جلوگیری از ریزش مو _راهکارهای موثر در درمان ریزش مو

جلوگیری از ریزش مو _راهکارهای موثر در درمان ریزش مو

جلوگیری از ریزش مو _راهکارهای موثر در درمان ریزش مو

ریزش مو ها یکی از رایج ترین مشکلات همه افراد است که در هر رده سنی و بدون محدودیت جنسی اتفاق می افتد و این مشکل یکی علت های افزایش استرس در همه افراد می باشد این عارضه بر اساس مختلفی رخ می دهد که با بررسی علت های می توان مورد درمان قرار داد. اگر چه برخی افراد که با این مشکل مواجه هستند نمی‌ توانند از روش های درمانی موثر برای باز گرداندن مو های خود استفاده کنند . در طی این مطلب ما به بررسی علت اصلی ریزش و کاهش حجم مو ها و انواع روش های پیشگیری از آن می پردازیم و توضیحات کاملی در این زمینه برای شما عزیزان ارائه دهیم.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران

علت های ریزش مو چیست؟

ریزش ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در هر شبانه روز کاملاً طبیعی می باشد و همراه با ریزش آن ها شاهد رویش مجدد آن ها خواهید بود با این عملکرد طبیعی از کم پشتی و کاهش حجم مو ها جلوگیری می شود و مو های جدید جایگزین مو های ریخته شده خواهد شد در نتیجه تراکم مو ها به طور ثابت حاصل می شود. اگر ریزش در مو ها بیشتر از حد تعیین شده باشد و رویش مو ها کم باشد اتفاق بیفتد و یا این مو ها رشدی نداشته باشد در طی زمان کوتاهی حجم مو ها کاهش یافته و این افراد با کاهش تراکم مو مواجه خواهند بود.

برخی افراد به علت ریزش آهسته و تدریجی مو ها در مدت زمان خاصی متوجه کم شدن تراکم مو های خود خواهند شد . زیرا ریزش به تدریج و نا محسوس اتفاق افتاده است. برای پیشگیری از کاهش تراکم و حجم مو ها باید روش درمان مناسبی سریع آغاز شود . هر چه سریع تر بتوانید برای پیشگیری از ریزش مو ها روش موثری به کار گیرید و می توانید به نتایج بهتری دست یابید و دوره درمان نتایج عالی به همراه خواهد داشت.

رایج ترین نشانه هایی که ریزش مو ها را به همراه دارد شامل موارد زیر می باشد :

• زمانی که متوجه می‌ شوید که مو های شما به راحتی از پوست سر تان جدا می شود.
• زمانی که در هنگام حمام کردن می فهمید که حجم زیادی از مو هایتان در مو گیر چاه حمام جمع شده‌ است .
• زمانی که در حین شانه زدن و یا بستن مو ها جدا شدن تار های مو را با حجم زیاد شاهد خواهید بود.
• با مشاهده حجم زیادی از مو ها بر روی بالش در زمان بیدار شدن می توانید متوجه ریزش و کاهش تراکم مو ها ی خود می شوید.

در این زمان باید به کلینیک های تخصصی پوست و مو مراجعه کنید تا متخصصان حرفه ای به تعیین علت ریزش و کم پشتی مو ها بپردازند و بر حسب دلایل آن ، درمان مناسب ارائه شود. البته امکان دارد ایجاد این مشکل به علت بروز بیماری های زمینه ای اتفاق افتاده باشد.

درمان ریزش مو
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران – درمان ریزش مو

چرا باید از ریزش مو ها جلوگیری کرد؟

ریزش مو ها یکی از رایج ترین مشکلاتی است که ممکن است برای هر فردی در هر سنی برای افراد رخ دهد و از سنین نوزادی تا سالمندی مشاهده می شود. اکثر افراد تصور می کنند که کاهش تراکم مو ها فقط برای آقایان اتفاق می افتد و خانم ها درگیر این عارضه نیستند. در صورتی که این مسئله بدون محدودیت مشاهده می شود و برای خانم ها و آقایان به یک نسبت یکسان رخ می هد.

اهمیت درمان و یافتن علت آن با دو مهم اصلی می باشد که شامل جنبه زیبایی و جنبه روحی و روانی افراد است که در ادامه مطلب در مورد هر کدام توضیحاتی ارائه خواهیم کرد.

• جنبه زیبایی

در بیشتر کشور ها پر پشتی و زیبایی مو ها اهمیت بالای دارد و یکی از علت های اصلی جوانی و شادابی محسوب می شود و به تاج جوانی معروف می باشد . با داشتن مو هاید زیبا و پر تراکم چهره هر فرد زیبا و جوان تر به نظر می رسد. زمانی که فردی به ریزش مو مبتلا می شود زیبایی چهره او نیز با کاهش حجم مو ها افت می کند.

• جنبه روحی و روانی

همراه با کاهش تراکم مو ها ظاهر افراد نیز تحت تاثیر قرار می‌ گیرد و باعث احساس خجالت و از بین رفتن اعتماد به نفس آن ها خواهد شد. این موضوع موقعیت شغلی، تحصیلات و و …. فرد را تحت تاثیر قرار می دهد. اغلب جوانان و نو جوانانی که در سن های پایین تر با کم شدن تراکم و حجم مو ها مواجه می شوند نسبت به این مسئله درک پایین تری دارند و اعتماد به نفس آن ها به شدت کاهش می یابد. کودکانی که با این ریزش و کاهش حجم مو مواجه هستند از رفتن به مدرسه خودداری می کنند و روحیه حساس و شکننده دارند. .

برخی افراد که با طاسی سر و حتی کچلی کامل مو مواجه می شوند چهره ای جذاب تر خواهند داشت اگر چه این موضوع برای برخی افراد نشانه جذابیت است و اکثر افراد پس از کاهش تراکم و حجم مو ها به دنبال راهکار درمانی موثر در جهت درمان و افزایش تراکم مو های خود خواهند بود تا بتوانند جوانی و زیبایی خود را مجددا به چهره خود باز گردانند .

