مراقبت های بعد از بوتاکس

مراقبت های بعد از بوتاکس

مراقبت های بعد از بوتاکس

امروزه افراد اهمیت زیادی به زیبایی و جوانی پوست شان می دهند و چین و چروک هایی که در در اطراف چشم ها، پیشانی، خط لبخند، خط اخم ایجاد شده است آنها را اذیت می کند و این موضوع باعث شده که به دنبال راهی برای از بین بردن نشانه های زودرس پیری و جوان تر جلوه دادن پوستشان هستند.

امروزه بوتاکس یکی از کم خطر ترین و محبوب ترین روش ها جهت از بین بردن این عوامل است که نتایجی شگفت انگیز ایجاد می کند و پس از انجام این روش افراد بعد از آن چند سال جوان تر می شوند.

تزریق بوتاکس یک روند درمانی مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) است که با توجه به اینکه ایجاد نتایجی طبیعی و منحصربه‌فرد دارد و هیچ خطری برای سلامت افراد ایجاد نمی‌کند.

لازم به ذکر است که این عمل هنگامی خطرناک نیست و عوارض ایجاد نمی کند که در یک کلینیک معتبر و توسط پزشکی ماهر و متخصص صورت گیرد.

موضوع دیگر این که مراقبت های بعد از بوتاکس نیز در کیفیت نتایج آن و زیباتر شدن چهره اهمیت بسیار زیادی دارد.

به همین علت در این مطلب از وب سایت کلینیک زیبایی پوست و مو الهیه تهران سعی داریم اطلاعاتی کامل و جامع در خصوص مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس و عواملی که احتمال دارد به سلامت فرد مراجعه کننده صدمه وارد کند اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم پس تا انتها همراه ما باشید.

کلینیک الهیه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه-کلینیک الهیه

بوتاکس چیست ؟

ماده‌ای که در عمل تزریق بوتاکس به پوست اشخاص وارد می‌شود مانعی مستحکم در مقابل استیل کولین (ماده ایجاد کننده چین و چروک) است و به همین علت می‌تواند پوستی جوان و شاداب عاری از هر نوع چین و چروک را به شما هدیه دهد.

این تکنیک یک درمان موقتی جهت از بین بردن چین و چروک ها است که بسته به شرایط به خصوص اشخاص از ۳ الی ۱۲ ماه بستگی به نوع بوتاکس ماندگاری دارد.

در کلینیک الهیه تهران بیشتر از مسپورت بوتاکس ایرانی جهت برطرف کردن چین و چروک ها استفاده می شود.

این ماده سازگاری کامل با استانداردهای سختگیرانه پزشکی در دنیا پیدا کرده است و مورد تایید بسیاری از سازمان‌های پزشکی جهانی قرار گرفته است.

بوتاکس مسپورت با نمونه های خارجی از نظر کیفیت تفاوتی ندارد به همین علت قیمت مناسب تر و در دسترس بودن، کیفیت عالی انتخاب اساسی متخصصان کلینیک الهیه تهران است.

از مزایای این بوتاکس در مقایسه با بوتاکس های خارجی موجود در بازار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

جهت از بین بردن انواع چین و چروک های ریز و درشت پوستی، خط لبخند و خط اخم اثر گذاری بوتاکس مسپورت دقیقاً مانند نمونه های خارجی است.

افرادی که با مشکلاتی مانند تعریق بیش از حد، میگرن مزمن، بی اختیاری ادرار و تنبلی و انحراف چشم مواجه هستند این نوع بوتاکس دارای خواص درمانی است و به آن ها کمک شایانی می کند.

این نوع بوتاکس چیزی بین ۳ الی ۶ ماه ماندگاری دارد؛ بنابراین اگر از تزریق آن به هر دلیلی پشیمان شدید احتیاجی نیست زمان زیادی جهت از بین رفتن عوارض منتظر بمانید.

مراقبت بعد از بوتاکس چگونه است؟

برای درمان چین و چروک پزشکان به طور خاص برای اهداف ضد پیری استفاده می کنند.

چین و چروک های ثابت و پویا. خطوط ثابت چین و چروک های عمیقی است که در اثر لبخند و بالا بردن ابرو، پس از چند دهه،در صورت افراد ایجاد می شود.

در صورتی که چین و چروک های پویا فقط موقع حرکت صورت قابل دیدن هستند.

هدف اساسی تزریق بوتاکس پیشگیری از بروز چین و چروک های ثابت است.

اگر شما عزیزان هم چین و چروک های ثابت دارید درمانهای مرتب با نوروتوکسین و مواد پر کننده صددرصد می تواند ظاهر شما را بهتر کند و در برخی از موارد، آن ها را در دراز مدت رفع نمایند البته در صورتی که به مراقبت های بعد از بوتاکس اهمیت داده شود.

