دلایل ریزش ابرو و راه های درمان آن

دلایل ریزش ابرو  و راه های درمان آن

دلایل ریزش ابرو و راه های درمان آن

ریزش ابرو ها مانند ریزش مو های سر و بخش‌ های مختلف بدن دلایل مختلفی دارد که حتی ممکن است این  مو های زائد را نیز دچار ریزش کند. ریزش مو های قسمت های مختلف بدن دلایل یکسانی دارند که برای هر فردی با هر سن و سالی در دوران مختلف زندگی رخ می دهد.  همه ما می دانیم که یکی از مهم ترین موضوعات برای داشتن زیبایی و سلامتی روحی داشتن مو های زیبا و چهره ای جوان می باشد و ابرو ها ی پر پشت زیبایی چشم ها را چندین برابر خواهد کرد . در این نوشتار ما می خواهیم به عوامل مختلفی از قبیل ریزش و کم پشتی ابرو ها بپردازیم و راهکار درمانی موثر را برای شما معرفی کنیم تا علت ریزش و کاهش حجم ابرو های خود را از سر راه بردارید و بتوانید از راهکار های درمانی موثر بهره مند شوید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران

عوامل ریزش ابروها چیست؟

قبل از این که بخواهیم روش درمانی موثر در جهت درمان ریزش و کم پشتی ابرو ها را به شما معرفی کنیم باید به بررسی علت های آن بپردازیم. زیرا با از سر راه برداشتن علت ها می توانید در مسیری موثر و مطلوب قرار بگیرید و از روش درمانی ارائه شده بهترین نتایج ممکن را حاصل کنید. پس متخصصین ابتدا علت ریزش و کم پشتی ابرو ها را مورد بررسی قرار می‌ دهند شامل موارد زیر می باشد.

  • بیماری های پوستی

پسوریازیس،  تلوژن افلوویوم ، تئوریک و آتوپیک بیماری‌ های درماتیت پوستی می باشند که یکی از نشانه های آن ریزش و کم پشتی ابرو ها می باشد. تلوژن افلوویوم باعث ریزش موقتی و گذرای ابرو ها می باشد که البته مو های سر را نیز درگیر خواهد کرد.  علت اصلی این نوع ریزش استرس افراد می باشد . بیماری دیگری به نام اسکلروز با زخم کردن سطح پوست فولیکول های مو ها را از بین می‌ برد و باعث ریزش تار های ابروها خواهد شد. ضایعه‌ ای پوستی مانند خال ها نیز باعث خالی شدن بخشی از ابرو یا مو های سر خواهد شد.

  • بیماری های داخلی

تغییرات هورمونی،  کمبود آهن،  بیماری های عفونی،  اختلال در عملکرد برخی از غدد مانند تیروئید و بیماری های داخلی دیگر باعث ریزش مو های سر و ابرو ها خواهد شد و تاثیرات نا خوشایندی در چهره به دنبال خواهد داشت.  با اختلال در عملکرد غدد بدن مانند تیروئید مو های سر،  ابرو ها و مژه ها کم کم کاهش می یابد اما به عنوان علت اصلی ریزش مو ها و ابرو ها معرفی نمی شود اما جزء دلایل ریزش محسوب خواهد شد.  اگر ریزش و کم پشتی ابرو ها با الگوی خاصی پیش برود شما متوجه خواهید شد که علت اصلی ریزش کم کاری و یا پر کاری غده تیروئید می باشد.  در این الگو ریزش تار های ابرو در در لبه های خارجی و یا یک سوم بخش انتهایی ابرو اتفاق می افتد.  متخصصین با این الگو برای درمان موثر اقدام خواهند کرد.

  • تغذیه

با تغذیه مناسب می توانید ابرو ها و مو ها یی زیبا و پر پشت داشته باشید . با مصرف اسید های چرب مفید می‌ توانید از ریزش مو ها و ابرو ها جلوگیری کنید.  این اسید های چرب مانند امگا ۳ و امگا ۶ در برخی از مواد غذایی یافت‌ می شود. اسید های چرب حاوی امگا ۳ مانند اسید آلفا لینولئیک و ایکوزاپنتانوئیک هستند که در ماهی قزل آلا،  سالمون و ساردین وجود دارند و در برخی از روغن های گیاهی مانند تخم کتان،   روغن سویا،  کانولا و… نیز یافت‌ می شود.  اسید های چرب حاوی امگا ۶ در روغن کانولا ، روغن سویا،  روغن بادام زمینی،  ذرت و آفتابگردان وجود دارد.

