علل ریزش مژه چیست ؟ بهترین راهکار های درمان و تقویت مژه ها

علل ریزش مژه چیست ؟ بهترین راهکار های درمان و تقویت مژه ها

علل ریزش مژه چیست بهترین راهکار های درمان و تقویت مژه ها

یکی از ارکان مهم زیبایی داشتن چشمان زیبا و نافذ است که یکی از عوامل زیبایی چشم ها،  داشتن مژه های بلند و پر پشت می باشد . امروزه راهکار های متفاوتی برای داشتن مژه های خوش حالت و زیبا وجود دارد که شامل  روش خانگی و  روش های  کلینیکی مانند لمینت و لیفت و کاشت مژه می باشند.

مهمترین علت ریزش و کاهش حجم  مژه ها  قرار گرفتن در شرایط استرس زا و مدت طولانی و دائم می‌ باشد و با کاهش حجم مژه ها چشم ها زیبایی خود را از دست می دهد.  این عارضه جنسیت خاصی ندارد در برای خانم ها و آقایان به یک نسبت اتفاق می‌افتد. با مشاهده این عارضه باید به دنبال راهکاری مناسب در جهت پیشگیری و درمان باشید زیرا اعتماد به نفس افراد را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث کاهش زیبایی چهره خواهد شد.  همچنین ممکن است علائم برخی از بیماری‌ های خاص باشد که باید سریع مورد درمان قرار گیرد.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران

علت ریزش مژه ها چیست؟

پس از آغاز کاهش حجم مژه ها و ریزش دانه دانه آن ها باید به فکر راهی بود که علت این عارضه را مورد بررسی قرار دهید چون با تشخیص درست علت ، درمان راحت تر است و نتایج بهتری به همراه خواهد داشت در طی این نوشتار ما قصد داریم علت های ریزش و کاهش حجم مژه ها را مورد بررسی قرار دهیم و بهترین راهکار های درمانی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

برخی از راهکار ها را می‌توان در منزل به کار گرفت و برخی دیگر باید حتما توسط متخصصین در کلینیک های معتبر انجام شود تا بتوانید به نتایج قطعی و موثر دست یابید‌. راهکار های خانگی برای جلوگیری از ریزش و کاهش حجم مژه ها انجام می شود و پس از ریزش این روش ها تاثیر چندانی نخواهد داشت اما راهکار های کلینیکی جز راهکار های قطعی درمانی محسوب می‌ شود.  ابتدا قبل از ارائه راهکار های درمانی با چند علت مهم ریزش و کاهش حجم مژه ها آشنا خواهید شد.

  • تغذیه نا مناسب

اگر بدن ما با کاهش و کمبود مواد معدنی و مغذی مواجه شود کم کم ریشه مژه ها ضعیف تر شده و به راحتی از پلک ها جدا می شود.  مواد مغذی مورد نیاز فولیکول های مو ها مژه ها و ابرو ها انواع اسید های آمینه،  ویتامین ها،  پروتئین ها،  آنتی اکسیدان‌ ها ، آهن و موارد دیگر می باشد که برای داشتن مژه های سالم و پر پشت اهمیت زیادی دارد و ما در داشتن مژه های پر پشت و بلند کمک خواهد کرد.  با کاهش این مواد مغذی و معدنی کم کم شاهد ریزش و کم شدن حجم مژه ها خواهیم بود و تاثیرات نا خوشایندی بر چهره و اعتماد به نفس ما خواهد داشت.

با تامین مواد مغذی مانند بیوتین،  ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها حالت ارتجاعی و انعطاف پذیری مژه‌ ها افزایش خواهد یافت و شاهد رشد سریع مژه های خود خواهید بود.

