درمان  مطلوبتر خواهد بود .

چون با عدم توجه به این مسئله مجدداً ریزش مو ها را به همراه خواهد داشت.  متخصصین ما در کلینیک زیبایی الهیه تهران در طی جلسات مشاوره شما را با انواع  راه کار های درمانی مناسب و تاثیرات آن بر مو ها آشنا خواهند کرد .‌

هر یک از  از راه کار های درمانی همراه با متوقف کردن ریزش مو ها ،  سبب پرپشت شدن موی سر  و افزایش تراکم و ضخیم شدن تار های مو ، درمان بیماری های پوست سر می شود تا مجدداً زیبایی و اعتماد به نفس شما را باز گرداند.

دوره نقاهت پس از درمان ریزش مو چقدر است ؟

راه کار هایی از قبیل مزوتراپی،  پی آر پی،  لیزر تراپی و مصرف دارو ها  جزء روش های غیر جراحی است  بنابراین پس  از انجام آن ها نیاز به استراحت و پشت سر گذاشتن دوره نقاهت نخواهد بود.

البته در دوران بهبودی باید مراقبت هایی که پزشک در جلسه مشاوره  اعلام کرده را جدی بگیرید.‌  زیرا ، علاوه بر تخصص و مهارت پزشک،  اعمال مراقبت ها نیز  نقش مهمی در نتایج درمان  خواهد داشت .

کاشت مو جزء  تکنیک های پیشرفته و مدرن درمان ریزش مو است که به صورت جراحی انجام می شود.  البته امروزه با استفاده از دستگاه و ابزار های مدرن و تکنیک های به روز میزان تهاجم به حداقل  میزان خود رسیده است .

با انجام تکنیک های پیشرفته پیوند مو،  پس از ۳ تا ۴ روز شما می توانید فعالیت های روزانه خود را آغاز کنید.  البته تا یک ماه باید فعالیت های ورزشی و شدید بدنی و جاذبه جایی اشیا سنگین را کنار بگذارید تا گرافت های کاشته شده بر جای خود قوی و ثابت شود تا شما بتوانید به نتایج عالی و مد نظر خود برسید .

رژیم غذایی اصولی ،  نوشیدن مایعات کافی ،  مراقبت از مو ها و استفاده از شوینده ها سازگار و مناسب پوست سر و مو ها تاثیرات ویژه ای در نتایج درمان خواهد داشت.

تعداد جلسات درمان ریزش مو و پرپشت شدن موی سر چقدر است؟

در طی این مطلب شما را با انواع  راه کار های درمانی برای پرپشت کردن موی سر آشنا  کردیم. پس تعداد جلسات در هر یک از  روش های  درمانی متفاوت می باشد.

کاشت مو در یک تا دو جلسه انجام می شود که به میزان وسعت کم پشتی و تکنیک کاشت مو بستگی دارد.

برای فرایند درمانی  مزوتراپی تعداد جلسات  بر حسب شدت ریزش مو ها به ۸ تا ۱۵ جلسه در نظر گرفته می شود.

پس تعداد جلسات در هر یک از راه کار های درمانی  در جلسه مشاوره برای شما اعلام می شود تا شما  عزیزان بتوانید با کامل کردن تعداد جلسات به نتایج عالی دست یابید.

پرسش و پاسخ با پزشک متخصص پوست و مو در کلینیک زیبایی الهیه تهران

در این بخش از مطلب ما قصد داریم  که به پرسش های رایج  زیبا جویان عزیز توسط متخصصین پوست و مو در کلینیک زیبایی الهیه تهران پاسخ دهیم.

در صورت مطالعه این مطلب،  اگر مجدداً با سوال  و ابهامی مواجه مواجه شدید می توانید  در سایت کلینیک زیبایی الهیه تهران اعلام کنید تا پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشیم.

برای درمان مو خوره باید چه اقداماتی انجام داد ؟

بروز مو خوره مو به علت آسیب های فیزیکی که به ساقه مو ها وارد می شود اتفاق خواهد افتاد. صاف کردن،  اتو کشیدن،  سشوار کردن،  استفاده از رنگ های شیمیایی ، مش و  دکلره و سبب آسیب فیزیکی تار های مو خواهد شد.

حتی در زمان شانه کردن مو ها نیز  مو خوره ایجاد می شود. پس باید برای

داشتن مو های سالم و پیشگیری از مو خوره آسیب به مو ها را کاهش دهید.

هنگام مشاهده مو خوره باید بخشی از مو با این عارضه مواجه شده است را کوتاه کنید زیرا این نوع آسیب دیدگی و شکستگی  مجدداً ترمیم و بازسازی نخواهد شد و برای پیشگیری  از بروز دباره استفاده از سشوار و اتوی مو را به حداقل میزان خود برسانید.

