مقابله با لک های پوستی در فصل تابستان

مقابله با لک های پوستی در فصل تابستان

مقابله با لک های پوستی در فصل تابستان

تابستان یکی از فصل های قشنگ و پر طرفدار سال است که افراد زیادی به دلیل علاقه به گرما و پوست برنزه همیشه برای آمدن این فصل انتظار می کشند  و از چند ماه قبل خود را برای روز های زیبایی که در این فصل پشت سر می گذارند برنامه ریزی می کنند.

مثلاً با رفتن به باشگاه های ورزشی و  انجام فعالیت های ورزشی بدن خود را آماده می کنند و به تغذیه خود توجه بیشتری  دارند.  پس اگر شما عاشق آفتاب هستید و شغل تان به گونه ای است که باید ساعت ها در برابر  نور خورشید قرار بگیرید باید از پوست خود مراقبت بیشتری داشته باشید زیرا با سهل انگاری در مورد این موضوع سبب بروز لک های پوستی در تابستان می شود.

ما در طی در این مطلب قصد داریم در مورد انواع لک پوستی در فصل گرما و همچنین روش های مقابله با آن ها را در این مطلب گفت و گو کنیم.  پس در ادامه این مطلب در وب سایت کلینیک زیبایی الهیه تهران با ما همراه باشید.

کلینیک الهیه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه-کلینیک الهیه

لک های پوستی چیست ؟

ملانین یکی از مواد طبیعی بدن است که باعث ایجاد رنگ پوست می شود و از پوست محافظت خواهد کرد.  اگر بدن در شرایط غیر معمولی قرار گیرد پوست به تولید ملانین بیشتری می پردازد و این مسئله باعث تغییر رنگ پوست می شود که در صورت عدم توجه به لک پوستی منجر می شود.

البته،  به طور طبیعی ممکن است بعضی از بخش های بدن رنگی تیره تر از بخش‌ های دیگر داشته باشد  که این موضوع عامل ژنتیکی دارد و رنگ ذاتی پوست می باشد.  ایجاد لک پوستی به دلایل مختلفی اتفاق می افتد که شامل آفتاب سوختگی،  بیماری های پوستی مانند اگزما ، عوارض برخی از دارو ها ، سوختگی پوست و …. اشاره کرد.  اما رایج ترین علت این عارضه را می توان نور خورشید معرفی کرد.

لک پوست در فصل های گرم سال مانند تابستان به دلیل قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید نمایان می شود.  پس بهتر است که در فصل تابستان از روش‌ های مختلفی برای پیشگیری از این عارضه استفاده کنید.

انواع لک های پوستی

لکه پوستی به شکل های متنوعی وجود دارد که در این بخش مطلب به شما معرفی می کنیم.

  • لک پوستی ناشی از نور خورشید

زمانی که شما به طور متداول و به مدت طولانی بدون هیچ گونه محافظت از پوست در معرض نور خورشید قرار بگیرید با لک پوستی مواجه خواهید شد.  زمانی که پوستتان در معرض اشعه فرا بنفش  قرار بگیرد پوست به تولید ملانین بیشتر می پردازد.

اشعه ماورای بنفش بسیار قوی است که بلافاصله لایه های عمیق پوست را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث بروز لک های تیره رنگ بر سطح پوست خواهد شد . حتی اگر ملانین ها تلاش کنند که پوست شما را در برابر نور خورشید مراقبت کنند.

 این عارضه در فصل های گرم سال مانند تابستان بیشتر است زیرا ، میزان اشعه ماورا بنفش شدید تر است و در نتیجه این عارضه در تابستان فراگیر تر می باشد.

  • آکنه

آکنه نوع دیگر لک های پوستی  است که  بر اثر بیماری پوستی التهابی ایجاد می شود و سبب بروز جوش های سر سیاه، جوش های سر سفید،  کورک و  کیست خواهد شد.  البته،  مشاهده این جوش ها اصلا خطرناک نیست اما سبب ایجاد جای جوش و اسکار بر سطح پوست می شود . منافذ پوست از طریق واحد های کوچکی به نام فولیکول ها به غده های چربی زیر پوست متصل هستند.

فولیکول ها به صورت کیسه های کوچکی می باشند که وظیفه آن ها تولید و ترشح مایعات ضروری سبوم  می باشد که سلول های مرده پوست را با کمک فولیکول ها از سطح پوست از بین می برد.  زمانی آکنه ایجاد می شود که فولیکول ها و راه های تنفسی پوست توسط چربی ها و آلودگی ها بسته شود.

آکنه در برخی مواقع به دلیل نور خورشید و گرما ایجاد می شود زیرا،  با قرار گرفتن در معرض هوای بسیار گرم ، سبب تعریق شده و در نتیجه آلودگی ها و سبوم در فولیکول ها تجمع می یابند و با وجود باکتری ها سبب جوش های پوستی خواهد شد.

