سفید شدن مو ها و راهکارهایی برای درمان

 سفید شدن مو ها و راهکارهایی برای درمان

 سفید شدن مو ها و راهکارهایی برای درمان

کاهش یافتن و از دست رفتن ملانین ها و رنگدانه های مو به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم ترین عامل آن افزایش سن می باشد. سفیدی مو ها برای هر فرد در دوران متفاوتی ایجاد می‌ شود .اکثر افراد با سپری کردن دوران جوانی و میانسالی شاهد مو های سفید در لابلای مو های خود خواهند بود که به مرور زمان میزان آن ها افزایش می یابد.  این موضوع تاثیرات نا  خوشایند ی بر روحیه افراد خواهد داشت و کم کم حس جوانی در افراد کاهش می یابد؛  اما برخی افراد با مشاهده تار های سفید رنگ در لابه لای مو ها به مرور تجربیات و خاطرات خود در دوران زندگی می پردازند و شاید هم این موضوع برای آن ها حس خوشایندی به همراه داشته باشد.  اما اکثر افراد از مشاهده تار های سفید رنگ احساس ناراحتی و پیری می کنند و به دنبال راهکاری مناسب برای درمان و پیشگیری از سفید شدن مو های خود می باشند تا بتوانند جوانی و شادابی را مجدداً به چهره خود باز گردانند.

افراد حتی در سنین پایین با سفیدی تارهای مو  مواجه می‌ شوند و باعث کاهش اعتماد به نفس آن ها خواهد شد و نمی توانند در امور اجتماعی و شغلی خود موفق  و شاد باشند.  حتی در بین کودکان و جوانان نوجوانان نیز این عارضه مشاهده می‌ شود که فکر کردن به آن حتی عجیب و دور از ذهن می باشد.  ما در طی این نوشتار می خواهیم به بررسی علت های سفیدی مو و راهکار های پیشگیری از این عارضه بپردازیم  چون سفیدی مو عارضه ای است که دیر یا زود همه افراد آن را تجربه خواهند کرد و جزء مسائل اجتناب نا پذیر می باشد.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران

علت سفید شدن مو ها در سنین جوانی چیست؟

یکی از اصلی ترین دلایل سفیدی مو ها کاهش ملانین ها و رنگدانه های موجود در فولیکول های مو می باشد که با ما سپری کردن سنین جوانی به طور طبیعی و نا آگاهانه  شاهد تار های سفید مو در لابه لای مو ها خواهید بود و  همه افراد به صورت نا خواسته این عارضه را تجربه می کنند . شاید در فامیل یا بستگان خود دیده باشید که افراد در سنین پایین نیز با سفیدی مواجه شده‌ اند و سن آن ها بیشتر از سن واقعی به نظر می رسد.  بر اساس نتایج به دست آمده یکی از دلایل سفیدی مو ها ژنتیک یا وراثت می باشد که ما در ادامه این نوشتار به عوامل تاثیر گذار بر سفیدی مو ها و علت های اصلی آن خواهیم پرداخت.

  • ژنتیک و عوامل وراثتی

اگر شما در خانواده خود متوجه شده باشید که افراد در سنین جوانی و میانسالی با سفیدی مواجه شده اند احتمال دارد که شما نیز با رسیدن به این سنین مو ها یتان سفید شود.  البته تا کنون این احتمال قطعیت نرسیده است اما عوامل مختلفی مانند سبک زندگی،  نوع تغذیه،  محیط زندگی و جنس مو ها بر این موضوع موثر خواهد بود.  متاسفانه تا کنون برای درمان سفیدی مو که به علت وراثت یا ژنتیک اتفاق افتاده باشد روش درمانی خاصی ارائه نشده است.

  • اختلالات هورمونی

یکی از عوامل تاثیر گذار بر رنگدانه ها و ملانین پوست تغییرات هورمونی است که حتی بر رنگ پوست افراد نیز تاثیر گذار خواهد بود . وقتی که غدد هیپوفیز یا تیروئید دچار اختلال شوند میزان ملانین و رنگدانه ها کاهش می یابد و افراد سریع تر شاهد سفیدی مو های خود خواهند بود.  متخصصین در این شرایط ابتدا عملکرد غدد بدن را مورد بررسی قرار می‌ دهند. اگر این اختلالات در بدن رخ بدهد به سفیدی مو ها منجر خواهد شد.

  • استرس

افرادی که دائما در شرایط استرس زا زندگی می کنند دچار سفیدی مو خواهند شد.  وقتی که شرایط استرس زایی را دائما تحمل می کنید سطح هورمون ها در بدن دچار اختلال خواهد شد و این هورمون ها به طور مستقیم رنگدانه های مو را تحت تأثیر قرار می ‌دهند و قابلیت فولیکول ها برای تولید رنگدانه ها را کاهش خواهد داد . وقتی که افراد فشار های عصبی و واکنش های استرس زا را تجربه می‌ کنند میزان خون رسانی در پوست سر کاهش می‌ یابد و با عدم تغذیه فولیکول های مو کم کم تولید ملانین کاهش یافته و در نتیجه سفید مو در لابه لای مو ها مشاهده می شود.