با مصرف پروتئین هایی مانند انواع حبوبات نیز می توانید برای تقویت فولیکول های مو و ابرو ها اقدام کنید.  همانطور که می دانید مهم ترین عنصر تولید مو پروتئین ها هستند و این ماده غذایی در افزایش رشد مو ها و ابرو ها نقش مهمی ایفا می کنند زیرا حبوبات سرشار از پروتئین هستند که باعث فعال شدن فولیکول ها و تولید تار های مو خواهد شد.  با مصرف این مواد غذایی از ریزش آن ها نیز جلوگیری می شود.

به غیر از پروتئین ها مواد غذایی مورد نیاز دیگر که برای داشتن مو ها و ابرو های سالم و پر پشت نیاز می باشد شامل بیوتین،  آهن و روی می باشد.  بیوتین یکی از مواد مغذی مورد نیاز بدن است که از آسیب دیدگی و شکنندگی  تار های مو پیشگیری خواهد کرد.

یکی از مواد غذایی که سرشار از پروتئین است تخم مرغ می باشد که حاوی ویتامین B ۱۲ و بیوتین است و در رشد و استحکام مو ها و ابرو ها بسیار مفید خواهد بود.

منابع دیگری که پروتئین مورد نیاز بدن را تامین می کنند گوشت انواع ماکیان و مرغ می باشد. اگر میزان پروتئین بدن کاهش یابد و مواد مغذی که که ارزش غذایی ندارند به جای این مواد مصرف شود به مرور زمان شاهد شکنندگی و آسیب دیدگی تار های مو خواهید بود و حتی رنگ مو ها و ابرو ها کدر و  بد رنگ می شود . گوشت مرغ حاوی آهن است و جزء مواد مغذی برای تقویت تار های مو می باشد.

مصرف غلات باید به صورت روزانه باشد چون این مواد غذایی سرشار از انواع ویتامین ها و آهن است  باعث تقویت و تغذیه مو ها می‌شود.

آنتی اکسیدان ها برای تقویت ریشه مو ها، استحکام و زیبایی تار های مو مورد نیاز می باشد که ویتامین E یکی از آنتی اکسیدان های مهم و ضروری مورد نیاز بدن می باشد ویتامین E را می توانید در در انبه،  بادام زمینی،  بادام،  فندق و … بیابید.

متخصصین پیشنهاد می کنند که روزی ۸ لیوان آب به ما کمک می کند تا مو ها یی سالم و خوش حالت داشته باشیم زیرا با تامین رطوبت مو ها انعطاف پذیری آن ها افزایش یافته و از ایجاد شکنندگی تار های مو جلوگیری می‌ شود.

  • دارو ها

دارو ها یی که ریزش ابرو و مو های را به دنبال دارد دارو هایی است  که برای تنظیم فشار خون، کاپتوپریل، کلومیدین پروپرانولول و … می باشند که مو های قسمت های مختلف بدن را مانند ابرو ها و مژه ها و سر را درگیر خواهند کرد.  دارو های دیگری باعث ریزش مو ها می شود شامل:

▪ دارو های ضد التهابی مانند ایندومتاسین، ناپروکسن،  سولدیناک

▪ دارو های تشنج مانند فنیتوئین، فنوباربیتال اسید، والپروئیک

▪ دارو های کاهش وزن مانند ریمونابانت،  سیبوترامین و ونوستات

▪ دارو های روانپزشکی مانند لیتیوم ، آمی تریپتیلین،  هالدول

▪ دارو هایی که باعث اختلالات هورمونی در بدن می شود و میزان هورمون های جنسی مانند تستسترون را افزایش می دهد که شامل دارو های ضد بارداری،  استروئید ها و آنابولیزان می باشد که در صورت مشاهده این عارضه باید حتما پزشک را در جریان قرار دهید.

  • سرطان ها

ابتلا به برخی از سرطان های پوستی ریزش مو و ابرو ها را به همراه دارد که این سرطان ها شامل سارکوم،  کاپوزی،  SCC،  BCC می باشد.

برخی از دوران درمانی مانند پرتو درمانی یا شیمی درمانی باعث ریزش مو ها و ابرو ها خواهد شد که البته پس از پایان دوره درمان شاهد رویش مجدد مو ها خواهند بود.

  • عفونت

عفونت های یکی از بیماری ‌هایی است که مستقیما ریشه و ساقه مو را درگیر می ‌کنند و به ریزش مو و ابرو منجر می ‌شود.  این بیماری به چند گروه دسته بندی می شوند که شامل موارد زیر می باشد.

▪ عفونت های قارچی

این نوع عفونت بر پوست سر اثر می‌ گذارد و شاهد ریزش موقت این مو ها و ابرو ها خواهید بود.