  • کک و مک

کک و مک نوع دیگر لک پوستی است که  به صورت لک های کوچک و تعداد نا مشخص در یک ناحیه از پوست مشاهده می شود.  کک و مک ها در هر سنی ممکن است به وجود آیند و معمولاً در سنین کودکی و نوجوانی در افرادی که پوست روشن تری دارند به خصوص کسانی که مو های قرمز دارند بیشتر نمایان می شود.

در فصل تابستان و بهار به دلیل افزایش دمای هوا،  کک و مک ها پر رنگ تر می شوند اما در فصل های سرد سال مانند زمستان از بین می روند و یا روشن تر می شوند.  این عارضه به دلیل فعال شدن ملانین هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید به وجود می آیند.

به همین دلیل افرادی که پوستی مستعد کک و مک هستند باید حتما از ضد آفتاب و کلاه نقاب دار استفاده کنند.  کم و مک ها معمولاً قابل درمان نیستند و نیاز به درمان هم نخواهند داشت.

  • لک های پوستی ناشی از زخم

در برخی مواقع با ایجاد زخم هایی بر سطح پوست به هر دلیلی پس از بازسازی آن به شک لک هایی باقی می ماند.  معمولاً این لکه ها قهوه ای رنگ هستند  و مانند انواع رنگ های دیگر قابل درمان می باشند.

لک های پوستی
کلینیک بین المللی پوست موزیبایی الهیه-لک های پوستی

شما باید برای پیشگیری از ایجاد لک پوستی در تابستان برخی نکات مهم را مورد توجه قرار دهید که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

✓ نوشیدن مایعات کافی

یکی از دلایل ایجاد لک پوست در تابستان کمبود آب می باشد با نوشیدن آب کافی می توانید پوست خود را از برخی از بیماری های پوستی مانند اگزما در امان بدارید.  همان طور که اشاره کردیم اگزما یکی از دلایل ایجاد لک بر سطح پوست می باشد.

بنابراین توصیه می‌ شود روزانه ۶ لیوان آب مصرف کنید تا عملکرد سیستم گوارشی بدن بهبود یابد.  با این عمل می توانید به بدن خود در دفع سموم کمک کنید و در نهایت باعث نرمی،  درخشندگی و شادابی پوست خواهد شد.  همچنین احتمال بروز آکنه ها و لک  پوستی را کاهش می دهد.

✓ مرطوب نگه داشتن پوست

یکی دیگر از علت های بروز لک پوستی در تابستان عدم استفاده از مرطوب کننده ها می باشد.  کسانی که پوستی چرب و مستعد جوش و آکنه دارند فکر می کنند که نباید از مرطوب کننده استفاده کنند زیرا شدت جوش های پوست آن ها را افزایش می دهد.

در صورتی که این موضوع کاملا بر عکس است.   کسانی که پوستی مستعد جوش و آکنه دارند باید حتماً از مرطوب کننده استفاده کنند در غیر این صورت میزان ترشح سبوم افزایش می‌ یابد و سبب افزایش شدت آکنه های پوستی خواهد شد.  پس شما باید با استفاده از یک مرطوب کننده سبک و فاقد چربی از ایجاد آکنه و لک های پوستی در فصل تابستان جلوگیری کنید.

✓ استفاده از ضد آفتاب

استفاده از ضد آفتاب در طول روز مخصوصاً در فصل های  گرم  تابستان از ضروری ترین مراقبت های پوستی محسوب می شود.  جنسیت افراد اعم از زن و مرد،  سبزه یا سفید با هر نوع پوستی باید از پوست خود در برابر اشعه مضر نور خورشید محافظت کنند. ضد آفتاب ها می‌ توانند در این زمینه تاثیر بسزایی داشته باشند.  ضد آفتاب باید حداقل دارای  SPF 30 باشد تا بتواند تاثیرات مثبتی بر پوست داشته باشد.

ضد آفتاب را باید هر دو تا سه ساعت یک بار استفاده کنید بهتر است که لایه قبلی را شست و شو دهید و یا با دستمال مرطوب پاک سازی کنید  سپس مجدداً ضد آفتاب بزنید . به یاد داشته باشید که برای خرید ضد آفتاب هزینه مناسبی در نظر بگیرید و خساست نکنید همچنین حتماً از پوست صورت و گردن و دست های خود  با کمک ضد آفتاب محافظت کنید.

✓ شست و شوی صورت و بدن

یکی از راه کار های مهم و توصیه شده برای پیشگیری از لک های پوستی در فصل تابستان شست و شوی روزانه پوست می‌ باشد.  زیرا،  آلودگی ها و چربی ها باعث بسته شدن منافذ باز پوست خواهد شد و این موضوع سبب ایجاد جوش و لکه های پوستی می شود.

پاک نکردن آرایش از سطح پوست نیز باعث این عارضه خواهد شد.  پس حتماً برای پوست خود از شوینده مناسب استفاده کنید و روزی دو بار صورت خود را بشویید . از رفتن به رختخواب با آرایش خودداری کنید و در اولین فرصت پس از انجام فعالیت هایی که باعث تعریق شما می شود دوش بگیرید.

