لیفت صورت با نخ کلاژن

لیفت صورت با نخ کلاژن

لیفت صورت با نخ کلاژن

جهت بر طرف کردن بسیاری از چین و چروک های صورت و همچنین نابود کردن علائم پیری و بالا رفتن سن می توان تکنیک های مختلفی نظیر استفاده از لیزر و جوانسازی پوست، استفاده از هزاران نوع ماسک خانگی و شیمیایی، درمان های گیاهی و انواع ماساژ بهره برد، اما شیوه های بسیار اثرگذار تر و جدید تری هم هستند که به سرعت می توانند فیس لیفت را انجام دهند.

لیفت صورت با نخ کلاژن یکی از برترین و جدید ترین تکنیک ها جهت لیفت صورت است.

لیفت با نخ از بهترین تکنیک های جهت افتادگی پوست و همچنین محرک کلاژن سازی پوست است.

در این تکنیک نخ های غیر قابل مشاهده در بافت زیر پوست به کار برده می شود که سبب بالا کشیده شدن پوست و غیره… می شود.

بعد از جای‌ گذاری نخ‌ها اتفاقاتی رخ می‌ دهد که باعث تحریک کلاژن‌ سازی و سلول‌ سازی پیرامون نخ‌ها می‌ شود، لیکن این یک تکنیک کلاژن‌ سازی صرف نیست.

بسیاری از اشخاصی که تمایل به کشیدن پوست صورت خود جهت از بین بردن چین و چروک ها و افتادگی پوست خود دارند از موقع ورود این شیوۀ بسیار جالب برای لیفت صورت به شدت به طرف آن گرایش داشته اند به گونه ای که هم اکنون لیفت صورت با نخ کلاژن یکی از پر طرفدارترین جراحی ها در این زمینه است.

ما در این مطلب از وب سایت کلینیک زیبایی پوست و مو الهیه واقع در تهران قصد داریم در مورد لیفت صورت با نخ کلاژن توضیحات مختصری بدهیم پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

کلینیک الهیه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه-کلینیک الهیه

لیفت صورت با نخ کلاژن چیست؟

جوان ماندن و داشتن ظاهری زیبا و جذاب رویای هر شخصی است.

هنگامی که سن بالا می‌ رود اولین نشانه‌ های سپری شدن عمر و پیری در صورت ظاهر می‌ شوند.

این نشانه‌ ها به صورت چین و چروک، شل شدن، افتادگی، تیرگی، گودی و فرورفتگی، لک و جوش و غیره… هستند.

از این رو اشخاص در سنین میانسالی جهت پیشگیری از نشانه‌ های پیری از شیوه ها و تکنیک‌ های زیبایی و جوان سازی متعددی استفاده می‌ کنند.

امروزه با پیشرفت در علم پزشکی راهکارهای متعددی جهت صاف کردن پوست صورت ارائه شده‌ اند که یکی از داغ‌ ترین و جدیدترین این شیوه ها لیفت صورت با نخ کلاژن ساز است.

این روش های جوان سازی جز کم خطر‌ترین و موثرترین شیوه های جوان سازی محسوب می‌ شود که از عوارض بسیار محدودی برخوردار است.

نخ‌ هایی که در لیفت صورت مورد استفاده قرار می‌ گیرند مخصوص بوده و دارای مواد پروتئینی هستند.

این نخ‌ ها هنگامی که در لایه‌ های زیرین پوست جایگذاری می‌ شوند سبب تحریک سلول‌ های فیبروبلاست شده و به تولید کلاژن کمک می‌ کنند.

برخی از پروتئین‌ ها نظیر کلاژن و الاستین با بالا رفتن سن دیگر در بدن تولید نمی‌ شوند و یا فرآیند تولید آنها به کندی صورت می‌ گیرد و مانند ایام جوانی دیگر به جوان ماندن و تازگی و لطافت پوست کمک نمی‌ کنند.

در تکنیک جوان سازی و لیفت صورت با نخ کلاژن ساز، علاوه بر کشیدن پوست به طرف بالا هدف دیگری نیز وجود دارد، که احیای سلول‌ ها و تولید مجدد کلاژن است.

به همین علت این تکنیک ادامه دار بوده و تاثیرات ماندگاری دارد.

روش های لیفت پوست

اندولیفت

در تکنیک اندولیفت از تکنولوژی لیزر و فیبرهای نوری مخصوص برای جوان سازی استفاده می‌ کنیم.

در این تکنیک، فیبرهای بسیار نازکی را به زیر پوست فرستاده و نور لیزر را به بافت‌ های زیرین می‌ تابانیم.

لیزر آسیب‌ های جزئی و کنترل شده ای را در پوست به وجود آورده و ساختارهای عمقی را وادار به کلاژن سازی می‌ کند.

اندولیفت قادر است به اندازه لیفت با نخ یا حتی بیشتر تاثیر گذار باشد.

زمان ریکاوری لیفت 2 روز و خطرات و عوارض آن کمتر از لیفت با نخ است.

کلاژن سازی در این شیوه موثرتر است؛ به همین علت احتمال دارد، ماندگاری آن بیشتر باشد.

هایفوتراپی

عمل هایفوتراپی یکی از محبوب ترین و نوین ترین تکنیک های جوان سازی است که با استفاده از امواج فرا صوت در لایه‌های عمیق آسیب‌های جزئی ایجاد می‌ کند و مانند اندولیفت یا لیفت با نخ کلاژن سازی پوست را تحریک می‌ کنند. یکی از کاربردهای محبوب هایفوتراپی، لیفت صورت است که رابطه با تایید سازمان معتبر FDA قرار گرفته است.