▪حشرات موذی

وجود حشرات موذی مانند شپش ها باعث خارش پوست سر و ابرو ها خواهد شد و ریزش مو های این نواحی به دلیل خراشیدگی ناشی از خاراندن ایجاد می‌ شود و شما شاهد ریزش مو در این مناطق خواهید بود.

بیماری هانس به مرور زمان با باعث نازک شدن تار های ابرو ها می شود و در نهایت به ریزش آن ها منجر خواهد شد.

  • اختلالات رفتاری

یکی از بیماری هایی که افراد به کندن مو های بخش ‌های مختلف بدن خود می ‌پردازند تریکوتیلومانیا می باشد که جزء بیماری های ژنتیکی است  و سیستم عصبی آن ها را درگیر خواهد کرد.  این افراد در زمانی که دچار استرس می شوند شروع به کندن مو ها می کنند و اگر این عمل به طور مکرر اتفاق  بیافتد همه فولیکول ‌های مو ها از بین خواهد رفت.

  • عوامل فیزیکی

عوامل مختلفی مانند تصادفات،  سوختگی،  ضربه های فیزیکی، برداشتن غیر اصولی ابرو ها به تدریج باعث از بین رفتن فولیکول های مو و ابرو خواهند شد و از  ریزش  مو  های این نواحی منجر می ‌شود.   برخی از روش های آرایشی مانند خالکوبی و تاتو نیز باعث کم پشتی و کاهش حجم ابرو ها خواهد شد.

  • افزایش سن

یکی از دلایل رایجی که باعث کاهش حجم ابرو ها می شود افزایش سن است که معمولاً خانم هایی که در دوران جوانی به روش های غیر اصولی ابرو های خود را تمیز می کنند دچار این مشکل می شوند.  خانم هایی که برای برداشتن ابرو ها از تیغ استفاده می کنند در سنین بالا با کم پشتی ابرو ها مواجه نخواهند شد و پیری تاثیر چندانی بر فولیکول‌ های ابرو های آن ها نخواهد داشت.  با رعایت برخی نکات می‌ توانید در دوران میان سالی و پیری ابرو های زیبا و پر پشت داشته باشید. با دور کردن استرس از خود و همچنین مصرف مایعات و آب رسانی پوست می ‌توانید ابرو ها ی زیبا و پر پشت داشته باشید.

استفاده از برخی از لوازم آرایشی که از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار نیستند، همچنین دمای بالا باعث ریزش و کاهش حجم ابرو ها در سنین پیری می باشد.

  • طاسی منطقه ای

بیماری ها یی که مربوط به سیستم ایمنی بدن می شود باعث ایجاد ریزش و طاسی منطقه ای در بخش های مختلف پوست از قبیل سر و ابرو ها می شود.  البته درصد محدودی از افراد به این بیماری مبتلا خواهند شد و جزء موارد نادر ریزش و کم پشتی مو ها و ابرو ها محسوب می شود.

ریزش ابرو
ریزش ابرو

عوامل دیگر ریزش ابرو

ژنتیک نیز یکی عوامل مهم ریزش و کاهش حجم ابرو ها است که حتی برای برخی افراد در سنین نوزادی اتفاق می ‌افتد که به نام ریزش مو ی مادرزادی معرفی می شود.  این افراد می توانند برای داشتن ابرو های پر پشت و زیبا در سنین جوانی به کاشت ابرو بپردازد و جزء بهترین روش های موثر برای افرادی است که به طور ژنتیکی با ابرو های کم پشت مواجه هستند.

درمان ریزش ابرو

برای این که بتوانیم درمانی مناسب  برای داشتن ابرو ها ی سالم و پر پشت انتخاب کنید باید علت کم پشتی و ریزش ابرو ها مورد بررسی قرار گیرد و پس از تشخیص درمانی موثر و مفید به کار گرفته شود.  با تشخیص درست و درمان موثر می توانید مجدد ابرو های زیبا و پرپشت داشته باشید.

پس از بررسی علت ریزش و کم پشتی ابرو ها روش درمانی موثر ارائه می ‌شود اما برخی از دلایل پس از بر طرف شدن نیز رویش  ابرو یی اتفاق نمی ‌افتد و باید برای داشتن  ابرو های پر پشت کاشت ابرو انجام شود.  کاشت ابرو یکی از روش های طبیعی برای پر پشت کردن ابرو ها می باشد که نتایج دائمی به همراه دارد و مانند ابرو های طبیعی شاهد رشد آن ها خواهید بود.  برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این فرایند زیبایی و درمانی در ادامه این نوشتار با ما همراه باشید.