درمان ریزش مو
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران – درمان ریزش مو

جلوگیری از ریزش مو ها با تغذیه مناسب

یکی از اصلی ترین علل برای داشتن مو های زیبا و پر پشت داشتن تغذیه اصولی و مفید می باشد. هنگامی که افراد مواد مغذی مورد نیاز بدن از طریق مواد غذایی مناسب تامین شود دیگر ریزش مو یی رخ نمی دهد و گرافت های مو در مقابل عوامل مختلف مقاوم و سر سخت تر می شوند. برای جلوگیری از ریزش و کاهش حجم مو ها و همچنین سلامتی آن ها باید از رژیم غذایی اصولی بهره مند شد و با مصرف انواع مواد مغذی از قبیل ویتامین ها و پروتئین ها مواد معدنی و مغذی مو رد نیاز مو ها تامین می شود.

اگر کاهش تراکم مو ها به دلیل کاهش مواد مغذی مورد نیاز بدن حاصل شود متخصصین با تجربه و حرفه‌ ای ما کلینیک زیبایی الهیه تهران روش‌ های درمانی بی نظیری مانند مزوتراپی و مصرف دارو ها را پیشنهاد می کنند. در طی این دو روش مواد مغذی و معدنی مورد نیاز بدن و مو ها از طریق دارو ها که به صورت خوراکی و یا تزریقی حاصل می شود و در مدت زمان بسیار کوتاهی ریزش آن ها متوقف شده و شاهد رویش مجدد و افزایش تراکم و کیفیت مو ها خواهند بود.

• رژیم غذایی

یکی از علت های اصلی که ریزش و کاهش تراکم مو ها را به همراه دارد استفاده از رژیم های غذایی غیر اصولی برای لاغری می باشد. که شما باید قبل از انجام این عمل با یک کارشناس مجرب در زمینه تغذیه مشورت داشته باشید. تا بتوانید مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را مانند ویتامین ها، پروتئین ها و مواد معدنی را تامین کنید و در در برنامه غذایی خود قرار دهید. با به کار گیری رژیم غذایی غیر اصولی شاهد ریزش شدید و کاهش حجم مو های خود در زمانی کوتاه خواهید بود که در کنار آن نیز سلامتی شما به خطر می افتد.

با یک‌ رژیم غذایی سالم و اصولی، مواد مغذی و معدنی مورد نیاز بدن با میزان کالری مناسب دریافت می شود . بر حسب تحقیقات و گزارشات به دست آمده با کم شدن ناگهانی کالری بدن به طور روزانه با ریزش شدید مو ها مواجه خواهید شد. اگر فردی به علت رژیم غذایی غیر اصولی با این عارضه مواجه شود پس از تغییر دادن برنامه غذایی و تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن خود رویش مو های آن ها دوباره آغاز می‌ شود . اما رشد کند و آهسته ای خواهد داشت و حتی ممکناست یک سال طول بکشد تا به تراکم مو های خود دست یابند.

کسانی که رژیم غذایی گیاه خواری را پیگیری می کنند باید حتماً با کارشناسان تغذیه مشورت داشته باشند زیرا برخی از مکمل های ضروری و مورد نیاز بدن و مو ها از منابع حیوانی تامین می‌ شوند و با مصرف نکردن این مواد شاهد ریزش و کاهش تراکم مو ها خواهید بود. معمولاً افرادی که از رژیم غذایی گیاهخواری استفاده می‌ کنند با کاهش ویتامین D در بدن مواجه خواهند بود.

• مواد مغذی مهم برای مو

پروتئین ها یکی از مواد مغذی مورد نیاز ضروری بدن و مو ها می باشد زیرا تا های مو از این پروتئین ساخته شده‌ اند پس در صورتی که برنامه غذایی سالمی نداشته باشید با کمبود پروتئین در بدن مواجه خواهید بود و این موضوع ساختار مو را دچار مشکل خواهد کرد. با تامین مورد نیاز پروتئین در بدن می توانید در مقابل ریزش و کاهش کم پشتی مو ها اقدام کنید. پروتئین ها معمولاً در مواد غذایی مانند گوشت قرمز ، مرغ، ماهی، تخم مرغ و انواع حبوبات وجود دارند که باید به طور دائم در برنامه غذایی هر فرد قرار بگیرد.

کلسیم و منیزیم نیز دو ماده معدنی و مغذی مورد نیاز مهم برای داشتن مو هایی سالم و پر پشت می باشد. اگر هر فرد به طور روزانه مصرف لبنیات را در سبد غذایی خود قرار دهد با کاهش این مواد مغذی مواجه نخواهند شد.

کمبود آهن با نشانه هایی مانند ضعف و خستگی در بدن همراه است. که دلیل اصلی آن کاهش تولید گلبول های قرمز در بدن می باشد و یکی از دلایل مهم ریزش و کم پشتی مو ها شناخته می شود. خانم های جوان در هر دوره های قاعدگی باید آهن بیشتری دریافت کنند.زیرا با کمبود آهن در بدن مو ها با ریزش شدید همراه خواهد شد. اگر نتوانید آهن مورد نیاز بدن خود را با مصرف غذا تامین کنید می توانید از مکمل های حاوی آهن استفاده کنید.

با کاهش حجم برخی از ویتامین ها، ریزش و کم پشتی مو ها شدت می یابد و با مشاهده این علائم شاهد کمبود مواد مغذی در بدن خود خواهید شد.

ویتامین های گروه B نیز از قبیل بیوتین یکی از دلایل داشتن مو های سالم و زیبا می باشد که با مصرف آن ها با اندازه مناسب ریزش و کم پشتی مو ها بر طرف می شود. ویتامین هایی مانند B6 و بیوتین در محصولات آرایشی و بهداشتی از مورد استفاده قرار می گیرد.

بیوتین جزء مواد مغذی مهم مورد نیاز بدن است که در مواد غذایی از مانند جوانه‌ گندم، جگر، تخم مرغ و ….وجود دارد . B6 در جوانه گندم، زرده تخم مرغ، ماهی و جگر یافت می شود.

