دلایل ریزش مو جلوی سر و راهکارهای درمان آن

دلایل ریزش مو  جلوی سر و راهکارهای درمان آن

دلایل ریزش مو جلوی سر و راهکارهای درمان آن

همه افراد وقتی به موهای کم پشت و  فکر می کنند دچار وحشت و ترس می‌ شوند.  بنابراین روزانه حجم مو های خود را بررسی می کنند تا خط رویش مو های خود را در جلوی سر،  کناره و اطراف پیشانی  ارزیابی  کنند.  این حساسیت با افزایش سن بیشتر می شود زیرا در این سنین احتمال ریزش مو ها بیشتر است. بنابراین با مشاهده کم پشتی و ریزش مو جلو سر به دنبال راهکاری مناسب برای درمان و بازگرداندن مو ها می باشند . امروزه پزشکان در کلینیک های زیبایی از راهکارهای مناسبی برای درمان ریزش مو و پر کردن جا های خالی سر استفاده می کنند.

ریزش مو در همه افراد با الگو های متفاوتی ایجاد می‌ شود و در قسمت های مختلف سر مشاهده می شود. یکی از رایج‌ ترین الگو های ریزش مو در خانم ها و آقایان ریزش مو جلوی سر می باشد که با این ریزش منطقه ای سطح پیشانی افزایش می‌ یابد و زیبایی و اعتماد به نفس افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.  بنابراین کسانی که با این ریزش مو مواجه هستند هرچه سریعتر به دنبال راهکاری موثر و مناسب می باشند تا بتوانند نگرانی‌ های خود را در این زمینه از بین ببرند.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران

علت های ریزش مو جلو سر

یکی از اقداماتی که قبل از هر روش درمانی باید انجام شود بررسی علت ریزش مو ها می باشد که می توان روند درمان را به سوی نتایج مطلوب هدایت کرد . همچنین پزشک می‌ تواند با روش های موثرتری را ارائه دهد.  با تشخیص صحیح و به موقع علت ریزش مو در قسمت جلوی مو ها روند  درمان آغاز می شود و این مسئله سبب می شود که هزینه درمان نیز کاهش یابد.

ریزش مو ها دلایل مختلفی دارد که به علت ایجاد این مشکل به اندازه  راه حل رمانی قابل اهمیت است.  بنابراین در این مقاله به طور مجزا به بررسی علل ریزش مو در جلو  سر می پردازیم تا به سوالاتی که در ذهن شما وجود دارد پاسخی دقیق و جامع داده شود.  البته به این نکته باید توجه کنید که علت تشخیص ریزش مو توسط پزشک تعیین می شود پس بهتر است برای انجام روند درمان به کلینیک های تخصصی و معتبر مراجعه کنید.  در کلینیک زیبایی الهیه تهران متخصصان با سابقه درخشان و مهارت بالا به بررسی علل ریزش مو می‌پردازند تا بتوانند بهترین روش درمانی را با هزینه کمتر و نتایج مطلوب برای شما ارائه دهند.

کاهش وزن

یکی از دلایل مهم در درمان ریزش موجب کاهش وزن می باشد. مو های جلوی سر ریشه ضعیف‌تری دارند و بیشتر تحت عوامل آسیب پذیر قرار می گیرند . همچنین با کمبود مواد مغذی و پروتئین ها این ناحیه بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرد.  اگر ریزش مو بر اثر کاهش وزن ایجاد شود مواد مغذی و تقویت کننده ریشه مو تامین نمی‌شود و شاهد ریزش مو ها در این ناحیه خواهید بود . با کم کردن وزن به طور غیر اصولی بدن مقدار زیادی از مواد مغذی خود را از دست می دهد بنابراین موادی که در بدن باقی مانده برای قسمت های حیاتی مورد استفاده قرار می گیرد.  در نتیجه ریشه مو ها در این ناحیه ضعیف شده و کم کم شاهد ریزش مو در جلوی سر خواهید بود.

رژیم غذایی نامناسب

با گرفتن رژیم های غذایی غیر اصولی و مصرف غذا های بی کیفیت میزان اکسیژن رسانی و خونرسانی به ریشه مو دچار مشکل می شود. همچنین با مصرف غذا های چرب و پرنمک میزان غلظت خون افزایش می یابد و  با تجمع چربی ها در رگ ها  سرعت خونرسانی را کاهش می دهد.  اگر میزان خون رسانی در. پوست سر کاهش یابد شما با کمبود مواد مغذی مواجه می شوید و کم کم شاهد ریزش مو ها خواهید بود.

کمبود آهن

یکی از اساسی ترین مواد معدنی که برای رشد مو ها و استحکام آن ها نیاز است آهن می باشد.  البته کسانی که با بیماری کم خونی مواجه نیستند ممکن است سطح آهن بدنشان پایین باشد.  با مصرف مواد غذایی که حاوی آهن است می توانید از ریزش مو ها جلوگیری کنید و استحکام مو ها را افزایش دهید . یکی از نکات مهم در این زمینه این است که کمبود آهن برای بدن خطرناک است  اما اگر میزان آن نیز زیاد شود مشکلات زیادی به همراه خواهد داشت . پس اگر دچار ریزش مو جلو  سر شدید سر از خود از قرص های آهن استفاده نکنید و صبر کنید تا پزشک بدن شما را معاینه و بررسی کند و در صورت نیاز مصرف آهن را برای شما تجویز کند.