  • سبک زندگی و نوع رژیم غذایی

اگر می خواهید همیشه مو ها یی زیبا و سالم داشته باشید باید در حفظ و مراقبت از مو های خود تلاش کنید تا از سفیدی و پیری زودرس جلوگیری کنید . مثلاً هنگامی که تصمیم دارید مو های خود را بشویید از آب ولرم استفاده کنید و  از آسیب دیدگی تار های مو جلوگیری شود  و روش های مراقبتی را در پیش بگیرید.  با تقویت رنگدانه های مو از سفیدی مو ها جلوگیری خواهید کرد.  با مصرف غذا های با ارزش و مرغوب،  سلامتی مو ها و پوست شما تضمین خواهد شد و در مقابل اگر تغذیه با غذا های بی کیفیت و نا مناسب انجام شود فولیکول های مو به مرور زمان تحلیل می رود و سریع تر شاهد سفید شدن مو ها خواهید بود.

  • استعمال دخانیات و یا قرار گرفتن در معرض دود

یکی از دلایل دیگر سفیدی مو ها و پیر شدن چهره مصرف انواع دخانیات می باشد که  البته این مواد اجزای مختلف بدن مانند قلب،  ریه،  کبد و حتی پوست را تحت تاثیر قرار می دهد.  چون مصرف این مواد باعث اختلال در سیستم گردش خون خواهد شد و باعث افزایش سرعت روند پیری می شود.  از نکات مورد توجه در این زمینه این است که حتی اگر شما دخانیات مصرف نمی کنید اما دائماً در معرض دود سیگار قرار دارید دود ناشی از دخانیات رنگدانه ها و ملانین های پوست و مو را تحت تاثیر قرار می دهد . میزان تاثیرات این دود بر کودکان بیشتر است زیرا از سیستم ایمنی ضعیف تر و حساسیت بالا تری برخوردار می باشند و بیشتر دچار آسیب خواهند شد.

  • مصرف برخی از دارو ها

در هنگامی که می خواهید دارویی مصرف کنید اطلاعات مربوط به دارو را مطالعه کنید زیرا برخی از دارو ها بر ملانین ها و رنگدانه های مو تاثیر گذار است و باعث سفید شدن مو ها خواهد شد . البته با برخی از دارو ها پس از پایان دوره رنگ مو ها مجدداً به حالت قبل باز می گردد اما با مصرف برخی دیگر سفیدی مو همیشه با شما همراه خواهد بود و بازگشت آن ها امکان پذیر نیست. دارو ها یی مانند هالوپریدول،  اترتینات و کلروکین و موارد دیگر از این قبیل دارو ها هستند که سفیدی مو را به همراه خواهد داشت.

  • رنگ کردن مو ها

اگر شما هم جزء افرادی هستید که دوست دارید مو های خود را رنگ کنید باید زود تر منتظر سفیدی مو های خود باشید چون مواد و ترکیبات رنگ ها باعث تخریب و ضعیف شدن فولیکول های مو خواهد شد و در نتیجه شدت سفیدی مو ها را افزایش خواهد داد.  برای جلوگیری از سفیدی مو ها از رنگ کردن دائمی مو های خود خودداری کنید و به مو هایتان فرصت دهید تا  بتواند در جهت تولید ملانین بیشتر تقویت شوند.

  • مصرف الکل و کافئین

مصرف مشروبات الکلی و نوشیدنی های کافئین دار زود تر شاهد سفیدی مو های خود خواهید بود .از نوشیدنی های کافئین دار می‌ توان به کاکائو،  چای،  قهوه و…. اشاره کرد . وقتی میزان سطح کافئین در بدن افزایش یابد  تولید رنگدانه های مو کاهش خواهد یافت.  پس بهتر است که مصرف نوشیدنی های الکلی و کافئین دار را کاهش دهید تا از آسیب فولیکول ها و عدم تولید رنگدانه های پوست و مو پیشگیری کنید.

  • چاقی یا اضافه وزن

وقتی میزان چربی ها در لایه های زیرین پوست افزایش یابد  چاقی یکی از دلایل دیگر سفیدی موها محسوب می شود  بر اساس گزارشات  حاصل شده کسانی که چاق هستند سریع تر دچار سفیدی مو خواهند شد.  البته تا کنون نتایج اثبات شده ای در این زمینه ارائه نشده است و نمی توان گفت که افرادی که وزن بالایی دارند مو هایشان سفید است.  کسانی که به علت ژنتیک چاق  هستند بیشتر با سفیدی مو همراه خواهند شد.

سفید شدن مو ها
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران – سفید شدن مو ها

علت سفید شدن مو در کودکان چیست؟

شاید شما وقتی صحبت از سفیدی مو در کودکان می شنوید متعجب می شوید . زیرا نمی‌ توانید به کودکانی با مو های سفید فکر کنید در صورتی که برخی از کودکان به دلایل مختلفی سفیدی مو مواجه می شوند که دلایل اصلی آن در زیر شرح داده شده است.

  • کمبود ملانین یا تجمع ملانین ها

وقتی کودکان با کمبود ملانین مواجه شوند مو های آن ها سفید می شود چون فولیکول های  آن ها در تولید ملانین و رنگدانه ها بسیار ضعیف می باشند و ملانوسیت کافی برای تولید رنگدانه ها وجود نخواهد داشت.  در نتیجه شاهد سفید شدن مو در کودکان خواهید بود.  البته برخی از کودکان نیز به علت افزایش و تجمع سلول ها و از بین رفتن رنگدانه های مو دچار سفیدی مو خواهد شد.  این کودکان اصولاً با کمبود پروتئین و مواد مغذی در بدن مواجه هستند.