کسانی که برای لاغر شدن از رژیم های غذایی غیر اصولی استفاده می کنند مصرف انواع روغن را به طور کامل کنار می‌ گذارند در صورتی که بدن به روغن هایی که شامل اسید های چرب مفید بدن می باشد نیاز دارد. این روغن ها مانند امگا ۳ و امگا ۶ می باشد که سبب سلامتی و حفظ کردن رطوبت مو ها می شود. اسید های چرب امگا ۳ در روغن های کانولا، سویا و روغن ماهی حاصل می شود. امگا ۶ نیز در روغن کانولا ، آفتابگردان و روغن زیتون وجود دارد که باید به اندازه کافی در بدن دریافت شود.

بر حسب گزارش حاصل شده آنتی اکسیدان ها برای استحکام تار های مو ضروری است و با تاثیر گذاری بر گرافت ها مو ها استحکام و انعطاف پذیری مو ها افزایش می یابد . مصرف آنتی اکسیدان ها نقش مهمی در سلامتی مو ها ایفا می کند که شامل ویتامین E، ویتامین C و سلنیوم می باشد. با مصرف روزانه میوه ها و سبزیجات تازه می توان آنتی اکسیدان مورد نیاز بدن را تامین کرد.

پیشگیری از ریزش مو با کاهش استرس

مو ها یکی از حساس ترین اجزاء مهم بدن است که استرس و فشار های عصبی تاثیرات نا خوشایندی بر بر آن خواهد داشت. اگر شما نیز جزء افرادی هستید که دائماً در شرایط استرس زا قرار دارید مطمئنا سلامتی و زیبایی مو های شما به خطر است و با مشکلات زیادی مانند شکنندگی و ضعیف شدن تار های مو مواجه می شوید. با ضعیف شدن تار های مو به تدریج قدرت فولیکول های مو برای تولید تار های جدید مو با مشکل مواجه می شود و با ریزش شدید و ناگهانی مو ها ، مو هایی کم تراکم و ضعیف خواهید داشت. با کاهش و کنترل استرس خود می‌ توانید برای درمان ریزش مو های خود اقدام کنید. پس تلاش کنید برای کاهش استرس با کارشناسان و روانشناسان با تجربه مشورت کنید و با گذراندن وقت با دوستان و اعضای خانواده می توانید سطح استرس خود را کاهش دهید. با حضور در کلاس های آموزشی برای مدیریت کردن استرس می توانید ذهن خود را آرام تر کنید.

بیماری تریکوتیلومانیا جز بیماری های رفتاری است که یکی از دلایل اصلی ریزش و کاهش حجم مو ها می باشد . افرادی که به این بیماری مبتلا هستند به کندن مو های خود می پردازند . این افراد زمانی که در شرایط استرس زا قرار می گیرند مو های سر، ابرو و مژه های خود را به طور غیر ارادی می کنند و با افزایش یافتن شدت استرس نشانه های این بیماری افزایش می یابد.

با طولانی شدن مدت بیماری تریکوتیلومانیا و عدم ارائه درمان شاهد تخریب فولیکول های مو خواهند بود و دیگر رشد مجدد مو ها امکان پذیر نمی باشد و در نهایت رشد مو ها برای همیشه متوقف می شود. متخصصین پس از درمان این بیماری از راهکار هایی که سبب تحریک مو ها می شود مانند پی آر پی ، تزریق استروئید با دوز پایین، مزوتراپی مو، تجویز دارو هایی مانند ماینوکسیدیل و دارو های هورمونی به درمان آن خواهند پرداخت در ادامه این نوشتار به بررسی چگونگی درمان ریزش مو با پی آر پی می پردازیم تا توضیحاتی کامل در این زمینه به دست آورید.

اگر دوست دارید مو های سالم و زیبا داشته باشید و از ریزش مو های خود پیشگیری کنید. توصیه‌ هایی که برای پیشگیری از ریزش و کاهش حجم مو ها ضروری است شامل موارد زیر می باشد:

• مو های خود را به طور مرتب با شانه های چوبی دندانه درشت شانه بزنید.

اگر بتوانید مو های خود را به آرامی در طی روز شانه بزنید شدت گردش خون را در پوست سر افزایش خواهید داد و این موضوع سبب تقویت شدن فولیکول های مو خواهد شد. فولیکول ها یکی از مهم ترین بخش تار های مو است که در تولید و نگه داری از تار های مو نقش مهمی بر عهده دارد که با شانه کردن ملایم مو ها سلامتی آن ها حفظ خواهد شد.

• از شامپو های مرغوب و سازگار با مو هایتان استفاده کنید.

یکی از علت های اصلی ریزش و کاهش حجم مو ها آسیب دیدگی تار های مو می باشد.‌ زمانی که تار های مو با مشکلی مواجه می شود و نتوانید به درستی از آن ها مراقبت کنید علاوه بر ضعیف شدن تار های مو ریزش آن ها اتفاق می افتد. در این شرایط باید در جهت پیشگیری، درمان و کاهش حجم مو ها و تقویت کردن تار های مو از محصولات مراقبتی سازگار مو استفاده کنید. شامپو ها یکی از محصولاتی است که باید با دقت بالا خریداری شود . مثلاً اگر مو هایتان خشک و زبر است مصرف شامپو های نرم کننده برای شما ضروری است و باید از شستشوی زیاد مو های خود خودداری کنید .پس قبل از اقدام به خرید شامپو در مورد جنس مو های خود اطلاعات کافی کسب کنید و بر حسب جنس مو ها شامپو ی مناسب را خریداری کنید و از شامپو هایی که برند معتبری دارند استفاده کنید.

• اجازه دهید مو هایتان خودشان خشک شود.

زمانی که مو های شما خیس هستند آسیب پذیر تر هستند و بیشتری دچار آسیب خواهند شد. متخصصین زیبایی پیشنهاد می کنند که استفاده از دستگاه‌ های گرما زا را کاهش دهید و اگر می خواهید استفاده کنید از دمای گرم آن را جایگزین دمای داغ آن کنید. زیرا حرارت بالای سشوار آسیب زیادی به تار های مو وارد می‌ کند. با خشک کردن سریع مو ها رطوبت مو کاهش می یابد و با کم پشتی و طاسی مو مواجه خواهید شد.

