داروی گیاهی برای زیبایی صورت

داروی گیاهی برای زیبایی صورت

داروی گیاهی برای زیبایی صورت

اهمیت دادن پوست علاوه بر تاثیرات آن بر زیبایی نقش مهمی بر سلامتی اجزاء بدن دارد همه ما می دانیم که پوست صورت نسبت به بخش های دیگر بدن بیشتر در معرض عوامل محیطی مانند نور آفتاب و نوسانات دمایی  هوا می باشد.

از آنجایی که پوست صورت آسیب پذیر تر و حساس تر از بخش های دیگر است باید به سلامت و بهداشت آن اهمیت بیشتری قائل شد.  طی تحقیقات انجام شده داشتن پوست و موی زیبا با استفاده از دارو های گیاهی به مدت طولانی موثر می باشد .

استفاده دائم و همیشگی از این دارو ها می تواند از آسیب دیدگی پوست جلوگیری کند و  سبب درخشندگی و شادابی پوست و مو می شود.  برای زیبایی صورت خود با دارو های گیاهی نیاز نیست که در باغ ها و مکان های مختلف به دنبال گیاهان جادویی و شگفت انگیز باشید بلکه با گیاهان رایجی که در دسترس شما وجود دارد می توانید برای زیبایی پوست و موی خود اقدام کنید.

  به هر حال استفاده از دارو های گیاهی روشی طبیعی و بدون ضرر می باشد.  در ادامه مطلب ما می خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم و چند گیاه مهم که برای زیبایی پوست صورت مفید است را به شما معرفی کنیم همچنین طی این مطلب می خواهیم یکی از راه کار های درمانی و کلینیکی که امروزه جای خود را در بین زیبا جویان عزیز باز کرده آشنا کنیم. پس پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب در وب سایت کلینیک زیبایی الهیه تهران با ما همراه باشید.

کلینیک الهیه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه-کلینیک الهیه

انواع دارو های گیاهی برای زیبایی صورت :

استفاده از برخی از گیاهان به دلیل ویژگی های خاص و ویتامین های موجود در آن برای زیبایی پوست  بسیار مفید خواهند بود.   استفاده منظم این دارو ها پوست شما را در برابر عوامل مختلف محافظت می کند  این گیاهان عبارتند از :

  • آلوئه ورا

آلوئه ورا  یکی از گیاهانی است که در حدود دو هزار سال است که به صورت سنتی مورد استفاده قرار گرفته است.  در ایالات متحده نیز از این گیاه در جهت درمان زخم های ناشی  از سوختگی و مشکلات دیگر پوستی مانند آکنه ها ، زخم ها،  تبخال،  پسوریازیس،  گال و حتی تومور های پوستی مورد استفاده قرار گرفته است.

این گیاه دارای ژلی تحریک کننده می باشد که در جهت رشد سلول های پوستی کمک کننده خواهد بود و از سوی دیگر برای درمان قارچ های پوستی،  التیام زخم ها، مبارزه با باکتری های پوستی،  پاک‌ کنند گی،  افزایش رطوبت پوست و ایجاد طراوت موثر می باشد.

آلوئه  ورا از پوست ما در برابر اشعه مضر نور خورشید و ما وراء بنفش محافظت می کند و در درمان خشکی پوست و ترک های پوستی کارساز می باشد.

  • آووکادو

آووکادو یکی از گیاهان مفید و موثر برای زیبایی پوست  می باشد. این گیاه سرشار از ویتامین هایE و  D،  بتاکاروتن، پروتئین، اسیتین و اسید های چرب می باشد.

همچنین روغن آووکادو به دلیل داشتن ویتامین آ در محصولات آرایشی کاربرد زیادی دارد که با مخلوط کردن آن با روغن کنجد،  کرم های مناسبی برای پوست های خشک تهیه می شود.

همچنین استفاده از آووکادو برای پیشگیری از بروز چروک های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد و در جهت کاهش آسیب های ناشی از التهابات پوست و اشعه مضر ما وراء بنفش کارساز است و محافظ موثری در برابر نور خورشید می باشد.

  • اکالیپتوس

عصاره اکالیپتوس ترکیبی موثر برای پیشگیری از التهاب،  قارچ و باکتری های پوستی می باشد و نوعی آنتی ویروس است  که این اسانس به صورت موضعی بر سطح پوست استفاده می شود و در نتیجه باعث بهبود یافتن خون رسانی در پوست خواهد شد.

  • سوسن

از پیاز گل سوسن برای پیشگیری از ایجاد چین و چروک ها بر سطح پوست استفاده می شود.

  • چای

از روغن درخت چای در طب سنتی به عنوان دارویی در جهت ترمیم کننده زخم ها و التیام بخش پوست استفاده می شود که خاصیت ضد قارچی و ضد عفونی کنند گی بر پوست دارد و با ماساژ دادن  پوست های خشک و معمولی با این روغن می توان نتایج مطلوبی حاصل کرد.

روغن درخت چای برای تهیه محصولات آرایشی نیز مورد استفاده قرار می گیرد و عصاره آن به دلیل اثرات آنتی اکسیدانی،  نرم کنند گی و مرطوب کنند گی ضد چروک می باشد .

چای سبز به خوبی می‌ تواند از پوست ما در برابر اشعه فرا بنفش خورشید محافظت کند و دارای خاصیت ضد پیری پوست خواهد بود.

 چای سبز و چای سفید نیز از پوست در برابر نور آفتاب محافظت خواهد کرد.

