بهترین دکتر برای زیبایی در تهران کیست؟

بهترین دکتر برای زیبایی در تهران کیست؟
محتوا پنهان
1 بهترین دکتر برای زیبایی در تهران کیست؟
1.1 انواع روش های زیبایی

بهترین دکتر برای زیبایی در تهران کیست؟

جوانسازی و زیبا نمودن پوست صورت امروزه مورد توجه بسیاری از افراد مخصوصا خانم ها به دلیل توجه بیش از حد به ظاهر خود قرار گرفته است و راه های بسیار زیادی برای زیبایی بیشتر در اختیار زیبا جویان عزیز قرار می گیرد.

در کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو الهیه با حضور متخصصان مجربی همچون دکتر علیزاده کار زیبایی به درستی و به شکل دلخواه برای زیبا جویان عزیز انجام میگردد.

یکی از تغییرات مهم صورت با افزایش سن ،افتادگی پوست و عضلات صورت می باشد.در این موارد از جمله  ،افتادگی در قسمت تحتانی صورت بوجودمی آید، زاویه بین صورت و گردن بازتر می شود وصورت حالت پیرتری به خود می گیرد.

سالهاست که به تاخیر انداختن روند پیری پوست و تغییراتی که بعد از دهه سوم زندگی در آن ایجاد می شود از مهم ترین دغدغه ها برای پزشکان و متخصصان زیبایی است.

برخی ترجیح می دهند در طبیعت بدن خود تغییر چندانی ایجاد نکنند، اما رفته رفته بر تعداد افرادی که چنین مداخلاتی را اجتناب ناپذیر می دانند و به استفاده از شیوه های جوانسازی پوست رو می آورند افزوده می شود. در این نوشته بر آن خواهیم بود تا مروری بر انواع این شیوه ها و ویژگی هر یک داشته باشیم.

کلینیک الهیه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه-کلینیک الهیه

انواع روش های زیبایی

سه دسته اصلی روش‌های زیبایی و جوانسازی پوست:

1- روش‌های تهاجمی که شامل جراحی‌های پلاستیک و زیبایی مانند لیفت می‌شود.

2- روش‌های کم‌تهاجمی که شامل اندولیفت، هایفوتراپی و متدهای تزریقی جوانسازی مانند تزریق چربی، بوتاکس و ژل، میکرودرم آبریژن است.

3- روش‌های غیرتهاجمی که شامل استفاده از کرم‌های ضد چروک، نرم‌کننده‌ها، مرطوب‌کننده‌ها و … می‌شود.

روش‌های تهاجمی، عمدتاً با نیاز به بستری شدن و دوران نقاهت طولانی، عوارض و خطرات زیاد و صرف هزینه‌های بالا از جمله روش‌هایی به شمار می‌روند که با وجود تمام موارد ذکر شده ازماندگاری طولانی‌تری نسبت به روش‌های دیگر برخوردارهستند و به همین دلیل هم دوست‌داران زیادی دارند.

روش‌های غیرتهاجمی کم‌خطرترین و ساده‌ترین روش‌ها هستند اما تاثیر چندانی روی پوست نمی‌گذارند.

روش‌های جوانسازی کم‌تهاجمی، عوارض و خطرات بسیار محدودی دارند، از روش‌های تهاجمی ارزان‌تر هستند و اثرات چشمگیری روی پوست می‌گذارند و به دلیل داشتن همین ویژگی‌ها، برطرفدار‌ترین روش‌های جوانسازی پوست می‌باشند.

همه ی ما از داشتن پوستی سالم و یکنواخت لذت می بریم. اما، به مرور زمان و با افزایش سن، پوست ما طراوت خود را از دست می دهد و لک ها یا فرورفتگی هایی در آن ایجاد می شود.

خوشبختانه،روش های زیادی وجود دارد که با کمک آن می توانیم از پوست خود مراقبت کنیم. میکرودرم ابریژن یکی از آنهاست. احتمالاً نام آن را بارها شنیده اید، شاید هم به فکرتان رسیده که این روش را تجربه کنید.

به هر حال، فرصت خوبی است که دقیقا بدانید میکرودرم ابریژن چیست و فواید و عوارض آن را بشناسید.

زیبایی
کلینیک پوست مو زیبایی الهیه-زیبایی

میکرودرم آبریژن چیست؟

میکرودرم ابریژن (Microdermabrasion) یک روش درمانی برای جوان‌سازی پوست است که با استفاده از لایه‌برداری‌های عمیق، پوست را جوان‌تر می‌کند.

در صورتی‌که بتوانید به‌صورت مرتب برای درمان با این دستگاه به کلینیک‌های زیبایی مراجعه کنید، قطعاً پس از چند هفته پوستی شفاف، صاف و یکنواخت خواهید داشت.

دستگاه میکرودرم ‌ابریژن که توسط پزشک انجام می‌شود با روش‌های خانگی (کیت میکرودرم) تفاوت دارد و متخصص با استفاده از تجهیزات مخصوص، درمان را انجام می‌دهد.

این دستگاه به لایه‌های پوست نفوذ می‌کند و به‌صورت عمیق‌تر، لایه‌های اضافی و قدیمی را حذف می‌کند.

اکثر مردم ترجیح می‌دهند تا بدون استفاده از روش‌های طولانی‌مدت، مانند ژل و ماسک صورت نسبت به جوان‌سازی پوست اقدام کنند.

دستگاه میکرو ابریژن یکی از بهترین راه‌هایی است که این خواسته را برآورده می‌کند و در کوتاه‌ترین زمان بدون ایجاد هیچ‌گونه درد یا سوزشی، پوستی صاف و یکنواخت را برای افراد به ارمغان می‌آورد.