مهم ترین اثر هایفو روی لایه SMAS است این لایه بین عضلات و چربی عمقی قرار گرفته و دقیقا همان لایه ای است در جراحی لیفت صورت روی آن کار شده است و سخت می‌ شود.

بنابراین تاثیر هایفوتراپی نظیر تاثیری است که جراحی لیفت بر پوست می‌ گذارد.

هایفوتراپی در کاندیدای مناسب این تکنیک می‌ تواند اثرگذار تر از اندو لیفت یا لیفت با نخ باشد.

زیباجوی عزیز اگر قصد انجام لیفت صورت با نخ کلاژن را دارید می توانید به کلینیک زیبایی پوست و مو الهیه واقع در تهران مراجعه کنید و در این کلینیک تحت درمان قرار بگیرید و از نتایج کار لذت ببرید.

انواع جنس نخ لیفت صورت

اساسا نخ به کار برده شده در این تکنیک از ۳ نوع مواد متعدد ساخته و تهیه می‌ شود: نخ پلی دی اکسان (PDO)، نخ پلی ال-لاکتیک اسید (PLLA) و نخ پلی کاپرولاکتون (PCL).

  • نخ پلی دی اکسان (PDO):

اصولا از این جنس نخ‌ها جهت بخیه زدن در عمل‌های جراحی استفاده می‌ شود.

تاثیرات نخ‌های پلی دی اکسان(PDO) می‌ تواند ۶ تا ۱۲ ماه باقی بماند.

این نخ بعد از ۶ ماه به صورت کامل حل شده و جذب پوست می‌ شود و تا ۱۲ ماه به تحریک تولید و ساخت کلاژن در پوست کمک می‌ کند.

کارکرد پلی دی اکسان باعث به بروز تغییراتی در درم پوست می‌ شود و مطالعات مختلفی ثابت کرده‌اند که در بهبود منافذ و چین و چروک های ریز پوست نیز تاثیرگذار است.

علاوه بر این، پلی دی اکسان قادر به تقویت فرآیند کلاژن سازی پوست است که این امر باعث به زیاد شدن حجم و ضخامت درم پاپیلاری (لایه بالایی پوست) می‌شود.

نخ پلی دی اکسان (PDO) همچنین می‌ تواند با قرارگیری در لایه زیر جلدی، تغییرات و تحولات بافتی پوست را نیز القا کند، چرا که سلول‌های پلی مورفونوکلئر (PMN) (سلول‌های سفید خون) از نظیر ائوزینوفیل، بعد از قرارگیری نخ در نواحی آن جمع شده و بافت‌های گرانوله را در آن نواحی تشکیل می‌ دهند.

بعضی مطالعات نشان می‌ دهند که این جمع شدن سلول‌ های سفید خون باعث تحریک کلاژن‌ سازی در پوست می‌ شود.

همچنین تحقیقات نشان می‌ دهند که سلول‌های چربی توسط بافت‌ های گرانوله در نواحی درمان دناتوره (تغییر ساختمان و ساختار چربی) می‌ شوند.

این امر ثابت می کند که نخ پلی دی اکسان (PDO) در صورت استفاده‌ی صحیح، می‌ تواند در  فرم دهی، کانتورینگ و جوان سازی صورت بسیار تاثیرگذار باشد.

  • نخ پلی ال-لاکتیک اسید (PLLA):

ماده و جنس نخ دیگری که همیشه در بخیه‌های جراحی از آن استفاده می‌ شود، نخ پلی ال-لاکتیک اسید (PLLA) است. ثابت شده است که پلی ال-لاکتیک اسید در تحریک کلاژن‌ سازی از پلی دی اکسان تاثیرگذار تر عمل می‌ کند.

پلی ال-لاکتیک اسید دو سال و گاها بیشتر عمر می‌ کند و بعد از حل شدن، به صورت مواد بی ضرری نظیر لاکتات، گلوکز، دی اکسید کربن و آب تجزیه می شود.

پلی ال-لاکتیک اسید که گاها به منظور جایگزین فیلرهای پوستی و سم بوتولینوم نیز از آن استفاده می‌ شود، به منظور حجم دهنده‌ی پوست عمل می کند و قادر به تحریک تولید و ساخت کلاژن نوع 1 و نوع 3 است.

یکی از مزایایی که استفاده از نخ‌های پلی ال-لاکتیک اسید (PLLA) نسبت به نخ‌های پلی دی اکسان (PDO) دارد این است که نخ پلی ال-لاکتیک اسید (PLLA) تقریبا هیچ نوع واکنش التهابی ایجاد نمی کند و یا اینکه فقط التهاب بسیار خفیفی در بافت‌های نواحی ایجاد می کند، اما به همین مقدار اثرات موثر و مشابهی با نخ‌های پلی دی اکسان، و در بعضی مواقع حتی نتایج بهتری نیز نسبت به آنها ارائه می کند.

  • نخ پلی کاپرولاکتون (PCL):

با اینکه نخ‌های پلی کاپرولاکتون (PCL) به اندازه‌ی نخ‌های پلی ال-لاکتیک اسید (PLLA) و نخ‌های پلی دی اکسان (PDO) مورد استفاده قرار نمی‌ گیرند اما می‌ توانند تا ۲ سال دوام و ماندگاری داشته باشند.