از آنجا که فقط ۳۰ سال است این دارو وجود دارد اطلاعات بسیار زیادی در رابطه با اثرات طولانی مدت بوتاکس و چگونگی مراقبت های قبل و بعد از آن وجود ندارد.

در ادامه مطلب متخصصین کلینیک زیبایی الهیه تهران ابتدا در رابطه با مراقبت های بعد از بوتاکس و سپس در رابطه با اینکه بوتاکس به چه صورت روی چهره شما تأثیر می گذارد توضیحات مختصری خواهند داد.

چرا مراقبت‌های بعد از بوتاکس اهمیت دارد ؟

مراقبت های خاصی بعد از هر عمل زیبایی لازم است که روی نتایج آن تاثیر می گذارد و می تواند باعث بهبود هرچه سریعتر عوارض شود.

رعایت کردن مراقبت های بعد از بوتاکس سبب می شود نتیجه تزریق بوتاکس در صورت رعایت منظم پیشنهادهای متخصصین بسیار بهتر خواهد شد و هرچه سریعتر ثابت می شوند.

نهایتاً ظرف چند ساعت عوارض بعد از تزریق رفع خواهد شد و شخص بدون نگرانی از وجود کبودی یا تورم می تواند بیرون از منزل به کارهای روزمره خود ادامه دهد.

بوتاکس یک نوع سم تضعیف شده است که گاهی اوقات در بعضی از افراد حساسیت نشان می دهد.

عدم توجه به توصیه های متخصص احتمال ایجاد حساسیت را دو چندان می کند و می تواند سبب بروز عوارضی جبران ناپذیر در اشخاص شود.

رعایت موارد قبل و بعد توصیه شده از تزریق، بر روی ماندگاری نتایج نیز اثرگذار است و هزینه های شما برای تمدید مجدد بوتاکس را کاهش خواهد داد.

پس از تزریق بوتاکس چه باید کرد ؟

میتوان مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس را به دو دسته تقسیم کرد:

دسته اول عملکرد هایی است که بعد از تزریق باید انجام دهید تا عوارض بوتاکس رفع شوند و نتیجه به دست آمده به ثبات برسد.

دسته دوم مربوط به عملکرد هایی است که انجام آنها بعد از چند روز از تزریق ممنوع است و در صورت عدم توجه به آن ها احتمال دارد شخص با مشکلاتی جدی روبرو شود.

در ادامه این مطلب در دو بخش جداگانه به این مراقبت ها پرداخته ایم، تا شما بدون هیچ گونه مشکلی بعد از تزریق، روزهای ابتدایی را سپری کنید و در نتیجه به نتایجی جذاب و پایدار برسید.

عملکرد هایی که انجام آنها پس از تزریق هیچ مشکلی ایجاد نمی کند یا می تواند سبب بهبود عوارض شود که در ادامه ذکر شده اند.

  • چند ساعت ابتدایی حتی‌الامکان بعد از تزریق در برابر نور مستقیم خورشید یا حرارت قرار نگیرید هر زمان بعد از تزریق بوتاکس که قصد خروج از منزل را دارید حتما از کرم ضد آفتاب
      SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید.
  • بعد از تزریق بوتاکس انجام فعالیت های معمولی مانعی ندارد و بعد از اتمام جلسه تزریق حتی بلافاصله می توانید در محل کار خود حضور داشته باشید.
  • حدود ۴ ساعت بعد از تزریق، ورزش سبک مانند نرم دوی یا پیاده روی مشکلی ایجاد نمی کند.
  • پس از تزریق بوتاکس بلافاصله استفاده از مواد آرایشی متعدد هیچ مانعی ندارد.
  • ۱۴ روز بعد از تزریق نتایج واقعی تزریق بوتاکس را می توانید مشاهده کنید. البته بعد از عمل، تا ۴ الی ۵ روز بلافاصله بعد از آن می توانید تاثیر منحصر به فرد بوتاکس را احساس کنید؛ عضلات برای اینکه سر جای خود قرار بگیرند و راحت‌تر به توانید آنها را حرکت دهید و ظاهری جذاب‌تر و زیباتر داشته باشید باید کمی صبور باشید.
  • برای اینکه تورم و کبودی های موجود در ناحیه تزریق را از بین ببرید از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • چهار ساعت بعد از گذشت تزریق می توانید به صورت اینکه فشاری به صورتتان وارد نشود طاق باز بخوابید.