  • استفاده از شوینده های نامناسب

همه کودکان بدنی بسیار حساس و ضعیفی دارند و نباید برای شستشوی مو های آن ها از شوینده های که ترکیبات شیمیایی دارند استفاده شود. اگر شما برای کودکان از شامپو ها یی با ترکیبات شیمیایی استفاده کنید و این موضوع را مورد اهمیت قرار ندهید کودکان شما در سنین پایین با شوره سر و ریزش مو مواجه خواهند شد و رنگدانه های مو های آن ها نیز کاهش می یابد و در نتیجه باعث سفید شدن مو ها در کودکان خواهد شد.  محصولاتی که برای کودکان تولید می شود بدون مواد شیمیایی و مضر خواهد بود.

  • برخی از بیماری ها

برخی از بیماری ها باعث می شود که تار های سفید مو در لابه لای مو ها مشاهده شود زیرا این بیماری ها سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کنند و باعث کاهش تولید ملانین در فولیکول مو خواهد شد و مشکلات بیشتری به همراه خواهد داشت.

سندروم ویرتیلیگو نوعی بیماری پوستی می باشد با  کاهش تولید ملانین مو همراه است  و افراد به تدریج در مدت زمان کوتاهی شاهد سفیدی مو های خود مواجه می شوند.

بیماری های مربوط به عملکرد تیروئید نیز باعث سفید شدن مو ی کودکان خواهد شد.  در صورت مشاهده این عارضه باید عملکرد تیروئید را متخصصی مورد ارزیابی قرار دهند.

  • کاهش مواد مغذی و ویتامین ها در بدن

مو یکی از اجزاء مهم و حساس بدن است که برای سلامتی و زیبایی آن ها باید مواد مغذی و مورد نیاز آن ها تامین شود . مواد مغذی مانند انواع ویتامین ها مانند b۱۲،  پروتئین ها و سلنیوم برای تولید ملانین و رنگدانه های مو بسیار اهمیت دارند با کم شدن این مواد مغذی در بدن و دریافت نکردن آن ها از طریق مواد غذایی مناسب میزان تولید رنگدانه ها در مو کاهش خواهد یافت و به سفیدی مو در کودکان منجر می‌ شود. کودکانی که از خوردن منابع حیوانی خودداری می‌ کنند و گیاه خوار هستند و کودکانی که تحت عمل های جراحی سنگین قرار گرفته اند با کاهش مواد مغذی و معدنی در بدن همراه خواهند بود و سفیدی مو های کودکان را به همراه خواهد داشت.

سفید شدن مو ها
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران – سفید شدن مو ها

راه های خانگی برای کند کردن روند سفید شدن مو ها

برخی از راهکار های خانگی می ‌توانند سرعت پیری و سفیدی مو ها را به تعویق بیاندازد.  بنابراین ما در این نوشتار برخی از آن ها را شما بیان خواهیم کرد تا بتوانید در زندگی روزمره به کار بگیرید.

▪ نوشیدن آب زیاد

با مصرف مایعات و آب زیاد می توانید مو های درخشنده،  خوش حالت و زیبا داشته باشید.  چون با این عمل رطوبت و شادابی مو ها ی شما حفظ خواهد شد و فولیکول های مو در سلامتی بهتری به سر خواهند برد. همچنین با افزایش آب بدن شدت و سرعت جریان خون رسانی افزایش یافته و عواملی که باعث از بین بردن و تخریب فولیکول ها می شود از بین خواهد رفت.  با مصرف مایعات و نوشیدنی ها مواد مغذی و معدنی بدن با سرعت بیشتری در فولیکول ها جذب خواهد شد و در نتیجه شادابی و زیبایی مو ها برای همیشه تضمین خواهد شد.

▪ خواب کافی

محققین به این نتیجه رسیده اند که کسانی که به اندازه کافی می خوابند می ‌توانند میزان استرس خود را به خوبی کاهش دهند.  با داشتن خواب کافی جریان خون رسانی در پوست سر و سلول ‌های بدن به خوبی انجام می ‌شود و باعث تقویت در تغذیه رنگدانه‌ های مو خواهد شد. در نتیجه سفیدی مو ها  کاهش می یابد.

▪ مصرف ویتامین های گروه B ، پروتئین ها و تولید ملانین

برای داشتن بدن سالم و زیبا و تضمین سلامتی بدن باید مواد مورد نیاز و مغذی بدن تامین شود که شامل انواع پروتئین ها،  ویتامین ها،  اسید های آمینه و… می باشد . شما باید به طور روزانه این مواد غذایی را دریافت کنید مواد مغذی  موثر در پیشگیری از سفیدی مو ها شامل انواع ویتامین های گروه B  از قبیل تخم‌ مرغ ، سویا،  بوقلمون و…. می باشد و تاثیر بی نظیری در جلوگیری از مشاهده علائم پیری خواهد داشت.  با قرار دادن سبزیجات و مرغ تخم،  مرغ،  گوشت و موز در برنامه غذایی خود می توانید ویتامین های B2،  B6، B12 را تامین کنید.  این مواد غذایی برای تولید ملانین و رنگدانه های مو بسیار ضروری هستند و از سفیدی مو ها پیشگیری خواهند کرد.

▪ ید ، سلنیوم  و مس محافظ رنگدانه ‌های مو

با مصرف مواد غذایی مانند سلنیوم،  مس و ید می توانید رنگدانه ها و ملانین مو را تقویت و تغذیه کنید.  اگر میزان این مواد مغذی در بدن کاهش یابد رنگدانه‌ های مو به مرور زمان از بین خواهند رفت.  با مصرف این مواد معدنی می توانید عمر رنگدانه های مو را افزایش دهید تا مو هایی سالم و زیبا داشته باشید. برای تامین  مس بدن  می‌ توانید از مواد غذایی مانند اسفناج ، جگر گاو،  شلغم،  تخم مرغ و بادام استفاده کنید. ید  نیز در مواد غذایی مانند اسفناج،  ماهی و هویج یافت می‌ شود.  سلنیوم در سویا ، گندم و ماهی،  ذرت و گردو وجود دارد.