این ماندگاری بالا به علت پیوند شیمیایی و ساختار قوی‌تر پلی کاپرولاکتون است که مدت زمان بسیار بیشتری طول می کشد تا به صورت کامل حل شود.

سرعت تجزیه‌ی کند این ماده موجب می شود تا اثرات استفاده از این جنس نخ نیز به میزان طولانی‌تری باقی بماند و نتایج آن نیز ماندگارتر باشد.

همچنین در مقایسه با نخ‌های پلی ال-لاکتیک اسید و پلی دی اکسان، نخ‌های پلی کاپرولاکتون (PCL) در تحریک تولید و ساخت کلاژن بسیار موثرتر عمل می‌ کنند.

بعد از حل شدن نیز این نخ به مواد طبیعی غیر سمی تجزیه می‌ شود و حتی بعد از حل شدن کامل این نوع نخ، روند تولید کلاژن می تواند تا ۱ سال ادامه داشته باشد.

مناطق هدف برای لیفت صورت با نخ کلاژن

بسیاری از اشخاص لیفت صورت با نخ را جهت اصلاح نواحی از صورت که مبتلا به افتادگی شده یا با گذشت زمان شل به نظر می‌ رسند انتخاب می‌ کنند.

این مناطق عبارتند از:

  • چانه و خط فک
  • خط ابرو
  • ناحیه زیر چشم
  • پیشانی
  • گونه‌ها

افزون بر کاربرد در لیفت صورت، لیفت با نخ جهت بلند کردن و سفت کردن سینه‌ها به ویژه پس از بارداری و کم شدن وزن نیز استفاده می شود.

لیفت صورت
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه-لیفت صورت

انواع لیفت با نخ کلاژن

در این تکنیک جوان سازی پوست با استفاده از نخ‌های فلزی داربستی را در زیر پوست می‌ سازیم.

ضخامت این نخ‌ها اندازه یک تار مو است.

نخ‌ها ممکن است از فلزات گران قیمت مانند پلاتینیوم، طلا یا فیبرهای سنتتیک مانند پلی‌استر یا کاپرون یا مخلوطی از پلی‌مرهای صناعی با دیگر مواد باشد.

لیفت با نخ را با استفاده از ۳ نوع نخ انجام می‌ دهیم :

  • نخ‌های جذبی

این نخ‌ها پس از مدتی جذب بدن می‌ شوند و از موادی زیست سازگار ساخته شده‌اند.

یعنی بافت‌ های بدن انسان به آن‌ها واکنش نشان نمی‌دهد.

سلول‌های پوست در مجاورت داربست تشکیل شده از این نخ‌ها تقسیم و مستقر می‌ شوند.

برای همین حتی بعد از جذب نخ‌ها اثرات آن ماندگار و قابل مشاهده است.

  • نخ‌های غیرقابل جذب

نخ‌های ساخته شده از طلا یا برخی فیبرهای سنتتیک در این دسته قرار می‌ گیرند.

این نخ‌ها تا آخر عمر در زیر پوست می‌ مانند و بیشتر برای درمان مشکلات جدی و حاد پوست استفاده می‌ شوند، مثلاً برای لیفت خیلی قوی گردن از این‌ها استفاده می‌ کنیم.

  • نخ‌های ترکیبی

این‌ها به این صورت هستند که بخشی از مواد آن‌ها جذب پوست می‌شود و بخشی از نخ به شکل تکه‌های ریز ریز در زیر پوست باقی می‌ماند.

معروف‌ترین نخ‌های این چنینی، نخ‌های سیلهوئت اینستالیفت (Silhouette instalift) هستند.

ساختار این نخ‌ها به این شکل است که خودشان جذب پوست می‌ شود ولی در طول آن تکه‌های مخروطی قرار دارد که این‌ها جذب پوست نمی‌ شوند و همیشه در زیر پوست باقی می‌ مانند.

البته این مخروط‌ ها بسیار کوچک‌اند و از بیرون دیده نمی‌ شوند.

کمی هم که بگذرد، دیگر زیر پوست احساسشان نمی‌ کنید،منتها مشکلی که دارند این است که بعد از جایگذاری، به سختی می‌ توان تکان‌شان داد.

لیفت صورت با نخ کلاژن برای چه افرادی مناسب خواهد بود؟

لیفت صورت با نخ کلاژن برای این افراد مناسب تر و پرفایده تر خواهد بود:

  • کسانی که دارای پوستی نرم هستند زیرا این گونه افراد ممکن است با کوچکترین عاملی حالت مناسب پوست خود را از دست بدهند.
  • افرادی که به شدت در پی خلاص شدن فوری و همیشگی از شر چین و چروک پوست صورت اند (به خصوص خانمها و البته گاهی آقایان) و می خواهند این رفع چروک، ماندگاری بیشتری داشته باشد.

جوان سازی و لیفت صورت با نخ کلاژن ساز برای چه کسانی مناسب نیست؟

در کنار تمام مزایای لیفت صورت با نخ باید در نظر گرفت که این روش زیبایی برای برخی از افراد مناسب نیست.

افرادی که دارای بیماری‌ های زمینه‌ای مانند بیماری‌ های قلبی و عروقی، دیابت یا بیماری‌ های خود ایمنی هستند، بهتر است از این روش زیباسازی پوست استفاده نکنند.

ممکن است سلامتی آنها با خطر مواجه شود، یا نتیجه دلخواهی از عمل دریافت نکنند. و عوارض بیشتری برایشان ایجاد شود.