  • دم اسب

دم اسب به دلیل داشتن سیلیس آزاد در طب سنتی در جهت درمان زخم های پوستی موثر می باشد.  با دم کرده این گیاه می توان پوست را تمیز کرد و خستگی آن را از بین برد.  همچنین در جهت پیشگیری از پیری زود رس پوست و افتادگی آن جلوگیری خواهد کرد.

دم اسب گیاهی است که می تواند حالت انعطافی پوست را افزایش دهد و پوست را در برابر عوامل مختلف مقاوم خواهد کرد . همچنین در ترمیم بافت ها در زمان مرگ سلولی موثر می باشد.

  • کاکائو

کاکائو یکی از گیاهانی است که برای زیبایی صورت مفید می باشد.  دانه های کاکائو خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد و به عنوان ماده اولیه بسیاری از کرم ها مورد استفاده قرار می گیرد و پاک کننده خوبی برای پوست می باشد.

همچنین با مصرف خوراکی کاکائو پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم تر خواهد شد و در جهت بهبود زخم ها نیز تاثیر بی نظیری خواهد داشت.

  • بو مادران

گیاه بو مادران نیز دارای تاثیرات ضد التهابی می باشد و برای زخم ها و سوختگی ها مورد استفاده قرار می گیرد. از این گیاه برای تهیه انواع لوسیون ها و کرم های محافظ ضد آفتاب استفاده می شود .

همچنین در لوسیون هایی که برای درمان شوره سر تولید می شود کاربرد دارد.  گیاه بو مادران در جهت التیام زخم های ناشی از سالک نیز به کار می رود.

  • آویشن

آویشن برای تقویت کردن و ضد عفونی کردن انواع فراورده های مناسب برای پوست های چرب کاربرد دارد.  طبق مطالعات انجام شده در منابع پزشکی و دارو شناسی برخی از گیاهان از قبیل آویشن شیرازی،  سیر،  حنا و بو مادران فرآورده های گیاهی هستند که در درمان سالک موثر می باشند.

  • کتان

اگر روغن تخم کتان به روش سرد تهیه شود دارای ترکیبات موثری از قبیل اسید لینولئیک می باشد که در جهت حفاظت و تقویت پوست و پیشگیری از ایجاد چین و چروک ها موثر می باشد.

همچنین از این گیاه در تهیه محصولات ویژه ای برای پوست های خشک و تیره استفاده می شود. از کاربرد های دیگر آن می توان به  درمان سوختگی و  پوسته پوسته شدن پوست اشاره کرد.

  • گندم

استفاده از جوانه و گل گندم به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی ،  نرم کنند گی و رطوبت دهی در زیبایی صورت تاثیر گذار خواهد بود. این گیاه دارای ویتامین D می باشد بنابراین خاصیت ضد چروک دارد.

  • نارگیل

نارگیل یکی از گیاهانی است که دارای اسید میریستیک می باشد و در تهیه انواع فرآورده های آرایشی از قبیل کرم های پاک کننده پوست،  مرطوب کننده ها و نرم کننده مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین از پوست ما در برابر اشعه ما وراء بنفش و نور خورشید محافظت خواهد کرد. از دیگر مزایای نارگیل می توان به ترمیم زخم ها نیز اشاره کرد.

  • بادام و فندق

بادام تلخ حاوی فعالیت آنتی اکسیدان است اما بادام شیرین و روغن فندق برای نرم کنند گی،  پاک کنند گی و مرطوب کردن موثر است که در محصولات مخصوص پوست های خشک کاربرد دارد

  • گوجه فرنگی

آب گوجه فرنگی برای زیبایی صورت و در تهیه بسیاری از لوسیون ها و کرم های آرایشی همچنین در جهت زیبایی،  لطافت،  پاک سازی و تقویت کردن پوست کاربرد دارد و از ایجاد چین و چروک ها و پیری پوست پیشگیری می کند.

امروزه از دارو های گیاهی مختلفی می توان برای پیشگیری و درمان بیماری های پوستی استفاده کرد که در طب سنتی و در  تهیه فرآورده های دارویی و آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد.

طبق تحقیقات انجام شده بر روی گیاهان مختلف تاثیرات تعداد زیادی از آن ها از نظر علمی بر زیبایی صورت و سلامتی پوست ثابت شده است و می توان در انواع دارو ها و محصولات آرایشی مورد استفاده قرار داد.  این گیاهان شامل موارد زیر می باشند

  • بابونه

بابونه یکی از گیاهان دارویی است که برای تهیه انواع لوسیون ها، کرم ها،  شامپو ها،  صابون های مخصوص و فرآورده های حمام مورد استفاده قرار می گیرد.  از روغن بابونه نیز برای تهیه انواع کرم های مرطوب کننده و نرم کننده پوست استفاده می شود.

  این گیاه در جهت محافظت از پوست، درمان انواع جوش ها ، التهابات پوستی،  چربی و شوره سر کاربرد دارد.  همچنین باعث بهبود و التیام زخم ها خواهد شد.  از گیاه بابونه در جهت درمان خارش و ضایعات پوستی و التهاب استفاده می شود.

  • گل همیشه بهار

گل همیشه بهار نیز خاصیت ضد التهابی دارد و برای درمان زخم های پوستی و التیام آن به ویژه برای سوختگی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین در جهت استحکام پوست موثر است و از پوست ما در برابر نور خورشید و اشعه ما وراء بنفش محافظت خواهد کرد.  این گیاه دارای خاصیت مرطوب کنند گی می باشد و در تهیه لوازم آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد.