✓ استفاده از کلاه های لبه دار

استفاده از کلاه های لبه دار می‌ تواند از پوست شما به خوبی محافظت کند و از برخورد تابش نور خورشید به پوست شما جلوگیری خواهد کرد.  پس توصیه می شود در فصل های گرم سال  از کلاه لبه دار استفاده کنید.

درمان انواع لک های پوستی در تابستان

اگر شما به هر دلیلی با ایجاد انواع لک پوستی مواجه شده اید باید به فکر راه کاری موثر برای درمان باشید.  در این بخش چند راه کار درمانی را برای رفع این عارضه به شما پیشنهاد خواهیم کرد.

  • کرم های ضد لک

ترکیبات تشکیل دهنده ضد  لک به گونه ای است که می تواند میزان تولید کلاژن را در پوست کاهش دهد و این عمل باعث از بین رفتن تدریجی لک پوست خواهد شد.

اکثر این کرم ها از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند و از کدر شدن پوست جلوگیری خواهد کرد.  کرم هایی که برای درمان تجویز می شود تنوع زیادی دارند و دارای قیمت های متفاوتی هستند .  کرم‌ ها می‌ تواند در کاهش لک پوست در فصل گرما موثر باشد و سبب روشن شدن پوست خواهد شد.

  • استفاده از ماسک ضد لک

ماسک های ضد لک باعث شادابی و روشن شدن پوست نیز خواهند شد.  این ماسک ها را در روتین مراقبتی پوست خود قرار دهید تا بتوانید به نتایج مثبتی دست یابید.  در کنار ماسک های آماده شده می توانید از درمان های خانگی برای رفع لک پوست استفاده کنید.

  • لایه برداری شیمیایی

لایه برداری شیمیایی یکی از راه های موثر برای کاهش انواع لک  پوست می باشد که در این روش با استفاده از محلول شیمیایی لایه سطحی پوست که شامل افزایش ملانین ها است حذف می شود تا لایه ای تازه و جوان تر جایگزین آن شود.

درست است که استفاده از لایه بردار ها همیشه امکان پذیر نیست و در دسترس نیستند اما توصیه می شود که حتما این عمل را توسط متخصصین زیبایی انجام دهید تا از بروز عوارض و آسیب دیدگی پوست خود جلوگیری کنید  همچنین پزشک بر اساس نوع لک و شرایط پوست تان از ترکیبات مناسب استفاده خواهد کرد.

  • لیزر درمانی

استفاده از دستگاه های پیشرفته لیزر یکی از درمان های کلینیکی برای درمان انواع لک  های پوستی در فصل تابستان می باشد.  اگر استفاده از کرم ها و راه کار های ارائه شده برای شما نتیجه ای به همراه نداشت می توانید با کمک این فرایند زیبایی پوستی شاداب و صاف حاصل کنید.

این تکنیک زیبایی توسط متخصصین با تجربه و حرفه ای انجام می شود . فرایند لیزر می تواند به راحتی بر روی انواع لک  پوستی تمرکز کند و رنگدانه هایی که باعث افزایش و ایجاد لک ها می شوند را از بین ببرد.  این فرآیند باید زیر نظر پزشکان متخصص پوست در کلینیک های معتبر انجام شود.

در کلینیک زیبایی الهیه تهران انواع خدمات زیبایی و درمانی برای بر طرف کردن انواع آسیب های پوستی از قبیل لک،  جوش،  اسکار ، آکنه و …. را  توسط متخصصین با تجربه و حرفه ای و با دستگاه های مجهز و پیشرفته به روز دنیا انجام می شود.  به دلیل تاثیرات بی نظیر فرایند لیزر در درمان لک پوست ادامه مطلب را به این فرایند زیبایی اختصاص می‌ دهیم پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

درمان لکه های پوستی با لیزر

لک ها نوعی ذخیره خال دار کوچک هستند که دارای رنگدانه اند  در اپیدرم  یا لایه سطحی پوست قرار دارند و معمولاً بر اثر نفوذ نور خورشید و در هنگام انجام برخی از فعالیت های ورزشی به علت ایجاد جوش ها و آکنه ها بر سطح پوست نمایان می شوند.  لک ها و  کک و مک را می توان عارضه ای صاف،  گرد و تیره رنگ معرفی کرد که اندازه آن ها در حدود ۲ تا ۴ میلی متر می باشد.

لک های پوست با فعالیت زیاد  ملانین ها در سطح پوست ایجاد می شوند و به طور معمول سبب تیرگی  پوست خواهند شد.  لک  پوست ممکن است جنبه ژنتیکی داشته باشد و در صورتی که شما در خانواده ای هستید  که با این مشکل مواجه هستند قطعاً شما ژن  ابتلا به آن را خواهید داشت.  لک  ها معمولاً مشکلات پزشکی ندارند و هیچ اختلالی در بدن ایجاد نمی کند.  لک های  پوست نسبت به نور خورشید و اشعه uv بسیار حساس هستند  و به مرور زمان در رنگ تر می شوند.