همچنین به خانم‌ های باردار و شیرده نیز توصیه می‌ شود که اگر قصد دارند از لیفت صورت با نخ برای کشیدن پوست خود و جوان ساختن چهره استفاده کنند، آن را به بعد از اتمام دوران بارداری یا شیردهی موکول نمایند.

به طور کلی اگر بیماری خاصی دارید و یا داروهایی مصرف می‌ کنید، قبل از انجام عمل لیفت صورت با نخ حتما با پزشک متخصص مشورت کنیددو راهنمایی‌ های لازم را دریافت نمایید.

شما می‌ توانید با مشاوران و کارشناسان ما در مرکز تخصصی پوست و مو الهیه واقع در تهران تماس گرفته و اطلاعات لازم را درباره لیفت صورت با نخ کلاژن ساز کسب کنید.

مفتخریم که در این مرکز انواع خدمات زیبایی پوست و مو از جمله جوان سازی و لیفت صورت با نخ کلاژن ساز را با بالاترین کیفیت توسط پزشک متخصص و کادر درمان مجرب ارائه می‌ دهیم.

چه کارهایی باید قبل از لیفت صورت با نخ کلاژن انجام داد؟

  • پزشکی را انتخاب کنید که به او اعتماد کامل دارید و اطمینان دارید این روش را به طور صحیح و حرفه ای انجام می دهد. با او در مورد مناطقی که می خواهید تغییر کنه و اینکه از چه تکنیک‌هایی استفاده خواهد کرد صحبت کنید.
  • باید یک رژیم سالم یک هفته قبل از جراحی طبق تجویز یک متخصص داشته باشین. در ضمن ویتامین C برای کمک به روند بهبود شناخته شده ترین گزینه است.
  • ممکن است مجبور باشین داروهای خاصی را مصرف کنین یا داروهایی را مصرف نکنین. داروهای حاوی ایبوپروفن و آسپرین نباید مصرف بشن چون این دست دارو ها میتونه باعث کبودی بشه.
  • بیمار همچنین باید از مصرف سیگار و نیکوتین خودداری کند چون با تاخیر در مراحل بهبودی مواجه می شوند.

مراقبت‌های بعد از لیفت صورت با نخ کلاژن

همانند سایر درمان‌های زیبایی با حداقل تهاجم، در این روش نیز استفاده از یخ برای به حداقل رساندن کبودی و تورم توصیه می شود.

پزشکان همچنین توصیه می‌ کنند که با قراردهی موقعیت سر در بالا و رو به پشت بخوابید و از خوابیدن به پهلو اجتناب کنید تا از وارد شدن هرگونه فشار به صورت شما جلوگیری شود.

به طور کلی این روش خوابیدن برای تمامی افرادی که می‌خواهند چین و چروک و عدم تقارن صورت خود را کاهش دهند، مناسب است.

علاوه بر این، بیماران باید حداقل به مدت 24 ساعت بعد از عمل، از شستن و یا حتی لمس ناحیه درمان خودداری کنند. پاکسازی ملایم صورت مانعی ندارد اما به مدت ۲ الی ۳ هفته پس از درمان، نباید صورت را به طور شدید مالش داد تا از کنده شدن بخیه‌ها جلوگیری شود.

همچنین باید تا ۱ الی ۲ هفته نیز از تمرینات ورزشی شدید اجتناب کرد. محدودیتهای فعالیتی و ورزشی در روش لیفت صورت با نخ تا حدودی شدیدتر است.

کاربرد لیفت صورت با نخ کلاژن

۱) لیفت و سفت کردن پوست

در این متد، هیچ گونه برشی یا برداشتی از روی پوست صورت نمی‌گیرد و نیازی به استفاده از تیغ جراحی نیست.

پزشک متخصص با ایجاد تغییراتی در زیر پوست، پوست صورت را بالا کشیده و سفت می‌ کند.

در واقع به جای بریدن پوست اضافه، جراح با استفاده از نخ‌های بخیه، آن‌ها را جمع و سفت می‌کند تا دیگر افتادگی در سطح پوست قابل مشاهده نباشد.

پس بدون دردسرهای جراحی لیفت، پوستی جوان‌تر و زیباتر خواهید داشت.

۲) تحریک کلاژن سازی

جالب است بدانید که نخ‌ های کار شده در زیر پوست به جز این که پوست را سفت و خوش حالت می‌ کنند، فرآیند پیری پوست را کرده و با آن مبارزه می‌ کنند.

این بخیه‌ها با تحریک پوست، کاری انجام می‌ دهند که بدن بتواند در نزدیکی مناطقی که درمان شده، کلاژن تولید کند.

تولید کلاژن‌ها، باعث ایجاد جوانسازی و زیبایی در پوست می‌شود و نقش پر رنگی در جوان سازی پوست شما دارد.

کلاژن پروتئینی در عمق پوست هر فرد قرار داشته و کاربردهای بسیار زیادی در بدن دارد.

این رشته‌های پروتئینی برای ترمیم زخم‌ها استفاده می‌ شوند و کاری می‌ کنند که پوست ما سرزنده و قوی و حجیم و باطراوت به نظر برسد.

لازم به ذکر است هرچه سن‌ فرد بیشتر باشد، بدن شخص کلاژن‌های کمتری تولید می‌کند و در نهایت تا ۸۰٪ از ضخامت پوست فرد تا حدود سن ۷۰ سالگی کاهش پیدا می‌ کند.

کاهش قدرت و حجم پوست از اصلی‌ترین دلایل افتادگی و ایجاد چین و چروک‌ های پوستی است.