استرس

استرس یکی از مشکلاتی است که همه اعضای بدن را تحت تاثیر قرار می دهد و با استرس زیاد و مداوم عملکرد دستگاه های مختلف بدن دچار اختلال می شود و سلامتی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث ریزش مو ها نیز می شود .  با کاهش میزان خون رسانی به ریشه مو ها و کمبود مواد مغذی شاهد سستی فولیکول های مو خواهید شد.  همچنین با افزایش استرس،  میزان هورمون های جنسی افزایش می یابد.  این هورمون ها بر  ریشه مو ها تاثیر می گذارند و از تغذیه فولیکول مو جلوگیری می کنند.  بنابراین شاهد افزایش ریزش مو ها و خالی شدن ناحیه جلوی سر می‌ شوید.

اختلالات هورمونی در مردان

اختلالات هورمونی برای هر فرد به دلایل مختلفی رخ می‌ دهد و در بین خانم ها و آقایان شایع است.  این مشکلات بسیار گسترده و پیچیده هستند و می توان با انجام آزمایش های متعدد علت آن را تشخیص داد.  با کنترل هورمون های بدن می توان مشکلات زیادی را حل کرد.  پس باید پس از مشاهده ریزش مو سریعا برای رفع مشکل اقدام کرد.  اگر ریزش مو به دلیل تغییرات هورمونی باشد باید سطح هورمون ها به تعادل برسد و عواملی که باعث ایجاد اختلال هورمون ها شده است از سر  راه برداشته شوند.  معمولاً ریشه مو ها نسبت به هورمون های مردانه حساس می شوند؛  بنابراین ریزش مو درجلو سر آقایان نسبت  به خانم ها بیشتر می باشد.  با افزایش سطح هورمون ها شاهد الگوی ریزش موی مردانه خواهید بود.  این مشکل در پسران جوان نیز دیده می‌ شود و به علت تغییرات هورمونی رخ می‌دهد.  پس با مشاهده این نشانه ها برای درمان ریزش مو سریعا اقدام کنید.

یکی دیگر از دلایل مشکلات هورمونی در خانم ها اختلال در دوران قاعدگی می باشد.  با بروز اختلالات تاثیرات ناخوشایندی بر پوست و موی خانم ها خواهد داشت و با درمان سریع می توانند سلامتی پوست و موی خود را تضمین کنید.

ریزش موی جلوی سر به دلیل اختلالات هورمونی در خانم‌ ها بیشتر از آقایان اتفاق می افتد. خانم‌ ها با گذراندن دوران بارداری دچار ریزش مو می شوند.  تار های  مو در  این دوران ضعیف می شوند .‌خانم ها پس از گذراندن دوران بارداری و به تعادل رسیدن سطح هورمون ها مجدداً ریزش موهایشان قطع شده و مجدد رشد می کنند.

البته در دوران شیردهی درباره تار های مو ضعیف می‌ شوند و شاهد ریزش مو خواهید بود.  در این دوران تغییرات هورمونی شدید تر می‌ شود و مواد مغذی مورد نیاز تامین نمی شود و ریزش مو ها شدید خواهد شد.  پس در دوران شیردهی سعی کنید از غذا های پر خاصیت که حاوی آهن و انواع ویتامین ها است استفاده کنید تا در دوران شیردهی با مشکلی مواجه نشوید.

مرحله دیگری که هورمون‌های مردانه مو های خانم ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد،  قرار گرفتن در دوران یائسگی می باشد که ریزش موی شدید زنان پس از ۴۰ سالگی همراه می شود.  در این دوران میزان هورمون  استروژن کاهش می یابد که در سال‌های اولیه  یائسگی ریزش مو گسترده تر است و تا زمانی که هورمون ها به تعادل نرسند ادامه خواهد داشت . ریزش مو در دوران یائسگی نیز موقتی و زودگذر است و پس از تعادل هورمون ها رویش مو ها آغاز می‌ شود  اما سرعت رشد مو ها همچنان کم است.

وراثت

یکی از دلایل مهم ریزش مو ژنتیک یا وراثت است.طبق تحقیقات به دست آمده آقایان ریزش مو را از خانواده مادری خود به ارث می برند.  پس اگر شما در خانواده مادری تعداد زیادی از افراد دچار ریزش موی جلوی سر شده‌اند باید منتظر این الگو برای خود باشید.  البته این مسئله صددرصد مورد تایید نیست اما وراثت نقش مهمی در ریزش مو ها در جلو سر خواهد داشت و نمی توان این موضوع را نادیده گرفت.  خانم ها ریزش مو را از خانواده پدری و مادری به یک اندازه ارث می برند و با ریزش مو در جلو سر باید عوامل وراثتی را مورد بررسی قرار داد.