▪ ورزش کردن و افزایش خون رسانی در پوست و بدن

شاید برای شما عجیب باشد که چرا باید ورزش کردن برای تولید رنگدانه ها و تقویت موها تاثیر گذار باشد. در صورتی که با انجام انواع فعالیت های ورزشی جریان خون در بدن و پوست سر و ریشه مو ها سرعت می ‌گیرد و در نتیجه مواد معدنی و مغذی مانند ویتامین ها و پروتئین ها سریع تر به ریشه مو منتقل می ‌شوند. بنابراین اگر شما به طور مرتب و منظم ورزش کنید می توانید زیبایی مو های خود را برای مدت ‌های طولانی تضمین کنید . همچنین با این عمل در کنار تقویت رنگدانه های مو حالت انعطاف پذیری و ارتجاعی پوست سر و مو ها افزایش خواهد یافت.

▪ ترکیب روغن نارگیل و لیمو

برای پیشگیری از سفید شدن مو ها و داشتن مو های زیبا و سالم می توانید از ماسک های طبیعی و خانگی برای تقویت ریشه مو ها استفاده کنید.  برای تهیه این ماسک باید مقداری روغن نارگیل را با چند قطره آب لیموی تازه مخلوط کنید سپس ترکیب حاصل شده را به ریشه مو ها و پوست سر بمالید.  با این عمل می توانید ملانین ها و فولیکول های مو را تقویت کنید و برای حفظ رنگ طبیعی مو های خود اقدام کنید.

▪ مصرف روغن گیاهی و حیوانی و تغذیه کامل مو

با مصرف برخی از روغن های گیاهی و حیوانی می توانید با هدف تقویت فولیکول های مو از سفید شدن مو های خود پیشگیری کنید. اگر چه این روغن ها باعث تقویت و تغذیه مو ها نیز خواهد شد.‌ استفاده از روغن های گیاهی و حیوانی به عنوان روش درمانی معرفی نمی شود و نمی تواند مو های سفید شده شما را به روز های اول باز گرداند.  روغن ها یی که برای پیشگیری از سفیدی مو ها پیشنهاد می ‌شود  شامل روغن نارگیل،  روغن بادام،  روغن هسته انگور،  روغن بادام زمینی،  مریم‌ گلی و غیره می باشد.  پس اگر می ‌خواهید از این روغن ها استفاده کنید کافیست این روغن را به پوست سر و ریشه مو ها آغشته کنید.

روغن های حیوانی شامل روغن شترمرغ و کرچک می باشد که در جهت پیشگیری از سفیدی مو ها پیشنهاد می شود.

▪ درمان و کنترل بیماری ها

یکی از علل سفیدی مو ها ابتلا به برخی بیماری ها می باشد که باید برای پیشگیری از این عارضه برای درمان بیماری خود اقدام کنید.  مثلا افرادی که با اختلال در غدد تیروئید و هیپوفیز مواجه هستند بیشتر دچار سفیدی مو خواهند شد متخصصین قبل از آغاز روند درمان شرایط جسمانی افراد را با انجام آزمایش های مناسب و معاینات بالینی مورد بررسی قرار می دهند تا سطح هورمون های بدن آن ها  کنترل شود که برای کنترل هورمون ها دارو های مناسب تجویز می شود.  بیماری هایی که به دلیل اختلال در سیستم ایمنی بدن ایجاد می شود علت مهم دیگری برای سفید شدن مو ها می باشد که اگر فردی به این دلیل دچار سفیدی مو شده باشد قابل درمان و کنترل نمی باشد.

. به شایعات گوش ندهید.

امروزه در سایت ها و فضا های مجازی در مورد دارو هایی که می تواند از سفیدی مو ها جلوگیری کند و یا مو های سفید شده را مجدداً به رنگ طبیعی خود باز گرداند شنیده باشید که این تبلیغات کاملاً نادرست است و تا کنون هیچ دارویی برای درمان این عارضه تولید نشده است و این تبلیغات در جهت فروش محصولات این شرکت ها می باشد . ما در طی این نوشتار بخشی از این صحبت ‌ها را به بررسی این شایعات قرار داده ایم تا بفهمید که نباید به این تبلیغات منفی و نا درست گوش دهید.

مو های سفید نمی ریزند.

بر اساس نتایج به دست آمده میزان مقاومت تار های سفید مو در برابر عوامل محیطی سر سخت تر و مقاوم هستند اما نمی توان گفت که به هیچ وجه دچار ریزش نمی شود.  اگر این صحبت درست و واقعی بود هیچ پیرمرد کچلی را شما نمی دید.‌ مو های سفید به دلیل مقاومت و ضخامت بیشتر کمتر دچار ریزش می شوند اما علت های ریزش آن ها با مو های تیره به یک نسبت می باشد و دچار ریزش خواهند شد.

سفید شدن مو ها
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران – سفید شدن مو ها

رنگ کردن مو در کودکان

در طی این نوشتار دلایل سفید شدن مو های کودکان را برای شما معرفی کردیم و اگر شما سفیدی مو در کودکان خود مواجه شده اید به هیچ وجه مو های آن ها را با استفاده از رنگ های شیمیایی رنگ نکنید.  زیرا آسیب زیادی به فولیکول ‌های موی آن ها وارد می‌ شود.  ترکیبات رنگ ها و مواد شیمیایی نیز سیستم تنفسی کودکان را دچار اختلال خواهد کرد و به پوست و موی آن ها آسیب زیادی وارد می کند.