  • گل راعی (هوفاریقون)

هوفاریقون عصاره قرمز رنگی است که  از این گیاه به دست می آید که در تولید فرآورده های آرایشی مخصوصاً برای پوست های چرب و درمان مشکلات پوستی،  ضایعات پوستی،  زونا و التیام پوست های خسته کاربرد دارد.

از این گیاه برای پیشگیری از چین و چروک های زود رس استفاده می شود که لطافت و شفافیت خاصی به پوست می بخشد. از عصاره این گیاه در جهت تمیز کردن پوست های چرب نیز استفاده می شود و التیام بخش زخم ها خواهد بود.  به دلیل اثرات آنتی باکتریال این گیاه در جهت آفتاب سوختگی و درمان سوختگی ها موثر است.

به طور کلی در مورد این گیاه مطالعات زیادی انجام شده است و پماد های حاوی عصاره این گیاه در کنار آثار آنتی سپتیک در جهت درمان سریع سوختگی کارساز می باشد.

همچنین برای بهبود و کاهش التهابات پوستی و سرطان پوست کاربرد خواهد داشت.

  • زیتون

زیتون دارای ویتامین A و E می باشد و به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی التیام بخش پوست  خواهد بود.  همچنین با ایجاد رطوبت در پوست از خارش آن پیشگیری می کند و  تاثیر زیادی در درمان سوختگی های پوستی خواهد داشت.  زیتون در برابر نور خورشید و اشعه ما ورا بنفش از پوست ما محافظت خواهد کرد.

گیاهانی که در طی مطلب پیش رو به شما معرفی کردیم خاصیت درمانی و زیبایی دارد و در انواع محصولات بهداشتی و آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد.  استفاده از دارو های گیاهی زمان بر است و باید برای رفع مشکلات پوستی در این زمینه تحقیقات زیادی انجام داد به همین دلیل ما قصد داریم  یکی از روش هایی که در کلینیک های زیبایی انجام می شود  را به شما معرفی کنیم.

مزوتراپی یکی از راه کار های درمانی موثر است  که به طور مستقیم دارو های گیاهی را سلول های پوستی هدایت می کند.  در نتیجه اثرات درمانی آن چندین برابر خواهد شد برای آشنایی بیشتر این روش در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 زیبایی
کلینیک بین المللی پوست موزیبایی الهیه- زیبایی

زیبایی صورت با مزوتراپی :

مزوتراپی یکی از راه کار های درمانی موثر برای زیبایی پوست و مو می باشد که کاربرد های مطلوب و بی نظیری به همراه دارد.  این روش درمانی امروزه در سر تا سر جهان  مورد استفاده قرار می‌ گیرد و در جهت درمان کم آبی پوست، از بین بردن چین و چروک های پوستی درمان سلولیت و ریزش مو کاربرد دارد.  پایه این تکنیک زیبایی و درمانی بر اساس شیوه تزریق می باشد.

یعنی در این روش مواد ویژه و مخصوصی در جهت درمان مشکلات پوستی به لایه های زیرین  پوست تزریق خواهد شد.  ترکیبات و نوع دارو ها در این روش بر اساس مشکلات پوستی انتخاب خواهد شد که از موادی از قبیل عصاره انواع گیاهان،  انواع ویتامین ها، آنزیم ها ، دارو ها و هورمون ها تهیه می شود.  این دارو ها به صورت موضعی به لایه میانی پوست تزریق خواهد شد.

مزوتراپی در کل به درمان لایه میانی پوست می پردازد.  مزو در زبان لاتین به معنی میانی و تراپی به معنی درمان است همان طور که از اسم این روش مشخص است در این تکنیک درمانی و زیبایی لایه میانی پوست تحت تاثیر قرار می گیرد.

پوست انسان از سه لایه اپی درم ، درم و  هیپو درم تشکیل شده است که سطحی ترین لایه اپیدرم نام دارد و پس از آن لایه درم است که به لایه میانی مشهور است.  این لایه از بافت های پیوندی انعطاف پذیر تشکیل شده است و حاوی انواع رشته های پروتئینی کلاژن،  هیالورونیک اسید و الاستین می باشد . رشته های پروتئینی سبب استحکام،  تامین رطوبت و انعطاف پذیری پوست خواهد شد.

زمانی که افراد با افزایش سن مواجه می شوند میزان رشته های کلاژنی کاهش می یابد و پوستی که نازک و خشک را ایجاد خواهد کرد . همچنین در این لایه غدد چربی، فولیکول های مو و غدد عرق نیز وجود دارد.  لایه هیپودرم یا لایه زیر پوستی عمیق ترین لایه پوست می باشد که از لایه های چربی و پیوندی درست شده است.

وظیفه لایه زیرین پوست اتصال عضلات به لایه درم می باشد.  زمانی که از دارو های گیاهی برای زیبایی صورت استفاده می شود زمان زیادی صرف می شود تا بتواند بر لایه میانی پوست تاثیر گذار باشد و به سختی در این لایه نفوذ خواهد کرد.  بنابراین با تکنیک تزریق محلول مزوتراپی به لایه میانی پوست تاثیر درمان افزایش می یابد.

در این روش با استفاده از سرنگ های بسیار ظریف و کوتاه ترکیبات محلول مزوتراپی به لایه میانی پوست تزریق خواهد شد.  پس از تزریق محلول مزوتراپی هر سه لایه پوست تحت تاثیر قرار می گیرد و شما به مرور زمان شاهد تاثیرات درمان خواهید بود.  برخی از  ترکیبات کوکتل های مزوتراپی شامل موارد زیر می باشد.