مراحل انجام میکرودرم آبریژن

انجام روش میکرودرم آبریژن حدود نیم ساعت تا یک ساعت طول می‌کشد. این روش جزء روش های جوانسازی پوست بوده و در مطب پزشک یا کلینیک زیبایی انجام می‌شود. برای انجام میکرودرم نیازی به بی‌حسی موضعی نیست.

شما باید روی تخت دراز بکشید. متخصص زیبایی یا دستیار او با استفاده از یک دستگاه دستی لایه سطحی پوست را از بین برده و از این طریق به جوان‌سازی پوست کمک می‌کند.

در انتها روی پوست کرم مرطوب‌کننده استفاده شده تا پوست خشک نشود.

این روش اولین‌بار در سال 1996 توسط سازمان غذا و دارو آمریکا تایید شد.

امروزه دستگاه‌های میکرودرم آبریژن مختلفی در بازار وجود داشته که نیاز افراد را تامین می‌کنند.

میکرودرم آبریژن روی جوانسازی پوست و از بین بردن لک‌های پوستی تاثیر خوبی دارد.

میکرودرم ابریژن یک فرآیند رسمی است. این کار معمولا توسط یک متخصص مراقبت از پوست مجاز انجام می شود، که می‌تواند تحت نظارت ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی باشد یا نباشد.

میکرودرم ابریژن یک درمان مراقبت از پوست است که سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و ظاهر و الاستیسیته پوست را بهبود می‌بخشد. با استفاده از گرانول‌های خوب، سایش باعث می‌شود که لایه خارجی پوست را جلا داده و گردش خون را افزایش دهد.

با گذشت زمان، میکرودرم ابریژن می‌تواند به از بین بردن خطوط ظریف، آکنه، زخم، لکه‌ها و لکه‌های ناشی از اشعه خورشید کمک کند. استفاده از بیهوشی یا بی‌حس کننده برای انجام میکرودرم ابریژن ضروری نیست.

در طول ملاقات، شما در یک صندلی به حالت خوابیده تکیه می‌دهید. ارائه‌دهنده شما از دستگاه دستی برای تمیز کردن لایه بیرونی پوست در مناطق هدف استفاده خواهد کرد.

در پایان درمان، مرطوب‌کننده به پوست شما اعمال خواهد شد.

انواع میکرودرم ابریژن

دستگاه ابریژن صورت بر اساس نیاز افراد در انواع مختلفی ساخته شده است. از نوع خانگی و ساده آن تا دستگاه‌های حرفه‌ای در بازار موجود است.

دستگاه‌های حرفه‌ای از نظر عملکرد دو نوع هستند. تفاوت آنها در نوع هند پیس است.

۱. دستگاه میکرودرم آبریژن الماسی

در این نوع از دستگاه میکرودرم، هند پیس دارای نوک الماسی است. این بخش برای لایه‌برداری سلول‌های مرده پوست طراحی شده است.

در این دستگاه پس از لایه‌برداری بلافاصله سلول‌های مرده با مکش جمع‌آوری می‌شوند. شدت لایه‌برداری به نحوه کار متخصص بستگی دارد.

هرچه فشار دستگاه روی پوست بیشتر باشد و مکش طولانی‌تر انجام شود، لایه‌برداری شدیدتر است. معمولا از این نوع دستگاه برای نواحی حساس صورت مانند پوست زیر چشم استفاده می‌شود.

۲. دستگاه میکرودرم آبریژن کریستالی

هند پیس این نوع دستگاه، کریستال‌ها را روی پوست ساطع می‌کند. با اسپری شدن کریستال‌های بسیار ریز روی پوست، سلول‌های مرده جدا شده و توسط ساکشن جمع‌آوری می‌شود.

کریستال‌هایی که در این نوع دستگاه استفاده می‌شوند، انواع مختلفی دارند. این کریستال‌ها ممکن است اکسید آلومینیوم یا بی‌کربنات سدیم باشد.

۳. دستگاه هیدرودرم ابریژن

این نوع دستگاه از دو نوع دیگر جدیدتر بوده و امروزه بیشتر استفاده می‌شود. در این روش لایه‌برداری بدون کریستال انجام شده و سپس محصولات مراقبت از پوست در نواحی مختلف تزریق می‌شوند.

در این فرایند علاوه بر لایه‌برداری، تولید کلاژن تحریک شده و گردش خون در پوست به حداکثر می‌رسد.

۴. دستگاه میکرودرم آبریژن خانگی

دستگاه‌های آبریژن خانگی کوچک بوده و می‌توان از آن در کنار اسکراب‌های لایه‌بردار استفاده کرد. شما می‌توانید این نوع دستگاه را از فروشگاه‌های آنلاین یا بازار خریداری کنید.

باید این نکته را در نظر داشته باشید که دستگاه‌های حرفه‌ای لایه‌برداری عمیق‌تری داشته و زودتر نتیجه می‌دهند.

مقایسه روش میکرودرم با دیگر روش‌های جوانسازی پوست

روش‌های مختلفی برای جوانسازی پوست وجود دارد که در مطالب جداگانه آنها را به جزئیات بررسی کرده‌ایم.

بعد از بررسی تمام گزینه‌ها برای جوانسازی پوست این سؤال برای ما به وجود می‌آید که آیا میکرودرم بهترین روش است؟

یا تفاوت آن با دیگر روش‌های جواسنازی پوست چیست. در این بخش از مطلب این روش را با دیگر متدها بررسی می‌کنیم.

تفاوت میکرودرم آبریژن با میکرونیدلینگ چیست؟

این دو روش زیبایی برای مشکلات پوستی یکسانی استفاده می‌شوند. اما فرایند آنها با هم متفاوت است.