اگر با چنین مشکلاتی مواجه شده اید بهتر است از متخصصین زیبایی در زمینه پوست و مو کمک بگیرید. متخصصین با تجربه ما در کلینیک زیبایی الهیه تهران آماده پاسخگویی به همه سوالات شما عزیزان خواهند بود و می توانند انواع راهکار های درمانی موثر را برای شما به بهترین نحو ارائه دهند.. همچنین متخصصین بهترین راه های کنترل و پیشگیری از سفید شدن مو ها را در اختیار شما قرار خواهند داد.

پیشگیری از سفید شدن مو با مزوتراپی

افرادی که در دوران زندگی خود با سبک  صحیحی زندگی می کنند  با داشتن رژیم غذایی سالم و مناسب و دوری از دخانیات و مشروبات الکلی حالت طبیعی مو های خود را تا سنین بالا حفظ خواهند کرد،  البته عواملی مانند محیط زندگی ، جنس مو ها،  شرایط جسمانی نیز  بر میزان سفیدی مو ها تاثیرگذار خواهد بود.‌ افرادی که پوست تیره ای دارند در سنین بالا با سفیدی مواجه می شوند. در کشور های آسیایی مردم پس از سنین ۳۵ سالگی شاهد سفیدی مو های خود خواهند بود و تا سنین ۵۰ سالگی سرعت این عارضه به شدت افزایش می یابد.  همه افراد پس از سن بیست سالگی باید با کار گیری سبک صحیحی در زندگی و راهکار های مراقبت و پیشگیری از سفیدی مو ها اقدام کنند چون در این سنین اختلالات هورمونی اتفاق می ‌افتد و همچنین با تغییرات هورمونی و ژنتیکی عملکرد تولید رنگدانه ها نیز تحت تاثیر قرار می گیرد.

برای کنترل و پیشگیری از این عارضه بهتر است که چند ماه یکبار با مراجعه به کلینیک های تخصصی پوست و مو و با انجام آزمایشی ساده از میزان مواد مغذی و مورد نیاز بدن خود مطمئن شوید. متخصصین برای تقویت و تغذیه پوست سر و ریشه مو ها فرآیند زیبایی و درمانی مزوتراپی مو را پیشنهاد می کنند . در طی این روش درمانی انواع مواد مغذی و معدنی مانند ویتامین ها ، پروتئین ها،  اسید های آمینه، عصاره گیاهان،  فاکتور های رشد را در فاصله یک میلیمتری پوست سر در لایه درم تزریق خواهد شد. با تزریق این مواد مغذی تولید رنگدانه های مو افزایش می یابد و از سفیدی زودرس مو ها پیشگیری می ‌کند.

ترکیبات محلول مزوتراپی شامل بیوتین،  ویتامین های گروه B ،  عصاره انواع گیاهان و فاکتور های رشد می باشد که هر کدام تاثیرات مفیدی بر تار ها و ریشه مو خواهند داشت.  پس از تزریق محلول مزوتراپی ترکیبات تزریق شده سریعاً توسط ریشه ها و پوست سر جذب می شود و شما در مدت زمان کوتاهی شاهد نتایج بی نظیر این فرآیند درمانی و زیبایی خواهید بود.

مراحل پیشگیری از سفید شدن موها با مزوتراپی

اگر شما جزء افرادی هستید که از مشاهده سفیدی مو های خود آزرده خاطر و ناراحت می شوید باید پس از پشت سر گذاشتن سن ۲۰ سالگی برای پیشگیری و تقویت رنگدانه های مو های خود اقدام کنید.  با انجام روش های مراقبتی فولیکول ها را برای تولید رنگدانه های مو تقویت خواهید کرد.  با مراجعه به کلینیک زیبایی الهیه تهران متخصصین بهترین راهکار های درمانی را برای کنترل و پیشگیری از این عارضه در اختیار شما قرار می دهند.

در طی این روش درمانی و زیبایی محلولی که حاوی انواع ویتامین ها و پروتئین ها،  بیوتین ، اسید های آمینه،  آنتی اکسیدان ها می باشد به پوست سر منتقل خواهد شد. این فرایند زیبایی و درمانی توسط سرنگ ‌های بسیار ظریفی انجام می شود و پس از تزریق توسط ریشه مو ها جذب خواهد شد.. کسانی که از روش ‌های تزریق می ترسند و یا آستانه درد پایینی دارند می ‌توانند به جای تزریق با سرنگ از دستگاه مزوگان استفاده کنند  در نتیجه شما هیچ دردی در هنگام تزریق احساس نخواهید کرد.. جلسات انجام مزوتراپی مو ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد. تعداد جلسات این عمل برحسب حجم مو ها و شرایط جسمانی هر فرد مشخص می شود . در پایان جلسه مزوتراپی شما می توانید بدون بستری شدن و گذراندن دوره نقاهت فعالیت های روزانه خود را ادامه دهید.