بعد از تزریق بوتاکس انجام کدام کارها ممنوع است؟

  • از انجام ورزشهای سنگین تا یک روز بعد از تزریق یا هر گونه فعالیتی که باعث تعریق می شود خودداری کنید.
  • بعد از تزریق ۲ الی ۴ ساعت محل تزریق را فشار ندهید و لمس نکنید.
  • بعد از تزریق تا ۲۴ ساعت دولا نشوید و سر خود را خم نکنید.
  • انجام هر فعالیت یا قرار گرفتن علاوه بر ورزش در هر شرایطی که باعث تغییر در گردش خون و افزایش ضربان قلب شود ممنوع است،زیرا این مسئله سبب افزایش سطح کبودی خواهد شد.
  • بعد از تزریق تا ۴ساعت سرتان را در وضعیت مستقیم نگه دارید و از دراز کشیدن خودداری کنید.
  • مصرف مواد غذایی رقیق کننده خون و مصرف دارو ها ماننده ویتامین e، امگا ۳، چای سبز و آسپرین پس از تزریق توصیه نمی شود.
   .بعد از تزریق به سراغ سونا و حمام های ترکی و استخر تا ۱ الی ۲ روز نروید. احتمال بروز عفونت در ناحیه تزریق در این مکان ها افزایش می یابد.
  • بعد از تزریق تا ۲۴ ساعت از شستشوی موهای خود پرهیز کنید. همینطور چهار یا پنج ساعت بعد از تزریق شست و شوی صورت ممنوع است، دقت کنید بعد از این مدت محل تزریق را تحت هیچگونه شرایطی ماساژ یا فشار ندهید.
  • پوشیدن لباس ها و کلاه هایی که روی محل تزریق و پیشانی را پوشش می دهد ممنوع است؛ زیرا ناحیه تزریق با این لباس ها تحت فشار قرار می گیرد و باعث تعریق آن می‌شوند. این مسئله احتمال دارد باعث حرکت ماده بوتاکس شده و ایجاد ناهنجاری در نواحی تزریق شود.
  • پس از تزریق تا ۲۴ ساعت از مصرف الکل خودداری کنید.
  • بعد از تزریق حداقل تا ۲۴ ساعت از انجام فعالیت‌هایی مانند: تمرینات یوگا یا رفتن به شهربازی و… که در حالت برعکس قرار می گیرد خودداری کنید.

آیا بوتاکس پیرامون چشم احتیاج به مراقبت‌های خاصی دارد؟

  • اغلب افراد تزریق بوتاکس را راه حلی موثر و مطمئن جهت از بین بردن چین و چروک های اطراف چشم و خطوط پنجه کلاغی می شناسند. با توجه به اینکه یکی از حساس ترین اعضای بدن چشم است لازم است که علاوه بر موارد ذکر شده در بعضی از موارد دیگر را نیز در نظر گرفت تا دوران نقاهت با کیفیت بهتری بگذرد.
  • بعد از تزریق تا ۲۴ ساعت از مالش چشم ها و اطراف آن پرهیز کنید زیرا این کار سبب جابجایی ماده بوتاکس می شود.
  • بعد از تزریق حداقل یک ساعت از آرایش کردن چشم های خود پرهیز کنید، حتی تلاش کنید بعد از آن با کمترین مالش و یا فشار مواد آرایشی را استفاده کنید.
  • اگر عادت دارید موقع خواب از عینک استفاده کنید شب اول بعد از تزریق، استفاده از آن را کنار بگذارید.
  • در چشم یا اطراف آن در صورتی که احساس خارش داری آن را خیلی آرام و بدون فشار و با احتیاط بخارانید.

عوارض به وجود آمده مراقبت نادرست بعد از بوتاکس

بوتاکس به عنوانی روشی مطمئن و کم خطر در دنیای امروز شناخته می شود که برای افراد عوارض چندانی ایجاد نمی کند.

لازم به ذکر است که توجه داشته باشید این در صورتی است که توصیه های متخصص به درستی بعد از تزریق رعایت شده باشند.

بعد از تزریق عدم توجه به مراقبت های بعد از بوتاکس یا انجام نادرست آنها می‌تواند باعث افزایش عوارض شود و سطح تورم و کبودی را بالا ببرد.

همچنین ایجاد عفونت در ناحیه تزریق یکی از موضوعات رایج بی توجهی به این مسئله است.

ماساژ دادن یا فشار ناحیه تزریق می تواند باعث جابجایی ماده تزریق شده و همچنین فرم چهره شخص را ناخوشایند و بد فرم کند.

تزریق بوتاکس چه اثراتی روی پوست صورت می گذارد؟

اگر در مورد تاثیرات بوتاکس و ما هم بر روی پوست تان بعد از چندین سال یا بیشتر کنجکاو هستید ادامه مقاله را مطالعه کنید

۱- به طور طبیعی عضلات صورت شما یاد می‌گیرند اخم نکنند.

