۷ کمبود رایج ویتامین ها و مواد معدنی و نشانه های مهم هر کدام

۷ کمبود رایج ویتامین ها و مواد معدنی و نشانه های مهم هر کدام

۷ کمبود رایج ویتامین ها و مواد معدنی و نشانه های مهم هر کدام

با کمبود برخی مواد غذایی و انواع ویتامین ها در بدن شما علائمی به طور روزانه خواهید داشت که شامل خستگی،  درد،  ضعف، ریزش مو و علائمی که تاکنون تاکنون تجربه نکرده اید مواجه می شوید  در این شرایط باید با پزشک مشورت کنید تا با انجام آزمایش‌ های مناسب مکمل های مورد نیاز بدن شما را تجویز کند.  در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا مواد مغذی مورد نیاز بدن را به شما معرفی کنیم تا بدانید که  کمبود آن ها چه تأثیری بر سلامتی شما خواهد داشت.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران

کمبود انواع  ویتامین ها و مواد مغذی به چه معناست؟

همه افراد فکر می‌کنند که کمبود مواد مغذی مربوط به سال های بسیار دور و خیلی قدیم است. زیرا در آن زمان منابع غذایی کافی در دسترس همه مردم نبوده است و یا دریانوردان  به دلیل رفتن به سفر های طولانی نمی توانستند مواد مورد نیاز  خود را تامین کنند. اما امروزه  که ثروتمندان در کشورهای پیشرفته و  مفرح زندگی می کنند باز هم با این مشکل مواجه هستند.

مواد مغذی و ویتامین ها در عملکرد سلول های بدن نقش مهمی را ایفا می کنند و فرایند های بدن را تحت تاثیر قرار می دهند که شامل تنظیم عملکرد انزیم ها ، تعادل آب بدن،  انتقال سیگنال های عصبی،  سوخت و ساز بدن و هضم غذا می باشد.  با تامین مواد مغذی و ویتامین ها سلول های بدن رشد خواهند کرد و عملکرد مطلوبی در اعضای مختلف بدن خواهد داشت.

کمبود مواد مغذی و ویتامین های بدن بروز برخی مبتلایان به بیماری ها منجر می شود.  مثلاً با کمبود ویتامین D استخوان پوکی رخ می دهد و در نهایت باعث شکسته شدن استخوان ها خواهد شد. فقر آهن باعث کم خونی و تحلیل رفتن انرژی بدن می شود.

اثرات و نتایج کمبود ویتامین ها و مواد مغذی  چیست؟

علائمی خاص نشان می دهد شما  با کمبود چه موادی مواجه هستید.  در ادامه مطلب شما را با  اثرات کمبود ۷ مواد مغذی آشنا خواهیم کرد که باید برای تشخیص و درمان آن به متخصصان با تجربه در این زمینه مراجعه کنید.

۱. کمبود کلسیم

سوزن سوزن شدن انگشتان ، نامنظم بودن ضربان قلب و بی حسی از نشانه های کمبود کلسیم در بدن می باشد .  کلسیم برای عملکرد ماهیچه ها و اعصاب همچنین حفظ استحکام استخوان ها ضروری می باشد. نشانه هایی که برای کلسیم ذکر شد به تنهایی و در مدت زمان کوتاه نشانه کمبود کلسیم نیست.

مردان باید روزانه ۱۰۰۰ میلیگرم کلسیم در روز مصرف کند اگرچه زنان بالای ۵۰ سال و مردان بالای ۷۰ سال به کلسیم بیشتر نیاز دارند که باید روزانه حداقل سه وعده شیر یا ماست مصرف کنند.  تا بتوانند کلسیم مورد نیاز خود را از مواد غذایی تأمین کنند. یکی از منابع بسیار مفید کلسیم پنیر می باشد . اگر شما لبنیات مصرف نمی کنید می توانید از آب پرتغال غنی شده با کلسیم یا غلات استفاده کنید . برای مطلع شدن از میزان کلسیم در مواد غذایی می توانید به برچسب حقایق تغذیه ای رجوع کنید.  کلسیم همچنین در برگ تیره کلم بروکلی یافت می شود.

۲.  ویتامین D

علائم کمبود ویتامین D در بدن می توان به درد استخوان ها،  خستگی،  تغییر خلق و خو و موارد دیگر اشاره کرد. ویتامین D  یکی از ویتامین های ضروری برای حفظ سلامتی استخوان‌ ها و پیشگیری از سرطان می باشد . اگر بدن با  کمبود ویتامین  D  تا مدت طولانی همراه باشد سبب نرم شدن استخوان ها خواهد شد و برخی از بیماری‌ ها مانند سرطان و بیماری های خود ایمنی را ایجاد می‌ کند.