روش درمانی

با تغییر و اصلاح رژیم غذایی باید برای پیشگیری از ریزش و افزایش حجم مژه های خود اقدام کنید.  اگر این مواد مغذی در بدن تامین نشود و دائماً به مصرف غذا های شور ، چرب و بی کیفیت بپردازید و  میوه ها و سبزیجات تازه را در برنامه غذایی خود قرار ندهید نمی توانید پروتئین ها و ویتامین ها مواد معدنی و مغذی را دریافت کنید و در نتیجه ریزش مو ها و مژه ها را به همراه خواهد داشت. با مصرف مواد غذایی با کیفیت ریشه و ساقه  مژه ها و ابرو ها تقویت شده و زیبایی آن ها  چندین برابر خواهد شد.  شما برای دریافت ویتامین ها و پروتئین های مورد نیاز بدن خود باید مصرف مواد غذایی مانند  انواع کلم ها از قبیل کلمه بروکلی،  گل کلم،  کلم پیچ،  مغزیجات،  حبوبات و غلات را حتما در برنامه غذایی خود قرار دهید زیرا این مواد غذایی سرشار از کراتین است و کراتین مهمترین ماده سازنده تار های مو و مژه ها می باشد و وظیفه آن ها استحکام و افزایش مقاومت مو ها و مژه ها در برابر عوامل مختلف می باشد.

  • بیماری ها و عفونت های پوستی

علت دیگری که در ریزش و کاهش حجم مژه ها نقش مهمی ایفا می کند حضور بیماری های پوستی از قبیل عفونت می باشد.  این بیماری ها شامل بیماری ها یی مانند تبخال ، جذام و …می باشد که با درگیر شدن بدن با این بیماری ها شاهد  ریزش مو های بخش های مختلف بدن مانند سر ابرو و مژه ها خواهید بود . عفونت های قارچی و انگلی نیز علت دیگر این عارضه می باشد که باید سریعتر مورد درمان قرار گیرد.  اگر به چشم ها ضربه وارد شود باعث ایجاد بیماری تروما خواهد شد که شاهد ریزش و کاهش حجم مژه ها خواهید بود.

بیماری دیگری که باعث ریزش مو مو های بخش های مختلف بدن می شود بیماری تریکوتیلومانیا می باشد.   افرادی که به این بیماری مبتلا می‌ شوند وسواس به مو کنی خواهند داشت.  این افراد وقتی که در شرایطی که استرس زا قرار داشته باشند و یا بخواهند تمرکز کنند مژه ها و ابرو های خود را می کنند  پس باید این بیماری کنترل شود . در غیر این صورت آن ها همه فولیکول های بخش های مختلف صورت خود را از بین می برند.

التهاب در لبه پلک ها از بیماری‌ های نا مطلوب دیگری است که مو های مژه را تحت تاثیر قرار می دهد و با متورم شدن پلک همراه با التهاب مژه ها به راحتی از پلک ها جدا خواهند شد.  یکی از دلایل مهم این عارضه استفاده از لوازم آرایشی نا مرغوب و یا وسایل شخصی دیگران می باشد که شما در هنگام شستشو و یا خاراندن مژه ها می توانید شاهد  کنده شدن مژه ها خود باشید.

پس بیماری هایی که ریزش و کاهش حجم مژه ها را به دنبال دارد شامل بیماری های عفونی،  بیماری تروما،  حساسیت،  درماتیت،  سبورئیک،  مالش بیش از حد چشم های خود با دست های آلوده و موارد دیگری است که باعث التهاب و تورم در ناحیه پلک ها خواهد شد . پس باید اطلاعات دقیق تری در مورد نشانه های بیماری های ایجاد شده حاصل کنید.

  • التهاب پلک و همراه با قرمزی و تورم

نام علمی التهاب لبه های پلک بلفاریت می باشد که با مبتلا شدن به این بیماری شاهد  متورم شدن پلک ها و افزایش التهاب در این ناحیه خواهید بود.

  • درماتیت سبورئیک

درماتیت سبورئیک نوعی بیماری است که با پوسته پوسته شدن و تورم پلک ها مواجه خواهید شد که شاهد حساسیت زیاد ، سوزن‌سوزن شدن و خشک شدن پوست در این ناحیه می باشید . این بیماری نیز جزء بیماری‌هایی است که باید سریعا مورد درمان قرار گیرد.  در غیر این صورت کم‌ کم در سطح پوست این ناحیه گسترش خواهد یافت و بیماری عفونت های انگلی چشم را به همراه دارد و باعث نا بینایی نیز خواهد شد.

  • جذام یاسل

علائم ناشی از بیماری هایی مانند جذام یا سل پوستی کامل مشخص است و با مشاهده دانه های ریزی در اطراف پلک متوجه این بیماری خواهید شد. همچنین در پوست اطراف چشم تورم شدید و خارش پلک ها آزار دهنده است. متخصصین به طور قطعی علائم این بیماری را دلیل اصلی ریزش مژه ها نمی دانند چون می توان برای درمان راهکار های مختلفی را مورد استفاده قرار داد و قبل از این که آسیبی به چشم‌ ها و مژه های افراد وارد کند سریعاً مورد درمان قرار می‌ گیرد.