در روش میکرونیدلینگ سوزن‌های بسیار ریز روی پوست سوراخ ایجاد کرده و با تحریک کلاژن و افزایش گردش خون به جوان‌سازی و شادابی پوست کمک می‌کند. در واقع روش میکرودرم لایه‌برداری سطحی بوده، اما در روش میکرونیدلینگ لایه‌های عمیق‌تر پوست تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

تفاوت میکرودرم آبریژن با هیدروفیشیال چیست؟

هیدروفیشیال در واقع مرحلهٔ پیشرفته میکرودرم محسوب می‌شود. در این روش علاوه بر لایه‌برداری پوست، پاک‌سازی نیز انجام شده و مواد مغذی به پوست می‌رسند.

درهیدروفیشیال پس از لایه‌برداری، سرم‌های مخصوص غنی از آنتی‌اکسیدان، پپتیدها و اسید هیالورونیک وارد لایه‌های پوست شده و باعث شادابی صورت و هیدراته شدن پوست می‌شود.

مزایای میکرودرم آبریژن نسبت به لایه‌برداری شیمیایی چیست؟

میکرودرم در واقع لایه برداری مکانیکی بوده و از این نظر با لایه‌برداری شیمیایی تفاوت دارد. هر دو برای بازسازی و ترمیم پوست کاربرد دارند.

در روش میکرودرم می‌توانید تفاوت را بلافاصله پس از اتمام آبریژن ببینید. اما در روش لایه‌برداری شیمیایی به دلیل تاثیرات عمقی چند روز پس از درمان می‌توان تغییرات را مشاهده کرد.

میکرودرم روش ملایم‌تری است و برای مشکلات پوستی جزئی گزینه خوبی است.

روش میکرودرم ابریژن بهترین روش جوان‌سازی پوست است؟

روش‌های متنوعی برای جوان‌سازی پوست و رفع چین و چروک صورت وجود دارد. از میان این روش‌ها نمی‌توان بهترین روش را انتخاب کرد.

زیرا باتوجه‌به نوع پوست و مشکلات پوستی هر شخص، گزینه‌های درمانی متفاوت است. اگر چین‌وچروک شما سطحی بوده و لکه‌های پوستی کمی دارید، این روش می‌تواند نتیجه‌بخش باشد.

اما برای چروک‌های عمیق و مشکلات پوستی جدی نمی‌توان با روش میکرودرم انتظار تغییر داشت.

مزایای میکروردم آبریژن

بعد از شناخت کامل نحوه کار دستگاه میکرودرم در پاکسازی پوست، بهتراست با فواید آن آشنا شوید. بعد از انجام پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم با مزایایی روبرو هستید که عبارتند از:

پوست شما صاف و نرم شده و تنوع رنگدانه کمتری دارید.

این دستگاه همچنین تولید کلاژن را تحریک کرده و به خاصیت ارتجاعی و کاهش چین‌و‌چروک کمک می‌کند.

جای زخم خفیف، مانند آکنه یا علائم کشش، کمتر آشکار است.

سلول‌های مرده پوست برداشته شده و پوست شما به‌سادگی تمیزتر از همیشه احساس می‌شود.

گردش خون در زیرپوست شما بهبود می‌یابد و به این شکل تمام موادمغذی و اکسیژن لازم برای جوان‌سازی پوست شما تامین می‌شود.

پس از پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم، پوست شما توانایی بیشتری برای جذب محصولات مراقبت از پوست انتخابی شما دارد. برای کسانی که در حال درمان بیماری‌های پوستی مانند آکنه هستند، این امر می‌تواند مهم باشد زیرا محصولات مراقبت از پوست آنها به‌طور موثرتری عمل کنند.

این روش درمان پوست همچنین می‌تواند اندازه منافذ را با بازکردن و بهبود آنها کاهش دهد.

این یک روش ایمن است، به‌خصوص زمانی که توسط تکنسین ماهر انجام شود. زیرا مانند لایه‌برداری شیمیایی یا لیزردرمانی خشن یا خطرناک نیست، با این حال شما همچنان از نتایج عالی بهره‌مند می‌شوید.

زمان بهبودی خیلی طولانی نیست و معمولا فقط چند ساعت طول می‌کشد.

معایب میکرودرم ابریژن

میکرودرم روشی شناخته شده و رایج  به منظور لایه برداری عمیق پوست است که معمولا در مطب متخصصان پوست و یا کلینیک انجام می‌گردد و موجب نرمی و لطافت پوست شما می شود.

این شیوه اگر به شکل صحیح انجام گردد بسیار ایمن است. به این دلیل که میکرودرم فقط روی لایه های پوست انجام می گردد، عوارض جانبی آن بسیار مختصر است.

تکنسینی که این کار را انجام خواهد داد، درباره عوارض جانبی احتمالی اش پیش از انجام میکرودرم  و مراقبت‌های لازم صحبت می کند. ولی اینجا ما یکسری  از شایع ترین عوارض را  آورده ایم. توجه داشته باشید که  همه افراد عوارض یکسانی را تجربه نخواهند کرد.

میکرودرم یک نوع شیوه غیرتهاجمی و کاملا ایمن است، اما به شرطی که در یک کلینیک معتبر  و تحت نظر متخصص مجرب در این زمینه انجام گیرد.

به هر حال، در بعضی افراد امکان دارد عوارض جانبی مختصری اتفاق بیافتد که اگر مراقبت های پس از انجام میکرودرم را رعایت کنید این مشکل هم برطرف می شود.