• از آسیب های کششی مو جلوگیری کنید.

ریزش مو ها در خانم ها و آقایان به یک نسبت اتفاق می افتد و ممکن است به علت حالت کششی تار های مو ایجاد شود . یکی از دلایل بستن مو ها به مدل های مختلف کششی می باشد که معمولا این نوع ریزش در خانم ها رایج تر است. وقتی خانم ها مو های خود را به حالت هایی مانند دم اسبی و یا گوجه ای می بندند یا از مدل های بافت آفریقایی استفاده می کنند به تار های مو های آن ها فشار زیادی وارد می شود. در این شرایط با کشیدگی و فشار به ساقه مو ، تار ها به راحتی از پوست سر جدا خواهد شد. در برخی موارد کشش مو بسیار شدید تر است که سبب آسیب و زخم شدن پوست سر خواهد شد و با ایجاد اسکار در این ناحیه باعث طاسی دائمی می شود. پس از بستن مو ها با حالت های کششی در مدت زمان طولانی خودداری کنید.

• از کلاه و حوله شخصی خود استفاده کنید.

یکی از دلایل مهم دیگر کاهش حجم مو ها تماس مو ها با محیطی است که شدت آسیب پذیری آن ها را افزایش می دهد. در این شرایط با مشکلاتی مانند عفونت های پوست سر ایجاد خواهد شد. پس باید شما حتما اصول بهداشتی را برای مو ها به بهترین نحو رعایت کنید و از استفاده وسایل شخصی دیگران به طور جدی خودداری کنید.

یکی از شایع ترین بیماری هایی که در مو ها به این دلیل ایجاد می شود عفونت های قارچی به نام تینه آ کاپیتیس است که علت ایجاد آن ها، قارچ های گروه درماتوفیت ها می باشند. این قارچ ها در محیط های مرطوب و گرم تکثیر و رشد می کنند و به دیگران نیز منتقل خواهند شد. با استفاده از وسایل شخصی دیگران مانند کلاه و لباس ها، شانه ، گیره سر و…. به سادگی به دیگران سرایت می کند و جزء شایع ترین علت های ریزش و کم پشتی مو ها در بخش های مختلف سر می باشد. این بیماری به صورت ریزش دایره ای یا سکه ای مشاهده می شود. در محلی که که ریزش مو رخ داده با درد زیادی همراه است و نشانه های آن شامل التهاب غدد لنفاوی سر و صورت و تب بالا خواهد بود.

برای تشخیص و درمان این بیماری معاینات بالینی انجام می‌ شود و حتی در برخی از شرایط متخصصین با نمونه برداری از پوست سر و آزمایش های قارچ شناسی این بیماری را مورد درمان قرار می‌ دهند. برای کنترل و درمان این بیماری دارو هایی مانند تربینافین، گریزئوفولوین و فلوکونازول تجویز می شود که این دارو ها باید به مدت ۴ تا ۶ هفته مصرف شود و حتماً وسایل شخصی فرد بیمار باید مورد استفاده دیگران قرار نگیرد.

• لیست دارو های خود را چک کنید.

با استفاده از برخی از دارو ها شاهد ریزش و کاهش حجم مو ها خواهید بود که شایع ترین آن ها دارو های شیمی درمانی و ضد سرطان ها می باشد. زیرا این دارو ها با مبارزه کردن با سلول ها و فولیکول مو ریزش مو ها را به همراه دارد که با متوقف کردن مصرف این دارو ها مجددا مو ها رویش می کنند . یکی از علت های دیگری که سبب ریزش مو می شود پرتو درمانی است که این موضوع پس از پایان دوره درمان از بین می رود و رویش مجدد مو ها آغاز خواهد شد.

به غیر از دارو های پرتو درمانی و شیمی درمانی بعضی از دارو های دیگر نیز دلایل ریزش و کاهش حجم مو ها خواهد بود که باید قبل از مصرف هر دارو در مورد آن اطلاعاتی کامل حاصل کنید. انواع دارو ها بر بدن هر فرد تاثیرات خاصی ایجاد خواهد کرد و ممکن است برخی افراد دچار ریزش و کم پشتی مو نشوند و برخی دیگر پس از متوقب کردن دارو ها شاهد رویش مجدد مو ها خواهید بود و برخی دیگر هیچ تغییری با متوقف کردن مصرف دارو احساس نکنند.

افرادی که به دلیل شیمی درمانی و یا روش های درمانی دیگر مانند پرتو درمانی با ریزش مو مواجه شده اند می توانند با راهکار های درمانی مانند مزوتراپی یا پی آر پی همچنین تریپل تراپی برای بازگشت مو های خود اقدام کنند. در ادامه این نوشتار ما به بررسی درمان ریزش مو با فرایند درمانی پی آر پی می پردازیم .

در کلینیک زیبایی الهیه تهران شما می توانید از انواع روش‌ های درمان برای ریزش و کم پشتی مو های خود بهره مند شوید. هر یک از این فرآیند های درمانی بر حسب دلایل ریزش و ویژگی های فردی هر شخص تعیین می شود.

اگر دچار ریزش مو ها در طول دوران شیمی درمانی و پرتو درمانی هستید با تکیه بر رژیم های غذایی مناسب و روش های درمانی موثر می توانید تحت درمان قرار گیرید تا مجددا رویش مو ها آغاز می شود. اما نمی‌ توان به طور قطعی اعلام کرد که راهکار ‌ها یی مانند تریپل تراپی، پی آر پی و مزوتراپی می تواند همه مو های ریخته شده را بازگرداند. البته تاثیر گذاری این روش ها به نوع سرطان و دارو های مصرفی بستگی دارد مثلاً دارویی تاموکسیفین برای درمان و کنترل سرطان سینه مورد استفاده قرار می گیرد که ریزش شدید مو ها را ایجاد می کند و نمی توان مشخص کرد که چه روشی دقیقاً برای رویش مجدد مو ها تاثیر گذار است. روش های درمانی را یک تا دو سال پس از شیمی درمانی باید ادامه دهید و پس از درمان بیماری سرطان کاشت مو یکی از راهکار های مناسب می باشد.