درمان ریزش ابرو با کاشت ابرو

یکی از روش های موثر و دائمی برای این که بتوان ابرو های ریخته شده را باز گرداند تا چهره ای شاداب و جوان داشت  فرآیند زیبایی کاشت ابرو می باشد.  برای انجام این عمل از مو های بخش ‌های مختلف بدن مانند بغل گوش و یا پشت سر استفاده می شود.  مو ها از این نواحی به ابرو ها منتقل می شود و پس از آن جایگذاری در ابرو مجدداً رشد خواهند کرد.  با انجام کاشت ابرو برای همیشه ابرو هایی زیبا و پر پشت خواهید داشت.  البته باید برای انجام این عمل موارد مهمی را مورد توجه قرار داد. زیرا پیوند ابرو نسبت به پیوند موی سر مهارت و دقت بیشتری نیاز دارد و متخصصین باید با توجه به زاویه،  خواب و رویش ابرو ها همچنین چرخه رشد مو ها و برداشت فولیکول های تک واحدی مناسب برای کاشت ابرو انجام شود.  بنابراین باید مهارت بیشتری به کار گرفته شود.

مراحل انجام کاشت ابرو:

۱. طراحی مدل ابروی برای متقاضیان  بر اساس ساختار و اجزاء مختلف توسط پزشک

متخصصین در مرحله اول در مورد مدل ابروی مناسب برای چهره متقاضی نظرات خود را  اعلام می کنند سپس با مشورت  مدل انتخابی ترسیم خواهد شد.  این طرح بر اساس اجزاء مختلف صورت انتخاب می شود.

۲. برداشت گرافت ها از بانک مو

معمولاً برای کاشت ابرو از گرافت های بغل گوش و یا پشت سر استفاده خواهد شد که به دلیل ریشه های چند واحدی  پشت سر متخصصین مو های پشت گوش را برای ابرو ها ترجیح می دهند.  زیرا گرافت ها در این ناحیه تک واحدی خواهند بود و از نظر ساختاری به مو های ابرو شباهت بیشتری دارند. متخصصین برای برداشت گرافت ها از ابزار های مخصوص استفاده می کنند تا کمترین آسیب به فولیکول ها و ناحیه برداشت گرافت ها وارد شود و بتوان نتایج بهتری حاصل کرد.

۳. جایگذاری گرافت ها در ابرو ها

متخصصین پس از استخراج گرافت ها از پشت سر یا پشت گوش توسط میکروسکوپ های مخصوص آن ها را مورد معاینه قرار می دهند تا در صورت نیاز مجدداً آن ها را ترمیم و بازسازی کنند و با کمک سرم های مخصوص تغذیه خواهند شد. پس از بیحسی ناحیه ابرو،  گرافت های استخراج شده به صورت تکی تکی در این ناحیه قرار می گیرند.  این مرحله از کاشت مو اهمیت زیادی دارد زیرا متخصصین به عمق جهت و زاویه فولیکول ها باید دقت زیادی داشته باشد و با انتخاب زاویه و جهت مناسب نتایج کاشت ابرو کاملا طبیعی به نظر می ‌رسد.

مزایای کاشت ابرو

کاشت ابرو طبیعی ترین و قطعی ترین روش درمان برای ریزش ابرو ها می باشد که مدل آن برحسب سلیقه متقاضیان و اجزاء مختلف صورت تعیین می شود.

پس از انجام این فرآیند زیبایی می توانید نتایجی طبیعی و همیشگی حاصل کنید و گرافت های کاشته شده شروع به رشد خواهند کرد .

پس از انجام کاشت ابرو نیاز نیست که دوره نقاهت طولانی مدتی را در منزل سپری کنید زیرا مراحل کاشت توسط دستگاه‌ ها و تجهیزات مدرن انجام می شود و عوارض پس از آن به کمترین حد خود خواهد رسید.

گرافت ها یی که در ناحیه ابرو جای گذاری می‌ شوند به تدریج رشد می ‌کنند و حتی شما می توانید برای اصلاح ابرو ها اقدام کنید.

این فرآیند زیبایی به عنوان ماندگار ترین و طبیعی ترین روش پر پشت کردن ابرو ها معرفی می ‌شود و نسبت به روش های آرایشی از قبیل تاتو، میکروبیلدینگ،  هاشور،  فیبروز و …برتری دارد زیرا نیاز به ترمیم مجدد ندارد و هیچ آسیبی به بافت پوست ناحیه ابرو ایجاد نخواهد کرد حتی لازم نیست در چند جلسه هزینه ای  پرداخت کنید.

با داشتن ابرو های پر پشت و خوش حالت زیبایی چهره چندین برابر خواهد شد.