سفید شدن مو ها
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران – سفید شدن مو ها

مزایا و کاربرد های مزوتراپی مو

  • افزایش سرعت خون رسانی در پوست سر و رساندن مواد مغذی و معدنی مورد نیاز فولیکول ها برای تولید رنگدانه ها
  • پیشگیری از سفید شدن مو ها
  • تقویت فولیکول ها و سلول‌ های ملانوسیت
  • متوقف کردن ریزش مو و رویش مجدد مو های ریخته شده
  • افزایش سرعت رشد مو ها
  • افزایش کیفیت و ضخامت تار های مو

مزایای مزوتراپی مو

  • مزوتراپی جز بهترین روش های درمانی برای تامین مواد مغذی و معدنی پوست سر و ریشه مو ها می باشد.
  •  شما می توانید این فرآیند درمانی را در طی چند جلسه کوتاه مدت انجام دهید .
  • نتایج و تاثیرات درمان در مدت زمان کوتاهی قابل مشاهده است.
  •  پس از انجام مزو تراپی مو نیاز به بستری شدن و گذراندن دوره نقاهت نمی ‌باشد و افراد می توانند بلافاصله فعالیت های روزانه خود را ادامه دهند.
  •  افزایش حجم و پر پشت شدن مو ها
  •  عوارض نا چیز پس از تزریق محلول مزوتراپی
  •  بازگرداندن شادابی و جوانی به چهره
  •  افزایش اعتماد به نفس افراد
  •  هزینه مقرون به صرفه نسبت به روش ‌های درمانی دیگر

بهترین کاندیدای مزوتراپی مو چه کسانی هستند؟

مزوتراپی یکی از بهترین،  سریع ترین و ایمن ترین روش های درمانی و زیبایی برای درمان ریزش مو ها افزایش سرعت رشد مو ها و تقویت رنگدانه های مو می باشد که بدون محدودیت جنسی انجام می‌شود و برای همه افراد در سنین مختلف تزریق انجام می شود.

کسانی که به دلایل مختلفی با مشکلاتی در پوست سر و مو های خود مواجه شده اند می توانند از نتایج بی نظیر این عمل بهره‌ مند شوند که شامل موارد زیر می باشد:

  • اگر با کمبود مواد مغذی و معدنی بدن تامین نشود.
  • کسانی که دائماً شرایط استرس زایی را تحمل می کنند.
  • کسانی که به بیماری های خاص مبتلا نیستند .
  • کسانی که به دلیل اختلال در عملکرد غددی مانند هیپوفیز و تیروئید دچار ریزش مو و سفید شدن مو هستند و می خواهند یکی از بهترین راهکار های درمانی برای پیشگیری از سفیدی مو را به کار بگیرند

افرادی که در سیستم ایمنی خود با مشکل   مواجه هستند.  خانم هایی که دوران بارداری و شیردهی را پشت سر می‌گذارند. و افرادی که حتماً باید دارو های رقیق کننده خون استفاده کنند کاندیدای مناسبی برای مزوتراپی ‌مو نمی باشند همچنین  به انواع دارو های مصرفی حساسیت دارند نمی‌ توانند فرآیند درمانی و زیبایی مزوتراپی را تجربه کنند.

سفید شدن مو ها
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران – سفید شدن مو ها

عوارض مزوتراپی مو چیست؟

یکی از ایمن ترین و سریع ترین روش های درمانی برای ریزش  و پیشگیری از  سفید شدن مو ها  مزوتراپی می باشد که مراحل انجام این عمل به صورت سر پایی و حتی بدون نیاز به بی حسی انجام می شود.  متقاضیان عزیز در حین درمان هیچ دردی را احساس نخواهند کرد در نتیجه این عمل هیچ خطری برای افراد به همراه ندارد.

وقتی‌ ترکیبات محلول مزوتراپی از طریق سرنگ های ظریف به پوست سر منتقل می ‌شود شاهد عوارض رایجی مانند تورم،  سوزش و التهاب خواهید بود که در مدت زمان کوتاهی از بین می رود.  برخی افراد پس از تزریق با حساسیت در ناحیه پوست سر مواجه می شوند در صورت ایجاد برآمدگی در این ناحیه باید حتماً پزشک را در جریان قرار دهید تا اقدامات درمانی موثر انجام شود.  در کلینیک زیبایی الهیه تهران انواع روش های زیبایی و درمانی برای مراقبت و حفظ سلامتی و زیبایی مو ها توسط متخصصین مجرب و حرفه ای ارائه خواهد شد.  این روش درمانی با حداقل عوارض نتایج بی نظیری به همراه خواهد داشت.

 هزینه مزوتراپی مو در کلینیک زیبایی الهیه تهران چقدر است؟

هزینه ها در هر کلینیک و مرکز تخصصی بر اساس دلایل مختلفی متفاوت می باشد که البته عوامل تاثیر گذار بر هزینه ها در هر کلینیک یکسان است.  که شامل مدت زمان دوره درمان،  تعداد جلسات تعیین شده،  ترکیبات محلول مزوتراپی،  حجم مو ها،  مهارت و تخصص پزشک و موقعیت جغرافیایی کلینیک می باشد.  ترکیبات محلول مزوتراپی برای همه افراد بر اساس شرایط جسمانی آن ها  مشخص می‌شود در نتیجه نمی ‌توان هزینه ثابتی برای این روش درمانی اعلام کرد . یکی از عوامل دیگر بر هزینه ها کلینیکی است که شما به آن مراجعه می کنید موقعیت جغرافیایی کلینیک هزینه های درمان را تحت تاثیر قرار می دهد.  در شهر های بزرگ برای انجام فرایند های درمانی و زیبایی باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید. در این کلینیک های زیبایی انواع روش های درمانی به بهترین نحو ارائه خواهد شد در این کلینیک‌ها تجهیزات و دستگاه های مورد استفاده کاملاً پیشرفته ، هوشمند و استاندارد است و شما می‌ توانید  با حداقل عوارض بهترین نتایج درمان را حاصل کنید .اگر می خواهید از هزینه ها و تخفیفات روزانه کلینیک زیبایی الهیه تهران مطلع شوید می ‌توانید با مشاوران و کارشناسان با تجربه ما تماس حاصل فرمایید مشاوره و ارائه خدمات در این کلینیک تخصصی کاملاً رایگان می‌باشد.