درمان این مشکلات پوستی با استفاده از فرایند لیزر روشی منحصر به فرد و عالی می باشد. این دستگاه  می‌ تواند انواع لک ها ناشی از نور خورشید،  کهولت سن و ضایعات پوستی را مورد درمان قرار دهد.  با فرایند لیزر همه لک های قهوه ای رنگ سطح پوست از بین می رود.

لک های  ناشی از نور خورشید بر روی کمر،  بالای سینه، شانه ها و صورت مشاهده می شوند که بی ضرر هستند اما با افزایش سن شدت می یابند و دیگر جذابیتی ندارند و به صورت آشکار بر سطح پوست نمایان می شوند.  در نتیجه زیبایی طبیعی چهره را کاهش خواهد داد.

لک های مادرزادی نیز با  راه کار های درمانی از بین می روند اما احتمال بازگشت آن ها وجود دارد . پس بنابراین برای این نوع لک ها باید زمان بیشتری در نظر گرفت تا از بازگشت آن ها پیشگیری شود.

مراحل درمان لک های پوستی با لیزر

لیزر راه کاری موثر برای از بین بردن انواع لک پوست می باشد که در طی مراحل آن ملانین ها در پوست تخریب و تجزیه خواهند شد.  به این ترتیب با نفوذ اشعه لیزر به لایه های عمیق پوست پیوند بین ملانین ها شکسته می شود و از پوست خارج می شوند.  با نفوذ پرتو های لیزر به لایه های عمیق پوست کلاژن سازی در بافت های پوست افزایش می یابد و سلول های جدید پوستی ساخت می شوند.

همچنین با متصاعد شدن نور لیزر سلول های پوستی جدید تر جایگزین  رنگدانه های از بین رفته می شود و پوستی همرنگ و یکدست خواهید داشت.  رنگدانه های خورد شده با رشد سلول های پوستی جدید تر دفع می شوند.  البته رشد سلول های جدید و از بین رفتن رنگدانه ها به مرور زمان رخ می دهد .  بنابراین شما نمی توانید بلافاصله شاهد نتایج درمان باشید.

تا تکمیل فرایند کلاژن سازی و ایجاد پوست جدید باید صبر کنید.  بهترین نوع دستگاه لیزر که برای درمان لک  پوست مورد استفاده قرار می گیرد دستگاه QS می باشد.  همه مراحل لیزر برای درمان لک پوست با بی حسی موضعی انجام می شود و نیاز به بی هوشی نخواهد بود.

این تکنیک زیبایی در حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه طول می کشد.  قبل از انجام این فرایند توصیه می شود پوست تان هی چگونه آرایشی نداشته باشد و برای محافظت از پوست از لایه ای خنک ژل استفاده می کنند.  این ژل  در هنگام برخورد با  هوای سرد دستگاه سبب می شود که پوست تان در حین درمان خنک شود.

لک های پوستی
کلینیک بین المللی پوست موزیبایی الهیه-لک های پوستی

اثرات و نتایج :

پس از انجام لیزر در جهت درمان انواع لک های پوستی ناشی از نور آفتاب در طی چند ساعت متوجه می شوید که لکه ها کمی تیره تر شده اند و در طی چند روز بر سطح پوست گسترش می یابند و با روند طبیعی پوست و همراه با سلول های مرده شروع به ریزش خواهند کرد.  در برخی مواقع این لک ها به طور کامل از بین نمی روند و فقط روشن تر می شوند .

پس از اولین و دومین جلسه لیزر می‌ توانید شاهد  بهبودی پوست خود شوید و بهبودی تدریجی زمانی است که شما به مرور شاهد روشن شدن لک های پوست خواهید شد.  بنابراین توصیه می‌ شود برای این که بتوانید نتایج مطلوبی حاصل کنید در طی ۴ تا ۵ جلسه به کلینیک مراجعه کنید.  فرایند زیبایی لیزر را بهتر است حداقل یک تا دو بار در سال انجام دهید تا از بازگشت مجدد آن ها پیشگیری شود.

مدت ماندگاری نتایج حاصل از لیزر به اعمال مراقبت ها و شرایط پوست هر فرد بستگی دارد.   درمان های لیزری لک پوست مانند سفید کردن دندان است.  همان طور که پس از سفید کردن دندان ها به مرور زمان با مصرف قهوه،  سیگار یا الکل رنگ آن تغییر می کند پوست نیز با عدم مراقبت قرار گرفتن در معرض نور خورشید و آلودگی های محیطی مجدداً دچار لک خواهد شد و نیاز به درمان مجدد خواهد داشت.

اگر فرآیند لیزر با دقت و مهارت بالا و به صورت صحیح انجام شود قطعاً زیبا جویان می تواند تا ۹۹ درصد به موفقیت کامل دست یابند.  همچنین فرایند لیزر همزمان با رفع تیرگی های لک های پوستی،  منافذ باز پوست را  نیز جمع می کند بنابراین شما می‌ توانید پوستی شاداب و جوان تر حاصل کنید.