  • دارو های اتساع دهنده عروق

دارو هایی از قبیل بوفلومدیل سبب افزایش جریان خون رسانی در ناحیه درمان خواهد شد این دارو ها کاملا ایمن و بی خطر می باشند.

  • دارو های بی حسی موضعی

یکی از ترکیبات دیگر محلول مزوتراپی لیدوکائین و پروکائین می باشد که در کنار بی حسی ناحیه درمان از التهاب پوست نیز جلوگیری می کند.

  • دارو های هورمونی

 از دارو های هورمونی برای درمان ریزش مو استفاده می شود که شامل فیناستراید و سیپروترون استات می باشد.

  • کلسی تونین

کلسی تونین یکی از هورمون های طبیعی است  که در جهت بهبود یافتن جریان خون رسانی،  تغذیه فولیکول ها و سلول های پوستی استفاده می شود.

  • دارو های مغذی

این دارو ها از قبیل سیلیکون در پوست و موی ما وجود دارد و بر ساختار پوست تاثیر گذار خواهد بود.

  • ال کارنیتین

این ماده در جهت درمان سلولیت و تجزیه چربی های انباشته شده در بخش های مختلف صورت کاربرد دارد.

  • انواع ویتامین ها

ویتامین های موجود در محلول مزوتراپی شامل ویتامین b۵ ، بیوتین،  ویتامین ث،  ویتامین A و E و مواد معدنی می باشد که هر کدام را به طور جداگانه به شما معرفی خواهیم کرد.

ویتامین b۵ از خانواده ویتامین B می‌باشد که در جهت بهبود بافت پوست و تقسیم سلولی نقش مهمی برعهده دارد.

بیوتین همانند ویتامین  B5 اثر گذار خواهد بود که با کاهش بیوتین شاهد مشکلاتی از قبیل پوست ریزی و ریزش مو ها خواهیم شد.  همچنین بیوتین در جهت تنظیم غدد سبوم پوست  موثر است.

 ویتامین ث نوعی آنتی اکسیدان مفید است که تولید کلاژن را در پوست افزایش می دهد.

ویتامین A  تولید کلاژن سازی را تحریک می کند و سبب بهبود کیفیت پوست خواهد شد. مواد معدنی شامل سلنیوم ، فسفر،  مس،  روی و زینک می باشد که در جهت حفظ سلامتی و شادابی پوست و مو موثر می باشد.

از ترکیبات دیگر محلول مزوتراپی می توان به سدیم،  پیروات،  گلیکولیک اسید و کافئین اشاره کرد که هر کدام خواص و مزایای موثری در زیبایی صورت و پوست خواهد داشت.

مراحل انجام مزوتراپی

مزوتراپی صورت اولین بار در کشور فرانسه توسط پزشکی معروف به نام میشل پیستور کشف شد.  در ابتدا این فرایند درمانی و زیبایی برای از بین بردن درد ناشی از ابتلا به بیماری ها مورد استفاده قرار می گرفت اما به مرور زمان یکی از راه های موثر برای زیبایی صورت ،  جوان سازی و از بین بردن چربی های اضافه معرفی شد.

در این روش ترکیبات محلول مزوتراپی بر اساس مشکلات پوستی انتخاب می شوند و با استفاده از سرنگ های ظریف و کوتاهی به لایه مزودرم تزریق می شود.  مهم ترین هدف مزوتراپی صورت این است که بتوان گردش خون را در پوست سریع و تقویت کرد تا بتواند نواحی آسیب دیده پوست صورت را التیام دهد و سبب تقویت کنند گی پوست شود.  مراحل فرایند مزوتراپی به صورت سر پایی انجام می شود.

حتی متخصصین لزومی بر بی حس کردن پوست در حین تزریق نمی دانند اما در صورت آستانه درد پایین برخی از متقاضیان از بی حسی پوست استفاده می شود . همچنین در برخی مواقع تزریق کوکتل مزوتراپی با استفاده از دستگاه مزوگان انجام می شود . این دستگاه ترکیبات محلول را به صورت وسیع و پراکنده در بخش های مختلف  صورت پخش می کند و تاثیرات درمان را افزایش خواهد داد .

همچنین این تکنیک برای کسانی که از روش های تزریقی می ترسند مناسب می باشد.  هر جلسه مزوتراپی در حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد و تعداد جلسات آن بر اساس میزان آسیب های پوستی توسط پزشک تعیین خواهد شد.

کاربرد ها و مزایای مزوتراپی پوست :

  • زیبایی صورت

 سرعت روند پیری پوست به عوامل مختلفی بستگی دارد و می‌ تواند پوست نواحی مختلف بدن مخصوصا پوست صورت را تحت تاثیر قرار دهد.  با افزایش سن پوست حالتی شل و افتاده پیدا می‌ کند و رنگ پوست حالت رنگ پریده و چروکیده خواهد داشت حتی با ایجاد خطوط در بخش های مختلف صورت علائم پیری به وضوح قابل مشاهده می باشد.

این تغییرات اصولاً به دلیل کاهش تولید کلاژن و الاستین در پوست اتفاق می افتاد بنابراین این با تکنیک مزوتراپی پوست،  مواد تحریک کننده کلاژن سازی به پوست تزریق خواهد شد و با ایجاد تعامل بین سلول ها نتایج مطلوبی به همراه دارد.

این فرآیند درمانی و زیبایی توسط سازمان غذا و داروی آمریکا مورد تایید قرار گرفته است و تاثیرات آن بر پوست به اثبات رسیده است.

 بهبود یافتن چین و چروک ها،  افزایش حالت ارتجاعی پوست و  رفع تیرگی ها  از کاربرد های بی نظیر مزوتراپی می باشد.