دارو های ضد بارداری نیز یکی دارو هایی است که با اختلالات هورمونی در بدن ریزش مو ها را به همراه دارد. اگرچه دارو هایی که ریزش و کم پشتی مو ها را به دنبال دارد بسیار متنوع هستند و شما با استفاده از این دارو ها شاهد این عارضه خواهید بود. پس از مصرف دارو و کاهش تراکم مو های خود بهتر است با پزشک خود گفت و گو کنید. تا در صورت لزوم دارو های دیگر را به جای آن ها تجویز کنند. دارو های ضد بارداری چرخه رشد مو ها را دچار مشکل می کنند و به تدریج شاهد ریزش و کاهش حجم مو های خود خواهید بود. کسانی که در گیر اختلالات هورمونی هستند و با ریزش مو ها همراه شده اند باید با مصرف دارو های گیاهی شبه هورمونی از قبیل سائوپالمتو و یا دارو های کاهش وزن یا دارو های درمان کیست تخمدان و همراه با ورزش منظم این مشکلات را رفع کنند. افرادی که به دلیل جلوگیری از بارداری دارو های ضدبارداری مصرف می کنند و با ریزش مو مواجه شده اند متخصصین دارو های تقویتی گروه B یا آمپول بیوتین و بپانتین یا محلول های ضد ریزش را برای آن ها تجویز خواهند کرد. برای ریزش شدید و ناگهانی مو ها محلول های هورمونی موضعی مانند پروژسترون و استرادیول تجویز می شود.

علت هایی که ریزش و کم پشتی مو ها را باعث می‌ شود فراوان هستند و یکی از شایع ترین عوارض مصرف دارو می باشد. پس اگر شما در مدت زمان کوتاهی با این مشکل مواجه شده اید باید با متخصصین مشورت کنید. پزشک در صورت نیاز دارو های دیگر را تجویز خواهد کرد تا این مشکل رفع شود.

• اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید درمان را آغاز کنید.

یکی از دلایل رایج برای ریزش و کاهش حجم مو ها مبتلا شدن به برخی بیماری ها می باشد . پس از مشاهده کاهش حجم مو ها برای تشخیص و درمان بیماری از پزشکان در این زمینه کمک بگیرید .

بیماری هایی که ریزش مو ها را به همراه دارد شامل موارد زیر می باشد:

• کم کاری غده تیروئید

اختلال در کارکرد غده تیروئید و کم شدن سطح این هورمون در بدن شاهد مشکلاتی مانند افزایش وزن، ضعف، خستگی ، چاقی ، متورم شدن صورت، رفلکس و کند شدن حرکات، خشک شدن پوست و ریزش مو ها خواهید شد . افرادی که پس از زمانی شاهد این علائم باشند باید به پزشک مراجعه کنند تا با مصرف دارو های مناسب عملکرد تیروئید را تنظیم کنند. دارو هایی که در این موارد تجویز می شود لووتیروکسین می باشد که با تنظیم کارکرد این غدد این هورمون در بدن به میزان کافی ترشح می شود. کم کاری غده تیروئید را می توانید با آزمایش خون تشخیص دهید .

• سندروم تخمدان پلی کیستیک یا پیکوز

سندروم تخمدان پلی کیستیک یکی از بیماری‌ هایی است که مختص خانم ها است که با رسیدن به سنین بلوغ با آن مواجه می شوند. با افزایش میزان ترشح هورمون های جنسی در بدن خانم ها سبب نا متعادل شدن هورمون ها در بدن می شود و مشکلات زیادی به همراه خواهد داشت . یکی از هورمون هایی که بر مو ها تاثیر گذار است هورمون تستسترون و یا دی هیدرو تستسترون می باشد که یکی از هورمون های جنسی مردانه می باشد. با افزایش این هورمون در بدن خانم ها مشکلاتی مانند پر مویی در بخش‌ های مختلف بدن و کاهش مو در سر همراه خواهد بود. سطح این هورمون در بدن آقایان نسبت به خانم ها بیشتر است.

با افزایش میزان هورمون جنسی تستسترون در بدن خانم ها چرخه قاعدگی آن ها دچار اختلاط و آلوپسی آندروژنیک، پر مویی بدن چاقی و آکنه مبتلا خواهند شد. با افزایش هورمون مردانه در بدن خانم ها پر مویی بدن، ریزش مو ها شبیه الگوی مردانه ایجاد می‌ شود که درمان خاصی برای آن ها وجود نخواهد داشت و باید از دارو هایی موثری در مدتی طولانی استفاده شود. دارو هایی مانند هورمون محلول های موضعی یا محلول های ماینوکسیدیل می باشد . همچنین با تزریق کردن دارو های محرک مو فولیکول ها را برای رشد مجدد تحریک خواهد کرد. با استفاده از این دارو ها تا حدودی می توان تراکم مو ها را افزایش داد اما نمی‌ توان گفت که به طور قطعی حجم همه مو ها مجدداً باز خواهد گشت. مصرف این دارو برای حجم مو ها با کم شدن شدت ریزش آندروژنیک مورد استفاده قرار می گیرد. تشخیص بیماری سندروم تخمدان یا پلی کیستیک در مدت پنج تا ده سال قابل تشخیص است و با کنترل آن می توانید مجددا رویش مجدد مو های خود را مشاهده کنید که البته دوره درمان آن به میزان سندروم بستگی دارد.