بزرگسالان باید روزانه ۱۵ میکروگرم ویتامین D و افراد مسن بالای ۷۰ سال به ۲۰ میکروگرم از این ویتامین  نیاز دارند.  مصرف لبنیات از قبیل شیر ماست غنی شده و هفته ای دو بار ماهی سالمون می‌تواند ویتامین D بدن را تامین کند.  اگر روزانه بتوانید در معرض مستقیم نور خورشید قرار بگیرید ویتامین D بدن خود را تامین کنید.  زیرا نور آفتاب منبع عالی برای تامین ویتامین می باشد. روزی ۱۰ تا ۳۰ دقیقه قرار گرفتن در معرض نور خورشید کمبود ویتامین D را رفع می کند.

۳. پتاسیم

کمبود پتاسیم شامل نامنظم بودن ضربان قلب و ضعف عضلانی می باشد .  پتاسیم در عملکرد قلب اعصاب و ماهیچه ها بسیار موثر می باشد.  با تامین این مواد مغذی اختیار سلول ها قرار می گیرند و سم های اضافه بدن دفع می شود.  همچنین پتاسیم یکی از مواد مغذی بسیار مفید بدن است و تاثیرات منفی را کاهش می‌ دهد و فشار خون را تنظیم می کند.

ممکن است در مدتی کوتاه میزان پتاسیم بدن شما کاهش یابد. دلایل آن شامل مصرف آنتی‌بیوتیک‌ ها ، تعرق زیاد،  اسهال و استفراغ استفاده از دارو های ادرار آور و مصرف مشروبات الکلی می باشد.  همچنین بیماری های مزمن کلیوی در کاهش پتاسیم موثر می باشد.

تامین پتاسیم بدن باید از مواد مغذی و انواع  ویتامین ها مانند موز ، عدس،  شیر ، لوبیا و انواع حبوبات استفاده کنید.  مردان بالغ روزانه به ۳۴۰۰ میلی گرم و زنان به ۲۶۰۰ میلی گرم پتاسیم نیاز دارد.

۴. آهن

کمبود آهن شامل خستگی،  اختلال در تنفس،  سرد شدن دست و پا و شکنندگی ناخن ها و… می باشد . آهن سبب  خونرسانی  سرتاسر بدن می‌ شود و آهن را برای تولید گلبول‌های قرمز حمل می کند. هنگامی که میزان آهن در بدن کاهش یابد گلبول های قرمز کاهش می یابد و بیماری کم خونی را ایجاد می کند . گروه هایی که در معرض خطر کمبود آهنن هستند شامل  خانم هایی که دوران قاعدگی را پشت سر می‌گذارند. کودکان،  زنان باردار و افرادی که در حال رشد هستند.  کسانی که رژیم غذایی گیاهخواری را پیگیری می‌ کنند با کمبود آهن مواجه هستند به خوردن چیز های عجیب مانند خاک روی می آورند .‌علائم کم خونی به تدریج افزایش می یابد و نشانه های آن بیشتر مشخص می شود.

برای تامین سطح آهن بدن باید از غلات در صبحانه مصرف کنید .چون غلات منبع غنی شده آهن هستند و در مواد غذایی از قبیل عدس ، لوبیا و اسفناج یافت می شود.  زنان و مردان مسن باید روزی ۸ میلی گرم آهن مصرف کنند  و زنان زیر ۵۰ سال ۱۸ میلی گرم آهن نیاز دارند.

۵.  ویتامین B۱۲

علائم کمبود B ۱۲ شامل خستگی، زبان متورم،  بی حسی و موارد دیگر می باشد این ویتامین برای تولید گلبول های قرمز و DNA ضروری می باشد و عملکرد انتقال سیگنال های عصبی را بهبود می بخشد و افرادی که از رژیم غذایی گیاهخواری پیروی می‌کنند دائماً با کاهش به ۱۲ B مواجه هستند زیرا این ویتامین در منابع گیاهی یافت نمی شود. کسانی که به دلیل انجام عمل جراحی کاهش وزن داشته اند نیز با این مشکل مواجه می شوند.  زیرا عمل جراحی این ویتامین ها را کاهش می دهد.

کمبود ویتامین B ۱۲  در بدن ممکن است به تدریج یا به سرعت ظاهر شود .