  • درمان سلولیت

برخی از دارو های ترکیبی محلول مزوتراپی برای از بین بردن چربی های مقاوم به صورت مورد استفاده قرار می گیرد.  این دارو ها به تجزیه غشای سلولی چربی می پردازد.  بنابراین پس از تزریق محلول مزوتراپی در طی چند هفته چربی های اضافه در صورت از بین خواهد رفت.

در این روش  سلول های چربی سخت و مقاوم  با فرایند مزوتراپی از بین می رود و حتی می توان برای بخش های مختلف بدن از قبیل باسن،  کمر،  شکم،  بازو و سینه مورد استفاده قرار داد.

  • درمان لک های پوستی

ترکیبات ویژه محلول مزوتراپی در جهت از بین بردن لک های پوستی نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرد.  این ترکیبات با کنترل میزان تولید رنگدانه ها توسط سلول ملانوسیت‌ها در پوست،  سبب کاهش رنگدانه ها خواهد شد.

لک های ناشی از نور خورشید،  ملاسما و لک های دوران حاملگی به شکل های مختلفی بر چهره نمایان خواهد شد که با استفاده از تکنیک مزوتراپی قابل درمان می باشد و زیبایی صورت را چندین برابر خواهد کرد.

این فرایند درمانی و زیبایی همچنین در جهت از بین بردن فرورفتگی های ناشی  از آکنه ها ، جوش های پوستی،  جای زخم و بخیه و سوختگی کاربرد دارد.

اسکار های  ایجاد شده نیز به دلیل حضور اسید هیالورونیک رفع می شود زیرا این ماده باعث حجم دهی پوست خواهد شد و سطح پوست صاف می شود. همچنین آنتی اکسیدان ها و آمینو اسید ها، شرایط مناسبی را برای پوست فراهم خواهند کرد.

  • بهبود و کیفیت رنگ پوست

ترکیبات موجود در کوکتل مزوتراپی سبب تسریع  جریان خون رسانی در سلول های پوستی خواهد شد.  بنابراین مواد مغذی و معدنی مورد نیاز پوست  تامین می شود . با افزایش گردش خون  تیرگی ها از بین می رود و سبب شادابی و لطافت پوست  خواهد شد.

مزایا

مزوتراپی جزء روش های کاملا غیر تهاجمی است و مراحل انجام آن بدون جراحی،  بدون نیاز به بی هوشی،  بدون درد و بدون دوره نقاهت سپری خواهد شد.

هزینه این تکنیک زیبایی نسبت به روش های دیگر زیبایی صورت مناسب تر می باشد.

ترکیبات محلول مزوتراپی بر اساس مشکلات پوستی و اهداف متقاضیان تعیین می شود و نتایج حاصل از آن در مدت زمان کوتاهی قابل مشاهده خواهد بود.

عوارض ناشی از مزوتراپی پوست بسیار خفیف و نا چیز می باشد. آسیب جزئی ناشی از نفوذ سرنگ به پوست به فرایند ترمیمی  پوست کمک خواهد کرد و سلول‌ های پوستی سالم به تحریک بیشتر کلاژن،  فاکتور های رشد  و پروتئین های دیگر می پردازد.

تا رگ های جدید خونی ایجاد شود و سلول های بنیادی به سمت ناحیه آسیب‌ دیده حرکت خواهند کرد.  پس آسیب های جزئی نیز بخشی از روند درمان محسوب می شود و نباید نگران آن باشید.

مراحل مزوتراپی در طی مدتی کوتاه و در چند جلسه محدود انجام خواهد شد و شما نیاز به صرف وقت زیادی نخواهید داشت.

بهترین کاندیدای زیبایی صورت با مزوتراپی چه کسانی هستند ؟

در بخش های اولیه مطلب شما را با انواع دارو های مناسب برای زیبایی پوست و رفع مشکلات آن آشنا کردیم.  استفاده از این دارو ها معمولاً در جهت پیشگیری از آسیب های پوستی خواهد بود.

بنابراین پس از نمایان شدن آسیب های پوستی و علائم پیری بر چهره مانند چین و چروک ها،  خطوط و تیرگی های پوست بهتر است برای کسب نتایج سریع تر از روش های کلینیکی مانند مزوتراپی استفاده شود.

مزوتراپی صورت برای افراد مختلف در رده های سنی ۱۸ تا ۷۵ سال انجام می شود.  کسانی که قصد دارند از این تکنیک زیبایی و درمانی بهره مند شود باید از نظر سلامتی و جسمی در شرایط مساعدی قرار داشته باشند و نسبت به نتایج درمان درک واقع‌ بینانه ای پیدا کنند.

اگر می خواهید مطمئن شوید که کاندیدای مناسبی برای مزوتراپی هستید باید حتما با مشاورین و متخصصین ما در کلینیک زیبایی الهیه تهران مشورت کنید.

 اگر سابقه بیماری خاصی دارید و یا برای رفع مشکلات و بیماری های خود دارو مصرف می کنید حتماً پزشک را در جریان قرار دهید تا پزشک با بررسی های لازم تشخیص دهد که شما دچار  تداخل دارویی نمی شوید و بدنتان نسبت به ترکیبات محلول مزوتراپی دچار واکنش و حساسیت نخواهد شد.  از این رو آزمایش ها و معاینات لازم انجام خواهد شد.

 کسانی که مصرف دارو های گیاهی را برای زیبایی صورت روشی زمان‌ بر و وقت گیر می دانند می توانند با انجام فرایند مزوتراپی به نتایج مطلوبی دست یابند.