در زیر یکسری از این عوارض را آورده ایم:

کبودی

به دلیل اینکه  کاتتر میکرودرم، روی پوست اثر خلا بوجود می آورد، احتمال اینکه در قسمت های نازک پوست مانند دور چشم ها کبودی به وجود آید، هست. البته ایجاد کبودی خیلی شایع نیست، علی الخصوص  اگر تکنسین مجرب باشد.

در صورتی که پوست شما نازک و حساس است، یا داروهای خاصی مصرف می کنید همانند داروهای رقیق کننده خون یا NSAID این امکان وجود دارد که  بعضی از افراد به صورت طبیعی و ساده تر از سایرین کبود شوند.

در صورتی که هر یک از این موارد نام برده را دارید، به تکنسین تان خبر دهید، تا در مدت زمانی که درمان شما را انجام می دهد، احتیاط لازم را انجام دهد.

حساسیت در برابر آفتاب

دقیقا مانند تمامی روش های لایه برداری عمیق پوست، انجام میکرودرم ممکن است پوستتان را نسبت به نور آفتاب حساس کند.

در نتیجه، دقت کنید که در روزهای ابتدایی بعد از درمان با میکرودرم نباید پوست شما در معرض نور آفتاب قرار گیرد، چون اینگونه بیشتر آفتاب سوختگی بعمل می آورید. توصیه ما به شما این است که هر روز از ضدآفتاب حداقل با 30SPF استفاده کنید.

استفاده روتین از ضدآفتاب مناسب فصل عادتی سالم برای حفظ سلامت پوست شماست که صرف نظر از  درمان میکرودرم باید انجام شود.

قرمز شدن پوست

پوست اغلب افراد بعد از انجام این نوع درمان لایه برداری عمیق، قرمز می شود. این نوع قرمزی به طور معمول مشابه آفتاب سوختگی خیلی مختصری است که بعد از گذشت چند ساعت از انجام آن از بین خواهد رفت.

در صورتی که پوست شما حساس است و یا بدلیل وجود مشکلی خاص در صورتتان نیاز به  میکرودرم تهاجمی تری دارید، قرمزی پوست شما بیشتر خواهد بود که محو شدن آن یک تا چند روز زمان می‌برد.

خشکی پوست

ایجاد خشکی و یا پوسته پوسته شدن پوست، در روزهای بعد از انجام میکرودرم اصلا عجیب و دور از انتظار نیست.

اما خوشبختانه این عارضه در مدت زمان یک هفته درمان خواهد شد. توصیه می‌کنیم تنها مقداری مرطوب کننده پوست را به برنامه روتین مراقبت از پوستتان اضافه کنید.

ساییده شدن خفیف پوست

برخی اوقات احتمال دارد پس از درمان، یکسری ساییدگی های مختصر و مقداری خونریزی داشته باشید. این اتفاق تنها زمانی رخ می دهد که یک درمان ویژه تهاجمی داشته باشید.

در سایر اوقات احتمال دارد که تکنسین شما دلیل خاصی برای درمان متفاوت پوست شما در نظر داشته باشد.

در اینصورت پیش از آغاز درمان باید در مورد نتایج و عوارضی که دارد صحبت کنید.وگرنه ایجاد ساییدگی بوجود آمده از انجام درمان کاملا ناشیانه و غیر حرفه ایست. همانند بوجود آمدن کبودی، همیشه هم ساییدگی بوجود نمی‌آید و این بیشتر به مهارت تکنسین وابسته است.

از دیگر عوارض این نوع درمان پوست، می توان به ایجاد تبخال، درد و سوزش اشاره کرد که معمولا برای همه افراد این عوارض یکسان نیست  ولی بطور کلی اگر ایجاد شوند بسیار سریع التیام یافته و برطرف می شوند. در ادامه تنها به عارضه تبخال می پردازیم.

تبخال

اگر سابقه تبخال دارید، می دانید که تنها موارد خاصی هستند که موجب شیوع آن می گردند. به طور معمول غذاهایی که پر ادویه هستند و همچنین نور آفتاب و داشتن اضطراب و استرس موجب بوجود آمدن تبخال می شوند.

میکرودرم نیز جزو همین موارد محسوب می شود. هنگامی که میکرودرم در ناحیه اطراف لب انجام گردد، می تواند باعث ایجاد تبخال شود. دقت داشته باشید که حتما قبل از درمان در مورد سابقه پزشکی خود با پزشکتان صحبت کنید.

کاندیدا مناسب میکرودرم آبریژن

میکرودرم برای افرادی که دارای زخم های عمیق، ضایعات ناشناخته، زگیل های صورت، آکنه فعال، اختلال سیستم ایمنی بدن یا دیابت ناپایدارهستند،توصیه نمی شود.

کاندیدهایی که  در دوره های اخیر از روش های زیبایی پوستی مانند تزریق کلاژن استفاده کرده اند، لازم است تا بعد از گذشت مدت زمانی (حداکثر سه هفته ) مشخص میکرودرم را انجام دهند .

افراد مبتلا به زخم های عمیق، چروک های صورت یا سایر نقایص پوستی متوسط ​​تا شدید باید یک درمان قوی تر از قبیل لایه برداری پوست با کمک  لیزرانتخاب کنند .

افرادی که برای انجام این کار انتخاب می شوند نباید دچار نقص ایمنی باشند.

کاربرد لیزرهای ابلیتیو و یا لیزرهای قوی در ماه های اخیر برای این افراد انجام نشده باشد.

داروهای لایه بردار قوی و قرص های راکوتان استفاده نکرده باشند.

خانم ها در دوران بارداری نیز نباید از این روش استفاده کنند.

افرادی که دارای بافت کلوئیدی هستند نیز کیس های مناسبی برای این کار نمی باشند. زیرا احتمال ایجاد کلوئید در پوست این افراد وجود دارد.