استفاده از محصولات آرایشی نامرغوب

فکر می کنید که استفاده از محصولات آرایشی نامرغوب فقط برای پوست دچار مشکل می شود اما وقتی چهره خود را با مواد آرایشی آرایش می کنید بخشی از مواد آرایشی در جلوی پیشانی استفاده می شود که باعث آسیب پوست و مو در این ناحیه خواهد شد.  بنابراین مو های جلوی سر پس از مدتی دچار ریزش می شوند.  اگر پس از بازگشت به خانه آرایش خود را پاک نکنید باقیمانده محصولات آرایشی با آلودگی های محیط ترکیب شده و باعث ریزش مو در ناحیه جلوی سر خواهد شد.

وجود برخی بیماری ها

بیماری هایی از قبیل دیابت،  خود ایمنی و سرطان ها باعث سست شدن ریشه مو خواهد شد و در مدت زمان کوتاهی شاهد نازکی و شکنندگی آن ها می باشید. این بیماری‌ ها معمولاً بر مو های جلوی سر به دلیل نازک تر بودن اثر می گذارد.  پس باید برای کنترل این بیماری ها اقدام کرد تا ریزش مو ها را کم کنید.  اگر این بیماری تا آخر عمر با شما همراه باشد نمی توانید از راهکار های درمانی انتظار داشته باشید که بتواند ریزش مو را قطع کند و یا شاهد رشد سریع مو‌ها باشید.

عدم مراقبت های صحیح از مو ها

با استفاده از شامپو های نامرغوب که با مو های شما سازگاری ندارد می‌توان شاهد ریزش مو جلو سر باشید . مثلا اگر مو های خشکی دارید و از شامپو استفاده کنید که میزان خشکی سرتان را افزایش دهد مطمئناً سلول های تولید کننده فولیکول مو را از بین می برید.‌ همچنین آلودگی های محیطی و شانه  کردن مو ها به طور خشن میزان ریزش مو در جلوی سر را افزایش می‌دهد و حتی به کچلی منجر می‌ شود.

مشکلات مربوط به پوست سر

برخی  مواقع ریزش مو ها ربطی به ریشه و ساقه مو ندارد و مشکل در پوست سر است.‌ این مشکلات معمولاً در کسانی که پوست سرشان چرب یا خشک است رایج می باشد که می توان با کنترل و تنظیم چربی سر از ریزش مو پیشگیری کرد.  مثلاً کسانی که پوست سرشان خشک است باید از شامپو های مخصوص که برای مو های خشک ساخته شده استفاده کنند.‌ این افراد بهتر است از روغن های گرم برای پوست سر استفاده کنند یا کسانی که پوست سرشان چرب است از مصرف غذا های چرب خودداری کنند تا چربی پوست سرشان کنترل شود و سلول های مو هایشان دچار مشکل نشود.

ریزش مو جلوی سر
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران – ریزش مو جلوی سر

راهکارهای درمان ریزش مو جلو سر

پس از بررسی علت های ریزش مو باید به درمان آن پرداخت . همه افراد برای به کارگیری راهکارهای درمانی باید به کلینیک های معتبر و تخصصی مراجعه کند تا بر اساس شرایط آن ها بهترین روش درمانی برای آن ها پیشنهاد شود.  پزشکان حاذق و حاضر در کلینیک زیبایی الهیه تهران با انجام آزمایش های متعدد و بررسی شرایط جسمانی فرد علت ریزش مو ها را تشخیص می دهند و بر اساس آن راهکار های درمانی موثر را پیشنهاد می کنند.

معمولا از راهکار های کلینیکی در جهت درمان ریزش شدید مو ها پیشنهاد می شود.‌ پس اگر می‌خواهید شما نتایج سریع‌ تری حاصل کنید با پیشرفت علم و تکنولوژی می توان با حداقل  عوارض نتایج بی نظیری حاصل کنید.  در ادامه مطلب شما را با برخی از روش های کلینیکی برای درمان ریزش مو جلوی سر آشنا می کنیم.

کاشت مو

کاشت مو یکی از روش های دائمی برای درمان ریزش مو در نقاط مختلف پوست سر می باشد.  نتایج این فرایند کاملاً طبیعی و دائمی است و مو هایی که در نواحی مختلف سر کاشته می شوند دقیقاً شبیه مو های اصلی سر می باشند.  چون مو هایی که کاشته می شود از نواحی مختلف بدن انتخاب شده است.  پزشک با بررسی شرایط بدنی بهترین بانک مو  را انتخاب می کند. سپس مو‌ها از این نواحی به قسمت های کم پشت سر انتقال می یابد.‌ پزشک برای کسب نتایج مطلوب و رضایت بخش در جلسات مشاوره همه انتظارات و اهداف متقاضی را گوش می دهد و با توضیحات کامل در مورد نتایج درمان  سعی می کند تا متقاضیان و درک واقع بینانه ای نسبت به نتایج داشته باشد.