موثرترین راه کار  برای  باز یابی سلامتی مو ها استفاده از روغن های طبیعی مانند آرگان می باشد . اگر خرید روغن آرگان برای شما نا ممکن است  و هزینه بالایی دارد می‌توانید روغن های طبیعی دیگر،  مانند روغن بادام را مورد استفاده قرار دهید و ساقه مو های خود را چرب نگه دارید.

همچنین می توانید با مصرف قرص های بایوتین یا تزریق  آمپول های بیوتین مو های خود را تغذیه و تقویت کنید . علاوه بر راه کارها ی درمانی،  سعی کنید برای ترمیم و بازسازی ساقه مو،   رطوبت مو های خود را حفظ و تأمین کنید و مو هایتان را آب رسانی کنید.

استفاده از شامپو های دارای ترکیبات مرطوب کننده از قبیل گلیسیرین، روغن بادام و آرگان که شامپو های سبکی هستند بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

برای ضخیم کردن مو های نازک چه راه کار هایی مناسب می باشد ؟

مو های همه افراد بر اساس ژنتیک ضخامت خاصی دارند اما دلایلی از مانند  اختلالات هورمونی،  گذر عمر و عوامل محیطی سبب نازکی مو ها می شود.

پس شما با تغذیه اصولی ، مصرف مکمل ها و ویتامین ها  نتایج  عالی و مناسب حاصل کنید. اما مصرف مکمل ها و ویتامین ها نیاز به زمان لازم نیاز دارد چون ضخامت مو ها زمان بر است.

افزایش ضخامت مو هایی که ضعیف و شکننده  شده اند به زمان طولانی و بیشتری نیاز دارند.

اگر فردی با تغییرات هورمونی در بدن مواجه شود  دارو های هورمونی برای مو های آن ها  نیز تاثیر گذار می باشد.  در غیر این صورت، متخصصین دارو های با ترکیبات هورمونی موضعی،  ترکیبات پروژسترون و استرادیول در محلول های موضعی تجویز می کنند و در مدتی مشخص ضخامت مو ها را افزایش می دهد.

استفاده از مکمل های حاوی آهن و ویتامین ها در صورت کاهش آهن در بدن ضخامت مو ها  افزایش خواهد یافت.

آیا می توان برای ضخیم و حجیم کردن مو ها از قرص یا مکملی استفاده کرد ؟

ضخامت مو ها به زمان زیادی نیاز دارد که البته چند عامل مهم در این خواسته موثر خواهد بود . مثلاً وراثت عاملی تاثیر گذار است و برخی افراد  به دلیل ژنتیک با ریزش یا ضعیف شدن مو مواجه می شوند .‌

عامل دیگر تغییرات هورمونی است پس می‌ توان گفت که با مصرف یک دارو نمی توان به ضخامت مد نظر مو ها دست یافت. اما دارو هایی که دارای بیوتین ، آهن و زینک می باشند  و برای سلامتی و شادابی مو ها بسیار موثر  خواهند بود.

آیا استفاده از ماسک مو و روغن ها سبب بهبود ساقه مو خواهد شد؟

روغن های طبیعی به ویژه روغن آرگان در بهبودی ساقه مو ها و جلوگیری از بروز مو خوره نقش مهمی خواهد داشت. روغن زیتون و بادام نیز تاثیرات بسیار خوبی خواهد داشت.

حنا یکی مواد گیاهی و طبیعی است  که در ضخامت مو ها و کاهش شکنندگی مو ها موثر است  . حنا یکی از گیاهان طبیعی است که با استفاده آن ضخامت مو ها حاصل خواهد شد و شکنندگی مو ها را کاهش می یابد.‌

حنا ی هندی رنگ دهی کمتری دارد اما حنا های دیگر به رنگ قرمزی بر لایه سطحی مو ها ایجاد می کند که هر دو برای سلامتی مو ها مفید و تاثیر گذار خواهد بود.

برای از بین بردن الکتریسیته مو چه کاری می توان انجام داد ؟

برای از بین بردن و پیشگیری از ایجاد الکتریسیته ساکن در لا به لای  مو ها باید از محصولات مناسب از قبیل Hair Repair و کریستال ها استفاده کنید.

برای درمان شوره سر چه باید کرد ؟

شوره سر مشکل رایجی است که با شدت این برای همه افراد متفاوت است  که در دو نوع  شوره خشک و چرب تقسیم می شود.‌  برای درمان شوره ها باید، ارز  شامپو های مناسبی که در بازار وجود دارند استفاده کنید.

شامپو های ضد شوره  دارای ترکیبات موثر  و گوناگونی است. مثلاً شامپو هایی که حاوی کلیمبازول یا سلنیوم سولفاید است برای درمان شوره موثر می باشد.