در برخی مواقع نیز متخصصین همراه با درمان های لیزری از روش های زیبایی جوان سازی دیگر مانند تزریق بوتاکس،  فیلر های مصنوعی استفاده می کنند توصیه می شود که این تکنیک ها پس از دو هفته پس از لیزر انجام شود.  سپس برای دفعات بعدی لیزر نیز فاصله زمانی را به خوبی رعایت کنید.

در کلینیک زیبایی الهیه تهران انواع روش های زیبایی و جوان سازی پوست توسط متخصصین مجرب و حرفه ای انجام می شود . بنابراین شما می‌ توانید بهترین نتایج ممکن را در این حاصل کنید.

مزایا و کاربرد های لیزر

فرایند لیزر یکی از روش های پیشرفته و به روز برای درمان انواع لک های پوستی محسوب می شود.

 مراحل انجام این فرآیند نیاز به بی هوشی ندارد و به صورت کاملاً سرپایی و با بی حسی موضعی انجام خواهد شد.

 این تکنیک زیبایی را می توان برای درمان لک های ناشی از نور خورشید،  ملاسما ، جای جوش،  جای زخم و افزایش سن مورد استفاده قرار داد و نتایج عالی و ماندگار به همراه دارد.

 شما در طی چند جلسه محدود می توانید به نتایجی عالی دست یابید  و در حدود ۹۹ درصد از لک ها از بین می رود.

 نتایج حاصل از فرایند لیزر در مدت زمان کوتاهی قابل مشاهده می باشد و شما با مراقبت پوست می توانید مدت ماندگاری آن را افزایش دهید.

 فرایند لیزر نیاز به دوره نقاهت و استراحت ندارد بلکه باید از پوست خود به خوبی مراقبت کنید.  زیرا پوست پس از لیزر کمی حساس می شود.

 هزینه لیزر نسبت به مزایای بی نظیر آن مقرون به صرفه می باشد و در طی چند جلسه انجام خواهد شد.

 در این روش همزمان با درمان لک پوست می توان انواع آسیب های پوستی دیگر مانند جوش،  آکنه و جوش های سر سیاه ، منافذ باز و چین و چروک ها را مورد درمان قرار داد.

کاربرد ها

  • از بین بردن لک های قهوه ای رنگ بر سطح پوست
  • از بین بردن جای جوش، جای آکنه،  اسکار و تیرگی های پوست
  • از بین بردن چین و چروک ها و خطوط سطحی پوست
  • کشیدگی پوست، استحکام و قوام پوست
  • جمع شدن منافذ باز پوست
  • پاکسازی منافذ پوست
  • شادابی و درخشندگی پوست

بهترین کاندیدای درمان لک های پوستی با لیزر چه کسانی هستند ؟

قبل از این که بخواهید برای درمان لک  پوست از فرآیند لیزر استفاده کنید باید علت ایجاد این عارضه مورد بررسی قرار گیرد.  متخصصین در صورت نیاز آزمایش ها و معاینات لازم را به طور ویژه انجام می‌ دهند تا مشخص شود که آیا شما می توانید از این فرایند زیبایی بهره مند شوید یا خیر !!

 به طور کلی کسانی که به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید،  آلودگی های محیطی ، افزایش سن،  بیماری ها و با این عارضه مواجه شده اند می توانند از  تکنیک زیبایی لیزر استفاده کنند.  این فرایند تاثیر بی‌ نظیری در رفع تیرگی های پوست و منافذ باز آن خواهد داشت.

فرایند لیزر برای انواع تیپ های پوستی بدون محدودیت جنسی انجام می شود.  با تاثیرات بی نظیر این فرآیند کماکان برخی افراد نمی توانند از مزایای آن بهره مند شوند که عبارتند از :

  • کسانی که درگیر انواع بیماری های پوستی مخصوصاً لوپوس هستند.
  • کسانی که دارای پوستی تیره می باشند توصیه می شود از لیزر استفاده نکنند چون میزان رنگدانه‌ ها در پوست آن ها بسیار زیاد است و نمی توانند نتایج مثبتی پس از درمان حاصل کنند.
  • افرادی که در دوران بلوغ قرار دارند و هنوز جوش های پوستی و تغییر رنگدانه های آن ها همچنان ادامه دارد. بنابراین توصیه می شود که این فرایند را به سنین پس از ۱۸ سالگی موکول کنید . البته در مورد شرایط سنی نظرات متفاوتی وجود دارد اما اکثر متخصصین سن ۱۸ سالگی را مناسب می دانند  زیرا، در این سن هورمون های بدن به تعادل و اثبات رسیده اند.

موضوع دیگر در مورد انجام فرایند لیزر در دوران بارداری و شیردهی می باشد.  اگر چه فرآیند لیزر هیچ آسیبی به بدن وارد نمی کند اما تا کنون بی‌ خطر بودن این روش برای مادران باردار و جنین به اثبات نرسیده است.