۲- به خاطره عدم استفاده از عضلات چین و چروک ها عمیق نمی شوند.

۳- ممکن است تغییر رنگ ملایم یا بافت مواج ظاهر شود.

۴- به مرور زمان ممکن است بوتاکس کمتری احتیاج داشته باشید.

۵- اگر به تزریق بوتاکس ادامه ندهید ممکن است باز هم سالها جوان تر به چشم برسید.

۶-پوست کمتر چین خورده و روشن تر به چشم می رسد.

 بعد از بوتاکس با رعایت این موارد اگر در کلینیک های معتبر زیبایی تزریق بوتاکس را انجام دهید. منتظر عوارض و مشکلات آن نباشید.

پیشنهاد ما به شما کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو الهیه تهران است شما می توانید با خیالی آسوده به این کلینیک مراجعه کنید و تحت نظر بهترین متخصصین قرار بگیرید و تزریق بوتاکس را در این کلینیک بدون اینکه هیچگونه عوارضی در پی داشته باشد را انجام دهید.

بوتاکس
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه-بوتاکس

عوارض ایجاد شده بعد از تزریق بوتاکس

اگر همه موارد بیان شده را رعایت کرده باشید بعد از تزریق بوتاکس، عارضه خاصی ایجاد نخواهد شد.

بعد از تزریق، در روزهای ابتدایی در بعضی موارد شاهد کبودی یا تورم، قرمزی خواهید بود که خیلی سریع رفت خواهند شد.

ناحیه تزریق این عمل بدون درد است؛ زیرا متخصص از کرم بی حس کننده استفاده می کند.

ممکن است بعد از رفع اثر بی حسی و درد خفیف احساس کنید که قابل تحمل کردن است.

با توجه به موارد ذکر شده می توان گفت که عمل تزریق بوتاکس عملی چند ریز و بی خطر است که برای اشخاص سالم و معمولی هیچگونه مشکلی به وجود نمی آورد.

دقت کنید که برای گروه های زیر تزریق بوتاکس بسیار خطرناک است و می تواند مشکلات جدی ایجاد کند.

  • بانوان شیرده و باردار
  • کسانی که به مشکلات عضلانی مبتلا هستند.
  • کسانی که مشکلات انعقاد خون دارند.
  • افرادی که قبلا به سم بوتولیسم یا ترکیبات بوتاکس حساسیت نشان داده‌اند.
  • افرادی که داروهای ضد انعقاد مصرف می کنند.

 افرادی که به بیماری های خاص مانند ه سرطان، mst، نارسایی کلیوی و غیره… مبتلا هستند.

  • کسانی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند.
  • کسانی که دارای زخم باز در ناحیه تزریق تبخال فعال و حساسیت های پوستی هستند.

بهترین مرکز تزریق بوتاکس کجاست؟

بعد از تزریق بوتاکس هنگامی شما به نتیجه مطلوب خود می‌رسید که علاوه بر رعایت منظم موارد مراقبتی بعد از تزریق بوتاکس توسط متخصصی کار بلد و ماهر انجام شده باشد.

البته کیفیت ماده بوتاکس از اهمیت زیادی برخوردار است.

با در نظر گرفتن این موضوع می‌توان گفت که کلینیک زیبایی پوست و مو الهیه تهران یکی از بهترین مراکز تزریق بوتاکس در سراسر کشور است.

در این کلینیک پزشکان حاضر به خوبی آموزش دیده اند و می توانند با توجه به بررسی شرایط هر فرد مقدار مورد نیاز برای تزریق را دقیقا تعیین کنند، لذا بوتاکس مسپورت در این کلینیک استفاده می‌شود که یکی از با کیفیت ترین مواد بوتاکس موجود در بازار است.

اگر به نمونه کارهای این کلینیک نگاهی بیندازید و با کسانی که از خدمات کلینیک الهیه استفاده کرده‌اند صحبت کنید، لحظه‌ای در انتخاب این کلینیک جهت جوانتر و زیباتر شدن چهره خود تردید نخواهید کرد.

آیا بوتاکس برای من بهترین انتخاب است ؟

فرایند پیری طبیعی و زیبا است.

چین و چروک یا خطی که در چهره شما ایجاد می‌شود تاریخچه ای از اخم ها، اوقات خوش، خنده ها و گاهی اوقات تلخ شما هستند، با این حال هیچ اشکالی در اینکه بخواهید صورتی بی چین و چروک ظاهری جوان تر داشته باشید وجود ندارد.

حقیقت این است که همه انسان ها دوست دارند زیبایی ظاهر خود را حفظ کند و لذت ببرند؛ هیچ گونه مشکلی ندارد اگر برای این علاقه اقدامی کنید.