درمان ریزش مو
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران – درمان ریزش مو

درمان ریزش مو با پی آر پی

یکی از روش های درمانی موثر که برای درمان ریزش مو به کار گرفته می شود پی آر پی مو می باشد که برای انواع دلایل ریزش و کم پشتی مو ها مورد استفاده قرار می گیرد و متخصصان پوست و مو این عمل را انجام می‌ دهند. خون انسان از دو بخش هماتوکریت و پلاسما تشکیل شده است که برای روش درمانی پی آر پی از بخش پلاسمای آن استفاده می‌ شود. پلاسما از آب و مواد محلول در آن از قبیل مواد معدنی، مواد مغذی و پروتئین ها تشکیل شده است. با تزریق پلاسمای غنی شده در کنار فاکتور های رشد پوست سر کلاژن سازی در پوست افزایش می‌ یابد و سبب سازماندهی و افزایش تعداد سلول ها در پوست سر خواهد شد. با این عمل میزان خون رسانی افزایش یافته و ریشه مو ها تقویت می شود. با این عمل هورمون های جنسی تستسترون که از تقویت ریشه های مو جلوگیری می کند از بین می‌ رود و رویش مجدد مو آغاز خواهد شد.

مراحل درمان ریزش مو با پی آر پی

متخصصان حرفه ای و مجرب ما در کلینیک زیبایی الهیه تهران قبل از آغاز جلسات درمان ابتدا به بررسی علت ریزش و کاهش تراکم مو ها خواهند پرداخت. که با انجام آزمایش ها و معاینات لازم بهترین روش درمانی مناسب را پیشنهاد خواهند کرد و با تشخیص صحیح و تاثیرات پی آر پی ، دوره درمان پی آر پی شروع می‌ شود .

در مراحل اولیه کمی خون از یکی از عضلات فرد استخراج می شود. میزان خون مورد نیاز برابر با میزان خونی است که در آزمایشگاه برای آزمایش خون گرفته می‌ شود که در حدود ۱۰ تا ۲۰ میلی لیتر می باشد . پس از گرفتن خون به میزان کافی از دستگاه سانتریفیوژ برای جدا کردن پلاسمای غنی شده استفاده می کنند .

این دستگاه با عملکرد گریز از مرکز و حرکات چرخشی عمل می کند و پلاسمای خون را از ترکیبات دیگر ان جدا می کند . پس از فیلتر کردن پلاسما ، پلاسمای غنی شده حاصل می‌ شود . نقش اصلی پلاسما لخته شدن خون در حین خونریزی می باشد که در ترمیم انواع آسیب‌ های بافتی پوست نیز تاثیر گذار است. پس از جدا کردن پلاسما و آماده شدن محلول پی آر پی ، از طریق سرنگ هایی باریک به لایه میانی پوست سر تزریق می شود. با تزریق این محلول به پوست سر ترکیبات آن فعال شده و توسط گرافت های مو جذب می شود.

روش درمانی پی آر پی مو از مرحله اول تا مراحل پایانی ۳۰ تا ۴۰ دقیقه طول می کشد. برای افرادی که آستانه درد پایینی دارند پی آر پی با بی حسی موضعی انجام می شود. اگر چه محلول پی آر پی با کمک سرنگ‌ های ظریف انجام می شود. یکی از مزایای خاص این محلول تقویت گرافت های است که در عمل زیبایی پیوند مو، کاشته شده است. برای این تاثیرات محلول پی آر پی در بخش های گیرنده گرافت ها اسپری خواهد شد.

کاربرد های پی آر پی مو

پلاسمای غنی شده خون در بدست آمدن سلامتی و زیبایی مو ها بسیار موثر می باشد و کاربرد های فراوانی دارد که در ادامه نوشتار برای شما شرح داده می شود.

• افزایش رشد مو ها

یکی از کاربرد های خاص و منحصر به فرد محلول پی آر پی به پوست سر، کاهش یافتن التهاب در پوست سر می باشد و سبب متوقف شدن ریزش و افزایش یافتن تراکم مو ها خواهد شد. این فرایند درمانی برای الگو های ریزش موی زنانه نیز مورد استفاده قرار می گیرد و شاهد ضخیم شدن تراکم تار های مو خواهید بود.

• کاشت مو

یکی از دائمی ترین روش های پر پشتی مو های سر کاشت مو می باشد که به صورت جراحی انجام می شود . فرآیند درمانی پی آر پی برای برای تقویت کردن و تغذیه گرافت های کاشته شده نیز کاربرد دارد . در طی این عمل محلول پی آر پی بر گرافت های کاشته شده به صورت اسپری بر گرافت ها منتقل می شود تا بتوان فولیکول ها را در جای خود محکم تر کرد و همچنین در التیام یافتن زخم های ناشی از پیوند مو بسیار تاثیر گذار می باشد. با اسپری محلول پی آر پی جای زخم و اسکار نیز سریع تر درمان می شود.
پی آر پی برای تقویت گرافت هایی ه که کاشته شده و ضعیف تر هستند مورد استفاده قرار می گیرد تا بتوان تار های مو ها را محکم تر و تقویت کرد.

عوارض پی آر پی مو چیست؟

پلاکت ها و پلاسمای غنی شده در طی مراحل پی آر پی حاصل می شود و از خون خود شخص به دست می‌ آید بنابراین شما شاهد عوارض خطرناکی از قبیل عفونت و یا حساسیت نخواهید بود . برخی از افراد در حین تزریق پلاسمای غنی شده با کمی درد و خونریزی مواجه خواهند شد که البته در فاصله زمانی بسیار کوتاهی رفع می شود. پس از انجام فرایند در مانی پی آر پی مو نیاز ندارید به استراحت در منزل بپردازید و حتی می توانید به کارهای روزمره خود ادامه دهید . در دوران درمان باید مراقبت‌ های توصیه شده را به خوبی اعمال کنید. از دست زدن به محل تزریق محلول پی آر پی خودداری کنید. چون ممکن است میکروب ها از منافذ زخم وارد پوست شود و با عفونت در این نواحی مواجه شوید. پس باید نکات اصولی پس از درمان را جدی بگیرید. همچنین باید تا مدتی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، گرد و غبار و آلودگی های محیطی بپرهیزید.