هزینه های میکرودرم آبریژن

برآورد دقیق هزینه میکرودرم آبریژن، برای هر مراجعه کننده متفاوت است و بستگی به عواملی مانند وضعیت پوست فرد، دستمزد پزشک، تعداد جلسات مورد نیاز، منطقه جغرافیایی کلینیک و … دارد.

به طور کلی هزینه میکودرم آبریژن نسبت به سایر روش های درمانی و زیباسازی و جوانسازی پوست به ویژه روش های جراحی مانند لیفت صورت بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر است.

برای اطلاع از هزینه دقیق این روش درمانی، با مطب دکتر مولازاده در تماس باشید.

مراقبت های قبل از میکرودرم آبریژن

پیش از درمان در جلسه مشاوره با پزشک خود شرکت نمایید تا از مواردی نظیر تعداد جلسات درمانی مورد نیاز، پیش بینی نتایج، عوامل خطرساز، عوارض جانبی احتمالی، هزینه درمان آگاه شوید.

پزشک به دقت پوست شما رو مورد بررسی قرار می دهد تا مطمئن شود که میکرودرم آبریژن انتخاب خوبی برای شما است.

بهتر است قبل از انجام میکرودرم، پوست را وکس و یا هر اقدامی که منجر به التهاب پوستی شود را انجام ندهید.

از یک تا دو هفته قبل از میکرودرم بهتر است حمام آفتاب نگیرید و برنزه نکنید.

لازم است تا قبل از انجام میکرودرم پوست کاملا تمیز شود.

میزان ساکشن دستگاه و میزان پودر برای دستگاه باید کنترل شده باشد ،برای هر مورد لازم است تا میزان پودر آزاد شده و ساکشن دستگاه تنظیم شود.

میکرودرم ابریژن، یک روش پیلینگ مکانیکال به روش غیر تهاجمی می باشد. از این روش برای رفع اسکارهای قدیمی پوست، رفع تیرگی، کک و مک، چروک های سطحی و منافذ باز، جوش های سرسیاه می توان استفاده کرد.

این روش درمانی به شکل بسیار ساده یک لایه از پوست مرده را حذف کرده و پس از چند مدت پوست را شاداب تر و درخشان تر می کند.

در این روش با استفاده از دستگاه خاصی نوعی از کریستال خاص و ظریف از جنس اکسید آلومینیوم با فشار تنظیم شده ای در تماس با سطح پوست قرار داده می شود و موجب ایجاد تراش های سطحی در لایه های فوقانی شاخی پوست می شود.

ضمنا یک مکش نیز روی پوست ایجاد می شود و با عث جمع شدن کریستال ها از سطح پوست و همینطور بهبود جریان خون به منطقه و فعال شدن سلول های فیبروبلاست و نتیجتا ترمیم و طراوت پوست می شود.

روش میکرودرم بسیار راحت و بدون درد می باشد به همین دلیل به حسی نیاز ندارد و نهایتا زمان مورد نیاز در حد 20 دقیقه تا نیم ساعت می باشد.

مراقبت های بعد از میکرودرم آبریژن

میکرودرم ابریژن روشی بسیار مناسب و کاربردی برای جوانسازی پوست است.

اما رعایت نکات مراقبت بعد از میکرودرم به بهتر انجام شدن این روش کمک می کند.

شما با رعایت چند نکته ساده می توانید زیبایی صورت خود را به آن بازگردانید.

همانطور که می دانید بعد از 25 سالگی پیری پوست به آهستگی شروع می شود.

در بعضی خانم ها پیری پوست ممکن است تا 30 سالگی هم به تعویق بی افتد.

اما شما باید قبل از اینکه پوستتان جوانی خود را از دست بدهد به  فکر زیباسازی آن باشید.

میکرودرم با لایه برداری سطحی پوست از توقف کلاژن سازی پیشگیری می کند.

کلاژن ماده اصلی برای قوام و استحکام پوست است که به صورت طبیعی ساخته می شود.

دلیل پیری پوست، ترشح کمتر کلاژن است.

اگر بتوانید این کلاژن سازی را تقویت کنید جوانی پوستتان را حفظ کرده اید.

در این مقاله تلاش داریم نحوه مراقبت بعد از میکرودرم را بررسی کنیم.

در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید

از مهمترین نکات مراقبت بعد از میکرودرم استفاده از کرم ضد آفتاب است.

بعد از میکرودرم پوست شما یک لایه نازک شده است.

در صورتی که بدون استفاده از کرم ضد آفتاب در معرض نور خورشید قرار بگیرید، ممکن است سوزش و درد در صورت احساس کنید.

تابش مستقیم اشعه ماورا بنفش خورشید روی پوست باعث تغییر رنگ پوست شود.

بلافاصله بعد از اتمام میکودرم یا از کرم ضد آفتاب استفاده کنید یا با استفاده از کلاه صورت خود را پوشش دهید.

اگر میکرودرم را برای ساعت های خنک روز تنظیم کنید اتفاق بهتری می افتد.

پوست خود را تمیز نگه دارید

استفاده از لوازم آرایشی بهداشتی بعد از میکرودرم مانعی ندارد.

اما بهتر است بلافاصله بعد از میکرودرم از آنها استفاده نکنید.

این کرم ها گاه حاوی موادی هستند که در صورت استفاده از آن روی پوست نازک و ترمیم شده، احساس سوزش برای شا ایجاد شود.

از این رو برای مراقبت بعد از میکرودرم بهتر است تا 24 ساعت به پوست خود استراحت دهید.

لوازم آرایشی استاندارد، دارای مجوز وزارت بهداشت تهیه کنید تا به روند پیری پوست خود سرعت ندهید.