در توصیه های بوتاکس موضوعی که اهمیت بسیار زیادی دارد و پیش از اقدام باید برای این روش درمانی مد نظر داشته باشید، این است که برای شما بهترین و موثرترین درمان بوتاکس است یا خیر!

روش های بسیاری امروزه جهت جوانسازی پوست وجود دارد، که همه روش ها در جای خود بسیار کم عارضه و مقرون به صرفه و کم خطر هستند.

سایر تکنیک های تزریقی مانده تزریق چربی و ژل گرفته تا تکنیک های مدرن مانند اندولیفت و هایفوتراپی همگی می توانند در جوانسازی پوست نقش بسزایی داشته باشند.

در کلینیک تخصصی پوست و مو الهیه تهران تمامی این خدمات انجام می گیرد، شما عزیزان می توانید جهت انجام این روش ها به این کلینیک مراجعه کنید و تحت درمان قرار بگیرید.

کاربردهای تزریق بوتاکس

اغلب بوتاکس به عنوان فرآورده های تزریقی جهت درمان خطوط و چین و چروک های صورت شناخته می شود.

در صورت کلی کاربردهای بوتاکس را می توان به دو دسته درمانی و زیبایی تقسیم کرد.

✓کاربردهای زیبایی

  • برطرف نمودن چین و چروک های پنجه کلاغی اطراف چشم ها
  • محو کردن خط بین دو ابرو( اخم)
  • رفع خطوط افقی پیشانی
  • از بین بردن چروک‌های گردن
  • بالا بردن گوشه‌های لب
  • بالا بردن نوک بینی.

✓کاربردهای درمانی

  • افتادگی پلک
  • پریدن پلک یا پرش عضلات چشمی
  • میگرن مزمن
  • اسپاسم عضلات گردن
  • مثانه‌ی پرکار یا بیش فعال
  • تعریق بیش از حد (هایپرهیدروز)
  • بعضی از اختلالات عصبی نظیر فلج مغزی (سربرال پالزی)

مراحل تزریق بوتاکس :

  • محل تزریق ابتدا توسط متخصص علامت گذاری و مشخص می شود.
  • بعد از مرحله علامت گذاری محل تزریق به صورت موقت بی حس می شود.
  • بعد از انجام این فرایند متخصص ماده بوتاکس را توسط سرنگ های مخصوص به قسمت های دارای چین و چروک تزریق می‌کند.
  • پس از 1 الی 2 هفته زمان بوتاکس به مرحله کامل خود می‌ رسد.

تعداد جلسات تزریق بوتاکس

از آنجایی که تاثیر بوتاکس دائمی نیست و بسته  به مقدار چین و چروک چیزی بین 3 الی 4 ماه دوباره به حالت قبل بازخواهد گشت.

برای پیشگیری از عمل بازگشت مراحل تزریق را چند بار بسته به نظر متخصص و پاسخ بدن شخص انجام می‌دهند.

در حالت عادی 2 جلسه جهت انجام دفعات بوتاکس احتیاج است.

لازم به ذکر است به یاد داشته باشید، مقدار تزریق به نظر پزشک معالج بستگی دارد.

مزایای تزریق بوتاکس

  • عدم احتیاج این روش به بستری و بیهوشی
  • هزینه کمتر نسبت به سایر عمل های زیبایی
  • درد کمتر بوتاکس نسبت به دیگر روش ها
  • اجرای فعالیت های سبک روزانه بلافاصله پس از تزریق
  • نداشتن دوره ی نقاهت

روش تزریق بوتاکس

ابتدا متخصص باید وضعیت خود ایجاد شده و پوست را بررسی کند.

متخصص، قسمت های مناسب جهت تزریق بوتاکس را مشخص می نمایند و بعد اقدام به تزریق بوتاکس می کند.

قسمت های تزریق ابتدا باید عاری از هرگونه مواد آرایشی باشد و سپس با پد الکلی استریل شده کاملاً تمیز شوند. تنها چند دقیقه تزریق بوتاکس طول می کشد.

در بسیاری از مواقع احتیاجی به بی حس کننده نیست؛ اما صلاح است که پیش از تزریق بوتاکس بی حسی صورت گیرد تا از ایجاد ناراحتی و درد برای شخص پیشگیری شود.

تزریق بوتاکس در نواحی تعریف شده با یک سوزن ریز به عضلات خاص تزریق می شود.

عمل تزریق بوتاکس، خونریزی و درد ندارد تنها هنگام تزریق سوزش بسیار نادری در قسمت تزریق ساز می شود.

مراقبت های قبل از تزریق بوتاکس

  • عدم مصرف خوراکی های رقیق کننده خون و مصرف دارو •پیش از تزریق بوتاکس به مدت یک هفته از مصرف داروهای رقیق کننده خون پرهیز کنید.