با آسیب دیدن و ضعیف شدن پوست، قدرت آن برای حفظ و بالا نگه داشتن بافت‌ های زیرین، کاهش پیدا می‌ کند.

در زمانی که پوست دچار افتادگی نشده باشد و انعطاف‌پذیری نیز وضعیت مناسبی دارد، تحریک کلاژن سازی در پوست می‌تواند با افزایش قدرت و ضخامت پوست، باعث کاهش سرعت پیری و چین و چروک می‌ شود.

تحریک کلاژن سازی در پوست، زمانی که هنوز افتادگی وخیم نشده و انعطاف‌پذیری پوست وضعیت خوبی دارد، می‌ تواند با افزایش ضخامت و قدرت پوست باعث کاهش سرعت پیری و  زیباسازی آن شود.

متقاضیانی که برای تحریک کلاژن سازی لیفت صورت با نخ انجام می‌ دهند به تدریج متوجه بهبود حجم و سفتی پوست خود خواهند شد، تا زمانی که نخ‌های بخیه در جای خود باشند، فرآیند ترمیمی بدن به طور مداوم فعال است چرا که بدن می‌ خواهد بخش‌های بخیه خورده را ترمیم کرده و نخ‌های بخیه را از بین ببرد.

مزایای لیفت صورت با نخ به جای جراحی لیفت صورت

برای بسیاری از بیماران، بزرگترین مزیت لیفت صورت با نخ نسبت به جراحی لیفت صورت، کاهش چشمگیر مدت زمان مورد نیاز برای ریکاوری و بهبودی است. در جراحی لیفت صورت، باید بی حسی شدید و آرام بخش تزریق شود.

به همین دلیل بیمار باید با شخصی از اطرافیان خود هماهنگ کند که وی را به منزل برساند.

اکثر افرادی که جراحی لیفت صورت را انجام می‌دهند تا حداقل ۳ روز پس از عمل نیاز به کمک و مراقبت شبانه‌روزی دارند.

علاوه بر این، اگر هم دارای فرزندی باشند باید یک نفر هم از فرزند آنها مراقبت کند.

افرادی که جراحی لیفت صورت را انجام می دهند باید ۱ الی ۲ هفته نیز از کار خود مرخصی بگیرند.

از سوی دیگر، ریکاوری و بهبودی از لیفت صورت با نخ بسیار آسان‌تر است.

لیفت صورت با نخ را می توان به جای بیهوشی، تحت بی حسی موضعی انجام داد، این بدان معناست که افرادی که لیفت صورت با نخ را انجام می دهند می توانند بلافاصله بعد از انجام عمل به تنهایی به منزل برگردند و نیازی به اینکه کسی از آنها مراقبت کند ندارند.

با این که برخی از افراد پس از لیفت صورت با نخ کمی درد، قرمزی و تورم دارند و مایل هستند که بقیه روز را مرخصی بگیرند، اما اکثریت آنها می توانند فوراً به سر کار خود بازگردند.

پس از لیفت صورت با نخ، فرد به ندرت به داروهای مسکن و ضد درد قوی نیاز دارد، از اینرو این امر باعث می شود که فرد بتواند راحت‌تر به روال عادی زندگی خود برگردد، بنابراین، لیفت صورت با نخ روش بسیار مناسبی برای افرادی است که دارای فرزندی هستند یا زندگی پر مشغله‌ای دارند.

روند بهبودی و ریکاوری پس از لیفت صورت با نخ، پیچیده نیست اما همچنان باید برخی از اقدامات احتیاطی جزئی رعایت شوند.

حتما حین تمیز کردن صورت یا حین استفاده از مرطوب کننده‌ها حداقل تا یک هفته پس از قرار دادن نخ‌ها باید دقت کنید که صورت خود را به شدت مالش ندهید.

همچنین باید سعی کنید که حین خوابیدن سر خو را کمی بالاتر نگهدارید تا از مالش صورت حین خواب جلوگیری کنید.

لیفت صورت با نخ به دلیل غیر تهاجمی بودن رویه‌ی عمل، روشی کم خطر است و عملاً احتمال ایجاد زخم، کبودی شدید، خونریزی یا سایر عوارض پس از لیفت با نخ وجود ندارد.

تنها در برخی موارد نادر، بیمار ممکن است دچار سوزش، عفونت و یا قابل رویت بودن بخیه‌های زیر پوست خود شود.

با این حال، اگر هم که چنین مواردی رخ دهد می توان بخیه‌ها را به سادگی برداشت و سپس صورت بیمار به حالت اولیه‌ی خود باز خواهد گشت.

نهایتا، از آنجایی که انجام عمل لیفت صورت با نخ نسبت به جراحی لیفت صورت بسیار آسان‌تر است، در نتیجه این روش بسیار مقرون به صرفه‌تر نیز هست.

اگرچه لیفت صورت با نخ روشی مفید و موثر است اما باز هم بیماران باید انتظارات واقع بینانه‌ای از نتایج آن داشته باشند.

با اینکه لیفت صورت با نخ، نتایج ملموس و مشهودی ایجاد می کند اما به طور کلی تنها چند میلی متر موجب لیفت صورت می‌ شود.

به این ترتیب، این روش نتایج ظریف اما طبیعی‌تری نسبت به جراحی لیفت صورت ارائه می دهد. از اینرو لیفت صورت با نخ برای افرادی مناسب‌تر است که میزان شل شدگی پوست آنها خفیف و متوسط است تا شدید.