کاشت ابرو سبب حس جوانی و افزایش اعتماد به نفس افراد  خواهد شد.

کاربرد های کاشت ابرو

  • تغییر مدل ابرو ها بر حسب سلیقه و اجزای صورت
  • متقارن شدن ابرو ها
  • پر کردن جا های خالی ابرو
  • درمان ریزش ابرو ها
ریزش ابرو
ریزش ابرو

بهترین کاندیدای کاشت ابرو چه کسانی هستند؟

در این مطلب علت های اصلی ریزش ابرو ها معرفی شد که برخی از علت ها پس از رفع شدن و درمان مجدد رویش ابرو ها آغاز می‌ شود.  اما دلایل دیگری مانند ژنتیک،  مصرف برخی دارو ها و یا بیماری ها سبب می شود کم پشتی ابرو ها تا آخر عمر با افراد همراه می باشد و در این شرایط متخصصین برای به دست آوردن جوانی و شادابی چهره کاشت ابرو را پیشنهاد می‌ کنند به طور کلی متقاضیان پیوند ابرو شامل موارد زیر باشند:

  • کسانی که به مدت طولانی به طور غیر اصولی برای برداشتن ابرو ها اقدام کرده ‌اند و فولیکول های ابرو‌ های خود را از بین برده اند.
  • افرادی که با اختلالات در غدد بدن مواجه هستند و مو های ابرو ها یشان به مرور زمان کم پشت و نازک تر شده است.
  • افرادی که به الوپسی آندروژیک مبتلا هستند.
  • افرادی که به دلیل استفاده از روش های آرایشی دائمی از قبیل انواع روش های تاتو حجم زیادی از ابرو های خود را از دست داده اند .
  • کسانی که به دلیل ابتلا به بیماری ها و مصرف برخی دارو ها دچار ریزش ابرو شده اند.
  • کسانی که به طور مادرزادی دچار ریزش و کم پشتی مو و ابرو شده اند و رویش مجدد ابرو ها برای آن ها امکان پذیر نیست.
  • افرادی که از سلامتی کامل برخوردارند و درگیر بیماری خاصی نمی ‌باشند.

عوارض کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو به عنوان بهترین طبیعی ترین و پر طرفدار ترین روش پر پشت کردن و زیبایی ابرو ها معرفی می شود که باید حتماً توسط متخصصین مجرب و حرفه ای انجام شود در غیر این صورت با رعایت نکردن مواردی مانند زاویه رشد ،  خواب و رویش ابرو ها ، عمق نا مناسب با عوارضی مانند نا متقارن شدن ابروها مواجه خواهید شد.  پس این فرایند زیبایی مستلزم مهارت و تخصص بالای متخصصین می باشد که البته با عوارضی مانند ورم و کبودی گسترده ، خونریزی شدید ، درد ، عفونت و زخم همراه خواهد بود.  اگر همه مراحل پیوند ابرو توسط متخصصین حرفه ای و کار آزموده انجام شود شما کمترین عوارض ممکن را تجربه خواهید کرد.  عوارض جانبی این عمل شامل تورم،  کبودی و سوزش می باشد که به مرور زمان بر طرف خواهد شد.  متخصصین برای انجام پیوند ابرو از دستگاه‌ های پیشرفته و مدرن استفاده می کنند  تا فولیکول ها و ناحیه برداشت گرافت ها  دچار آسیب نشود تا بتوان نتایج کاملا مطلوب حاصل کرد.  پس مهم ترین اقدام برای داشتن ابرو های زیبا و پر‌ پشت مراجعه به کلینیک های معتبر و انتخاب متخصصین حرفه ای و با تجربه می باشد . در کلینیک زیبایی الهیه تهران پیوند مو و ابرو و مژه توسط دستگاه‌ های استاندارد و پیشرفته انجام می شود و متخصصین برای پیوند بهترین تکنیک های زیبایی را  کار می‌ برند و در نهایت نتایج بی نظیری به همراه خواهد داشت.  متخصصین ما در کلینیک زیبایی الهیه تهران هدف اصلی پیوند مو و ابرو را رضایت زیبا جویان  عزیز می داند و این موضوع تضمین مهارت و تخصص پزشکان ما می باشد.