قبل از تزریق بوتاکس یک هفته نباید ویتامین هایی مانند: ویتامین e، دارچین، چای سبز، زنجبیل، روغن ماهی و مشروب خورد.

مسکن هایی نظیر: ایبوپروفن و آسپرین را پیش از درمان قطع کنید؛ به این علت که این نوع داروها مانع از لخته شدن خون می شوند و ممکن است ایجاد کبودی را افزایش دهند.

  • مصرف الکل را ۱۰ روز قبل از تزریق قطع کنید.
  • حدود ۱۰ روز پیش از تزریق بوتاکس از الکل پرهیز کنید. الکل خون را رقیق کرده و احتمال ایجاد شرایط خطرساز را افزایش می‌دهد.
  • از مصرف دخانیات پرهیز کنید.

مصرف سیگار و قلیان سبب می‌شود تا روند بهبودی به شدت کاهش یابد. در نتیجه می‌توان شاهد بروز عوارض جانبی در حین درمان و بعد از آن بود.

به همین دلیل توصیه می‌شود کاندید‌های تزریق بوتاکس حداقل ۱ هفته قبل از تزریق بوتاکس مصرف دخانیات را کنار بگذارند.

از برنزه کردن پوست پرهیز نمایید.

از دیگر مواردی که حتماً بایستی پیش از تزریق بوتاکس به آن توجه داشت، پرهیز از برنزه کردن پوست است؛ به این علت که پوست‌هایی که مبتلا به آفتاب سوختگی شده‌اند از حساسیت بسیار بالایی برخوردار بوده و تا حد امکان پزشک برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی، از تزریق بوتاکس در این پوست‌ها خودداری می‌کند.

سابقه هرگونه بیماری را با پزشک خود در میان بگذارید.

کسانی که به دنبال تزریق بوتاکس هستند حتماً باید قبل از اقدام به این کار سوابق بیماری خود را با پزشک مربوطه در میان بگذارند.

با این کار می‌توان اقدامات لازم قبل و بعد از تزریق را انجام داد.

از جمله این بیماری‌ها می‌توان به بیماری‌های مرتبط با سیستم ایمنی بدن، سابقه تبخال، بیماری‌های عصبی و … اشاره کرد.

چه کسی باید بوتاکس استفاده کنند ؟

اکثر اشخاص می توانند نامزد درمان شوند، اما متخصصان ما در کلینیک الهیه تهران، بیمارانشان را ترغیب می کنند تا واقع نگر باشند و درمان متجاوزانه (زوری) و یا غیر منطقی را انجام ندهندو می گویند: “این یک راه بسیار خوب جهت پیشگیری از چین و چروک های ریز است، اما ما نمی خواهیم جوانان به طور منفی تحت تأثیر این باور قرار بگیرند که بوتاکس لازم و ضروری است.

مردم می توانند در اواخر دهه ی ۲۰ یا اوایل دهه ی ۳۰ زندگیشان شروع به به این درمان کنند و در این میان، نگهداری و مراقبت آن مهم تر است.

اگر مسائلی وجود داشته باشد که بتواند با درمان های پزشکی  و یا به هر وسیله ای حل شود، اما هرگز نمی خواهیم شخصیت یک چهره را تغییر دهیم.

موارد منع تزریق بوتاکس

  • کسانی که سابقه حساسیت به این دارو را دارند.
  • کسانی که بیماریهای عفونی و التهابی فعال در صورت و اطراف آن دارند.
  • حاملگی‌ و شیردهی
  • ابتلا به برخی‌ بیماریهای عصبی و روانی‌
  • مصرف برخی‌ داروها مخصوصاً داروهای قلبی
  • کسانی‌ که پوست خیلی‌ ضخیم یا چین و چروک عمیق دارند،نتیجه‌ چندان مطلوبی ندارد.

ماندگاری بوتاکس

ماندگاری بوتاکس تا ۳ الی ۶ماه ماندگار است که این مدت می تواند شخص به شخص اثرگذاری متفاوتی داشته باشد.

نتیجه تزریق بوتاکس بستگی به میزان چروک ها و عمق آنها، ناحیه تزریق شده و همچنین سن اشخاص دارد.

با بازگشت تدریجی فعالیت عضلات، خطوط چین و چروک ها دوباره ظاهر می شوند و احتمال دارد دوباره نیاز به تزریق مجدد باشد.

هزینه بوتاکس

مانند سایر عمل های زیبایی قیمت بوتاکس متاثر از برند های استفاده شده در این زمینه مقدار داروی مصرفی در نواحی متعدد همینطور هزینه های کلینیک و دستمزد ه متخصص معالج خواهد داشت.