مراقبت بعد از میکرودرم شامل شستشوی تمیز و اصولی صورت می شود.

از پماد ضد التهاب استفاده کنید

بعد از میکرودرم (مخصوصا در جلسات آخر میکرودرم) پوست شما بیشتر از چیزی که تصور دارید نازک می شود.

سوزش و التهاب در این روزها بیشتر از قبل به سراغ شما می آید.

برای اینکه این سوزش و التهاب تسکین پیدا کند بهتر است از کرم های ضد التهاب استفاده کنید.

کرم های ضد التهاب به ترمیم پوست شما سرعت می دهد.

بهتر است از پزشک خود در باره کرم های مورد نیاز برای بعد از میکرودرم مشورت بگیرید.

پزشک با بررسی مشکلات پوستی شما می تواند کرم ضد التهاب و ترمیم کننده مناسب تجویز نماید.

از کرم ها طبق تجویز پزشک استفاده کنید.

در صورتی که این مشکل قبل از مشورت با پزشک برای شما رخ داد می توانید از کرم زینک اکساید استفاده کنید.

این کرم ترمیم کننده پوست هایی با سوختگی سطحی است.

بدون عوارض و با بیشترین سرعت سوزش و التهاب پوست شما را کنترل می نماید.

در صورتی که به این کرم نیاز داشتید می توانید بدون نسخه آن را از داروخانه دریافت کنید.

از کمپرس یخ استفاده کنید

سوزش پوست بعد از میکرودرم از عوارض موقت و شایع است.

مراقب بعد از میکرودرم شامل کنترل این سوزش و التهاب می شود.

برای جلوگیری از این التهاب می توانید از کمپرس یخ استفاده کنید.

کمپرس را چند دقیقه روی پوست قرار دهید، بعد از یک یا دو دقیقه آن را بردارید.

تا زمانی که سوزش شروع نشده آن را روی پوست قرار ندهید.

سرد شدن بیش از اندازه پوست روند ترمیم آن را کند می کند.

این اقدام فقط برای کنترل سوزش و التهاب پوست است.

از ضربه دیدن پوست امتناع کنید

بعد از میکرودرم می توانید به محیط کاری خود بازگردید.

اما اگر شغل شما جزو مشاغل سخت و فیزیکی است بهتر است یک روز به خود استراحت دهید.

در صورت ضربه خودرن به پوست بعد از میکرودرم، درد و سوزش پوست شما آزاردهنده خواهد بود.

از پوست خود تا 48 ساعت مراقبت کنید تا روند درمان شما بدون اختلال سپری شود.

به پوست خود دست نزنید

احتمال دارد بعد از ترمیم پوست، احساس خارش و سوزش داشته باشید.

به هیچ عنوان به پوست خود دست نزنید.

خاراندن پوست نازک شده ممکن است، باعث ایجاد زخم و خونریزی پوست شود.

در صورتی که پوست شما خارش داشت، پیشنهاد می کنیم با یک پنبه آن را به آرامی ماساژ دهید.

در صورتی که احساس خارش طولانی شد، می توانید از ژل الوئه ورا استفاده کنید.

استفاده از این ژل می تواند تا چند روز آبرسانی کامل به پوست بوده و خارش را کنترل کند.

بعداز میکرودرم باید پوست خود را مواد شوینده مرود تایید بشویید.

از کرم های مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنید

بعد از میکرودرم پوست کمی خشک می شود.

خشکی پوست را به کمک کرم های آبرسان و مرطوب کننده کاهش دهید.

در صورتی که به خشکی پوست خود اهمیت ندهید ممکن است باعث ایجاد چین و چروک شود.

برای جلوگیری از ایجاد این چین و چروک ها بهتر است به درستی از پوست خود مراقبت کنید.

از مهمترین نکات در مراقبت بعد از میکرودرم اهیمت دادن به پوست و مرطوب نگه داشتن آن است.

از ملتهب شدن پوست پیشگیری کنید

پوست بعد از میکرودرم بسیار حساس می شود.

چرا که لایه برداری سطحی پوست شما را نازک کرده ولایه های سطحی و قوی پوست را از بین برده است.

به همین دلیل گفته می شود که مراقبت بعد از میکرودرم مهمتر است انجام میکرودرم است.

یکی از مهمترین عواملی که بعد از میکرودرم باعث التهاب پوست می شود، گرما است.

به همین دلیل گفته می شود که بهتر است میکرودرم را در روزهای خنک پاییز و زمستان انجام دهید.

اما اگر در تابستان این کار رو انجام دادید بهتر است از فعالیت سنگین بعد از میکرودرم پیشگیری کنید.

بهتر است سریع تر به خانه و یا محیط کار بازگردید و محیط را خنک نگه دارید.

به هیچ عنوان پوست خود را با آب گرم نشویید.

پوست شما باید با آب خنک شستشو داده شود.

از رفتن به سونا پرهیز کنید.

در یک کلام پوست خود را خنک نگهدارید.

از دیگر عواملی که موجب التهاب پوست بعد از میکرودرم می شود، دست زدن به پوست است که قبلا در این باره صحبت کردیم.

پوست خود را با شوینده های لطیف شستشو دهید

برای پاک کردن صورت در انتهای شب از مواد شوینده مورد تایید پزشک استفاده کنید.

شیرپاک کن های دارای مجوز وزارت بهداشت در صورتی قابل استفاده هستند که الکل کمی داشته باشند و پزشک شما آنها را تایید کند.

از مواد شوینده ساده و معمول استفاده نکنید.

بهتر است با مشورت پزشک یک گزینه مناسب انتخاب کنید.

داشتن رژیم غذایی مناسب برای سلامت پوست مخصوصا بعد از میکرودرم بسیار مهم است.