در جلسه کاشت مو ، پزشک ناحیه بانک مو را ضد عفونی می کند.  برای برداشت گرافت ها از تکنیک های خاص و ابزار های مخصوص استفاده می کنند و از نواحی استفاده می کند که با مو های جلوی سر مطابقت داشته باشد.  در مرحله آخر گرافت های برداشت شده از بانک مو به ناحیه جلوی سر منتقل می شود.

زمان عمل کاشت مو طولانی مدت است و تقریباً ۳ تا ۸ ساعت طول می‌کشد.  البته مدت زمان آن به تعداد گرافت های برداشت و کاشته شده بستگی دارد. پس زمانی که برای کاشت مو به کلینیک  مراجعه می‌کنید حتماً یکی از اعضای خانواده را به همراه داشته باشید. تا هنگام بازگشت به خانه از شما مراقبت کند.  چون ممکن است به دلیل بی حسی پوست سر هوشیاری کاهش یابد.  برای کاهش عوارض کاشت مو در جلو سر از کمپرس سرد استفاده کنید و پس از سه روز می توانید برای شستشوی پوست سرتان اقدام کنید. البته در هنگام شستشو با مو‌هایتان با ملایمت و آرامی رفتار کنید و از دوش متحرک با فشار کم استفاده کنید.

استفاده از دارو های ضد ریزش

پزشکان یکی از روش‌‌های درمانی که برای درمان ریزش مو  جلو‌ سر که زیاد شدید و حاد نیست مصرف دارو های تقویت کننده فولیکول مو را پیشنهاد می کنند.  تا سبب حفظ سلامتی گرافت ها و استحکام آن ها شود.  برخی از دارو های ضد ریزش مو را می توانید بدون نسخه از داروخانه  ها تهیه کنید اما بهتر است که برای تشخیص علت ریزش مو به کلینیک های معتبر مراجعه کنید پس بدون نظر پزشک نمی توانید هیچ دارویی مصرف کنید.  چون باید شما قبل از آغاز روند درمان علت ریزش مو را بیابید.

از معروف ترین دارو های ضد ریزش می‌ توان به فیناستراید و ماینوکسیدیل  اشاره کرد.  این دارو ها معمولاً برای درمان ریزش مو منطقه ای ای تجویز می شوند پس می‌ توان برای درمان ریزش مو جلو سر  استفاده کرد . این دارو در غلظت های متفاوت در بازار ارائه می‌ شود و بر اساس  گستردگی ریزش مو و  نوع ریزش توسط پزشک تعیین می‌ شود. فیناستراید نوعی داروی خوراکی است که برای ریزش‌ آندروژنیک مورد درمان قرار می گیرد و پس از چند ماه شاهد قطع ریزش مو ها خواهید بود.

دارو های دیگری از قبیل دارو های ضد اندروژن،  اسپیرونولاکتون،  کتوکونازول و کورتیکو اسید برای درمان ریزش مو جلو‌ سر تجویز می شوند که پس از درمان شاهد رشد مجدد مو ها خواهید بود.  همچنین برخی از دارو‌ها برای کنترل هورمون ها در دوران یائسگی تجویز می شوند دارو های مقابله با عفونت های قارچی نیز برای رفع مشکلات پوست سر درمان ریزش مو تجویز می شوند.

مدت زمان تاثیر گذاری دارو ها برای همه افراد متفاوت است و بر اساس نوع پوست،  جنس مو ها و علت ریزش مو و سبک زندگی تعیین می‌ شوند.‌ بنابراین بدون تشخیص و مشورت با پزشک از هیچ دارویی استفاده نکنید. چون ممکن است عوارض خطرناکی برای شما به همراه داشته باشد . در صورت پایان دوره درمان مصرف دارو ها برای ادامه روند درمانی با پزشک مشورت کنید.

مزوتراپی مو

مزوتراپی یکی از درمان های موثر و جدید برای درمان ریزش مو می باشد. در این روش با تقویت پوست سر و ریشه مو ریزش مو جلو سر متوقف می شود . در این روش دارو های تقویتی از قبیل  ویتامین‌ ها،  اسید های آمینه،  آنزیم ها،  پروتئین ها و فاکتور های رشد با هم ترکیب می شوند و با کمک سرنگ‌های ظریف به پوست سر منتقل می شوند.  با تزریق مواد مغذی به لایه میانی پوست سر سلول های فیبروبلاست تحریک شده و میزان کلاژن در پوست سر افزایش می‌ یابد.  بنابراین شاهد استحکام و ضخامت مو ها خواهید بود.

این روش درمانی را می توان برای درمان آلوپسی های مختلف از قبیل ریزش مو ناشی از استرس،  تلوژن افلوویوم،  ریزش موی سکه ای و کاهش سرعت رشد مو ها مورد استفاده قرار داد.  در این روش میزان خونرسانی در پوست سر افزایش می‌ یابد و سطح چربی پوست تنظیم می شود.  مزوتراپی یکی از روش‌‌های مکمل برای کاشت مو می باشد و با بهبود گردش خون در پوست سر تورم و عوارض ناشی از کاشت مو ما هش می‌ یابد و زخم های ایجاد شده  سریعاً بهبود می یابد.