شما عزیزان می توانید جهت اطلاع از تمامی هزینه های مربوط به روش های زیبایی از جمله بوتاکس با مشاورین ما در کلینیک پوست و مو الهیه تماس حاصل فرمایید و اطلاعات جامع و کاملی در این زمینه به دست آورید.

بوتاکس
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه-بوتاکس

«سوالات متداول زیباجویان عزیز کلینیک الهیه»

  • آیا با از بین رفتن اثر بوتاکس، چین و چروک پوستی بدتر می شوند؟

خیر.

با از بین رفتن اثر بوتاکس بعد از چند ماه، چروک‌ ها برمی‌ گردند اما بدتر نمی‌ شود و همانطور که گفتیم پس از هربار تمدید بوتاکس، ماندگاری آن بیشتر خواهد شد.

  • آیا ۵۰ سال برای تزریق بوتاکس دیر است؟

‌برای شروع تزریق بوتاکس سن خاصی وجود ندارد.

این امر عمدتا به وضعیت پوست و ویژگی‌ های منحصر به فرد هر شخص بستگی دارد.

  • آیا تزریق بوتاکس درد دارد؟

اکثر مراجعین لیا کلینیک می گویند که بوتاکس درد کمی دارد اما به نتیجه‌ فوق‌ العاده‌ی آن می ارزد.

زمانی که تزریق انجام می‌دهید در نقطه‌ تزریق سوزش کمی احساس می‌ شود اما با استفاده از پک یخ و کرم های بی حسی تا حد زیادی می توان آن را کنترل کرد.

  • آیا می توان‌ بوتاکس و فیلر را همزمان تزریق کرد؟

بله، میتوانید بوتاکس و فیلرهای پوستی را همزمان تزریق کنید.

بوتاکس حاوی پروتئین و فیلر نیز حاوی هیالورونیک اسید است که هر دو از مواد اولیه مختلفی تشکیل میشوند.

این بدان معناست که میتوان از هر دوی  آنها به طور همزمان برای نواحی مختلف استفاده کرد اما نباید به طور همزمان برای یک ناحیه استفاده شوند.

  • آیا می توان بوتاکس را به زیر چشم تزریق کرد؟

تزریق بوتاکس به زیر چشم مورد تایید نیست.

از تزریق بوتاکس برای کاهش چین و چروک نواحی استفاده میشود که حرکت عضله زیادی در آن ناحیه وجود داشته باشد، برای مثال، تزریق بوتاکس به زیر چشم ممکن است کارایی و تاثیرگذاری زمانی که به پیشانی تزریق میشود را نداشته باشد.

  • چرا گاهی چهره فرد بعد از تزریق بوتاکس غیر طبیعی به نظر می‌ رسد؟

تزریق بیش از حد بوتاکس در نواحی نامناسب میتواند چهره فرد را بی ‌احساس یا اصطلاحا یخ زده نشان دهد، اما پزشکان مجرب ما در لیا کلینیک این اطمینان و تضمین را به شما میدهند که با تزریق درست، چهره شما کاملا عادی و طبیعی به نظر برسد و بعد از تزریق صورتی جوان‌تر و شاداب‌تر داشته باشید.

  • بوتاکس و فیلر چه تفاوتی دارند؟

این دو مورد اکثرا با هم اشتباه گرفته میشوند.

نکته‌ای که باید برای تمایز این دو در نظر گرفته شود این است که بوتاکس برای محدود کردن حرکت و انقباض عضلات و فیلر پوستی برای حجم دهی استفاده میشوند.

بوتاکس با فلج کردن موقت عضلات، موجب کاهش چین و چروک شده اما فیلر پوستی با پر کردن این چین و چروک‌ها با هیالورونیک اسید موجب پر شدن این نواحی و لیفت پوست میشود.

  • پس از تزریق بوتاکس، بهبودی و ریکاوری چقدر طول می کشد؟

این درمان به دوره نقاهتی نیاز نداشته و شما میتوانید بلافاصله پس از تزریق از مطب خارج شده و به امورات روزمره خود بپردازید.

  • اگر بعد از تزریق بوتاکس زیاد در حالت خمیده باشیم چه اتفاقی می‌ افتد؟

دلیل اینکه توصیه میشود بعد از تزریق سر خود را بالا نگه‌دارید این است که خم شدن موجب افزایش گردش خون در صورت شده و این امر احتمال جذب سریعتر مواد تزریق شده را افزایش میدهد.

  • آیا می توان بعد از تزریق بوتاکس ابروهای خود را برداشت؟

پس از گذشت ۲ هفته از تزریق بوتاکس میتوانید این کار را انجام دهید.

در صورت وجود هرگونه نگرانی یا سوال نیز میتوانید از پزشک خود سوال کنید.