به دلیل حساسیت دوران بارداری بهتر است که این فرایند پس از پشت سر گذاشتن این دوران انجام شود.  همچنین در دوران شیر دهی به دلیل تغییرات هورمونی ممکن است فرایند لیزر نتایج مثبتی به همراه نداشته باشد.

عوارض درمان لک های پوستی با لیزر چیست ؟

دستگاه های لیزری که امروزه در کلینیک های زیبایی مورد استفاده قرار می گیرند با کیفیت و  استاندارد های جهانی ساخته شده اند بنابراین هیچ عارضه خاصی پس از درمان به همراه ندارد البته، اگر شما برای انجام این فرایند کلینیک های تخصصی و پزشکان ماهر را انتخاب کنید.

 هر روش  درمانی و زیبایی با عوارض رایجی همراه است بنابراین فرایند لیزر نیز مستثنی از این موضوع نیست . پس از انجام  لیزر با کمی التهاب،  قرمزی پوست،  سوزش و تورم مواجه خواهید شد که البته بسیار خفیف نا چیز است و در مدت زمان کوتاهی برطرف می شود.

در صورت شدت یافتن این عوارض توصیه می شود که حتماً به پزشک خود اطلاع دهید . اگر در بین جلسات لیزر نیز با حساسیت های پوستی، ناراحتی های قلبی یا بارداری مواجه شدید  حتماً در جلسات بعدی پزشک خود را مطلع کنید تا جلسات لیزر متوقف شود.

فرایند لیزر روشی کاملاً تخصصی است و باید توسط افراد ماهر و با تجربه انجام شود.  در غیر این صورت شاهد عوارض نا خوشایند ی پس از لیزر خواهید بود که شامل

  • سوختگی پوست
  • قرمزی و التهاب شدید
  • کبودی
  • تورم
  • عفونت پوست
  • آسیب دیدگی پوست
  • تاول

 مواجه خواهید شد و دوره بهبودی طولانی مدتی را سپری خواهید کرد.  بنابراین قبل از این که بخواهید برای این تکنیک زیبایی اقدام کنید در مورد مهارت پزشک و نوع دستگاه لیزر و همچنین معتبر بودن کلینیک تحقیق کنید.

در کلینیک زیبایی الهیه تهران از دستگاه های پیشرفته و به روز لیزر استفاده می شود.  هدف کادر درمانی در این کلینیک جلب رضایت زیبا جویان،  به حداقل رساندن عوارض و کیفیت خدمات می باشد.

هزینه درمان لک های پوستی با لیزر چقدر است ؟

هزینه لیزر برای درمان انواع لک بر سطح پوست در همه کلینیک ها و مراکز تخصصی متفاوت می باشد.  اگر شما به کلینیک های زیبایی سری بزنید می توانید متوجه تفاوت قیمت ها شوید .

بنابراین نباید هزینه ها را ملاک بر کیفیت خدمات بدانید بلکه با تحقیق در مورد مهارت پزشک و معتبر بودن کلینیک می توانید به نتایج مثبتی دست یابید.  با توجه به این موضوع که شرایط پوستی هر فرد متفاوت است نمی توان هزینه مشخصی را برای درمان اعلام کرد.  البته، عوامل مختلفی هزینه های فرایند لیزر را تحت تاثیر قرار می دهد که عبارتند از

  • علت ایجاد لک پوست
  • شرایط پوست متقاضیان
  • تعداد جلسات
  • مهارت و تخصص پزشک
  • نوع دستگاه لیزر
  • موقعیت جغرافیایی کلینیک

 می باشد.  در کلینیک زیبایی الهیه تهران در جهت رفاه حال زیبا جویان تخفیفات ویژه ای در نظر گرفته شده است همچنین هزینه ها با تعرفه استاندارد محاسبه می شود.

اگر می خواهید از هزینه ها و تخفیفات کلینیک زیبایی الهیه تهران مطلع شوید با کارشناسان و مشاوران ما تماس حاصل فرمایید . مشاوره و ارائه خدمات در این کلینیک زیبایی کاملاً رایگان می باشد.