مراقبت های قبل از انجام مزوتراپی مو

  • اگر شما به طور ژنتیکی در خانواده با سفیدی مواجه هستید حتما در جلسه مشاوره پزشک خود را در جریان قرار دهید.
  • تیم متخصصین در جلسات درمانی شرایط جسمانی و سوابق پزشکی شما را مورد بررسی قرار می دهند و در صورت نیاز آزمایش های لازم تجویز خواهند کرد تا بتوانند سطح نیاز بدن شما را به مواد معدنی و مغذی را مشخص کنند.
  • یک هفته قبل از آغاز جلسات درمانی مزوتراپی ‌مو از مصرف انواع دخانیات مانند سیگار و قلیان و مشروبات الکلی خودداری کنید. این دو عامل باعث افزایش سرعت سفید شدن مو ها خواهند بود.
  • یک هفته قبل از آغاز جلسات درمانی از مصرف انواع دارو های رقیق کننده خون و ضد التهابی، مکمل ها  و ویتامین ها خودداری کنید.
  • وقتی که می خواهید برای آغاز دوره درمان در کلینیک حضور داشته باشید از محصولات آرایشی و بهداشتی مو مانند اسپری، تافت ، ژل و… استفاده نکنید.

مراقبت های پس از مزوتراپی مو

  • پس از تزریق به هیچ وجه به ناحیه تزریق دست نزنید. زیرا ممکن است دست های شما آلوده باشد و میکروب ها و آلودگی ها از طریق زخم های ایجاد شده به پوست سر نفوذ کند و با عفونت در این ناحیه مواجه شوید.
  • با گرم کردن ناحیه تزریق تأثیرات درمان را کاهش خواهید داد.
  • استفاده از دستگاه های گرما زا مانند سشوار یا اتوی مو را کاهش دهید.
  • از مصرف غذا های بی کیفیت که ارزش غذایی ندارند خودداری کنید و رژیم غذایی سالم را جایگزین آن قرار دهید .
  • پس از هشت ساعت می توانید برای شستشوی مو های خود اقدام کنید.
  • اگر به ترکیبات محلول مزوتراپی حساسیت دارید پزشک خود را در جریان قرار دهید.
  • تا ۲۴ ساعت از انجام کار های ورزشی و فعالیت های سنگین که باعث تعریق شما می شود خودداری کنید و اجازه دهید تا ترکیبات تزریق شده در پوست و ریشه مو ها به خوبی جذب شود.

اثرات و نتایج

تقریباً ۹۰ درصد از افرادی که برای تقویت و تغذیه مو های خود فرآیند زیبایی و درمانی مزوتراپی را انتخاب کرده ند از نتایج این روند درمانی رضایت کامل داشتند زیرا در این عمل محلول مزوتراپی به تقویت و تغذیه ریشه و ساقه مو می پردازد و با افزایش جریان خون رسانی در نواحی مختلف پوست سر مواد معدنی و مغذی را به ریشه مو منتقل می کند و مشکلات پوست سر به شکل مطلوبی از بین خواهد رفت‌  وقتی که محلول مزوتراپی در پوست سر تزریق شود هورمون های جنسی مانند تستسترون،  آندروژن و dht مهار خواهد شد در نتیجه با تقویت و تغذیه ریشه مو ها مواجه می شوند و از سفید شدن مو ها به بهترین نحو پیشگیری خواهد کرد .

ترکیبات محلول مزوتراپی برای همه متقاضیان متفاوت است و بر اساس شرایط مو ها نظر پزشک و شرایط جسمانی فرد انتخاب خواهد شد.  یکی از ترکیبات بی ‌نظیر محلول مزوتراپی ویتامین‌ های گروه B   است که در تولید رنگدانه ها و ملانوسیت ها نقش بسیار مهمی را ایفا می ‌کنند . در طی جلسات مزوتراپی شما می توانید به شکل مطلوبی تاثیرات درمان را مشاهده کنید و نتایج قطعی آن پس از سه ماه رویت می باشد. متخصصین برای ماندگار شدن نتایج مطلوب و پیشگیری از سفیدی مو ها سالی چند جلسه مزوتراپی را برای زیبا جویان عزیز توصیه خواهند کرد.

تاکنون هیچ روش درمانی برای بازگرداندن مو ها به رنگ طبیعی خود ارائه نشده است اما مزوتراپی به عنوان بهترین روش پیشگیری از این عارضه انتخاب می ‌شود و نقش مهمی در زیبایی و پرحجم شدن تار های مو خواهد داشت.

دوره نقاهت پس از مزوتراپی مو چقدر است؟

مراحل انجام مزوتراپی مو با استفاده از سرنگ های ظریف و یا دستگاه مزوگان انجام می شود و نیاز به بیهوشی و یا بی حسی پوست سر نمی باشد در نتیجه شما در حین درمان هیچ دردی احساس نمی کنید و بدون نیاز به استراحت در منزل می توانید فعالیت های روزانه خود را آغاز کنید.  این فرآیند درمانی و زیبایی بدون هیچ برش،  بخیه و خونریزی و پوست سر انجام می شود متخصصین توصیه می کنند ۸ ساعت از شستشوی مو های خود بپرهیزید و از انجام فعالیت هایی که باعث استخراج ترکیبات محلول مزوتراپی می شود خودداری کنید؛  چون با تعرق ممکن است ترکیبات محلول مزوتراپی از پوست سر استخراج شود.