  • عفونت های باکتریایی

با ضعیف شدن و نازک شدن تار های مژه شاهد ریزش آن ها خواهید بود که برخی از علت‌ های ایجاد این عارضه بیماری های سرخک، آبله مخملک و موارد دیگر می باشد که به طور موقتی باعث ریزش و کاهش مژه ها  خواهد شد.  اگر این بیماری ها را به موقع درمان نکنید  شدت آن ها افزایش می یابد اما اگر سریع درمان شود علائم این بیماری در مدت زمان کوتاهی از بین خواهد رفت.

  • سندروم تریکوتیلومانیا

یکی از بیماری های رفتاری که باعث کاهش حجم  مژه ها یا بخش های مختلف صورت مانند  ابرو ها می‌شود سندروم تریکوتیلومانیا می باشد که باید برای درمان این بیماری به روانشناسان و روانپزشکان مراجعه شود.  افرادی که به این بیماری مبتلا می‌ شوند در هنگام تمرکز کردن و یا  قرار گرفتن در شرایط که استرس  آن ها افزایش می یابد شروع به کندن مژه ها و یا ابرو های خود خواهند کرد و یا این که چشم های خود را زیاد می مالند . اگر این علائم در فردی مشاهده شود باید سریعاً مورد درمان قرار گیرد زیرا با کندن مو های مژه ها و کل های این ناحیه را به طور کامل از بین خواهد رفت.

  • اختلالات هورمونی

با نا متعادل شدن و نا منظم شدن کارکرد برخی از غدد بدن مانند تیروئید،  هیپوفیز و پاراتیروئید و همچنین غدد دیگر گذراندن دوران بارداری،  شیر دهی و یائسگی ریزش و کاهش حجم مژه ها را به دنبال خواهد داشت.  برای بر طرف کردن این مشکلات باید به متخصصین مربوطه مراجعه کنید تا با مصرف دارو های مناسب سطح هورمون ها در بدن متعادل شود و در مدت زمان کوتاهی این مشکلات برطرف شود.  اختلالات هورمونی در دوران بارداری و یائسگی به دلیل کم شدن هورمون استروژن و افزایش هورمون‌ های جنسی مردانه مانند تستسترون ایجاد می‌شود. که با افزایش این هورمون امکان تغذیه و تقویت فولیکول های مو وجود نخواهد داشت و در نتیجه باعث ضعیف شدن فولیکول ها و ریزش مو ها و مژه ها خواهد شد و در نتیجه حجم مژه ها و مو ها کاهش می یابد.  پس از اقدام به درمان و متعادل شدن هورمون های بدن رویش مجدد مژه ها آغاز می شود و ریزش آن ها متوقف خواهد شد.

 روش درمان

برای داشتن مژه های سالم،  زیبا و پر پشت باید علت ایجاد این مشکلات مورد بررسی قرار گیرد تا مجدداً زیبایی و حجم مژه های خود را باز گردانید.  برخی افراد تصور  می‌ کنند می توانند  با راهکارهای خانگی این مشکلات را بر طرف کنند اما قطعاً روش های کلینیکی نتایج قطعی و موثرتری به همراه خواهد داشت.

در کلینیک زیبایی الهیه تهران متخصصین ابتدا به بررسی علت ریزش و کاهش حجم مژه ها می پردازند و  بهترین روش درمانی را ارائه می دهند.  پس باید در جلسات مشاوره شرکت کنید . اگر علت اصلی کاهش مژه ها به خوبی مشخص نشود و برای درمان به طور خودسرانه اقدام کنید ممکن است آسیب زیادی به چشم ها وارد شود.

چشم ها یکی از مهم ترین و حساس ترین اعضای بدن است که ممکن است با مواجه شدن با آسیب ها دید خود را از دست بدهید اگر دچار مشکلی در ناحیه پلک یا مژه ها شدید سعی کنید با مراجعه به متخصصین زیبایی مشکل خود را بر طرف کنید تا متخصصین بهترین راهکار درمانی را در اختیار شما قرار دهند . در غیر این صورت میزان ریزش مژه ها افزایش می یابد و شما حتی در کنار از دست دادن زیبایی و اعتماد به نفس خود ممکن است با مشکلات بینایی نیز مواجه شوید و نیاز باشد زمان طولانی مدتی را برای درمان صرف کنید.