مراقبت های قبل از لیزر لک های پوستی

  • در انتخاب کلینیک و پزشک دقت کنید و در جلسه مشاوره شرکت کنید.
  • پزشک را در جریان بیماری های خود و یا دارو هایی که مصرف می کنید قرار دهید.
  • اگر نسبت به دارو ها حساسیت دارید پزشک را در جریان قرار دهید.
  • دو هفته قبل از انجام لیزر از مصرف دارو های رقیق کننده خون، دارو های ضد التهابی، مکمل ها ویتامین ها و دارو های گیاهی خودداری کنید.
  • از مصرف انواع دخانیات و مشروبات الکلی دو هفته قبل از آغاز جلسات لیزر بپرهیزید.
  • توصیه می شود چند روز قبل از آغاز جلسات درمان از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بپرهیزید .
  • از رفتن به سولاریوم خود داری کنید.
  • هنگام مراجعه به کلینیک هیچ آرایشی نداشته باشید و پوست خود را به خوبی تمیز کنید.
  • چند روز قبل از انجام لیزر با نوشیدن آب کافی پوست خود را هیدراته کنید.
  • اگر در دو هفته اخیر از روش های جوان سازی دیگر مانند تزریق بوتاکس، تزریق ژل یا چربی استفاده کرده اید حتما به پزشک خود اطلاع دهید.
  • چند روز قبل از لیزر استفاده از ماسک های لایه بردار، اسکراب ها و محصولات دیگر خودداری کنید.
  • از وکس کردن، لایه برداری ، اپیلاسیون ناحیه درمان خودداری کنید.

مراقبت های پس از درمان لک های پوستی با لیزر

  • پس از انجام فرایند لیزر به دلیل برداشتن لایه سطحی پوست، پوست شما بسیار حساس می شود. پس به طور جدی توصیه می شود به هیچ وجه در معرض نور خورشید قرار نگیرید و حتما از ضد آفتاب مناسب و کلاه نقاب دار استفاده کنید.
  • مایعات زیاد بنوشید تا پوست و بدن خود را هیدراته کنید.
  • هنگام خوابیدن زیر سر خود را کمی بلند تر از بدن قرار دهید.
  • از خاراندن، فشار دادن و ماساژ دادن پوست بپرهیزید.
  • اگر پزشک برای شما دارو تجویز کرده حتما سر وقت و به اندازه کافی مصرف کنید.
  • از رفتن به سونا، استخر و جکوزی و حمام تا بهبودی کامل پوست خودداری کنید.
  • از انجام فعالیت های شدید که باعث تعریق شما می شود تا یک هفته خودداری کنید.
  • با استفاده از کمپرس سرد، سوزش و التهاب پوست خود را کاهش دهید.
  • در صورت شدید شدن عوارض به پزشک خود اطلاع دهید.

دوره نقاهت پس از درمان لک های پوستی با لیزر چقدر است ؟

استفاده از فرایند  لیزر یکی از روش های موثر و بی نظیر برای از بین بردن انواع لک های پوست می باشد.  شما برای این تکنیک زیبایی باید زمان مناسبی در نظر بگیرید . با توجه به مراحل انجام این فرآیند متوجه شدیم که لایه سطحی پوست که حاوی ملانین ها و رنگدانه های پوستی هستند در این روش حذف می‌ شوند و مسلم است که پوست شما با قرمزی و التهاب مواجه شود .

بنابراین، توصیه می شود تا بهبودی کامل به مدت سه تا چهار هفته در معرض نور خورشید قرار نگیرید و حتما از ضد آفتاب با spf مناسب استفاده کنید.  البته، مراقبت از پوست در برابر نور خورشید باید همیشه مورد توجه قرار گیرد تا از بازگشت لک های سطح پوست جلوگیری کنید و پوستی شاداب و جوان داشته باشید.  فرایند لیزر جزء روش های سر پایی است که با بی حسی موضعی انجام می‌ شود.

زیبا جویان در حین درمان هیچ دردی احساس نخواهند کرد و پس از پایان مراحل می تواند با اعمال مراقبت های لازم به فعالیت های روزانه خود ادامه دهند.  قرمزی و التهاب پوست را می توانید با استفاده از کمپرس سرد تا حدودی کاهش دهید.

مصرف میوه ها و سبزیجات تازه و نوشیدن مایعات کافی در این دوران بسیار موثر خواهد بود.  سعی کنید در دوره بهبودی از خاراندن و ماساژ دادن پوست خودداری کنید و همیشه پوستتان را مرطوب و هیدراته نگه دارید.  تا در مدت زمان کوتاهی شاهد نتایج بی نظیر فرایند لیزر باشید و نتایجی ماندگار حاصل کنید.

تعداد جلسات درمان لک های پوستی با لیزر چقدر است ؟

تعداد جلسات برای انجام فرایند لیزر و دست یابی به نتایج مطلوب توسط پزشک تعیین می‌ شود.  متخصصین بر اساس علت ایجاد لک پوست شرایط سنی تعداد جلسات را مشخص خواهند کرد.  برای لک های کمرنگ و  جزئی معمولاً یک جلسه درمان کافی می باشد.

اما، در صورت زیاد بودن لک ها توصیه می شود که شما در ۴ تا ۵ جلسه درمان حضور داشته باشید . البته میانگین تعداد جلسات برای درمان لک در حدود سه جلسه خواهد بود.  اگر لک ها بر سطح پوست گسترش پیدا کرده باشند باید همه سطح پوست مورد درمان قرار گیرد توصیه می شود که برای حفظ نتایج لیزر در جلسات سالیانه نیز شرکت کنید.  هر جلسه لیزر در حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه طول می کشد سپس شما می توانید پس از پایان جلسات درمان منزل باز گردید.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

بهترین کلینیک زیبایی تهران کجاست ؟

بهترین دکتر برای زیبایی در تهران کیست؟

میکرودرم ابریژن چیست؟

نتیجه گیری :

لک های پوستی یکی  از مشکلات رایج پوست است که به صورت لکه های قهوه ای رنگ و یا خاکستری بر سطح پوست نمایان می شوند.  این لک ها ناشی از نور خورشید و به صورت اکتسابی می باشند  که البته در دوران بارداری و ابتلا به برخی از بیماری ها با افزایش سن شدت می یابد.