  • آیا می‌ توان به جای بوتاکس، دیسپورت تزریق کرد؟

مانعی برای جایگزینی تزریق نوروتوکسین‌ها اعم از بوتاکس، دیسپورت و ژئومین وجود ندارد.

این محصولات در صورت ساخت صحیح، دوز صحیح مورد استفاده و تزریق درست مشابه هم عمل میکنند.

  • چرا اثر بوتاکس دائمی نیست؟

بدن همواره انتقال دهنده‌های عصبی جدید تولید میکند و با شروع گردش این مواد شیمیایی در بدن، تاثیر مسدود کننده بوتاکس نیز به تدریج از بین میرود.

  • آیا می توان بعد از تزریق بوتاکس آرایش کرد؟

تا ۲۴ ساعت پس از تزریق بوتاکس آرایش نکنید. در حین آرایش کردن شما صورت خود و بویژه ناحیه تزریق شده را لمس میکنید.

برای دستیابی به بهترین نتایج باید تا ۲۴ ساعت از دست زدن یا مالش صورت خود اجتناب کنید.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

 تزریق بوتاکس دور چشم هزینه عوارض مزایا و مراقبت ها

علت سردرد بعد از بوتاکس چیست

هایفو بهتر است یا بوتاکس؟

نتیجه گیری

تزریق بوتاکس می تواند برای جوانسازی پوست بسیار موثر باشد.

همچنین این تکنیک درمانی بسیار مقرون و به صرفه است، اگر در یک کلینیک معتبر و با سابقه انجام شود عوارض جدی به همراه نخواهد داشت.

ماندگاری این روش ۳ الی ۶ ماه است که اگر به طور مداوم انجام شود، پوست شما تا مدت طولانی جوان خواهد ماند. اگر شما عزیزان قصد انجام تزریق بوتاکس در یک کلینیک معتبر را دارید پیشنهاد ما به شما کلینیک زیبایی پوست و مو الهیه تهران است.

همچنین در این کلینیک تمامی خدمات پوست و مو زیبایی صورت می گیرد.

کلینیک الهیه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه-کلینیک الهیه

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191012756

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 2 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicelahieh

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید:

clinicelahieh.com/#

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

https://t.me/clinic_elahieh

گپ

https://gap.im/join/Nzg0Nzk2ODU5NDcwNTQ2Nzk0NzY1NjIwNTg3NjY2MzQ0NTYxMDI4OTE5NTE2NjE1NjI1Mjc3OTgzMTYyNjI3MDYyNTAyNjA3MTA1NTG

سروش

https://splus.ir/clinicelahieh

ایتا

https://eitaa.com/clinicelahieh

روبیکا

https://eitaa.com/clinicelahieh

آپارات:https://aparat.com/v/cHfoC

نماشا:https://www.namasha.com/v/KK8MOYyM

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

بیماریهای پوستی ناشی از استرس
جدیدترین متد جوانسازی صورت
فاصله استاندارد لب و بینی
معیار های زیبایی جهانی
تاثیر سایز آلت در رابطه جنسی
بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • تهران شهرک غرب،فاز۶،گل افشان
  • 9120043630-2191012756
  • info@clinicelahieh.com

درباره مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد با کادر درمانی بسیار با تجربه و تجهیزات کاملا به روز در خدمت همشهریان عزیز استان تهران و سایر هموطنان در سایر نقاط کشور بوده است و سالیان متمادی خدمات ارزنده ای به زیباجویان عزیز ارائه نموده  است .به جهت خدمات بی  نظیر مجموعه و مشاوره رایگان و شرایط پرداخت آسان و همچنین رضایت مندی زیباجویان عزیز از مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد،مراجعین بسیار زیادی به این مجموعه از کشورهای همسایه داشته ایم و خد ار اشاکریم که توانسته ایم خدمت کوچکی ارائه کنیم.

آخرین مقالات مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

آخرین خدمات مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

بیماریهای پوستی ناشی از استرس
جدیدترین متد جوانسازی صورت
فاصله استاندارد لب و بینی
معیار های زیبایی جهانی
تاثیر سایز آلت در رابطه جنسی
بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار
بهترین ضد آفتاب ضد لک ایرانی
اصلاح صورت بعد از تزریق چربی
تزریق فیلر چانه

دسترسی سریع کلینیک

  • صفحه اصلی
  • فروشگاه
  • بلاگ
  • خدمات ما
  • گالری
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • نوبت دهی
  • 989120043630-982191012756-09128809963
  • ایران،تهران
  • info@clinicelahieh.com

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

دکتر بهناز

مدیریت کلینیک

دکتر بهناز

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت آراد تجارت الکترونیک آواسینا  و مجموعه دکتر جان با مجوزهای کسب و کار اینترنتی می باشد.