مراحل درمان ریزش مو جلو سر با مزوتراپی

پس از تشخیص علت ریزش مو ها در جلوی سر پزشک بر اساس شرایط بدنی،  حجم مو ها و شدت ریزش مو ها و نوع پوست سر تعداد جلسات مزوتراپی را تعیین می کند.  شما در این جلسه می توانید با پزشک در مورد هزینه ها و عوارض و مراقبت ها گفت و گو کنید.  در جلسه درمانی مزوتراپی نیاز به بی‌حسی پوست سر نیست زیرا یکی از ترکیبات محلول لیدوکائین می باشد و شما در حین تزریق دردی را احساس نمی کنید.  اگر آستانه درد شما پایین باشد پزشک از بی‌حسی موضعی استفاده می‌ کنند سپس محلول مزوتراپی با سرنگ های ظریف و یا دستگاه مزوگان در لایه میانی پوست سر تزریق می شود. این جلسه درمانی تقریباً ۳۰ دقیقه طول می کشد و پس از پایان جلسه می توانید به فعالیت های روزانه خود بپردازید.

ریزش مو جلوی سر
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران – ریزش مو جلوی سر

مزایا و کاربرد های مزوتراپی مو

مزوتراپی مو راهکاری مناسب برای درمان ریزش مو جلو سر و قسمت های دیگر می باشد . در این روش هیچ برش و بخیه و خونریزی در پوست سر ایجاد نمی‌ شود و ترکیبات محلول با چند تزریق ساده در پوست سر انجام می شود.  هزینه  مزوتراپی کاملاً مقرون به صرفه است و نتایج درمان در مدت زمان کوتاهی قابل مشاهده می باشد.  عوارض این روش بسیار خفیف است و شما پس از پایان جلسه درمانی بدون نیاز به استراحت و گذراندن دوره نقاهت می توانید به فعالیت های روزانه خود ادامه دهید.  این عمل محدودیت جنسی و سنی ندارد و برای همه افرادی که به دلایل مختلفی دچار ریزش مو می‌ شوند مناسب می باشد.

بهترین کاندیدای مزوتراپی مو چه کسانی هستند؟

در طی مطلب شما را با دلایل ریزش موی جلوی سر آشنا کردیم . اگر از دست دادن مو ها به دلیل شکستگی،  سوختگی و جراحت باشد مزوتراپی روش های درمانی موثر ی محسوب نمی شود.‌ همچنین این فرایند درمانی برای کسانی که درگیر بیماری های خاص هستند و یا دارو های ضد انعقاد خون،  ضد فشار و.. استفاده می کنند توصیه نمی شود.

به طور کلی مزوتراپی برای کسانی که به دلایل فشار های عصبی و استرس،  اختلالات هورمونی، تغذیه نامناسب،  گرفتن رژیم های غذایی غیر اصولی و دلایل دیگر دچار ریزش مو شده اند توصیه می شود.  برخی افراد به دارو های تزریقی حساسیت دارند و باید قبل از جلسه درمانی پزشک را در جریان قرار دهند.

متخصصان ما در کلینیک زیبایی الهیه تهران با انجام آزمایش ها و معاینات لازم علت ریزش مو را تشخیص می دهند و بر اساس آن بهترین راهکار درمانی را توصیه خواهد کرد .

ریزش مو جلوی سر
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران – ریزش مو جلوی سر

عوارض درمان ریزش مو جلو سر با مزوتراپی چیست؟

همان طور که می دانید مزوتراپی جزء روش های غیر تهاجمی است و عوارض جانبی خاصی به همراه ندارد. ترکیبات محلول مزوتراپی از طریق سوزن های ظریف به لایه میانی پوست سر تزریق می شود و  این عمل باید توسط متخصصین با تجربه و حرفه‌ای انجام شود.‌ در  غیر این صورت ممکن است به اعصاب سر آسیب وارد شود.  از عوارض رایج این فرایند درمانی می توان به مقداری سوزش، التهاب و خارش اشاره کرد که پس از طی چند ساعت برطرف می شود و نیاز به مراقبت خاصی ندارد . برخی افراد پس از تزریق شاهد برآمدگی بر پوست سر خود خواهند بود . در صورت مشاهده این عارضه باید به پزشک مراجعه کنید چون ممکن است شما دچار حساسیت شده باشید.

با تشخیص درست علت ریزش مو جلو سر نیمی از راه درمان را طی کرده اید.‌ بنابراین متخصصان با تجربه در کلینیک های معتبر و تخصصی این کار را برای شما انجام می‌ دهند تا سریع تر به نتایج درمان دست پیدا کنید.  ما به شما پیشنهاد می کنیم که به کلینیک زیبایی الهیه تهران مراجعه کنید تا متوجه شوید که در این کلینیک بهترین متخصصان کارآزموده و مجرب ارائه خدمت می کنند.