هزینه کاشت ابرو چقدر است؟

معمولاً وقتی افراد به کاشت ابرو فکر می کنند اولین موضوعی که در ذهن خود مرور خواهند کرد هزینه انجام این فرایند زیبایی می باشد.‌ متخصصین ابتدا علت ریزش ابرو ها را در نظر می‌ گیرند  تا با بر طرف کردن دلایل بتوان نتایج بهتری حاصل کنند. پیوند ابرو در کلینیک های تخصصی انجام می شود و هزینه ها برحسب میزان مهارت و تخصص پزشک، موقعیت جغرافیایی کلینیک ، دستگاه ها و تجهیزات مورد استفاده،  تعداد گرافت های برداشته و کاشته شده،  مدت زمان انجام پیوند ابرو ، هزینه دارو ها و اتاق عمل محاسبه خواهد شد.  شما باید قبل از هزینه ها کیفیت و نتایج درمان را را در اولویت قرار دهید تا بتوانید با انتخاب پزشکی ماهر و کلینیک معتبر به بهترین نتایج ممکن دست یابید.  پس از انجام این عمل توسط افراد غیر حرفه ای خودداری کنید.

در  کلینیک زیبایی الهیه تهران پیوند مو و ابرو با استاندارد های مناسب هزینه ها مناسب با تعرفه های استاندارد  تعیین می شود.  اگر می خواهید از هزینه ها و تخفیفات روزانه کلینیک زیبایی الهیه تهران مطلع شوید می‌توانید با مشاوران و کارشناسان با تجربه ما تماس حاصل فرمایید مشاوره و ارائه خدمات در این کلینیک تخصصی کاملا رایگان می باشد.

مراقبت های قبل از کاشت ابرو

متخصصین در جلسات مشاوره قبل از هر اقدامی به بررسی علت ریزش و کم پشتی ابرو ها می پردازند . متخصصین ما در کلینیک زیبایی الهیه تهران پس از تشخیص  علت ریزش  ابرو ها،  بهترین روش های درمانی را پیشنهاد خواهند کرد و مراقبت های لازم در طول درمان را شرح داده می شود تا شما به بهترین نتایج ممکن دست یابید.

دو هفته قبل از انجام پیوند ابرو از مصرف انواع دخانیات و مشروبات الکلی بپرهیزید.  زیرا عوارض پس از پیوند ابرو را افزایش می دهد و روند بهبودی به کندی پیش خواهد رفت.

در جلسات مشاوره می توانید با مشاهده نمونه کار ها از میزان  مهارت و تخصص پزشک خود مطمئن شوید و همچنین بهتر بتوانید به پزشک خود اعتماد کنید و درک واقع بینانه ای نسبت به نتایج پس از پیوند ابرو داشته باشید.

دو هفته قبل از پیوند ابرو ها مصرف انواع دارو های رقیق کننده خون،  انواع ویتامین ها،  مکمل ها و دارو های ضد التهابی را کنار بگذارید.  زیرا ممکن است در هنگام کاشت ابرو با خونریزی شدید مواجه شوید و یا عوارض پس از پیوند ابرو افزایش می یابد .

در روز انجام پیوند ابرو از آرایش کردن خودداری کنید.

بهتر است چند روز قبل از کاشت از انجام انواع فعالیت های ورزشی و سنگین بپرهیزید و به بدن خود استراحت بدهید و وعده های غذایی قبل از پیوند ابرو را به طور کامل دریافت کنید. تا دوره نقاهت پس از پیوند راحت تر پیش برود.

ریزش ابرو
ریزش ابرو

مراقبت های پس از کاشت ابرو

  • بهتر از دو تا سه روز پس از انجام پیوند ابرو به خوبی استراحت کنید.
  •  استفاده از کمپرس سرد تورم و کبودی ایجاد شده در پیشانی و زیر چشم ها را کاهش می دهد. اما از قرار دادن کمپرس به صورت مستقیم بر سطح ابرو ها خودداری کنید.
  •  دارو های تجویز شده پس از پیوند ابرو در روند بهبودی را سرعت می بخشد و از ایجاد عوارضی مانند عفونت و درد پیش گیری خواهد کرد.
  •  از دست کاری کردن و دست زدن به ناحیه اهدا کننده و گیرنده جداً بپرهیزید.‌
  •  از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و هوای گرم خودداری کنید.
  •  از لباس های یقه گشاد و یا دکمه دار استفاده کنید تا هنگام تعویض لباس از ایجاد فشار به ابرو ها پیشگیری شود.
  •  تا بهبودی کامل از انجام فعالیت های ورزشی خودداری کنید .
  • می توانید سه روز پس از انجام کاشت ابرو به حمام بروید اما باید از شوینده های مناسب استفاده کنید .

اثرات و نتایج

اگر می خواهید به نتایج عالی و مورد نظر خود دست یابید بهتر است دقت زیادی در انتخاب پزشک و کلینیک داشته باشید . متخصصین حرفه ای و با تجربه قبل از انجام کاشت ابرو علت کم پشتی و ریزش ابرو ها را  مورد بررسی قرار می‌ دهند و قبل از آغاز روند درمان با بر طرف کردن علت ریزش شرایط را برای پیوند ابرو مساعد خواهند کرد.  ممکن است پس از بر طرف کردن علل رویش مجدد مو ها آغاز شود و نیاز به پیوند ابرو نباشد.  اما در برخی مواقع نیز تنها روش برای داشتن ابرو های سالم و طبیعی پیوند ابرو خواهد بود.