معایب لیفت صورت با نخ کلاژن

  • تغییرات محدود

در بخش مزایا گفتیم نتایج لیفت با نخ طبیعی هستند.

واقعیت این است که این مزیت برای برخی از مراجعین ما عیب محسوب می‌ شود.

طبیعی بودن نتایج لیفت بیشتر به خاطر این است که در این روش نمی‌ توانیم تغییرات بنیادی و جدی در پوست ایجاد کنیم.

در جراحی لیفت در لیگامان‌ها، عضلات و بافت‌های زیرجلدی تغیرات عمده ایجاد می‌ شود.

این کارها را نمی‌ توانیم در لیفت با نخ انجام دهیم. در این روش صرفاً می‌توانیم با حفظ ساختار اصلی پوست، تغییراتی در انحنای سطحی صورت ایجاد کنیم.

برای همین این روش جوانسازی را بیشتر به مراجعین جوان‌تر (بین ۲۰ تا ۵۰ سال) توصیه می‌ کنیم.

عوارض و خطرات لیفت صورت با نخ کلاژن

لیفت صورت با نخ ممکن است عوارض جانبی داشته باشد، این عوارض عبارتند از:

تغییر بافت پوست:

برخی  از افراد ممکن است در محل بخیه‌ها، برجستگی یا فرورفتگی‌ هایی در صورت خود داشته باشند که این موارد به مرور زمان محو می‌ شوند.

تحریک پوست:

 ممکن است بعد از عمل در صورت شما قرمزی وجود داشته باشد که تا چند روز ادامه دار باشد.

سفتی، سختی صورت:

در برخی موارد، نخ‌ها باعث می‌ شوند که صورت فرد سفت شود یا به سختی حرکت کند.

عفونت:

در این روش نیز خطر عفونت ناشی از لیفت با نخ وجود دارد چرا که لیفت صورت با نخ نیز به نوعی یک عمل محسوب می‌ شود.

ماندگاری لیفت با نخ کلاژن ساز چقدر است؟

میزان ماندگاری لیفت صورت با نخ یکی از سوال هایی است که بسیاری از افراد به دنبال پاسخ آن هستند.

نخ‌ های مورد استفاده در لیفت صورت خاصیت جذب شدن دارند و به راحتی جذب لایه‌ های زیرین پوست می‌ شوند.

این نخ‌ ها دارای مواد پروتئینی مخصوصی هستند که هنگام جذب باعث تحریک سلول‌ های کلاژن ساز می‌ شوند. کلاژن یکی از پروتئین‌ های اصلی برای جوانی و لطافت پوست است و باعث می‌ شود پوست سفت و صاف گردد.

عمل لیفت صورت با نخ کلاژن ساز یکی از راه‌ های با دوام برای جوانسازی چهره شناخته می‌ شود،زیرا این نخ‌ ها باعث می‌ شوند علاوه بر کشیده شدن پوست به سمت بالا و صاف شدن آن، عملیات کلاژن سازی که بخاطر افزایش سن متوقف شده بود، دوباره شروع شود.

با بازگشت روند تولید کلاژن مثل سابق، جوانی پوست ادامه دار می‌ گردد.

معمولا مدت زمانی که برای دوام لیفت صورت با نخ در نظر می‌ گیرند، بین 1 تا 3 سال است.

البته این زمان بستگی به موارد مختلفی مانند نوع و کیفیت نخ‌ ها، تجربه و تخصص پزشک، رعایت نکات مراقبتی و غیره… دارد.

آیا لیفت صورت با نخ کلاژن، درد دارد؟

با توجه به اینکه در این روش بخیه‌ها در زیر پوست قرار داده می‌ شوند شاید شما تصور کنید که این روش بسیار دردناک است، اما در واقع نخ‌ها طی بی حسی موضعی در زیر پوست قرار می گیرند و بیماران عملا درد زیادی احساس نمی کنند.

در این روش از سوزن‌های ریز (که از نظر اندازه مشابه سوزن‌های مورد استفاده در تزریق بوتاکس هستند) برای تزریق داروی بی حسی استفاده می‌ شود که پوست اطراف را بی حس می کند.

رویه‌ی قرار دهی نخ‌ها به خودی خود آسیب یا دردی را موجب نمی شود و شما تنها حین تزریق داروی بی حسی، درد خفیفی ناشی از ورود سوزن به پوستتان را حس خواهید کرد.

اثرات و نتایج پس از لیفت صورت با نخ کلاژن

نتایج بلافاصله پس از قرار دادن نخ‌ها ظاهر می‌ شوند اما در طی روزها و هفته‌های آتی با کاهش تورم و کبودی، نتایج بهتر آشکار می‌ شوند.

نتایج حاصل از لیفت با نخ دائمی نیست و تاثیرات آن معمولا ۱ الی ۳ سال ماندگاری دارند.

مانند سایر روش‌های جوانسازی اعم از فیلرهای پوستی نظیر بوتاکس که قابل جذب هستند، نخ‌های مورد استفاده در این روش درمانی نیز قابل حل بوده و در نهایت جذب پوست شما می‌ شوند.

پس از تمام عمل لیفت صورت با نخ می‌ توانید بلافاصله فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرید.

پزشک ممکن است به شما توصیه کند که در هفته‌های ابتدایی بعد از عمل، از مالش دادن صورت و خوابیدن به پهلو اجتناب کنید.

شما عزیزان می توانید برای انجام عمل لیفت صورت با نخ کلاژن به کلینیک زیبایی پوست و مو الهیه واقع در تهران مراجعه کنید و تحت درمان قرار بگیرید.