  • ریزش آره آتا

یکی از دلایل دیگر ریزش مو ها و مژه ها ریزش آره آتا می باشد که می توانید شاهد ریزش مو و مژه صورت توخالی و سکه ای باشید.  این بیماری مربوط به سیستم ایمنی بدن می باشد.  وقتی که در سیستم ایمنی بدن اختلالاتی رخ دهد مو های سر،  مژه ها و ابرو ها را دچار ریزش خواهد کرد . متخصصین با تجربه و حرفه ای بر حسب میزان ریزش مو ها در بخش‌ های مختلف بدن روش های متنوعی را برای درمان در نظر خواهند گرفت که باید قبل از آغاز روند درمان علت اصلی این بیماری از سر راه برداشته شود و پس از درمان باید در جهت تقویت و تغذیه فولیکول های مژه ها اقدام کنید تا بتوانید زیبایی و جوانی را به چشم ها و چهره خود باز گردانید.

  • ریزش سکه ای مژه ها

یکی از علل های مهم ریزش و کاهش حجم مژه ها و ابرو ها مصرف لوازم آرایشی نا مرغوب و بی کیفیت می باشد.  با استفاده از لوازم مانند مداد چشم،  خط چشم و ریمل که از کیفیت مناسبی برخوردار نباشند به مژه ها آسیب زیادی وارد خواهد شد.  اگر ریمل نا مرغوب باشد مژه ها دچار چسبندگی می شوند و هنگام شستشو به راحتی از پلک ها جدا خواهند شد.  ترکیبات بی کیفیت این محصولات سبب خشکی و شکنندگی تار های مژه می شود. خط چشم و مداد چشم و حتی سایه ها با چشم ها تماس کمتری دارند و میزان آسیب دیدگی مژه‌ ها کمتر خواهد بود . اگر چه استفاده طولانی مدت از این لوازم نیز سلامتی مژه ها را به خطر خواهد انداخت.  اما با درصد کمتری این مشکلات اتفاق می افتد.  پس هنگام خرید لوازم آرایشی باید در مورد برند ها و مارک های مرغوب بیشتر تحقیق کنید و از محصولاتی استفاده کنید که برای شما با آلرژی و حساسیت همراه نباشد و عوارضی برای شما به دنبال نخواهد داشت.

استفاده از کرم های دور چشم و انواع کرم پودر ها و لوازم آرایشی علت دیگر کاهش حجم مژه ها و ریزش آن ها خواهد شد.  زیرا این محصولات باعث سنگین شدن مژه ها می شود و از رسیدن اکسیژن به فولیکول‌ ها پیشگیری خواهد کرد و به مرور زمان باعث ضعیف شدن فولیکول ها و در نتیجه ریزش آن ها خواهد شد.

با استفاده از لوازم آرایشی ضد آب نیز می توانید شاهد کاهش حجم مژه ها و ریزش آن ها باشید.  هنگامی که می خواهید این محصولات را از چشم‌ ها پاک کنید و مورد شستشو قرار دهید باید فشار زیادی به چشم و مژه ها وارد کنید و باعث ضعیف شدن فولیکول ها و جدا شدن تار های مژه از پلک ها خواهید بود.

حساسیت پس از استفاده از لوازم آرایشی برای برخی افراد حاصل می شود که این افراد به ترکیبات این محصولات حساسیت دارند.  پس باید هنگام خرید محصولات آرایشی دقت بیشتری به خرج دهند.  استفاده از مژه های مصنوعی در مدت زمان طولانی آسیب زیادی به مژه‌ ها وارد خواهد کرد زیرا چسب هایی که برای چسباندن مژه ها مورد استفاده قرار می گیرد با ریزش مو ها همراه خواهد بود و میزان حساسیت را در این ناحیه را افزایش می‌دهد.  حتی همراه با کندن چسب مژه های مصنوعی مژه های خود شما نیز کنده می‌شود.  با استفاده مداوم از مژه های مصنوعی آسیب زیادی به پلک و مژه های خود وارد خواهید کرد اما اگر در هنگام مهمانی رفتن فقط از مژه های مصنوعی استفاده کنید مشکل چندانی برای شما به همراه نخواهند داشت.