زیرا در این روش متخصصین بر اساس مشکلات پوستی ترکیبات دارو یی مناسب مانند ویتامین ها، پروتئین ها و مواد مورد نیاز پوست را به طور مستقیم به لایه میانی پوست تزریق خواهند کرد و تاثیرات درمان سرعت می یابد.  به طور کلی متخصصین فرایند مزوتراپی را برای افراد زیر توصیه نمی کنند.

  • خانم های باردار و شیرده
  • افراد مبتلا به سرطان
  • مبتلایان به بیماری های فعال پوستی مانند تب خال یا زگیل
  • افرادی که در سیستم انعقادی خون دچار مشکل هستند و دارو مصرف می کنند.
  • افراد مبتلا به دیابت و بیماری‌ های خود ایمنی

زیبایی صورت با مزوتراپی چه عوارضی به همراه دارد ؟

تا کنون تحقیقات محدودی بر روی فرآیند مزوتراپی انجام شده است  اما ترکیباتی که در این روش مورد استفاده قرار می گیرد مورد تایید و کاملاً مطمئن می باشد. البته ، هر روش کلینیکی و درمانی با عوارض رایجی همراه است که  از عوارض جانبی مزوتراپی پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • ایجاد تورم ناشی  از التهاب و آسیب پوست
  • خارش
  • قرمزی پوست
  • احساس درد خفیف در ناحیه درمان
  • حساس شدن پوست
  • اسهال
  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • افزایش رنگدانه ها
  • گره های زیر پوستی
  • حساس شدن پوست در محل درمان
  • واکنش های آلرژیک و حساسیت زا
  • عفونت و زخم

البته، شما با انتخاب مراکز معتبر و حرفه ای همچنین پزشکان با تجربه شدت عوارض را به حداقل می رسانید . بنابراین  قبل از مراجعه به کلینیک در این زمینه تحقیقات لازم را انجام دهید.  یکی از سوالات رایج متقاضیان مزوتراپی پوست حس میزان درد در حین تزریق محلول مزوتراپی می باشد که در پاسخ باید گفت :

یکی از ترکیبات محلول مزوتراپی لیدوکائین است که درد هنگام تزریق را کاهش می دهد.  حتی در صورت آستانه درد پایین متقاضیان پزشک از بی حسی موضعی استفاده می کند . در برخی مواقع نیز تزریق با استفاده از دستگاه مزوگان انجام می شود تا ترس ناشی از تزریق در زیبا جویان عزیز بر طرف شود.

  در کلینیک زیبایی الهیه تهران انواع خدمات زیبایی و درمانی پوست توسط متخصصین با تجربه و حرفه ای انجام می شود.  در این کلینیک محصولات و دارو های مورد استفاده از برند های معروف،  مرغوب و با کیفیت می باشد و قطعاً زیبا جویان عزیز می توانند نتایج عالی با حداقل عوارض حاصل کنند.

هزینه زیبایی صورت با مزوتراپی چقدر است؟

مزوتراپی یکی از روش های موثر و مفید برای داشتن چهره ای زیبا و جوان می باشد.  هزینه این روش نسبت به روش های جوان سازی دیگر مانند لیزر بسیار مناسب تر می باشد. به دلیل نوسانات در قیمت دارو ها نمی توان هزینه مشخصی را اعلام کرد.  عوامل تاثیر گذار بر هزینه های مزوتراپی عبارتند از :

  • تعداد جلسات
  • میزان آسیب های پوستی
  • میزان جواب دهی پوست به درمان
  • ترکیبات محلول مزوتراپی
  • نوع تزریق
  • مهارت و تخصص پزشک
  • ناحیه درمان
  • موقعیت جغرافیایی کلینیک

می باشد.  در کلینیک زیبایی الهیه تهران در جهت رفاه حال زیبا جویان عزیز تخفیفات ویژه‌ ای در نظر گرفته شده است شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه ها و تخفیفات روزانه کلینیک زیبایی الهیه تهران با مشاوران و کارشناسان با تجربه ما تماس حاصل فرمایید مشاوره و ارائه خدمات در این کلینیک زیبایی کاملاً رایگان می باشد.

مراقبت های قبل از زیبایی صورت با مزوتراپی

پس از حضور شما در جلسه مشاوره پزشک شرایط جسمانی و پوستی شما را مورد بررسی قرار می‌ دهد و توضیحات لازم را قبل از این تکنیک زیبایی برای شما ارائه می دهد .

برای کاهش عوارض و افزایش تاثیرات درمان سعی کنید به توصیه پزشکان  توجه  کنید . برخی از مراقبت های قبل از مزوتراپی پوست به شرح زیر می باشد.

اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید و یا مجبور ید دارو مصرف کنید حتماً به پزشک اطلاع دهید تا شرایط شما مورد بررسی قرار گیرد تا دچار عوارض خطرناک و یا تداخل دارویی نشوید.

دو هفته قبل از تزریق محلول مزوتراپی از مصرف انواع دارو های رقیق کننده خون و ضد التهابی،  مکمل ها و ویتامین ها و دارو های گیاهی خود داری کنید.

دو هفته قبل از تزریق محلول مزوتراپی مصرف انواع دخانیات و مشروبات الکلی را کنار بگذارید زیرا مصرف آن ها باعث اختلال در سیستم گردش خون خواهد شد و عوارض پس از تزریق محلول مزوتراپی را افزایش می دهد و قطعاً نمی توانید نتایج مثبتی در این زمینه حاصل کنید.