اگزمای سبورئیک به درمان طولانی مدت نیاز خواهد داشت .‌شامپو هایی که دارای سورفاکتانت می باشند برای درمان شوره چرب و خشک و ساقه های خشک مو ها یا کف سر چرب با ساقه چرب ساخته شده‌ اند که باید بر حسب شرایط هر فرد مورد استفاده قرار گیرد.

اگزمای  سبورئیک و شوره سر جزء بیماری هایی، با دوره های طولانی مدت پوست سر می باشند.  اما سعی کنید در دوره‌ های منقطع از این شامپو ها استفاده کنید.‌ به عنوان مثال شامپو ی سلنیوم سولفاید شامپوی ضد شوره سر است و زمانی که وضعیت پوست سر بهتر شد باید شامپو ی سبک به طور روزانه مصرف  شود.

آیا کراتینه کردن مو ها سبب آسیب زدن به مو ها می شود ؟

کراتینه مو نوع روش آرایش گاهی است که خانم ها برای خوش حالتی و صافی مو های خود انجام می دهند .

البته  این روش گزینه مناسبی نیست زیرا با صاف شدن مو ها پیوند های دی سولفید شبکه ی کراتینه مو از بین خواهد رفت.  پس سعی کنید که از انجام این عمل خود داری کنید با تکرار و انجام طولانی مدت این فرآیند،  سبب آسیب دید گی و شکنند گی مو ها خواهد شد.

برای کنترل چربی مو ها چه اقداماتی می توانیم انجام دهیم ؟

خوشبختانه در حال حاضر برای کاهش دادن چربی مو ها روش های مختلفی وجود دارد.  استفاده از شوینده های مناسب برای کنترل  چربی سر و با در نظر گرفتن ساقه مو ی خشک و چرب راه کار مناسبی می باشد .‌

اگر شما نتوانسته اید با این روش،  چربی مو های خود را کنترل کنید باید از لوسیون های مخصوص حاوی سالیسیلیک اسید،  مواد لایه بردار سولفور یا لوسیون های ضد التهاب مانند بتامتازون،  کلوتریمازول و لوسیون های ضد قارچ استفاده کنید.

اگر این محصولات نیز نتیجه ای حاصل نشد و شدت آن افزایش یافت باید از دارو های خوراکی از قبیل راکوتان که باعث خشک شدن پوست سر می شود استفاده کنید.

متخصصین قبل از تجویز این دارو ها  آزمایش های مناسبی را تجویز خواهند کرد پس بهتر است  برای درمان چربی پوست سر  از متخصصین زیبایی کمک بگیرید. متخصصین بر اساس میزان چربی مو ها راه کار های درمانی تاثیر گذار ، دارو ها و شامپو های مناسبی را تجویز خواهند کرد.

مراقبت های پس از انجام کاشت مو چیست ؟

مراقبت های پس از کاشت مو باید به بهترین نحو انجام شود. افرادی که به تازگی این عمل را انجام داده اند باید تا دو هفته اول پانسمان های خود را سر وقت تعویض کنند و پس از یک هفته  برای شست و شوی مو های خود به آرامی اقدام کنند.

متخصصین برای افزایش سرعت بهبودی زخم ها مصرف ویتامین C را توصیه می کنند.

پس از انجام کاشت مو استفاده از محلول ها و لوسیون ها برای تقویت  و تغذیه کردن مو ها مصرف موضعی محلول ماینوکسیدیل توصیه می شود.

همچنین متخصصین در صورت لزوم  قرص های هورمونی از قبیل فیناستراید و دوتاستراید را برای آقایان و دارو هایی از قبیل اسپیرونولاکتون،  سیپروترون و  کامپاند را برای خانم ها تجویز می کنند تا مو ها پس از پیوند تقویت شوند .‌

همچنین متخصصین استفاده از شامپو های سبک و مناسب ، مراقبت مو ها در برابر عوامل محیطی،  مصرف ویتامین ها برای تثبیت  نتایج  پیوند مو ها توصیه می کنند.‌

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرایند زیبایی و درمانی پیوند مو می توانید مطالب دیگری که در وب سایت کلینیک زیبایی الهیه تهران ارائه شده است را مورد مطالعه قرار دهید.

آیا نیاز است که پس از مدتی شامپو ی خود را تغییر دهیم و یا شامپو هایی که پوست سرمان به آن عادت کرده استفاده کنیم ؟

مدت زمان ماندن شامپو بر روی مو ها و پوست سر بسیار کم است پس نمی تواند تاثیری در درمان ریزش مو،افزایش تراکم  و حجم و تقویت مو ها داشته باشد.‌

پس شما با تغییر نوع شامپو ی خود شاهد تاثیرات مطلوبی نخواهید بود.‌ پس سعی کنید از شامپویی  استفاده کنید که  به خوبی چربی مو های شما را بتواند تنظیم کند و مو های شما خوش حالت تر شود و از ایجاد  الکتریسیته ساکن  در بین تار های مو جلوگیری کند پس شامپویی با این خصوصیات برای مو های شما مناسب  و مفید خواهد بود.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

 چیکار کنیم که موهای پرپشتی داشته باشیم؟

مراحل مزایا و هزینه کاشت مو به روش  SUPER FUE

بهترین روش کاشت مو در ایران و جهان چیست؟

نتیجه گیری :

متوقف کردن ریزش مو ها و پرپشت شدن موی سر موضوعی بوده که دیر باز تا کنون مورد توجه عموم مردم دوران مختلف قرار گرفته است .‌ در نتیجه این مشکل قدمت دیرینه دارد و برای برطرف کردن این مشکل انواع گوناگون درمانی ارائه شده است.