بزرگسالان باید روزانه ۲۴ میکروگرم B12 مصرف کنند این ویتامین در منابع حیوانی مانند شیر، ماست،  ماهی و مرغ یافت می شود . اگر شما رژیم غذایی گیاهخواری را پیگیری می‌ کنید می‌ توانید با مصرف مولتی ویتامین های حاوی B ۱۲ این ویتامین بدن خود را تامین کنید.

۶.  فولات

با کمبود فولات یا اسید فولیک شما با عوارضی  مانند احساس ضعف و خستگی، اسهال، زبان صاف و …مواجه خواهید شد . اسید فولیک جزء  ویتامین ها ی گروه B  است و برای زنانی که در دوران بارداری قرار دارند بسیار مفید می باشد و جذب مولتی ویتامین های دوران بارداری موثر می باشد. فولات ها برای سالم ماندن بدن مادر و رشد نوزاد ضروری می ‌باشند. با کاهش اسید فولیک خطر نقایص مادرزادی و اختلال در لوله عصبی نوزاد رخ می‌ دهد. نشانه های کمبود فولات ها خستگی و ضعف رشد نامناسب تحریک پذیری بالا اسهال و زبان صاف و حساس می باشد زنان باردار باید حتما روزانه ۴۰۰ میکروگرم اسید فولیک مصرف کنند اسید فولیک ها به صورت مکمل بهتر در بدن جذب می شوند و ۸۵ درصد از طریق مکمل و ۵۰ درصد از غذا جذب می شود

برای تامین فولات بدن باید از غلات غنی شده انواع لوبیا بادام زمینی تخمه آفتابگردان تخم مرغ و سبزیجات با برگ تیره استفاده کنید

 ۷. منیزیم

منیزیم باعث سلامت ماندن استخوان ها و تامین انرژی بدن می شود. از علائم کمبود آن می‌ توان به کاهش اشتها، تهوع، خستگی و موارد دیگر اشاره کرد. بزرگسالان بر اساس جنسیت آن ها روزانه باید ۳۱۰ تا ۴۲۰ میلی‌گرم منیزیم مصرف کنند. در افراد سالم کمبود  این ماده مغذی  به ندرت اتفاق می افتد.  اما مصرف برخی از آنتی بیوتیک ها و مبتلا شدن به دیابت نوع دو جذب منیزیم را کاهش می دهد. این مواد مغذی در مواد غذایی از قبیل  بادام، بادام هندی، بادام زمینی و اسفناج و لوبیای سیاه یافت می شود.

ویتامین ها و مواد معدنی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران- ویتامین ها و مواد معدنی

کمبود انواع ویتامین ها و مواد مغذی تا رژیم غذایی سالم

اگر با هر کدام از علائمی که در طی مقاله ذکر شد  مواجه شدید با متخصص مجرب و با تجربه مشورت کنید تا با بررسی نتایج آزمایش شما کمبود های بدن شما تشخیص داده شود و مکمل ها و دارو های مورد نیاز تجویز شود. گاهی مواقع پزشک به جای تجویز مکمل از شما می خواهد که با یک متخصص تغذیه گفت و گو کنید تا بر اساس شرایط بدنی شما رژیم غذایی مناسب در نظر گرفته شود.

افرادی که با کمبود مواد مغذی و ویتامین ها مواجه هستند معمولاً بزرگسالان، کسانی که از رژیم های غذایی محدود استفاده می کنند یا خانم های باردار و کسانی که میوه‌ها و سبزیجات تازه را در برنامه غذایی خود قرار نمی ‌دهند می باشند.

یکی از عوارض کمبود مواد مغذی و ویتامین ها در بدن ریزش موها می باشد که در طی این مطلب تصمیم داریم شما را با یکی از روشهای درمانی موثر و تامین مواد مغذی و ویتامین های با آشنا کنیم تا پایان مطلب با ما همراه باشید تا شما را با فرایند مزوتراپی مو آشنا کنیم.

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی یکی از روش های تقویت و تغذیه مو ها می باشد . این فرایند با تزریق انواع ویتامین ها،  پروتئین ها و اسیدهای امینه و فاکتور های رشد به پوست سر انجام می‌ شود و باعث تامین مواد مغذی و مورد نیاز مو ها خواهد شد . ترکیبات محلول مزوتراپی سریعاً توسط ریشه‌ مو جذب می شود و باعث افزایش سلول های فیبروبلاست و تغذیه فولیکول ها خواهد شد.  همچنین این فرآیند هورمون های جنسی را کنترل و مهار کرده و به مرور زمان شاهد ضخامت و کیفیت تار های مو خواهید بود.  مزوتراپی برای کسانی که تغذیه مناسبی ندارند و یا به تازگی دچار ریزش مو شده اند گزینه مناسبی می باشد.