روش درمان

برای داشتن مژه هایی زیبا و سالم و عدم حساسیت از خریداری لوازم آرایشی و محصولات نا مرغوب و بی کیفیت خودداری کنید.  اگر می‌ خواهید محصولی را خریداری کنید در مورد برند و کیفیت آن ها تحقیق داشته باشید.  اگر هنوز از محصولاتی استفاده نکرده اید و اطلاعاتی در مورد  کیفیت آن ها ندارید از خریداری آن ها بپرهیزید . پس محصولاتی را انتخاب کنید که حاوی تقویت کننده باشد و باعث چسبیدن مژه ها به یکدیگر نشود.  اگر محصولاتی که خریداری می کنید باعث سنگینی مژه های شما بشود به مرور زمان فولیکول های مژه ضعیف شده و با ریزش تار های مژه مواجه خواهید شد . سنگین شدن مژه ها یکی از دلایل مهم بی کیفیتی و نا مرغوب بودن این محصولات می باشد.اگر پس از استفاده از محصولاتی با ریزش و کاهش حجم مژه های خود مواجه شدید از مصرف کردن آن ها خودداری کنید و محصولات مرغوب و با کیفیت را جایگزین آن کنید.

ریزش مژه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران – ریزش مژه
  • دارو‌ ها

دارو هایی مانند رتینوئید ها ، دارو های آندروژنی، دارو های هورمونی،  هپارین،  دارو های رقیق کننده خون،  دارو های کنترل کننده تیروئید و … باعث ریزش مو ها و مژه ها خواهد شد و به عنوان دلایل اصلی این مشکلات معرفی می‌ شود.

برخی از روش‌ های درمانی مانند رادیو تراپی،  شیمی درمانی و پرتو درمانی باعث ریزش مژه‌ ها ، مو ها و ابرو ها خواهد شد.  این روش های درمانی برای افرادی که در سیستم ایمنی بدن خود دچار اختلال شده‌ اند مورد استفاده قرار می گیرد که با ضعیف کردن فولیکول‌ های مو ها و مژه‌ ها ریزش آن ها را به همراه خواهد داشت.

پس از مصرف برخی از دارو ها،  افراد دچار حساسیت و مسمومیت خواهند شد که جزء دلایل ریزش مو و مژه می باشد.  دارو هایی مانند آرسنیک و بیسموت علت های ریزش ابرو و مژه است که در برخی افراد با حساسیت و آلرژی همراه است که درصورت این عوارض باید پزشک خود را در جریان قرار دهید . پزشکان  در این شرایط در صورت امکان دارو های دیگری را جایگزین آن ها خواهند کرد.

روش درمان

نکته مهمی که باید در نظر بگیرید این است که  اگر که پس از مصرف برخی از دارو ها شاهد عوارضی همانند آلرژی شدید باید مصرف دارو ها را متوقف نکنید و به پزشک خود مراجعه کنید چون قطع دارو ها ممکن است عوارض خطرناکی برای شما به همراه داشته باشد.  پس از مراجعه به پزشک متخصصین شرایط شما را مورد ارزیابی قرار می دهند و دارو های دیگر را تجویز می کنند تا شما به جای دارو های قبلی مصرف کنید.  البته پس از پایان دوره مصرف برخی از دارو ها مجدداً شاهد رویش مژه ها  خواهید بود.  پس این نوع ریزش کاملاً گذراست و دوره موقتی خواهد داشت.

استفاده از روغن های طبیعی نیز می تواند به تقویت ریشه مژه‌ ها بپردازد و نتایج مطلوبی در این زمینه حاصل کنید.   از قطع کردن خودسرانه دارو های خود خودداری کنید و تا پایان دوره درمان مصرف دارو صبر داشته باشید.