هزینه لیفت صورت با نخ کلاژن چقدر است؟

هزینه لیفت صورت با نخ، بسته به محل زندگی شما، میزان تجربه پزشک و تعداد مناطقی که قصد درمان آنها را دارید می‌ تواند متغیر باشد.

لیفت صورت با نخ نیازی به بیهوشی ندارد، پس از این نظر در هزینه شما صرفه جویی میشود.

همچنین از طرفی نیز شما نیازی به مرخصی گرفتن از سر کار ندارید چرا که مدت زمان لازم برای بهبودی و ریکاوری در این روش به حداقل میرسد و حتی میتوان این عمل را به صورت سرپایی در زمان استراحت برای صرف ناهار هم انجام داد.

جراح پلاستیک شما ممکن است به شما توصیه کند که درمان‌های اضافی نظیر تزریق بوتاکس یا ژل ژوویدرم را نیز برای تقویت نتایج مطلوب، همراه با لیفت صورت با نخ انجام دهید.

در این صورت باید هزینه‌های مرتبط با این روش‌ها را نیز مد نظر قرار دهید.

جوان سازی صورت در کلینیک زیبایی الهیه

کلینیک زیبایی الهیه با سالها تجربه در زمینه جراحی های زیبایی از مجرب ترین کادر درمانی بهره مند است.

پزشکان متخصص زیبایی با سابقه و تجهیزات پیشرفته کلینیک بهترین عملکرد و نتایج در جراحی زیبایی جوان سازی صورت و بدن با نخ کلاژن را برای افراد به همراه دارد.

برای جراحی لیفتینگ بازو و خدمات مشاوره تخصصی قبل از عمل با کارشناسان مرکز تماس بگیرید.

بی تردید این که شما بخواهید عمل زیبایی  را انجام دهید، مهم ترین مسئله انتخاب یک کلینیک زیبایی معتبر و خاص خواهد بود،زیرا مراجعه به چنین کلینیک های زیبایی می تواند آرامش و اعتماد کافی را برای شما به همراه داشته باشد.

پس بهتر است یکی از بهترین کلینیک زیبایی تهران را برای انجام انتخاب نمایید، زیرا می توانید مطمئن باشید که در این کلینیک با بهترین و با تجربه ترین پزشکان مواجه شده و با کمترین عوارضی، چهره و اندامی زیبا به دست آورید.

کلینیک های زیبایی تهران ممکن است در موارد مختلفی همچون هزینه با یکدیگر رقابت کنند.

هرگز به این نکته توجه نداشته باشید که اگر یک مرکز زیبایی از هزینه کمتری برای انجام  برخوردار است، پس می تواند محلی مناسب برای انجام این عمل باشد.

بهتر است به این مسائل به شکل ویژه ای دقت نمایید تا با مشکلی مواجه نشوید.

سوالات متداول زیبا جویان کلینیک الهیه

1-آیا امکان جوانسازی صورت با استفاده از نخ های کلاژن ساز وجود دارد؟

بله در واقع در حال حاضر یکی از بهترین روش ها برای درمان افتادگی و شل شدگی پوست صورت انجام لیفت نخ با استفاده از نخ های کلاژن ساز می باشد.

2-آیا لیفت صورت با نخ های کلاژن ساز عوارض دارد؟

بدیهی است که لیفت صورت با استفاده از نخ های کلاژن ساز مانند سایر عمل های زیبایی ممکن است عوارض کمی داشته باشد،اما نکته ی مهمی که وجود دارد این است که میزان عوارض لیفت نخ در صورتی که در کلینیک زیبایی معتبر و توسط پزشک متخصص انجام شود، بسیار کاهش می یابد.

3-چقدر طول می‌کشد تا نتیجه عمل را ببینم؟

لیفت صورت با نخ نوعی درمان زیبایی بدون جراحی است که اثرات و نتایج آن بلافاصله بعد از عمل قابل مشاهده هستند.

اگرچه این روش دائمی نیست اما اثرات آن ماندگاری طولانی مدتی دارند و به دوره نقاهت خاصی نیاز ندارد.

4-اثرات این روش تا چه مدت باقی می ماند؟

نخ‌ها به مدت ۶ ماه در پوست شما باقی می‌ مانند.

با این حال، اثر لیفتینگ نخ‌ها که با تحریک تولید کلاژن‌ سازی همراه است می‌ تواند تا ۲ سال ماندگاری داشته باشد.

5-چگونه می‌ توانم بفهمم که آیا این درمان برای من مناسب است؟

اگر به دنبال درمانی برای جوان سازی و رفع چین و چروک پوستی خود هستید و مطمئن نیستید که کدام گزینه ممکن است برای شما مناسب باشد، تنها باید با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین گزینه را برای شما انتخاب کند.

6-آیا می توان بعد از لیفت صورت با نخ، بوتاکس هم تزریق کرد؟

برخی از درمان‌هایی که می ‌‎توان آن‌ را همراه با نخ‌های پلی دی اکسان (PDO) استفاده کرد، شل‌کننده‌های چین و چروک هستند.

شل‌کننده‌های چین و چروک نظیر تزریق بوتاکس را می‌توان همراه با لیفت نخ در نزدیکی ابرو و ناحیه چشم برای کاهش خطوط اخم و خطوط پنجه کلاغی استفاده کرد چرا که استفاده از نخ برای این نواحی مناسب نیست.