مراحل تامین ویتامین ها و مواد مغذی مو ها با مزوتراپی

پس از انتخاب پزشک ماهر و کلینیک معتبر پزشک با انجام آزمایش ها و معاینات لازم به شما اعلام می‌ کند که بدن شما با چه کمبود هایی مواجه است و بر اساس میزان ریزش موها مراحل درمان آن را آغاز می کند.  این فرایند زیبایی و درمانی با بی حسی موضعی انجام می شود و ترکیبات محلول به پوست سر و در نزدیکی ریشه مو تزریق خواهد شد.  کسانی که از سرنگ و روش های تزریقی واهمه دارند این عمل برای آن ها با دستگاه مزوگان انجام می شود.  هرکدام از تکنیک های تزریق مزوتراپی نتایج یکسانی به همراه دارد.‌ پس از پایان جلسه درمان شما می توانید فعالیت های روزانه خود را آغاز کنید و نیاز به گذراندن دوره نقاهت نخواهید داشت.

ویتامین ها و مواد معدنی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران- ویتامین ها و مواد معدنی

مزایا و کاربردهای مزوتراپی مو

  • روشی آسان ، بی دردسر و غیر جراحی
  • نیاز نداشتن به دوره نقاهت و بستری شدن در بیمارستان
  • انجام جلسات محدود و کوتاه مدت
  • هزینه مناسب
  • مشاهده نتایج در مدت زمان کوتاه
  • قابل انجام برای رده های سنی متعدد و بدون محدودیت جنسی

کاربردها

  • تامین مواد مغذی و انواع ویتامین ها ی مورد نیاز مو ها
  • درمان سلولیت
  • جلوگیری از خشکی مو ها
  • درمان خارش و سوزش و التهابات پوست سر
  • افزایش ضخامت و کیفیت مو ها
  • رویش مجدد مو ها و افزایش رشد مو ها
  • افزایش خون رسانی و حالت دهی به مو ها

بهترین کاندیدای مزوتراپی مو چه کسانی هستند؟

  • کسانی که به دلیل تغذیه نامناسب و عدم تامین ویتامین ها و مواد مغذی مو هایشان دچار ریزش شده است.
  • کسانی که به تازگی دچار ریزش مو شده اند .
  • کسانی که مو های آسیب دیده و شکننده دارند .
  • کسانی که نسبت به مواد و ترکیبات محلول مزوتراپی حساسیت ندارند.
  • کسانی که درگیر بیماری های خاص نیستند و از سلامتی کامل برخوردارند.
  • خانم هایی که در دوران بارداری و شیردهی قرار ندارند.
  • کسانی که می‌خواهند از سفیدی زودرس مو ها پیشگیری کنند.
  • کسانی که پوست سرشان چرب است و به دنبال روشی مناسب برای تنظیم چربی پوست هستند.
  • کسانی که به زیبایی و پرپشتی م وهای خود اهمیت می دهند.
ویتامین ها و مواد معدنی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران- ویتامین ها و مواد معدنی

عوارض مزوتراپی مو چیست؟

انجام فرآیند مزوتراپی جز روش های مراقبتی و تامین مواد مغذی و انواع ویتامین های پوست سر و مو ها می باشد.  به همراه این فرآیند عوارض خاصی را تجربه نخواهید کرد و مواد مورد نیاز با سرنگ های بسیار ظریف و یا دستگاه مزوگان در پوست سر تزریق می شود.  همه مراحل این روش درمانی و زیبایی با بی حسی موضعی انجام می شود.  بنابراین شما هیچ دردی احساس نخواهید کرد . از عوارض رایج این فرایند می‌توان به مقداری سوزش ، التهاب و قرمزی در ناحیه تزریق اشاره کرد که پس از چند ساعت برطرف خواهد شد . برخی افراد پس از تزریق دچار حساسیت می‌ شوند که باید به پزشک مراجعه کنند تا دارو های مناسب برای آن ها تجویز شود.