در این کلینیک با معاینه و انجام آزمایش های لازم و همچنین بررسی سوابق پزشکی خانوادگی علت ریزش مو ها را تشخیص داده می شود و پس از تشخیص دقیق ، تعداد جلسات درمانی مناسب را برای شما تعیین خواهند کرد.  در کلینیک زیبایی الهیه تهران بهترین راهکار های درمانی برای شما پیشنهاد می شود و در طی جلسات درمانی از به روز ترین و پیشرفته ترین دستگاه ها استفاده می شود.  در این کلینیک انواع روش های درمانی با هزینه مناسب و کیفیت بالا برای هموطنان عزیز در سراسر کشور ارائه خواهد شد.

هزینه درمان ریزش مو جلوی سر با مزوتراپی چقدر است؟

ترکیبات مزوتراپی بر اساس علت ریزش مو برای افراد مورد استفاده قرار می گیرد .همچنین تعداد جلسات بر حسب میزان ریزش مو ها و شرایط فرد تعیین می‌ شود . پس هزینه ها در این روش به عوامل مختلفی از قبیل تعداد جلسات،  میزان مهارت و تخصص پزشک، ترکیبات و برند محلول مزوتراپی،  شدت ریزش مو و تعرفه کلینیک محاسبه می شود . بنابراین هزینه ها برای همه افراد متفاوت است و نمی توان هزینه های قطعی و ثابت اعلام کرد.  اگر می خواهید از هزینه ها و تخفیفات روزانه کلینیک بین المللی و زیبایی الهیه تهران مطلع شوید می‌ توانید با مشاوران و کارشناسان با تجربه ما تماس حاصل فرمایید.  مشاوره و ارائه خدمات در این کلینیک زیبایی کاملا رایگان می باشد.

ریزش مو جلوی سر
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران – ریزش مو جلوی سر

مراقبت های قبل از درمان ریزش مو جلو سر با مزوتراپی مو

  • از مصرف خودسرانه دارو ها خودداری کنید و برای تشخیص علت ریزش مو به کلینیک های تخصصی و معتبر مراجعه کنید.
  • در جلسه مشاوره در مورد تعداد جلسات، روند درمان و نتایج آن با پزشک گفت و گو کنید.
  • اگر از بیماری خاصی رنج می برید و یا دارو مصرف می کنید پزشک را آگاه سازید.
  • اگر به دارو های تزریقی و مواد بی حسی حساسیت دارید حتماً به پزشک اطلاع دهید .
  • هنگام مراجعه به کلینیک مو های خود را به خوبی بشویید و از محصولات آرایشی و بهداشتی مو استفاده نکنید .
  • یک هفته قبل از مزوتراپی از مصرف انواع دخانیات و مشروبات الکلی خودداری کنید.
  • از مصرف دارو های رقیق کننده خون، ضد التهابی مکمل‌ ها و ویتامین‌ ها خودداری کنید.
  • اگر قبلاً از راهکار های درمانی دیگر استفاده کرده اید پزشک را در جریان قرار دهید.

مراقبت های پس از درمان ریزش مو جلو سر با مزوتراپی

  • از فشار دادن ناحیه تزریق خودداری کنید.
  • سعی کنید از کلاه و روسری پس از تزریق استفاده نکنید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، گرد و غبار و آلودگی های محیطی خودداری کنید.
  • تا ۸ ساعت از شستشوی مو‌ها بپرهیزید.
  • تا ۲۴ ساعت از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنید.
  • از شوینده های ملایم و مناسب استفاده کنید.
  • برای شستشوی مو ها از آب ولرم استفاده کنید.
  • از خاراندن ناحیه تزریق بپرهیزید.
  • دوره درمان را کامل کنید.
  • مایعات زیاد بنوشید.
  • از رنگ کردن مو ها خودداری کنید.
  • استفاده از دستگاه‌ های گرمازا را به حداقل برسانید.
ریزش مو جلوی سر
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران – ریزش مو جلوی سر

اثرات و نتایج

مزوتراپی جزء تکنیک های جدید برای درمان ریزش مو جلو سر می باشد. اگر ریزش مو به دلیل استرس،  تغییرات هورمونی،  فشار های عصبی،  عدم تغذیه مناسب و دلایل دیگر رخ داده باشد و مزوتراپی جزء راهکارهای موثر و مناسب می باشد.‌ پس از تزریق ترکیبات محلول مزوتراپی،  ترکیبات آن سریعا فعال می شود و با افزایش سلول های فیبروبلاست ، پوست سر و ریشه مو ترمیم و بازسازی خواهد شد.  همچنین این عمل میزان انعطاف پذیری پوست سر را افزایش می‌ دهد رطوبت مو ها حفظ می‌ کند. شما در جلسه سوم درمان شاهد تاثیرات درمان خواهید شد و چربی پوست سر تنظیم می شود.‌ اما نتایج قطعی پس از ۳ ماه قابل مشاهده است و می توانید شاهد پرپشتی مو های جلو سرتان باشید.  مزوتراپی باعث  افزایش ضخامت و قطر مو ها می شود و برای کسانی که سرعت رشد موهایشان کم است پیشنهاد بی نظیری می باشد.  در کلینیک زیبایی الهیه تهران از بهترین برند ها و مارک های مزوتراپی استفاده می شود تا بتوانید نتایج رضایت بخشی از این روش درمانی حاصل کنید.