کسانی که با این مشکل پوستی مواجه هستند پوست شان ظاهر  مطلوبی ندارد و لک ها در بخش های مختلف پوستشان ظاهر می شوند. حتی بخش‌ های فوقانی بدن در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید دچار این عارضه خواهند شد.

لک ها اغلب به دنبال تغییرات فیزیولوژیکی بدن نیز ایجاد می شوند و مربوط به اختلالات هورمونی هم خواهند بود.  وجود این لک ها بر سطح پوست برای همه افراد مخصوص خانم ها نگران کننده است.  امروزه روش‌ های مختلفی برای این روش ابداع شده است.  لیزر یکی از راه کار های درمانی است که  جزء روش های کاملا ایمن و بی خطر است و عوارض بسیار کمی دارد .

برخی از لک ها مانند ملاسما در خانم ها نسبت به آقایان بیشتر است که معمولاً در دوران بارداری افزایش می یابد . پس یکی از دلایل ایجاد این مشکلات پوستی تغییرات هورمونی می باشد که به صورت لک های تیره رنگ بر سطح پوست نمایان خواهد شد.  کسانی که دارای پوست روشن تر هستند بیشتر دچار این عارضه خواهند شد. البته،  می توانید با مراقبت از پوست، تغذیه مناسب و استفاده از راه کار های درمانی موثر از شر  آن ها راحت شوید.

 در کلینیک زیبایی الهیه تهران انواع روش های درمانی و زیبایی برای درمان لک های پوستی از قبیل :  لیزر،  میکرو درم ابریژن، پیلینگ شیمیایی، تجویز دارو ها و …. انجام می شود.  متخصصین ما در این کلینیک نسبت به همه روش ها آگاهی و مهارت کافی دارند و شما عزیزان می توانید زیبایی پوست خود را به دستان زبردست و ماهر  متخصصین ما بسپارید.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع خدمات زیبایی پوست و مو در کلینیک زیبایی الهیه تهران با کارشناسان و مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.  مشاوره و ارائه خدمات در این کلینیک کاملا رایگان می باشد.

کلینیک الهیه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه-کلینیک الهیه

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191012756

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 2 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicelahieh

ارائه  مراقبت های مربوط به  خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicelahieh.com/#

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

 سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:https://clinicelahieh.com/7s4k

لینک آپارات:https://aparat.com/v/GXSdL

لینک نماشا:https://www.namasha.com/v/5OI9pjQH

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

بیماریهای پوستی ناشی از استرس
جدیدترین متد جوانسازی صورت
فاصله استاندارد لب و بینی
معیار های زیبایی جهانی
تاثیر سایز آلت در رابطه جنسی
بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • تهران شهرک غرب،فاز۶،گل افشان
  • 9120043630-2191012756
  • info@clinicelahieh.com

درباره مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد با کادر درمانی بسیار با تجربه و تجهیزات کاملا به روز در خدمت همشهریان عزیز استان تهران و سایر هموطنان در سایر نقاط کشور بوده است و سالیان متمادی خدمات ارزنده ای به زیباجویان عزیز ارائه نموده  است .به جهت خدمات بی  نظیر مجموعه و مشاوره رایگان و شرایط پرداخت آسان و همچنین رضایت مندی زیباجویان عزیز از مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد،مراجعین بسیار زیادی به این مجموعه از کشورهای همسایه داشته ایم و خد ار اشاکریم که توانسته ایم خدمت کوچکی ارائه کنیم.

آخرین مقالات مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

آخرین خدمات مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

بیماریهای پوستی ناشی از استرس
جدیدترین متد جوانسازی صورت
فاصله استاندارد لب و بینی
معیار های زیبایی جهانی
تاثیر سایز آلت در رابطه جنسی
بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار
بهترین ضد آفتاب ضد لک ایرانی
اصلاح صورت بعد از تزریق چربی
تزریق فیلر چانه

دسترسی سریع کلینیک

  • صفحه اصلی
  • فروشگاه
  • بلاگ
  • خدمات ما
  • گالری
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • نوبت دهی
  • 989120043630-982191012756-09128809963
  • ایران،تهران
  • info@clinicelahieh.com

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

دکتر بهناز

مدیریت کلینیک

دکتر بهناز

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت آراد تجارت الکترونیک آواسینا  و مجموعه دکتر جان با مجوزهای کسب و کار اینترنتی می باشد.