غذایی مناسب انتخاب کنید

همانطور که گفتیم بعد از میکرودرم پوست شما خشک می شود.

البته این از مزایای میکرودرم است.

چرا که پوست های چرب بیشتر از پوست های خشک دچار جوش، لک و آکنه می شوند.

به همین دلیل است که داشتن رزیم غذایی مناسب از مراقبت بعد از میکرودرم به شمار می آید.

شما باید به میزان قابل توجهی آب و نوشیدنی های سالم بنوشید.

بهتر است روزانه 8 لیوان آب مصرف کنید تا پوستتان آب و رطوبت مورد نیاز خود را از طریق بدن و به صورت طبیعی به دست بیاورد.

در غیر این صورت باید از آبرسان ها برای رطوبت رسانی به پوست استفاده کنید.

خوردن سبزیجات و میوه از دیگر مواردی است که بعد از میکرودرم باید به آن توجه کرد.

میوه و سبزیجات حاوی میزان بسیار زیادی فیبر و ویتامین هستند. ویتامین های موجود در میوه و سبزیجات برای ترمیم بهتر پوست، همچنین جوانسازی آن بسیار مفید و لازم هستند.

پس در صورتی که میکرودرم ابریژن را برای درمان مشکلات و پیری پوست خود انتخاب کرده اید، مصرف میوه سبزیجات را در رژیم غذایی پررنگ تر نمایید.

این به درمان بهتر پوست شما و جوانسازی آن کمک می کند.

به نظم جلسات اهمیت دهید

برای میکرودرم ابریژن جلسات منظمی توسط پزشک برنامه ریزی می شود.

به شما پیشنهاد می کنیم حتی یک روز دیرتر و یا زودتر از موعد برای میکرودرم مراجعه نکنید.

در صورتیکه زودتر از موعد برای میکرودرم اقدام نمایید پوست شما بیشتر از حد نازک شده و درد و سوزش پوست شما افزایش می یابد.اما اگر روند درمان را نادیده گرفته و بعد از موعد مقرر مراجعه نمایید، درمان پوست شما با اختلال انجام خواهد شد.

از مهمترین نکات مراقبت بعد از میکرودرم باید به مراقبت از زمان بعدی مراجعه به کلینیک اشاره کنیم.

از ماسک های خانگی استفاده کنید

برای خنک نگه داشتن پوست و کمک به ترمیم سریعتر پوست به شما پیشنهاد می کنیم این ماسک خانگی را تهیه کنید.

ژل آلوئه ورا را در یک ظرف ریخته و بافت های آن را از هم باز کنید.

آن را در قالب های یخ بریزید و در فریزر قرار دهید.

هر شب قبل از خواب پوست خود را با آن ماساژ دهید.

این کار به بازسازی پوست شما کمک کرده و همچنین جوانسازی پوست را سرعت می بخشد.

اثرات و نتایج میکرودرم ابریژن

برای دستیابی به نتایج مطلوب میکرودرم، بسیاری از افراد به چند جلسه درمان نیاز دارند. دکتر پوست ممکن است برای درمان نشانه های افزایش سن و تخریب پوست، بیمار را هر هفته، هر دو هفته یا ماهانه درمان کند.

اکثر بیماران به 5 تا 16 جلسه درمان نیاز دارند. نتایج میکرودرم آبریژن پس از چند جلسه قابل مشاهده است و پوست فرد صاف تر شده و جلای بیشتری پیدا می کند.

روش درمان با میکرودرم آبریژن تاثیرات مثبتی روی پوست ایجاد می‌کند. در این درمان از ابزاری با حداقل سایش استفاده شده که به‌آرامی پوست را سنباده می‌کشد. با انجام این لایه برداری پوست لایه سطحی و سلول‌های مرده از پوست جدا می‌شوند.

در این روش جوان‌سازی پوست، اسکارهای خفیف از بین رفته و می‌توانید شاهد تغییر رنگ پوست باشید. اگر آسیب‌های ناشی از نور خورشید یا بارداری باعث ایجاد لک روی پوست شده است، می‌توانید این روش را امتحان کنید.

با استفاده از میکرودرم می‌توان جوش‌های سرسیاه را از بین برد و بافت پوست را هموار کرد. با ازبین‌رفتن جای جوش، لکه‌ها، چین‌وچروک‌ها خفیف و منافذ باز، پوست صورت شاداب می‌شود.

دوره نقاهت میکرودرم آبریژن

میکرودرم ابریژن به نقاهت خاصی نیاز ندارد و فرد می‎تواند بلافاصله پس از درمان به فعالیت روزانه خود بپردازد. اما رعایت برخی نکات می‎تواند در کسب نتیجه‎ی بهتر و ماندگاری بیشتر این درمان تاثیر بسیاری گذارد. این نکات عبارت است از:

از مصرف داروهای موضعی، ژل و کرم‎های دیگر تا التیام کامل پوست بپرهیزد.

پوست مورد درمان را مرطوب نگه‎دارید.

مصرف داروها و کرم‎های تجویزی پزشک در زمان مقرر بسیار اهمیت دارد.

از کرم‎های ضد آفتاب استفاده نمایید زیرا پوست پس از این درمان بسیار حساس می‎شود.

مصرف داروهای ایزوترتونین می‎تواند سبب ایجاد عوارض جانبی بسیاری مانند زخم پوستی شود بنابراین پزشک از بیماری که این دارو را مصرف می‎کنند می‎خواهد 6 تا 12 ماه (بسته به شرایط بیمار) مصرف آن را متوقف نماید.