دوره نقاهت پس از درمان ریزش مو جلو سر با مزوتراپی چقدر است؟

فرایند مزوتراپی جزء روش های غیر جراحی و سرپایی  درمان ریزش مو می باشد.‌ پس از تزریق با مقداری التهاب و سوزش در ناحیه تزریق مواجه می‌شوید که پس از چند ساعت برطرف می شود.  پس از تزریق از دست زدن ، لمس کردن و فشار دادن ناحیه تزریق خودداری کنید.  همچنین از انجام فعالیت هایی که باعث تعرق می شود خودداری کنید تا ترکیبات تزریق شده توسط ریشه مو ها جذب شود و با عرق کردن از پوست سر استخراج نشود.  پس از ۸ ساعت می توانید مو های خود را بشویید و البته باید  از شوینده های ملایم استفاده کنید و از شستشوی مو‌ها با آب داغ خودداری کنید.

در دوره درمان از دستگاه های گرمازا استفاده نکنید و حتی الامکان از رنگ کردن مو ها خودداری کنید تا سرعت درمان افزایش یابد و به نتایج مورد نظر خود دست یابید.

تعداد جلسات درمان ریزش مو جلو سر با مزوتراپی چقدر است؟

درمان ریزش مو با مزوتراپی در ۸ تا ۱۵ جلسه درمانی انجام می‌ شود و شما در طی جلسات شاهد تغییرات چشمگیری در کاهش ریزش مو ها و افزایش تراکم در جلوی سر خواهید بود.  با قطع ریزش مو ها،  ناحیه جلوی سر متراکم و پرپشت می شود.‌ از جلسه سوم شاهد تنظیم چربی پوست سر می شوید و شما نیاز نیست که به طور روزانه مو های خود را شستشو دهید.  نتایج قطعی پس از سه ماه قابل مشاهده است و شما شاهد افزایش رشد مو ها خواهید بود. هر جلسه مزوتراپی تقریبا از ۳۰ دقیقه طول می کشد.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

آیا قرص اسپیرونولاکتون از ریزش مو ارثی جلوگیری می‌کند؟

هزینه، مزایا و مراحل کاشت مو به روش میکروگرافت

دلایل بروز موخوره و راه های پیشگیری از آن

راه های خانگی برای درمان ریزش مو جلو سر

افراد زیادی سعی می کنند که قبل از مراجعه به کلینیک های تخصصی از روش های قدیمی و خانگی برای درمان ریزش موی خود استفاده کنند زیرا این روش ها هزینه کمتری نیاز دارد و عوارض خاصی به دنبال نخواهد داشت.‌ اما آیا روش های خانگی نمی تواند درمان موثری داشته باشد .‌اگر ریزش مو ها به دلایل مختلفی از قبیل عوامل ارثی، اختلالات هورمونی و مشکلات پوست سر باشد این روش ها کارساز نخواهد بود.‌ بنابراین سعی کنید برای درمان و جلوگیری از ریزش مو به کلینیک‌ های تخصصی مراجعه کنید.‌ ما سعی می کنیم در طی این نوشتار برخی از راهکار های خانگی را که هزینه کمتری به همراه دارد به شما معرفی کنیم تا بتوانید از مو های خود مراقبت کنید.

  • ماساژ مو ها با استفاده از روغن های گیاهی

روغن های گیاهی مانند  نارگیل،  جنسینگ،  بادام و… باعث تقویت ریشه مو ها می شود . بهتر است آن ها را به مدت نیم ساعت به مو ها بمالید و سپس با آب ولرم شامپو شستشو دهید.  هنگام ماساژ دادن پوست سر از نوک انگشتان استفاده کنید  و از خاراندن و خراشیدن پوست سر خودداری کنید . استفاده از روغن ها را امتحان کنید تا به متوجه مشوید  کدام‌روغن با مو های شما سازگارتر است.

کسانی که پوست سرشان چرب است باید  از روغن تراپی با احتیاط استفاده کنند و باید حتماً زیر نظر پزشک از این روش درمانی بهره مند شوند.  چون در این افراد میزان چربی ها افزایش می‌ یابد  باعث ریزش مو های آن ها می شود.  سبب سایر مشکل نیز پیش خواهد آمد.  پس از پایان روغن تراپی از شامپو های مناسب استفاده کنید تا روغن را به طور کامل از پوست سر و مو های شما برطرف شود.