خوشبختانه در حال حاضر با پیشرفت علم و فناوری راه کار های بی نظیری در این زمینه ارائه شده است .کاشت مو ،مزوتراپی،  پی آر پی،  لیزر تراپی و مصرف انواع دارو های مختلف جزء  بهترین راه کار های درمانی است که نتایج عالی و رضایت بخشی را متقاضیان به دنبال داشته است.‌

اگر چه  راه کار های خانگی نیز از قبیل استفاده از روغن های طبیعی باعث تقویت و بهبود یافتن کیفیت مو ها و  پوست سر خواهد شد و جزء روش های موثر در پیشگیری از ریزش مو ها می باشد . شما اگر خواستار مو هایی زیبا و سالم و پر پشت هستید توصیه می کنیم سبک زندگی خود را تغییر دهید .

مواد غذایی با مطلوب و مغذی را جایگزین مواد خوراکی بی کیفیت قرار دهید تا بتوانید مواد مورد نیاز مو های خود را فراهم کنید .  استفاده از محصولات مرغوب و سازگار با پوست و مو،  قرار نگرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید ،نوشیدن مایعات کافی نتایجی هالی به همراه دارد.‌

شما باید برای حفظ سلامتی مو های خود در دوره های مختلف برای کنترل شرایط جسمانی و بدنی خود و همچنین اطلاع از سطح هورمون های بدن به متخصص زیبایی پوست و مو مراجعه کنید.

در این شرایط متخصصین بر حسب نیاز های بدن و مو های شما برای درمان و متوقف کردن ریزش مو، پیشگیری از ایجاد موخوره و مشکلات دیگر مو ها راه حل های مناسبی ارائه می دهند.

کلینیک الهیه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه-کلینیک الهیه

متخصصین ما در کلینیک زیبایی الهیه تهران بهترین خدمات زیبایی و درمانی پوست و مو را برای شما ارائه خواهند داد.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191012756

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 2 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicelahieh

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicelahieh.com

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:https://clinicelahieh.com/p1d1

لینک آپارات: https://www.aparat.com/clinicelahieh

لینک نماشا: https://www.namasha.com/clinic.elahieh

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

بیماریهای پوستی ناشی از استرس
جدیدترین متد جوانسازی صورت
فاصله استاندارد لب و بینی
معیار های زیبایی جهانی
تاثیر سایز آلت در رابطه جنسی
بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • تهران شهرک غرب،فاز۶،گل افشان
  • 9120043630-2191012756
  • info@clinicelahieh.com

درباره مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد با کادر درمانی بسیار با تجربه و تجهیزات کاملا به روز در خدمت همشهریان عزیز استان تهران و سایر هموطنان در سایر نقاط کشور بوده است و سالیان متمادی خدمات ارزنده ای به زیباجویان عزیز ارائه نموده  است .به جهت خدمات بی  نظیر مجموعه و مشاوره رایگان و شرایط پرداخت آسان و همچنین رضایت مندی زیباجویان عزیز از مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد،مراجعین بسیار زیادی به این مجموعه از کشورهای همسایه داشته ایم و خد ار اشاکریم که توانسته ایم خدمت کوچکی ارائه کنیم.

آخرین مقالات مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

آخرین خدمات مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

بیماریهای پوستی ناشی از استرس
جدیدترین متد جوانسازی صورت
فاصله استاندارد لب و بینی
معیار های زیبایی جهانی
تاثیر سایز آلت در رابطه جنسی
بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار
بهترین ضد آفتاب ضد لک ایرانی
اصلاح صورت بعد از تزریق چربی
تزریق فیلر چانه

دسترسی سریع کلینیک

  • صفحه اصلی
  • فروشگاه
  • بلاگ
  • خدمات ما
  • گالری
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • نوبت دهی
  • 989120043630-982191012756-09128809963
  • ایران،تهران
  • info@clinicelahieh.com

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

دکتر بهناز

مدیریت کلینیک

دکتر بهناز

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت آراد تجارت الکترونیک آواسینا  و مجموعه دکتر جان با مجوزهای کسب و کار اینترنتی می باشد.