7-بعد از لیفت صورت با نخ چگونه باید خوابید؟

خوابیدن به پهلو یا حتی روی شکم باعث وارد شدن فشار به صورت شما می‌ شود و باید تا حدود ۱ هفته پس از عمل لیفت با نخ، از این روش خوابیدن اجتناب کنید.

سعی کنید رو به پشت بخوابید و سر خود را روی بالش قرار دهید تا تورم به حداقل برسد.

8-چند بار می توان لیفت صورت با نخ انجام داد؟

تکرار درمان هر 12 ماه یکبار، بهترین راه برای حفظ و تداوم نتایج است.

9-بعد از لیفت صورت با نخ باید رو به پشت خوابید؟

برای جلوگیری از حرکت نخ‌ها باید ۳ الی ۵ روز آینده (در صورت امکان) پس از عمل را رو به پشت بخوابید.

با گذشت ۲۴ ساعت از عمل نیز می توانید روتین مراقب از پوست خود را ادامه دهید.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

 بهترین کلینیک لیفت با نخ و جوانسازی در تهران

 بهترین کلینیک لیفت با نخ در تهران

عوارض لیفت با نخ

نتیجه گیری

کاهش حجم و قدرت پوست یکی از اصلی‌ ترین علل افتادگی و چین و چروک‌های پوستی هستند.

با ضعیف شدن پوست، قدرت آن برای بالا نگه داشتن ساختارها و بافت‌های زیرین کاهش می‌یابد، به این معنی که دیگر نمی‌ تواند اثرات جاذبه‌ی زمین را خنثی کند و نیروی جاذبه باعث افتادگی و شل شدن پوست می‌ شود.

تحریک کلاژن سازی در پوست، زمانی که هنوز افتادگی وخیم نشده و انعطاف‌پذیری پوست وضعیت خوبی دارد و می‌تواند با افزایش ضخامت و قدرت پوست باعث کاهش سرعت پیری و زیبا سازی آن شود.

لیفت صورت با نخ یک روش جوانسازی ادامه‌ دار و پیشرفت کننده است. متقاضیانی که برای تحریک کلاژن سازی لیفت با نخ انجام می‌دهند، به تدریج متوجه بهبود حجم و سفتی پوست خود خواهند شد، تا زمانی که نخ‌ های بخیه در جای خود باشند، فرآیند ترمیمی بدن به طور مداوم فعال است؛ چراکه بدن می‌ خواهد بخش‌های بخیه خورده را ترمیم کرده و نخ‌ های بخیه را از بین ببرد.

زیبا جویان عزیز اگر قصد انجام لیفت صورت با نخ کلاژن را دارید می توانید بدون هیچ گونه استرس و نگرانی به کلینیک زیبایی پوست و مو الهیه واقع در تهران مراجعه کنید و در این کلینیک تحت درمان قرار بگیرید همچنین در این کلینیک تمامی خدمات انجام می شود.

کلینیک الهیه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه-کلینیک الهیه

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191012756

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 2 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicelahieh

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید:

clinicelahieh.com/#

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

https://t.me/clinic_elahieh

گپ

https://gap.im/join/Nzg0Nzk2ODU5NDcwNTQ2Nzk0NzY1NjIwNTg3NjY2MzQ0NTYxMDI4OTE5NTE2NjE1NjI1Mjc3OTgzMTYyNjI3MDYyNTAyNjA3MTA1NTG

سروش

https://splus.ir/clinicelahieh

ایتا

https://eitaa.com/clinicelahieh

روبیکا

https://eitaa.com/clinicelahieh

نماشا:https://www.namasha.com/v/8udiwOz3

آپارات:https://aparat.com/v/evtj6

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

بیماریهای پوستی ناشی از استرس
جدیدترین متد جوانسازی صورت
فاصله استاندارد لب و بینی
معیار های زیبایی جهانی
تاثیر سایز آلت در رابطه جنسی
بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • تهران شهرک غرب،فاز۶،گل افشان
  • 9120043630-2191012756
  • info@clinicelahieh.com

درباره مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد با کادر درمانی بسیار با تجربه و تجهیزات کاملا به روز در خدمت همشهریان عزیز استان تهران و سایر هموطنان در سایر نقاط کشور بوده است و سالیان متمادی خدمات ارزنده ای به زیباجویان عزیز ارائه نموده  است .به جهت خدمات بی  نظیر مجموعه و مشاوره رایگان و شرایط پرداخت آسان و همچنین رضایت مندی زیباجویان عزیز از مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد،مراجعین بسیار زیادی به این مجموعه از کشورهای همسایه داشته ایم و خد ار اشاکریم که توانسته ایم خدمت کوچکی ارائه کنیم.

آخرین مقالات مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

آخرین خدمات مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

بیماریهای پوستی ناشی از استرس
جدیدترین متد جوانسازی صورت
فاصله استاندارد لب و بینی
معیار های زیبایی جهانی
تاثیر سایز آلت در رابطه جنسی
بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار
بهترین ضد آفتاب ضد لک ایرانی
اصلاح صورت بعد از تزریق چربی
تزریق فیلر چانه

دسترسی سریع کلینیک

  • صفحه اصلی
  • فروشگاه
  • بلاگ
  • خدمات ما
  • گالری
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • نوبت دهی
  • 989120043630-982191012756-09128809963
  • ایران،تهران
  • info@clinicelahieh.com

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

دکتر بهناز

مدیریت کلینیک

دکتر بهناز

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت آراد تجارت الکترونیک آواسینا  و مجموعه دکتر جان با مجوزهای کسب و کار اینترنتی می باشد.