  • الوئه ورا

آلوئه ورا گیاهی است که باعث سلامتی و زیبایی پوست و مو می شود.‌ هنگام استفاده از ژل آلوئه ورا آن را با لیموی تازه و مقداری روغن نارگیل ترکیب کنید و پوست سرتان را با آن ماساژ دهید.  این ژل باعث تقویت ریشه مو ها خواهد شد و نقش مهمی در درمان ریزش مو جلو سر خواهد داشت.  این گیاه میزان گردش خون را در پوست سر را افزایش می دهد و باعث پاکسازی پوست سر خواهد شد  چربی‌ های نامطلوب را از بین می‌ برد و شما شاهد لطافت و نرمی مو ها خواهید بود.

  • آب لیموی تازه

آب لیمو ترش برای درمان ریزش مو جلوی سر کارساز است و از نازک شدن مو ها پیشگیری می کند. کافیست برای انجام این کار چند قطره آب لیموی تازه را به مو های جلوی سر تان بزنید و پس از مدت کوتاهی آن را شستشو دهید. آب لیمو  ترش باعث تحریک فولیکول های مو و افزایش گردش خون در این ناحیه جلو  سر می شود.  همچنین لیمو میزان  PH  پوست سر را تنظیم کرده و از ایجاد شوره و بیماری‌ های قارچی خفیف پیشگیری می کند و جزء روش های قابل اعتماد و موثر درمان ریزش مو جلوی سر می باشد.

نتیجه گیری

استفاده از روش های خانگی معمولاً برای پیشگیری از ریزش مو ها مورد استفاده قرار می گیرد و نمی تواند در جهت درمان پس از ریزش کارساز باشد.  پس نمی توان از روش های خانگی انتظار درمان ریزش مو داشت . پس از مشاهده ریزش مو باید به کلینیک های معتبر مراجعه کنید تا پس از تشخیص بهترین روش درمانی برای شما ارائه شود.

ریزش مو جلو سر رایج ترین الگوی ریزش موی مردان است و باعث بلند شدن پیشانی و خالی شدن مو های جلوی سر می شود و کم کم این الگو تا پشت سر پیش می رود و در نهایت به طاسی نعل اسبی در مردان منجر خواهد شد .‌البته این مشکل فقط مختص آقایان نیست و خانم ها نیز ممکن است با این مشکل مواجه شوند.  تقریباً یک سوم خانم ها با این نوع ریزش مو مواجه هستند که اصولاً به دلیل افزایش هورمون های مردانه در خانم ها رخ می دهد.  در طی این مطلب شما را با انواع راهکارهای درمانی آشنا کردیم متخصصان بر اساس علت ریزش مو و شدت آن یکی از روش های درمانی موثر را برای شما پیشنهاد می کنند.  در کلینیک زیبایی الهیه تهران روش های درمانی با تجهیزات مدرن و پیشرفته توسط متخصصین مجرب و حرفه ای انجام می شود تا شما از روش‌ های درمانی بهترین نتایج ممکن را حاصل کنید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191012756

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 2 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicelahieh

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicelahieh.com

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicelahieh.com/4e85

لینک آپارات: https://www.aparat.com/clinicelahieh

لینک نماشا: https://www.namasha.com/clinic.elahieh

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

بیماریهای پوستی ناشی از استرس
جدیدترین متد جوانسازی صورت
فاصله استاندارد لب و بینی
معیار های زیبایی جهانی
تاثیر سایز آلت در رابطه جنسی
بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • تهران شهرک غرب،فاز۶،گل افشان
  • 9120043630-2191012756
  • info@clinicelahieh.com

درباره مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد با کادر درمانی بسیار با تجربه و تجهیزات کاملا به روز در خدمت همشهریان عزیز استان تهران و سایر هموطنان در سایر نقاط کشور بوده است و سالیان متمادی خدمات ارزنده ای به زیباجویان عزیز ارائه نموده  است .به جهت خدمات بی  نظیر مجموعه و مشاوره رایگان و شرایط پرداخت آسان و همچنین رضایت مندی زیباجویان عزیز از مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد،مراجعین بسیار زیادی به این مجموعه از کشورهای همسایه داشته ایم و خد ار اشاکریم که توانسته ایم خدمت کوچکی ارائه کنیم.

آخرین مقالات مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

آخرین خدمات مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

بیماریهای پوستی ناشی از استرس
جدیدترین متد جوانسازی صورت
فاصله استاندارد لب و بینی
معیار های زیبایی جهانی
تاثیر سایز آلت در رابطه جنسی
بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار
بهترین ضد آفتاب ضد لک ایرانی
اصلاح صورت بعد از تزریق چربی
تزریق فیلر چانه

دسترسی سریع کلینیک

  • صفحه اصلی
  • فروشگاه
  • بلاگ
  • خدمات ما
  • گالری
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • نوبت دهی
  • 989120043630-982191012756-09128809963
  • ایران،تهران
  • info@clinicelahieh.com

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

دکتر بهناز

مدیریت کلینیک

دکتر بهناز

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت آراد تجارت الکترونیک آواسینا  و مجموعه دکتر جان با مجوزهای کسب و کار اینترنتی می باشد.