در هنگام مراجعه به کلینیک پوست خود را به خوبی تمیز کنید و از آرایش کردن و استفاده از محصولات مراقبتی پوست خودداری کنید.

چند روز قبل از انجام فرآیند مزوتراپی از لایه برداری،  وکس کردن،  اپیلاسیون،  برنزه کردن و لیزر کردن خود داری کنید.

چند روز قبل از انجام مزوتراپی با نوشیدن مایعات کافی پوست و بدن خود را هیدراته کنید تا بتوانید تاثیرات درمان را افزایش دهید.

خانم ها باید از انجام فرایند مزوتراپی در حین دوران قاعدگی خود داری کنند و جلسات درمان را به چند روز پس از این دوران به تعویق بیندازند.

مراقبت های پس از زیبایی صورت با مزوتراپی :

تا ۲۴ ساعت پس از انجام مزوتراپی از شست و شوی پوست خودداری کنید.

در صورت تجویز دارو، دارو ها را سر وقت و به اندازه کافی مصرف کنید.

 پس از انجام مزوتراپی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و آلودگی‌ های محیطی و گرد و غبار بپرهیزید.

 تا ۷۲ ساعت از محصولات آرایشی و مراقبتی پوست استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث واکنش های حساسیت مانند قرمزی و التهاب در پوست شود.

 برای شست و شوی پوست از آب ولرم و شوینده های ملایم و غیر معطر استفاده کنید.

 از خاراندن،  ماساژ دادن، لایه برداری و فشار دادن محل تزریق بپرهیزید‌.

 پس از جلسات درمانی مایعات زیاد بنوشید .

از قرار دادن کمپرس سرد و گرم بر ناحیه تزریق درمان کنید  زیرا باعث کاهش تاثیرات درمان خواهد شد.

 تا دو روز از انجام فعالیت های ورزشی خود داری کنید زیرا با تعرق ترکیبات تزریق شده از پوست خارج می شود.

 در صورت بروز حساسیت و یا برآمدگی بر سطح پوست حتماً پزشک خود را در جریان قرار دهید تا دستور کار های موثر برای شما انجام شود.

اثرات و نتایج :

مزوتراپی یکی از راه کار های نسبتاً جدید است که می تواند بدون احساس درد مشکلات پوستی را برطرف کند.  تاثیرات این فرایند زیبایی و درمانی را می توانید در طی ۳ تا ۴ جلسه به خوبی مشاهده کنید و نتایج قطعی آن پس از ۳ ماه قابل مشاهده خواهد بود.

پس از تزریق محلول مزوتراپی به لایه میانی پوست هر سه لایه پوست  را تحت تاثیر قرار می دهد  و باعث افزایش کلاژن سازی، بهبود و تسریع گردش خون،  تامین مواد مغذی و مورد نیاز پوست و همچنین مهار رادیکال های آزاد پوست خواهد شد و نتایج مطلوبی به همراه دارد.

در برخی مواقع متخصصین حتی این تکنیک زیبایی و درمانی را برای تاثیر پذیری بیشتر با روش های درمانی مانند تزریق بوتاکس و ژل ترکیب می کنند.

با تزریق کوکتل مزوتراپی به پوست  علائم پیری از چهره برطرف می شود و سبب شادابی و درخشندگی پوست خواهد شد . بنابراین زیبا جویان عزیز در طی جلسات اولیه شاهد نتایج و تاثیرات درمان می باشند.  همچنین با این فرایند رطوبت مورد نیاز پوست را فراهم خواهد کرد تا پوست جوان تر، شاداب  و سالم تر به نظر برسد .

در کلینیک زیبایی الهیه تهران انواع روش های جوان سازی پوست از قبیل تزریق ژل و تزریق چربی،  تزریق بوتاکس،  هایفوتراپی، آر اف فرکشنال،  لیزر ، آندولیفت و موارد بی شمار دیگر با دستگاه های پیشرفته و برند های جهانی ارائه می شود.  متخصصین ما در این کلینیک بر اساس شرایط و پوست  و همچنین اهداف متقاضیان بهترین تکنیک های درمانی و زیبایی پوست را پیشنهاد خواهند کرد.

 زیبایی
کلینیک بین المللی پوست موزیبایی الهیه- زیبایی

دوره نقاهت پس از مزوتراپی پوست چقدر است ؟

 در حین مزوتراپی به پوست  دردی  احساس نخواهید کرد اگر شما نسبت به درد حساس باشید پزشک مراحل درمان را با بی حسی موضعی پیش می برد.  پس از تزریق محلول مزوتراپی کمی کبودی،  تورم و سوزش در طی یک روز در ناحیه تزریق مشاهده می شود که البته آسیب های جزئی بخشی از روند ترمیمی پوست می باشد.

شما پس از تزریق محلول مزوتراپی حتی در جلسات اول احساس خوبی خواهید داشت و به مرور زمان با مشاهده تاثیرات درمان شرایط بسیار مطلوب می شود.  برای کسب نتایج مورد دلخواه  باید دوره درمان را کامل کنید و از پوست خود به خوبی مراقبت کنید.

نوشیدن مایعات کافی، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، استفاده از محصولات مناسب و تغذیه اصولی می تواند روند بهبودی و زیبایی چهره شما را سرعت ببخشد.

پس از انجام فرآیند مزوتراپی متقاضیان نیاز به دوره نقاهت و استراحت نخواهند داشت و می توانند بلافاصله فعالیت های روزانه خود را آغاز کنند. البته، تا چند روز بهتر است فعالیت های شدید بدنی و ورزشی را کنار بگذارید تا از تعرق پوست جلوگیری کنید.