در کلینیک زیبایی الهیه تهران انواع روش های زیبایی و درمانی پوست و  مو توسط پزشکان ماهر و با تجربه انجام می‌شود.  در این کلینیک زیبایی متخصصان با بررسی شرایط بدن آزمایش‌ ها و معاینات لازم را انجام می‌ دهند تا بتوانند شما را در ارائه خدمات کمک کنند تا شما بهترین نتایج ممکن را حاصل کنید.

هزینه مزو تراپی مو چقدر است؟

هزینه درمان بر اساس شرایط مو ها،  میزان ریزش،  تعداد جلسات ، روند درمان،  مهارت و تخصص پزشک و موقعیت جغرافیایی کلینیک محاسبه می شود.  ترکیبات محلول مزوتراپی بر اساس میزان کمبود مواد مغذی و ویتامین ها متفاوت است. بنابراین نمی توان هزینه ثابتی را برای این فرآیند زیبایی و درمانی ارائه داد. اگر می خواهید از هزینه‌ ها و تخفیفات روزانه کلینیک زیبایی الهیه تهران مطلع شوید می‌توانید با مشاوران و کارشناسان با تجربه ما تماس حاصل فرمایید.  مشاوره و ارائه خدمات در این کلینیک تخصصی کاملاً رایگان می‌باشد.

ویتامین ها و مواد معدنی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران- ویتامین ها و مواد معدنی

مراقبت های قبل از مزوتراپی مو

  • در انتخاب پزشک و کلینیک دقت کنید.
  • در جلسه مشاوره پزشک را در جریان بیماری های خود و یا دارو هایی که مصرف می کنید قرار دهید.
  • از مصرف انواع دخانیات و مشروبات الکلی قبل از جلسه درمانی بپرهیزید.
  • از مصرف دارو های رقیق کننده خون و ضد التهابی بپرهیزید.
  • هنگام مراجعه به کلینیک از مواد آرایشی مانند اسپری، ژل، لوسیون ها و نرم کننده مو استفاده نکنید .
  • مو های خود را به خوبی بشویید.
  • اگر نسبت به دارو ها و مواد بی حسی حساسیت دارید به پزشک اطلاع دهید.

مراقبت پس از از مزوتراپی مو

  • از دست زدن، لمس کردن ناحیه تزریق خودداری کنید .
  • هنگام استراحت سرتان را در زاویه مناسب قرار دهید .
  • از فشار دادن ناحیه تزریق بپرهیزید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.
  • تا ۸ ساعت از شستشوی مو ها بپرهیزید.
  • از شوینده های مناسب استفاده کنید.
  • برای شستشو از آب ولرم استفاده کنید .
  • اگر بر پوست سر خود برآمدگی احساس کردید حتما به پزشک مراجعه کنید. چون ممکن است دچار حساسیت شده باشید.
ویتامین ها و مواد معدنی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران- ویتامین ها و مواد معدنی

اثرات و نتایج

تقریبا ۹۰ درصد از متقاضیان فرایند مزوتراپی پس از جلسه ۴ شاهد قطع ریزش مو خود خواهند بود. ویتامین ها و مواد مغذی بلافاصله پس از تزریق جذب می شود و با افزایش خون سانی تغذیه ریشه مو انجام می شود. عملیات تقویت و تغذیه موها به صورت تدریجی انجام می‌شود و شما پس از ۳ ماه می‌توانید نتایج قطعی درمان را مشاهده کنید.

این فرایند زیبایی و درمانی سبب • قطع ریزش مو ها

  • افزایش ضخامت و کیفیت موها
  • تنظیم چربی پوست سر

خواهد شد . همچنین ترکیبات مزوتراپی باعث تقویت رنگدانه های مو خواهد شد و از سفیدی زودرس پیشگیری می کندد.

مزوتراپی مو  برای مراجعین در سنین پایین تر نتایج بهتری و موثرتری خواهد داشت.

دوره نقاهت پس از مزوتراپی مو چقدر است؟

مزو تراپی یکی از روش های سرپایی و غیر تهاجمی برای درمان ریزش مو و تقویت مو ها  می باشد که نیاز به گذراندن دوره نقاهت و استراحت در منزل ندارد.  کسانی که از این فرآیند  زیبایی و درمانی بهره مند می شوند می توانند پس از ترک کلینیک فعالیت‌های روزانه خود را آغاز کنند.  پس از تزریق ویتامین ها و مواد مغذی به پوست سر  تا ۸ ساعت از شستشوی مو ها خودداری کنید. همچنین از انجام فعالیت هایی که باعث تعریق شما می شود بپرهیزید تا ترکیبات مزوتراپی با عرق کردن از پوست سر استخراج نشود. التهاب و سوزش پوست سر پس از چند ساعت التیام می یابد و هیچ اثری از عوارض پس از تزریق مشاهده نخواهد شد.