بهترین کاندیدای درمان ریزش مو با پی آر پی چه کسانی هستند؟

متخصصین حرفه‌ ای و با تجربه ما در کلینیک زیبایی الهیه تهران همه مرحله های درمان ریزش و کم پشتی مو ها با پی آر پی را به بهترین شکل انجام خواهند داد. افرادی که با مشکلات زیر مواجه هستند از نظر متخصصان کاندیدای مناسبی برای فرایند درمانی و زیبایی پی آر پی نخواهند بود که شامل موارد زیر می باشند.
• افرادی که مجبور هستند دارو های ضد انعقاد و مربوط به سیستم گردش خون مصرف کنند.
• کسانی که به مصرف دخانیات می پردازند.
• افرادی که به بیماری های مزمن کبدی، پوستی و سرطان ها مبتلا هستند.
• روش درمانی پی آر پی مو برای افرادی که با کمبود پلاکت خون و بیماری مربوط به غده تیروئید مواجه هستند نیز توصیه نمی شود.
همه کسانی که با مشکلات و بیماری های بیان شده شده مواجه نیستند کاندیدای مناسبی برای فرآیند درمانی پی آر پی مو و درمان ریزش مو ها خواهند بود.

هزینه درمان ریزش مو با پی آر پی چقدر است؟

در همه کلینیک ها و مراکز تخصصی همه روش درمانی و زیبایی با هزینه متفاوتی بر حسب تعرفه ها ارائه می شود. این موضوع بر اساس شرایط فردی، میزان ریزش و کم کاهش تراکم مو ها و موقعیت جغرافیایی کلینیک تعیین می شود. عوامل دیگری از قبیل دارو ها یی که در طی دوره درمان تجویز می‌ شود و دستگاه‌ ها یی که مورد استفاده قرار می گیرد هزینه های درمان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

متخصصین مجرب و حرفه ای ما در در کلینیک زیبایی الهیه تهران در مورد دلایل اصلی ریزش و کاهش حجم مو ها با شما صحبت می کنند و و طی جلسه مشاوره هزینه‌ های قطعی درمان را محاسبه خواهند کرد. برای به دست آوردن اطلاعات دقیق تر در این زمینه با کارشناسان و مشاوران با تجربه ما در کلینیک زیبایی الهیه تهران تماس حاصل فرمایید. مشاوره و ارائه خدمات در این کلینیک زیبایی کاملا رایگان می باشد.

مراقبت های قبل از درمان ریزش مو با پی آر پی

  • متخصصین با تجربه و حرفه ای در زمینه پوست و مو در جلسات مشاوره دلیل کاهش تراکم مو ها را مورد ارزیابی قرار می‌ دهند . در طی این جلسات باید با پزشک خود در باره بیماری هایی که به آن مبتلا هستید و دارو هایی که مجبورید مصرف کنید گفت و گو کنید.
  • دو هفته قبل از آغاز روش زیبایی و درمانی پی آر پی از مصرف دارو های رقیق کننده خون، ضد التهابی، مکمل‌ ها و ویتامین‌ ها خودداری کنید
  • در زمان مراجعه به کلینیک و آغاز دوره درمان از مصرف محصولات آرایشی و مراقبتی مو مانند اسپری، تافت، ژل ، نرم کننده ها و لوسیون خودداری کنید.
  • دو هفته قبل از آغاز روند درمان از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی بپرهیزید.

مراقبت های پس از پی آر پی مو

• از دست زدن و ماساژ دادن محل تزریق محلول پی آر پی امتناع کنید زیرا احتمال نفوذ میکروب ها از طریق زخم ها به پوست سر وجود دارد و سبب ایجاد عفونت در پوست سر می شود.
• در دوره درمان پی آر پی از قرار گرفتن در برابر نور خورشید، گرما و سرمای شدید، آلودگی‌ های محیطی، گرد و غبار و باد به طور جدی خودداری کنید زیرا باعث کاهش اثرات درمان خواهد شد.
• پس از دو روز می توانید برای مو ها ی خود را شستشو دهید.
• دوره درمان و تعداد جلساتی که متخصصان برای شما تعیین کرده است را کامل کنید.
• از قرار دادن کمپرس سرد یا گرم در محل تزریق خودداری کنید. زیرا باعث کاهش تاثیرات درمان خواهد شد .
• تا دو روز از انجام فعالیت هایی که سبب تعرق شما می شود بپرهیزید.
• در صورت بروز علائمی مانند حساسیت یا خونریزی خود را مطلع کنید.

اثرات و نتایج

پی آر پی جز روش های موثر برای تحریک کردن فولیکول های مو می باشد و تاثیرات فوق‌ العاده ای در درمان ریزش مو خواهد داشت. بر حسب نتایج سیستماتیک بر روی افرادی که به ریزش آلوپسی آندروژنیک مبتلا هستند تعیین شده که با تزریق ترکیب پلاسمای غنی شده رویش و رشد مجدد مو ها شروع می‌ شود و این روند درمانی به تدریج زمان کیفیت و تراکم مو ها را به دنبال دارد. با آزمایش ها و تحقیقاتی که بر روی افرادی که به ریزش موی آلوپسی آره آتا مبتلا هستند نشان داده که با این عمل درمانی رویش مو ها مجدداً شروع می شود و در این زمینه مطالب زیادی ارائه شده است. شما با پشت سر گذاشتن جلسات پی آر پی می توانید شاهد نتایج درمان بر مو ها باشید . نتایج قطعی پی آر پی را می توان پس از ۳ تا ۶ ماه به خوبی احساس کرد . در صورت رضایت از تاثیرات پی آر پی پزشکان سالی ۲ بار این تکنیک درمانی را برای جلوگیری از ریزش و افزایش حجم و تراکم مو ها در نظر می گیرند.

دوره نقاهت پس از درمان ریزش مو با پی آر پی چقدر است؟

برای انجام فرایند درمانی پی آر پی و بدست آوردن پلاسمای غنی شده مانند زمان انجام آزمایش خون از یکی از عضلات بدن استخراج می‌ شود و با جدا سازی پلاسما و ترکیب آن با فاکتور های رشد و هورمون های لازم پلاسما را به پوست سر تزریق می کنند . مراحل انجام روش درمان پی آر پی بدون نیاز به بیهوشی و به صورت سر پایی انجام می شود. پس نیاز ندارید که پس از تزریق در منزل استراحت کنید و دوره نقاهت را سپری کنید. ممکن است پس از تزریق محلول پی آر پی تا چند روز در محل تزریق احساس درد داشته باشید اما این درد آزاردهنده نیست و می‌ توان به راحتی آن را تحمل کرد. در دوره نقاهت به به محل تزریق دست نزنید و به هیچ وجه در معرض گرد و غبار ، نور خورشید و آلودگی های محیطی قرار نگیرید.