تعداد جلسات میکرودرم آبریژن

میکرودرم آبریژن، سلول های پوستی شما را جهت ساخت کلاژن تحریک کرده و به این ترتیب پیری پوست را به تعویق می اندازد.

تعداد جلسات میکرودرم، به میزان و عمق مشکلات پوستی بستگی دارد. چنانچه در سنین پایین برای درمان مشکلات سطحی و خفیف از میکرودرم استفاده می کنید، به احتمال زیاد در زمان بسیار کوتاه می توانید به نتیجه مطلوب و دلخواه برسید.

اما اگر در سنین بالا و برای درمان مشکلات قدیمی و عمیق پوست نیاز به میکرودرم داشته  باشید، باید تعداد جلسات بیشتری را سپری کنید.

برای رسیدن به بهترین نتایج، بین 5 تا 16 جلسه درمانی نیاز است. فواصل بین جلسات درمانی نیز به نوع پوست، دلیل درمان، اهداف و … بستگی دارد که توسط پزشک شما تعیین می شود.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

زیبایی پوست صورت

 زیبایی پوست صورت خانم ها و اهمیت آن

بهترین دکتر عمل زیبایی در تهران

نتیجه گیری

میکرودرم ابریژن روشی برای زیبایی و جوان‌سازی پوست محسوب می‌شود که می‌توان برای رفع چروک‌های ظریف، درمان لکه‌های پوستی و روشن شدن پوست از آن استفاده کرد.

برای انجام میکرودرم آبریژن باید به کلینیک زیبایی یا مطب پزشک مراجعه کنید. این فرایند توسط متخصص پوست و مو و زیبایی یا دستیار پزشک انجام می‌شود. متخصص باتوجه‌به مشکلات پوستی شما تعیین می‌کند که این روش برای شما مناسب است یا نه. همچنین تعداد جلسات موردنیاز باید مشخص شود.

پس از درمان میکرودرم تقریباً هیچ دوره بهبودی وجود نداشته و می‌توانید بلافاصله فعالیت‌های معمول خود را از سر بگیرید.

احتمالاً پس از درمان مقداری قرمزی روی پوست وجود خواهد داشت هرچند تنها برای چند ساعت قابل مشاهده خواهد بود.

ممکن است کمی احساس آفتاب سوختگی را تجربه کنید که استفاده از مرطوب کننده به تسکین آن کمک می‌کند. هنگام بیرون رفتن از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید و به مدت هفت روز پس از درمان از نور مستقیم خورشید دور بمانید.

توصیه می‌شود که برای حداقل سه روز پس از میکرودرم هیچ درمان دیگری بر روی پوست خود از جمله لایه‌برداری صورت را انجام ندهید.

همچنین باید تا 24 ساعت بعد از انجام زیرسازی آرایش بر روی پوست خود پرهیز کنید هرچند آرایش چشم و رژ لب را می‌توان بدون خطر بلافاصله انجام داد.

 هنگامی که توسط تکنسین دارای مدرک و با تجربه به درستی انجام شود، میکرودرم ابریژن هم ایمن و هم موثر است.

یک کلینیک حرفه‌ای مراقبت از پوست، بدون ارزیابی اولیه، هیچ روشی را انجام نخواهد داد: سابقه پزشکی کامل شما، وضعیت سلامت فعلی شما و هرگونه پتانسیلی که ممکن است برای بروز عوارض وجود داشته باشد.

که در این زمینه دکتر علیزاده متخصص توانمند کلینیک زیبایی پوست و مو آراد به زیبا جویان عزیز کمک شایانی می کند

کلینیک الهیه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه-کلینیک الهیه

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191012756

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 2 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicelahieh

ارائه  مراقبت های مربوط به  خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicelahieh.com/#

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

 سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:https://clinicelahieh.com/9uj9

لینک آپارات:

لینک نماشا:

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

بیماریهای پوستی ناشی از استرس
جدیدترین متد جوانسازی صورت
فاصله استاندارد لب و بینی
معیار های زیبایی جهانی
تاثیر سایز آلت در رابطه جنسی
بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • تهران شهرک غرب،فاز۶،گل افشان
  • 9120043630-2191012756
  • info@clinicelahieh.com

درباره مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد با کادر درمانی بسیار با تجربه و تجهیزات کاملا به روز در خدمت همشهریان عزیز استان تهران و سایر هموطنان در سایر نقاط کشور بوده است و سالیان متمادی خدمات ارزنده ای به زیباجویان عزیز ارائه نموده  است .به جهت خدمات بی  نظیر مجموعه و مشاوره رایگان و شرایط پرداخت آسان و همچنین رضایت مندی زیباجویان عزیز از مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد،مراجعین بسیار زیادی به این مجموعه از کشورهای همسایه داشته ایم و خد ار اشاکریم که توانسته ایم خدمت کوچکی ارائه کنیم.

آخرین مقالات مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

آخرین خدمات مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

بیماریهای پوستی ناشی از استرس
جدیدترین متد جوانسازی صورت
فاصله استاندارد لب و بینی
معیار های زیبایی جهانی
تاثیر سایز آلت در رابطه جنسی
بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار
بهترین ضد آفتاب ضد لک ایرانی
اصلاح صورت بعد از تزریق چربی
تزریق فیلر چانه

دسترسی سریع کلینیک

  • صفحه اصلی
  • فروشگاه
  • بلاگ
  • خدمات ما
  • گالری
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • نوبت دهی
  • 989120043630-982191012756-09128809963
  • ایران،تهران
  • info@clinicelahieh.com

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

دکتر بهناز

مدیریت کلینیک

دکتر بهناز

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت آراد تجارت الکترونیک آواسینا  و مجموعه دکتر جان با مجوزهای کسب و کار اینترنتی می باشد.