تعداد جلسات مزوتراپی مو

تعداد جلسات و برنامه‌ی درمانی مزو تراپی کاملاً به شرایط متقاضیان بستگی دارد. تعداد جلسات بین ۸ تا ۱۵ جلسه در نظر گرفته می شود. فواصل بین جلسات و روند درمان اینگونه است که  هفته ای  یک بار در هفته برای ماه اول سپس ۲ هفته یکبار برای یک ماه بعد  و در نهایت ماهی یکبار در ۲ ماه های اخر مزوتراپی انجام می شود. . در این شرایط شما ۸ جلسه‌ی درمانی را سپری می کنید .

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

راهکار های خانگی درمان افتادگی پوست صورت با ماساژ و ماسک

 قیمت،  مزایا و عوارض احتمالی رینوپلاستی

مراقبت های بعد از هایفوتراپی

نتیجه گیری

با کمبود مواد مغذی و انواع ویتامین ها در بدن ، شما شاهد علائمی مانند ضعف ، خستگی،  درد عضلات و موارد دیگری خواهید بود و می توانید با نشانه هایی که در بدن شما اتفاق می‌افتد متوجه این موضوع شوید.  اگر احساس کردید که بدن شما دچار تغییراتی شده که تاکنون آن را تجربه نکرده اید بهتر است با یک پزشک ماهر و با تجربه مشورت داشته باشید.  متخصصان ما در کلینیک زیبایی الهیه تهران با آزمایش ها و معایناتی در این زمینه برای شما انجام می دهند متوجه شوند کدام ماده مغذی و ویتامین ها در بدن شما کمتر است.  در این کلینیک با فرآیند مزوتراپی ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز ریشه مو به پوست سر تزریق می شود. پس ترکیبات محلول مزوتراپی برای همه افراد متفاوت است و بر اساس نیاز مواد مغذی آماده خواهد شد.  برای داشتن بدنی سالم سعی کنید تغذیه مناسبی داشته باشید و از مصرف مواد غذایی بی کیفیت خودداری کنید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191012756

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 2 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicelahieh

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicelahieh.com

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicelahieh.com/zqnl

لینک آپارات: https://www.aparat.com/clinicelahieh

لینک نماشا: https://www.namasha.com/clinic.elahieh

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

بیماریهای پوستی ناشی از استرس
جدیدترین متد جوانسازی صورت
فاصله استاندارد لب و بینی
معیار های زیبایی جهانی
تاثیر سایز آلت در رابطه جنسی
بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • تهران شهرک غرب،فاز۶،گل افشان
  • 9120043630-2191012756
  • info@clinicelahieh.com

درباره مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد با کادر درمانی بسیار با تجربه و تجهیزات کاملا به روز در خدمت همشهریان عزیز استان تهران و سایر هموطنان در سایر نقاط کشور بوده است و سالیان متمادی خدمات ارزنده ای به زیباجویان عزیز ارائه نموده  است .به جهت خدمات بی  نظیر مجموعه و مشاوره رایگان و شرایط پرداخت آسان و همچنین رضایت مندی زیباجویان عزیز از مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد،مراجعین بسیار زیادی به این مجموعه از کشورهای همسایه داشته ایم و خد ار اشاکریم که توانسته ایم خدمت کوچکی ارائه کنیم.

آخرین مقالات مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

آخرین خدمات مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

بیماریهای پوستی ناشی از استرس
جدیدترین متد جوانسازی صورت
فاصله استاندارد لب و بینی
معیار های زیبایی جهانی
تاثیر سایز آلت در رابطه جنسی
بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار
بهترین ضد آفتاب ضد لک ایرانی
اصلاح صورت بعد از تزریق چربی
تزریق فیلر چانه

دسترسی سریع کلینیک

  • صفحه اصلی
  • فروشگاه
  • بلاگ
  • خدمات ما
  • گالری
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • نوبت دهی
  • 989120043630-982191012756-09128809963
  • ایران،تهران
  • info@clinicelahieh.com

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

دکتر بهناز

مدیریت کلینیک

دکتر بهناز

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت آراد تجارت الکترونیک آواسینا  و مجموعه دکتر جان با مجوزهای کسب و کار اینترنتی می باشد.