زیرا اگر آلودگی‌ ها و میکروب ها به پوست سر نفوذ کنند شاهد عفونت در پوست سر خواهید بود .
از قرار دادن کمپرس سرد و گرم بر روی محل تزریق خودداری کنید زیرا این عمل دوره بهبودی و تاثیرات درمان را تحت تاثیر قرار می دهد.

تعداد جلسات پی آر پی برای درمان ریزش مو چقدر است؟

متخصصین مجرب و حرفه ای در کلینیک های تخصصی پس از پیگیری و یافتن علت ریزش و کاهش حجم مو ها ، تعداد جلسات پی آر پی را مشخص می‌ کنند . تعداد جلسات برای همه افراد متفاوت است که معمولاً این جلسات در ۲ تا ۳ جلسه و با دوره‌ های درمانی ۶ ماهه انجام می‌ شود. متخصصین برای به دست آوردن نتایج مورد نظر و عالی در جلسه بار ۵ تزریق انجام می دهند و پس کسب نتایج مطلوب این عمل سالی دو بار ارائه می شود. هر جلسه پی آر پی ۳۰ تا ۴۵ دقیقه طول می کشد و در طی جلسات شاهد تاثیرات درمان خواهید بود.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

کاشت مو در جای زخم و بخیه با چه روشی امکان پذیر است؟

آشنایی با جدیدترین و مدرن ترین روش های کاشت مو در ایران

 سفید شدن مو ها و راهکارهایی برای درمان

نتیجه گیری

در طی این نوشتار با دلایل اصلی ریزش و کاهش تراکم مو ها شما را آشنا کردیم و یکی از راهکار های موثر درمانی را معرفی کردیم. پس باید نتیجه گرفتیم که برای داشتن مو های پر پشت، سالم و با کیفیت باید تغذیه مناسبی و اصولی داشته باشید و از خوردن مواد غذایی بی کیفیت که دارای ارزش غذایی نیستند امتناع کنید. سبک اصولی و صحیح زندگی و منظم ورزش کردن شما را برای داشتن پوست و مو های سالم و پر پشت شما کمک می کند. یکی از راهکار های درمانی موثر که امروزه یکی بهترین روش درمانی برای انواع الگو های ریزش مو به کار گرفته می شود پلاسمای غنی شده یا روش درمانی پی آر پی می باشد. د این فرایند درمانی در طی روند درمان ریزش به ترمیم و باز سازی پوست سر و فولیکول ها مو نیز می پردازد.

در این روش محلول پی آر پی که از پلاسمای غنی شده تشکیل شده که همراه با فاکتور های رشد در لایه درم پوست سر تزریق می‌ شود و شما در مدت زمان کوتاهی شاهد متوقف شدن ریزش و افزایش ضخامت و رشد مو ها خواهید بود. میزان پلاکت های غنی شده در محلول پی آر پی پنج برابر میزان پلاکت های در خون می باشد.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز می باشد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:
09120043630
02191012756
دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 2 به سامانه 10005848
جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:
آیدی اینستاگرام:
https://instagram.com/clinicelahieh
ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :
https://clinicelahieh.com
سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:
https://takhfifannet.com
سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:
https://harfhayetazeh.com
لینک کوتاه: https://clinicelahieh.com/ck6f
لینک آپارات: https://aparat.com/v/FfagY
لینک نماشا: https://www.namasha.com/v/lWh4LvIL
ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org
فیسبوک: https://www.facebook.com
تویتر: https://twitter.com/saYKrgeWxpj9e23/status/1491371591166758912?s=20&t=MbbMeqTMqHkVSGqT3JIq1g
لینک یوتیوب: https://youtu.be/rLn2KhL7GjU
تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

بیماریهای پوستی ناشی از استرس
جدیدترین متد جوانسازی صورت
فاصله استاندارد لب و بینی
معیار های زیبایی جهانی
تاثیر سایز آلت در رابطه جنسی
بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • تهران شهرک غرب،فاز۶،گل افشان
  • 9120043630-2191012756
  • info@clinicelahieh.com

درباره مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد با کادر درمانی بسیار با تجربه و تجهیزات کاملا به روز در خدمت همشهریان عزیز استان تهران و سایر هموطنان در سایر نقاط کشور بوده است و سالیان متمادی خدمات ارزنده ای به زیباجویان عزیز ارائه نموده  است .به جهت خدمات بی  نظیر مجموعه و مشاوره رایگان و شرایط پرداخت آسان و همچنین رضایت مندی زیباجویان عزیز از مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد،مراجعین بسیار زیادی به این مجموعه از کشورهای همسایه داشته ایم و خد ار اشاکریم که توانسته ایم خدمت کوچکی ارائه کنیم.

آخرین مقالات مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

آخرین خدمات مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

بیماریهای پوستی ناشی از استرس
جدیدترین متد جوانسازی صورت
فاصله استاندارد لب و بینی
معیار های زیبایی جهانی
تاثیر سایز آلت در رابطه جنسی
بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار
بهترین ضد آفتاب ضد لک ایرانی
اصلاح صورت بعد از تزریق چربی
تزریق فیلر چانه

دسترسی سریع کلینیک

  • صفحه اصلی
  • فروشگاه
  • بلاگ
  • خدمات ما
  • گالری
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • نوبت دهی
  • 989120043630-982191012756-09128809963
  • ایران،تهران
  • info@clinicelahieh.com

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

دکتر بهناز

مدیریت کلینیک

دکتر بهناز

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت آراد تجارت الکترونیک آواسینا  و مجموعه دکتر جان با مجوزهای کسب و کار اینترنتی می باشد.