متخصصین مدل ابرو ها را برحسب اجزاء صورت و سلیقه فرد انتخاب می کنند تا چهره زیبا و جذاب تر به نظر برسد .  اگر قبل از انتخاب پزشک تحقیقات لازم در مورد مهارت و تخصص پزشک انجام نشود و پزشک شما در این زمینه مهارت کافی نداشته باشد ممکن است با عوارضی مانند نا متقارن شدن ابرو ها،  عفونت،  زخم های شدید ، عدم رشد گرافت ها و … مواجه شوید.  پس اگر می ‌خواهید که بهترین نتایج ممکن را حاصل کنید  باید به کلینیک های معتبر مراجعه کنید .

نتایج قطعی پیوند ابرو پس از ۶ تا ۹ ماه مشاهده می‌ شود و نتایج طبیعی و همیشگی به همراه خواهد داشت.  برای پیوند ابرو متخصصین تعداد واحد های گرافت ها،  عمق و زاویه و چرخه رشد فولیکول ها را مورد توجه قرار می دهند تا پس از رویش ابرو ها  نتایج کاملاً طبیعی و  رضایت بخش باشد.

دوره نقاهت پس از کاشت ابرو چیست؟

عوارضی مانند مقداری سوزش،  تورم و کبودی همچنین درد خفیف پس از انجام پیوند ابرو کاملاً طبیعی می باشند که با استراحت کافی و مراقبت های توصیه شده در مدت زمان کوتاهی از بین خواهد رفت.  متخصصین در جلسات مشاوره در مورد دوران بهبودی توضیحات لازم را برای شما ارائه خواهند داد تا بتوانید روند بهبودی را سرعت ببخشید.

استفاده از کمپرس سرد می تواند عوارض جانبی از  قبیل تورم و کبودی را کاهش دهد،  همچنین دارو های مناسبی برای پیشگیری از عفونت تجویز خواهد شد که این دارو ها باید به اندازه کافی و سر وقت مصرف شود.  تا چند روز از انجام فعالیت های سنگین و ورزشی بپرهیزید شما می توانید پس از ۵ تا ۷ روز فعالیت های روزانه خود را آغاز کنید و پس از چند ماه شاهد نتایج بی نظیر این فرایند زیبایی باشید.  دوره بهبودی در همه افراد متفاوت می باشد و به شرایط جسمی متقاضیان مهارت و تخصص پزشک و مراقبت های اعمال شده بستگی دارد.

تعداد جلسات کاشت ابرو چقدر است؟

مهم ترین مرحله انجام پیوند ابرو انتخاب پزشک ماهر و کلینیک معتبر می باشد.  پس از پشت سر گذاشتن این مرحله با موفقیت در جلسات مشاوره حضور خواهید داشت.  در این جلسات متخصصین به بررسی علت ریزش و کاهش حجم ابرو ها می‌ پردازند تا نتایج پیوند ابرو با موفقیت حاصل شود.  متخصصین در جلسات مشاوره با  انجام آزمایشات و معاینات لازم شرایط جسمانی شما را مورد بررسی قرار می‌ دهند و در مورد مراقبت ها و عوارض پس از پیوند ابرو توضیحات لازم را در اختیار شما قرار می دهند.  در فرایند زیبایی پیوند ابرو در یک جلسه انجام می شود . مدت زمان انجام این عمل برای همه افراد بر حسب تعداد گرافت های برداشته و کاشته شده در ناحیه ابرو ها متفاوت خواهد بود.

برای کاشت ابرو  گرافت ها  خارج می‌ شود که با کمک تکنیک های FIT یا FUT انجام می شود.  در طی مراحل پیوند ابرو شاهد  عوارضی مانند خونریزی،  کبودی و تورم شدید نخواهید بود زیرا در کلینیک های معتبر و تخصصی این عمل با دستگاه ها و تجهیزات مدرن و هوشمند  انجام می شود و میزان آسیب به ناحیه پیوند و کاشت ابرو به حداقل می رسد.  جلسه پیوند ابرو به صورت سر پایی و با بی حسی موضعی انجام می شود.  بنابراین نیاز به دوره نقاهت طولانی مدت و یا بستری شدن در بیمارستان ندارد و شما می توانید به بهترین نتایج ممکن دست یابید . پس از هفت روز بهتر است در جلسه دیگری با پزشک ملاقات داشته باشید تا پزشک به بررسی انجام پیوند ابرو بپردازند و در صورت نیاز دارو های تکمیلی و تقویتی تجویز شود.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