 تعداد جلسات مزوتراپی مو چقدر است؟

تعداد جلسات برای همه متقاضیان توسط پزشک تعیین می شود و این جلسات با دیگران کاملاً متفاوت است.  متخصصین زیبایی تعداد جلسات را بر حسب اهداف و نظرات فرد ، میزان تراکم مو ها،  شرایط سنی و جنس مو ها تعیین خواهند کرد. در جلسات مزوتراپی متخصصین روش های مراقبتی و پیشگیری از سفید شدن مو ها را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سفیدی مو ها به دلیل وراثت اتفاق افتاده باشد باید پزشک خود را در جریان قرار دهید.

معمولاً متخصصین ۸ تا ۱۵ جلسه مزوتراپی را با فواصل  یک هفته ای تعیین می کنند.  این جلسات در ماه اول هفته یک بار در ماه دوم دو هفته یک بار و در ماه اخر به صورت ماهیانه انجام خواهند داد تا شما عزیزان دوره درمان را کامل کنید.  برای به دست آوردن نتایج مطلوب و جلوگیری از سفیدی مو ها باید دوره درمان خود را کامل کنید.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

هزینه و مزایای استفاده از فیلر مو

کاشت مو به روش BHT

آشنایی با جدیدترین و مدرن ترین روش های کاشت مو در ایران

نتیجه گیری

سفید شدن مو ها امری اجتناب نا پذیر است و با گذراندن دوران زندگی دچار این عارضه خواهید شد و همه افراد به مرور زمان این عارضه را تجربه خواهند کرد. معمولاً علت اصلی سفیدی مو ها افزایش سن است که البته برخی افراد به دلایل مختلفی در سنین پایین تر با این مشکل مواجه می شوند.

وقتی که افراد در سنین بالا قرار دارند و دچار ریزش مو می شود در حین رویش مجدد شاهد تار های سفید رنگ خواهند بود زیرا به تدریج سلول‌ هایی که رنگدانه مو را تولید می کنند از بین می روند و این موضوع یکی از مراحل طبیعی دوران زندگی افراد می باشد‌  افرادی که می ‌خواهند برای پیشگیری از سفیدی مو های خود اقدام کنند باید هر چند ماه یکبار به کلینیک های زیبایی مراجعه کنند تا متخصصین پوست و مو شرایط جسمانی و کمبود های مواد معدنی و مغذی بدن آن ها را مورد بررسی قرار دهند.

اصولا افراد در سنین ۳۵ سالگی شاهد تار های سفید رنگ در بین مو های خود خواهند بود.  اگر چه برخی افراد در سنین پایین تر شاهد این عارضه می باشند.  افرادی که قبل از آغاز سفید شدن مو ها به دنبال راهکار های موثر برای پیشگیری هستند می ‌توانند نتایج بی‌ نظیری حاصل کنند و در دوران میانسالی از سفیدی مو های خود پیشگیری کنند.

فرایند های درمانی مانند تزریق فیلر مو    مزوتراپی و پی آر پی می ‌تواند از سفیدی  مو ها پیشگیری کند.  متخصصین ما در کلینیک زیبایی الهیه تهران بهترین روش های درمانی و زیبایی پوست و مو را برای شما عزیزان ارائه خواهند داد تا شما با خیال آسوده بتوانید از نتایج بی نظیر آن ها بهره مند شوید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191012756

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 2 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicelahieh

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicelahieh.com/v1lp

لینک آپارات: https://aparat.com/v/qVJlR

لینک نماشا: https://www.namasha.com/v/3rOXsgsd

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

بیماریهای پوستی ناشی از استرس
جدیدترین متد جوانسازی صورت
فاصله استاندارد لب و بینی
معیار های زیبایی جهانی
تاثیر سایز آلت در رابطه جنسی
بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • تهران شهرک غرب،فاز۶،گل افشان
  • 9120043630-2191012756
  • info@clinicelahieh.com

درباره مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد با کادر درمانی بسیار با تجربه و تجهیزات کاملا به روز در خدمت همشهریان عزیز استان تهران و سایر هموطنان در سایر نقاط کشور بوده است و سالیان متمادی خدمات ارزنده ای به زیباجویان عزیز ارائه نموده  است .به جهت خدمات بی  نظیر مجموعه و مشاوره رایگان و شرایط پرداخت آسان و همچنین رضایت مندی زیباجویان عزیز از مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد،مراجعین بسیار زیادی به این مجموعه از کشورهای همسایه داشته ایم و خد ار اشاکریم که توانسته ایم خدمت کوچکی ارائه کنیم.

آخرین مقالات مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

آخرین خدمات مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

بیماریهای پوستی ناشی از استرس
جدیدترین متد جوانسازی صورت
فاصله استاندارد لب و بینی
معیار های زیبایی جهانی
تاثیر سایز آلت در رابطه جنسی
بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار
بهترین ضد آفتاب ضد لک ایرانی
اصلاح صورت بعد از تزریق چربی
تزریق فیلر چانه

دسترسی سریع کلینیک

  • صفحه اصلی
  • فروشگاه
  • بلاگ
  • خدمات ما
  • گالری
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • نوبت دهی
  • 989120043630-982191012756-09128809963
  • ایران،تهران
  • info@clinicelahieh.com

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

دکتر بهناز

مدیریت کلینیک

دکتر بهناز

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت آراد تجارت الکترونیک آواسینا  و مجموعه دکتر جان با مجوزهای کسب و کار اینترنتی می باشد.