  • کاهش وزن

با کاهش ناگهانی وزن شاهد ریزش شدید مو ها ، ابرو ها و مژه ها خواهید بود که معمولاً این کاهش وزن به دلیل رژیم های غیر اصولی و یا جراحی های سخت ایجاد می شود.  با گرفتن رژیم های غذایی غیر اصولی شما در مدت زمان کوتاهی کالری زیادی از دست خواهید داد و این موضوع باعث ضعیف شدن ریشه مو و مژه ها می شود.  با کاهش ناگهانی وزن مواد مورد نیاز فولیکول ها مانند مواد مغذی و معدنی،  ویتامین ها و پروتئین ها تامین می شود و با ضعیف شدن فولیکول مو به راحتی دچار ریزش خواهند شد.  مو ها یکی از اجزاء مهم و آسیب‌پذیر بدن هستند که کاهش وزن آسیب پذیری آن ها را افزایش خواهد داد و در مدت زمان کوتاهی با ریزش بیش از حد مژه ها مواجه خواهید شد.  با کم کردن  وزن در مدت زمان کوتاهی ریزش شدید مو ها،  مژه ها و ابرو ها را خواهید داشت.  پس اگر تصمیم دارید که رژیم غذایی خاصی را در پیش بگیرید و وزن بدن خود را متعادل کنید باید با متخصصین تغذیه مشورت داشته باشید. متخصصین بر اساس شرایط بدنی شما  برنامه غذایی مناسبی ارائه خواهند داد. زیرا با نخوردن و مصرف نکردن مواد مغذی و مورد نیاز لاغر نخواهید شد بلکه آسیب زیادی به اعضای بدن خود وارد می کنید و زیبایی و جوانی شما را تحت تاثیر قرار می‌ دهد و شما بهای  زیادی برای داشتن اندام زیبا پرداخت خواهید کرد.

پس از گرفتن رژیم‌ های غیر اصولی خودداری کنید و در این زمینه با متخصصین مربوطه مشورت داشته باشید.

  • استرس بیش از حد

با قرار گرفتن در شرایط استرس زا مشکلات زیادی در پیش خواهید داشت.  ریزش مو ها،  مژه ها و ابرو ها نیز یکی از عوارض قرار گرفتن دائمی در شرایط استرس زا  در مدت طولانی می باشد ؛ چون با استرس زیاد سوخت و ساز بدن دچار اختلال می‌ شود و میزان سطح هورمون کورتیزول که بر رشد و سلامتی فولیکول های مو ها نقش مهمی ایفا می کند کم می شود و در نتیجه با ریزش مو های بخش‌ های مختلف بدن از قبیل مژه ها ، سینه و سر شانه مواجه خواهید شد.

روش درمان

اگر می خواهید بدن و مو های سالم و زیبا داشته باشید باید سعی کنید به روش های مختلفی استرس خود را کاهش دهید و در شرایطی که میزان استرس شما را افزایش می دهد  قرار نگیرید.  اگر شما در محیط خود کار خود دائماً دچار اضطراب می شوید بهتر است در اوقات فراغت و یا بیکاری ها روش های مختلفی را برای کاهش اضطراب و تقویت روحیه خود به کار بگیرید  با کمک ورزش های مانند مدیتیشن و یوگا ذهن خود را آرام تر کنید. همچنین می توانید از روانشناسان و مشاوران کمک بگیرید تا راهکار های موثر برای کنترل استرس را برای شما ارائه دهند.

ریزش مژه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران – ریزش مژه

راهکار های خانگی برای درمان ریزش مژه

اگر میزان ریزش مژه ها خفیف باشد شما می توانید با تکیه بر راهکار های خانگی این مشکل را بر طرف کنید.  برخی اوقات ریزش مو ها و مژه ها را به طور همزمان ایجاد خواهد کرد که در این شرایط باید به فکر راهکار های کلینیکی باشید و راهکارهای خانگی تاثیری بر درمان نخواهد داشت.  همچنین راهکارهای خانگی کم هزینه ترین روش های درمانی محسوب می شود که نمی‌ توان گفت که نتایج قطعی و سریع به همراه خواهد داشت.

پس بهتر است برای به دست آوردن نتایج قطعی و موثر راهکار های کلینیکی را انتخاب کنید و از متخصصین زیبایی کمک بگیرید.  با راهکار های خانگی می توانید برای پیشگیری از ریزش و تقویت مژه ها اقدام کنید و نمی تواند تاثیر چندانی بر روند درمان داشته باشد . اگر شما با ریزش شدید مو های خود مواجه هستید روش های خانگی پیشنهاد مناسبی برای شما نمی باشد در ادامه مطلب شما را با چند راهکار خانگی برای تقویت و پیشگیری از ریزش تار های مژه معرفی خواهیم کرد.