جراحی پلک بلفاروپلاستی هزینه و توصیه ها

 هزینه بهترین روش لیفت ابرو بدون جراحی

بهترین روش سریع پاک کردن تاتوی ابرو و بدن

 نتیجه گیری

در طی این نوشتار به بررسی علت های مختلف ریزش و کاهش حجم ابرو ها پرداختیم.  علت های مهم ریزش ابرو ها شامل انواع بیماری های پوستی،  استرس،  سرطان،  افزایش سن،  تغذیه نامناسب مصرف برخی از دارو ها و … می باشد که قبل از اقدام به هر روش درمانی باید علت این مشکل بر طرف شود.  متخصصین در برخی مواقع پس از بر طرف کردن علت آن ها شاهده رویش مجدد ابرو ها خواهند بود و در برخی شرایط فولیکول ها از بین می روند و هیچ رویشی  در این ناحیه ایجاد نخواهد شد.

متخصصین در این شرایط پیوند ابرو را پیشنهاد می کنند که با استفاده از مو های پشت گوش و یا پشت سر انجام خواهد شد.  در این روش در گرافت ها  از بانک مو به محل گیرنده یعنی ابرو ها منتقل می شوند . مهارت و تخصص پزشک در این زمینه اهمیت زیادی دارد و می توانید به بهترین نتایج ممکن دست یابید . در کلینیک زیبایی الهیه تهران متخصصین قبل از آغاز پیوند ابرو علت ریزش و کاهش حجم ابرو ها  را بررسی خواهند کرد و سپس پیوند ابرو انجام می‌ شود تا شما عزیزان بتوانید به نتایج مد نظر خود برسید.  برای انجام پیوند ابرو مواردی مانند عمق،  زاویه و چرخش رشد مو ها بسیار اهمیت دارد و نتایج پیوند ابرو را تحت تاثیر قرار می دهد.  با رعایت این اصول شما می توانید ابرو های پر پشت و متقارن داشته باشید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191012756

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 2 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicelahieh

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:  https://clinicelahieh.com/b58y

لینک آپارات: https://aparat.com/v/J8Xe4

لینک نماشا: https://www.namasha.com/v/ohwVf9l1

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com/saYKrgeWxpj9e23/status/1487754427998081025?s=20&t=_6g1J1bbQzSRYyLA2Jyycg

لینک یوتیوب: https://youtu.be/HAHstP-cb7Y

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

درمان قطعی سرطان دهانه رحم
بیماریهای پوستی ناشی از استرس
جدیدترین متد جوانسازی صورت
فاصله استاندارد لب و بینی
معیار های زیبایی جهانی
تاثیر سایز آلت در رابطه جنسی

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • تهران شهرک غرب،فاز۶،گل افشان
  • 9120043630-2191012756
  • info@clinicelahieh.com

درباره مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد با کادر درمانی بسیار با تجربه و تجهیزات کاملا به روز در خدمت همشهریان عزیز استان تهران و سایر هموطنان در سایر نقاط کشور بوده است و سالیان متمادی خدمات ارزنده ای به زیباجویان عزیز ارائه نموده  است .به جهت خدمات بی  نظیر مجموعه و مشاوره رایگان و شرایط پرداخت آسان و همچنین رضایت مندی زیباجویان عزیز از مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد،مراجعین بسیار زیادی به این مجموعه از کشورهای همسایه داشته ایم و خد ار اشاکریم که توانسته ایم خدمت کوچکی ارائه کنیم.

آخرین مقالات مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

آخرین خدمات مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

درمان قطعی سرطان دهانه رحم
بیماریهای پوستی ناشی از استرس
جدیدترین متد جوانسازی صورت
فاصله استاندارد لب و بینی
معیار های زیبایی جهانی
تاثیر سایز آلت در رابطه جنسی
بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار
بهترین ضد آفتاب ضد لک ایرانی
اصلاح صورت بعد از تزریق چربی

دسترسی سریع کلینیک

  • صفحه اصلی
  • فروشگاه
  • بلاگ
  • خدمات ما
  • گالری
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • نوبت دهی
  • 989120043630-982191012756-09128809963
  • ایران،تهران
  • info@clinicelahieh.com

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

دکتر بهناز

مدیریت کلینیک

دکتر بهناز

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت آراد تجارت الکترونیک آواسینا  و مجموعه دکتر جان با مجوزهای کسب و کار اینترنتی می باشد.