زیرا، ممکن است  همراه با تعرق  شما ترکیبات تزریق شده به پوست،   خارج شود.  اگر بر ناحیه تزریق با برآمدگی یا حساسیت مواجه شده اید حتما پزشک خود را در جریان قرار دهید تا راه کار های درمانی موثر برای شما انجام شود.

زیبایی صورت با مزوتراپی در طی چند جلسه امکان پذیر است ؟

برای دست یابی به نتایج مطلوب و مورد نظر خود باید دوره درمان را کامل کنید. تعداد جلسات بر اساس نظر پزشک ،شرایط پوست و پاسخ دهی پوست شما به درمان بستگی دارد . معمولاً متخصصین پس  از معاینه پوست ، تعداد جلسات و فواصل بین آن را مشخص می‌ کنند  .

عمومأ برای انواع آسیب های پوستی ۸ تا ۱۵ جلسه درمان در نظر گرفته می‌ شود.  در ماه اول این فرآیند به صورت هفتگی،  در ماه دوم دو هفته یکبار و در ماه های بعدی هر ماه یک بار انجام می شود تا تعداد جلسات کامل شود.

هر جلسه مزوتراپی در حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد سپس شما می توانید بدون نیاز به بستری شدن و پشت سر گذاشتن دوره نقاهت فعالیت های روزانه خود را آغاز کنید.  همچنین متخصصین پیشنهاد می کنند برای ماندگار کردن نتایج جلسات مزوتراپی را به طور سالیانه انجام دهید.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

دوره پوست مو زیبایی در تهران

 زیبایی پوست صورت خانم ها و اهمیت آن

مهمترین ویتامین ها برای زیبایی پوست کدام هستند؟؟

نتیجه گیری :

استفاده از دارو های گیاهی می تواند در جهت حفظ سلامتی و شادابی پوست به ما کمک کند.  در طی این مطلب شما را با انواع دارو های گیاهی مناسب برای زیبایی صورت و پوست آشنا کردیم هر کدام از این دارو ها خواص و ویژگی های متفاوتی دارند که برای پیشگیری از آسیب های پوستی و مراقبت از پوست در برابر عوامل محیطی موثر می باشند.

مزوتراپی پوست یکی از روش های نسبتاً مدرن است که با کمک آن می توان انواع مواد معدنی، دارو های گیاهی، ویتامین ها،  آنزیم ها و هورمون های مورد نیاز پوست را تامین کرد . این ترکیبات به صورت کوکتل به لایه میانی پوست تزریق می شود تا با افزایش جریان خون رسانی زیبایی صورت را فراهم کند.

در کلینیک زیبایی الهیه تهران مزوتراپی پوست  با استفاده از  کوکتل ها معتبر با برند های  جهانی انجام می ‌شود و زیبا جویان عزیز می توانند نتایجی مطلوب و عالی حاصل کنند.

البته تا کنون این روش درمانی به طور کامل مورد تایید قرار نگرفته است پس برای آگاهی از تاثیرات آن باید تحقیقات بالینی بیشتر و گسترده تری انجام شود.  با این حال تا کنون نتایج و تجربه های خوبی در این زمینه حاصل شده است و این تکنیک زیبایی و درمانی محبوبیت خاصی در بین زیبا جویان و متخصصین پیدا کرده است.

کلینیک الهیه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه-کلینیک الهیه

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191012756

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 2 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicelahieh

ارائه  مراقبت های مربوط به  خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicelahieh.com/#

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

 سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:https://clinicelahieh.com/aq0b

لینک آپارات:https://aparat.com/v/crfxq

لینک نماشا:https://www.namasha.com/v/RFS7NIhl

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

بیماریهای پوستی ناشی از استرس
جدیدترین متد جوانسازی صورت
فاصله استاندارد لب و بینی
معیار های زیبایی جهانی
تاثیر سایز آلت در رابطه جنسی
بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • تهران شهرک غرب،فاز۶،گل افشان
  • 9120043630-2191012756
  • info@clinicelahieh.com

درباره مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد با کادر درمانی بسیار با تجربه و تجهیزات کاملا به روز در خدمت همشهریان عزیز استان تهران و سایر هموطنان در سایر نقاط کشور بوده است و سالیان متمادی خدمات ارزنده ای به زیباجویان عزیز ارائه نموده  است .به جهت خدمات بی  نظیر مجموعه و مشاوره رایگان و شرایط پرداخت آسان و همچنین رضایت مندی زیباجویان عزیز از مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد،مراجعین بسیار زیادی به این مجموعه از کشورهای همسایه داشته ایم و خد ار اشاکریم که توانسته ایم خدمت کوچکی ارائه کنیم.

آخرین مقالات مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

آخرین خدمات مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

بیماریهای پوستی ناشی از استرس
جدیدترین متد جوانسازی صورت
فاصله استاندارد لب و بینی
معیار های زیبایی جهانی
تاثیر سایز آلت در رابطه جنسی
بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار
بهترین ضد آفتاب ضد لک ایرانی
اصلاح صورت بعد از تزریق چربی
تزریق فیلر چانه

دسترسی سریع کلینیک

  • صفحه اصلی
  • فروشگاه
  • بلاگ
  • خدمات ما
  • گالری
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • نوبت دهی
  • 989120043630-982191012756-09128809963
  • ایران،تهران
  • info@clinicelahieh.com

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

دکتر بهناز

مدیریت کلینیک

دکتر بهناز

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت آراد تجارت الکترونیک آواسینا  و مجموعه دکتر جان با مجوزهای کسب و کار اینترنتی می باشد.