  • شست و شوی صحیح مژه ها

هنگامی که در طول یک روز خسته کننده از بیرون به منزل می آیید باید سریع چشم ها و مژه های خود را با شوینده های مناسب شستشو دهید.  استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی مانند شیر پاک کن ها باعث خشک شدن مژه ها می شود. پس بهتر است برای شست‌ و شوی مفید و موثر از شامپوی بچه استفاده کنید.  هنگام شستشوی مژه ها از وارد کردن فشار به مژه ها خودداری کنید و از کشیدن آن ها بپرهیزید.  اکثر افراد در هنگامی که تصمیم دارند آرایش خود را پاک کنند آسیب زیادی به مژه های خود وارد خواهند کرد و این موضوع حتی باعث ایجاد چین و چروک ها و خطوط در اطراف چشم خواهد شد.

  • استفاده از روغن بادام

یکی از بهترین روغن های گیاهی و طبیعی که به ما را در داشتن مو هایی سالم،  ابرو هایی خوش حالت و مژه‌ های پر پشت و زیبا کمک می کند روغن بادام است.  روغن بادام خواص زیادی دارد و با تقویت کردن فولیکول مژه ها حالت انعطاف پذیری آن ها را نیز افزایش خواهد داد.  برای استفاده از روغن بادام می توانید از شانه ریمل کمک بگیرید تا بتوانید روغن بادام را به طور کامل به مژه ها آغشته کنید.  با استفاده از انگشت احتمال انتقال آلودگی ها به چشم ها و مژه ها وجود دارد و ممکن است بیماری های دیگری برای شما به همراه داشته باشد.

  • استفاده از روغن های گیاهی

با استفاده از روغن های گیاهی می توانید مژه ها ابرو ها و مو های خود را تقویت و تغذیه کنید. روغن هایی که برای این عمل مناسب می باشد شامل روغن رزماری،  آرگان،  آلوئه ورا و نارگیل است.  حتی می توانید برای افزایش تاثیر پذیری آن این روغن ها را با هم ترکیب کنید اما باید قبل از ترکیب تست حساسیت را انجام دهید . پس قبل از ترکیب کردن آن ها این روغن ها را به طور جداگانه استفاده کنید تا از عدم حساسیت آن ها مطمئن شوید تا بتوانید به نتایج بهتری دست یابید.

  • روغن هفت مغز

با ترکیب روغن هایی مانند روغن بادام شیرین،  بادام تلخ،  کنجد،  سیاه دانه ، فندق  و کرچک می توانید برای حفاظت از  مژه های خود در برابر عوامل مختلفی محافظت کنید با ترکیب این روغن ها و استفاده مکرر مژه ها لطیف و نرم خواهید داشت.  این روغن ها مواد مغذی مورد نیاز فولیکول ها را در اختیار آن ها قرار می دهند و با تقویت مژه ها از ریزش آن ها جلوگیری می شود.

  • ماساژ نرم پلک ها

با ماساژ دادن نرم پلک ها با روغن هایی که در مرحله قبل معرفی شد می توانید میزان خون رسانی در پلک ها را افزایش دهید و همچنین میزان تولید کلاژن و فولیکول ها افزایش خواهد یافت و در نهایت مژه هایی زیبا و محکم خواهید داشت.  در هنگام ماساژ دادن مژه ها از فشار آمدن به پلک ها و مژه ها خودداری کنید و ماساژ ها را به صورت دایره ای و یک طرفه انجام دهید.

  • برس کشیدن مژه ها

با استفاده از برس های ریمل به طور روزانه مژه های خود را به آرامی شانه بزنید. با این عمل می توانید میزان خون رسانی در فولیکول ها و پوست را افزایش دهید با کمک برس ریمل هیچ آسیبی به مژه ها وارد نخواهد شد و از انتقال آلودگی ها و میکروب ها به ناحیه پلک و مژه جلوگیری می شود . بهتر است در هنگامی که مژه ها را برس می کشید از روغن های مناسب نیز استفاده کنید.

ریزش مژه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران – ریزش مژه

راهکار های کلینیکی درمان ریزش مژه

با تکیه بر روش های خانگی می توانید برای تقویت و تغذیه مژه های خود اقدام کنید اما نمی توانید برای درمان ریزش مژه از آن استفاده کنید. پس اگر شما با مشکل ریزش و کاهش  مژه مواجه هستید باید به کلینیک های زیبایی مراجعه کنید تا سریعا راهکار های درمانی موثر برای شما به کار گرفته شود.  اگر می خواهید در زمانی کوتاه مشکل خود را بر طرف کنید و مژه هایی زیبا و پر پشت داشته باشید باید با متخصصین با تجربه ما در کلینیک زیبایی الهیه تهران مشورت کنید.  متخصصان ما در این کلینیک قبل از ارائه روش درمانی به بررسی علت ریزش و کم پشتی مژه ها می پردازند  تا بر اساس علت ها و برطرف کردن آن ها روند درمان را با موفقیت کامل حاصل کنید.  در کلینیک زیبایی الهیه تهران انواع روش های درمان ریزش مو،  مژه و ابرو با راهکار های درمانی ارائه خواهد شد که مادر در ادامه این نوشتار به چند مورد از روش های موثر برای درمان ریزش  مژه ها معرفی خواهیم کرد.

اکستنشن مژه

اکستنشن مژه یکی از روش های زیبایی و پر طرفدار برای داشتن مژه هایی زیبا و پر پشت می باشد.  البته این روش جزء روش های زیبایی است و به عنوان روشهای درمانی محسوب نمی شود. فقط شما می توانید تا مدتی مژه های خود را زیبا و پر پشت نمایان کنید. نام دیگر این فرآیند زیبایی کاشت مژه مصنوعی می باشد . مژه‌ های مصنوعی به صورت جداگانه و دانه دانه با مهارت و ظرافت بالا بر سطح پلک ها قرار می گیرد.  این فرایند زیبایی به دو صورت دائمی و موقتی انجام خواهد شد.  دوره موقتی آن ۶ تا ۸ هفته و  روش دائمی آن چند ماه طول خواهد کشید.

انتخاب نوع مژه ها میزان بلندی و حالت آن ها (  فری یا  صاف بودن)  بر حسب نظر پزشک مشخص خواهد شد.  اما به عنوان روش درمانی مورد استفاده قرار نمی گیرد.  اکستنشن مژه تا مدتی مژه ها را زیبا و پر پشت نشان می‌ دهد اما باید قبل از انجام این فرایند باید علت ریزش و کم پشتی مژه ها مورد بررسی قرار گیرد و از سر راه برداشته شود.

کاشت مژه طبیعی

یکی از راهکار های دائمی و قطعی برای داشتن مژه های زیبا و پر پشت  عمل کاشت مژه می باشد که مراحل انجام آن به صورت جراحی انجام خواهد شد و مراحل آن همانند پیوند مو و ابرو است.  اما میزان حساسیت و ظرافت کاشت مژه بسیار بیشتر است زیرا این عمل بر سطح پلک ها  انجام می‌ شود و باید متخصصین مهارت و تخصص بالایی در این زمینه داشته باشند . پس قبل از انجام این فرآیند زیبایی باید در مورد مهارت و تخصص پزشک خود و همچنین معتبر بودن کلینیک تحقیق زیادی انجام دهید.‌ همچنین در هنگام جایگذاری مژه ها باید حساسیت زیادی به خرج داده شود . متخصصین برای افزایش حجم مژه ها از مو های قسمت های مختلف بدن استفاده می‌ کنند و پس از مرحله برداشت مو ها را در شیار های ایجاد شده در لبه پلک قرار می دهند.  در طی مراحل درمان این فرایند باید مراقبت و حساسیت بالایی داشته باشید چون ممکن است که به چشم ها آسیب برسد. به دلیل خطرات و حساسیت بالای چشم ها متخصصین این عمل زیبایی را پیشنهاد نمی کنند.

برای داشتن مژه های پر پشت و زیبا به ۵۰ فولیکول مو نیاز است که تقریباً ۲۴ تا ۴۰ مژه جای گذاری خواهد شد.  برای انجام کاشت مژه حدوداً ۲ ساعت زمان نیاز است و فولیکول هایی که در شیار  های پلک گذاری می شود بسیار قوی هستند و در برابر عوامل مختلف محیطی مقاوم خواهند بود بنابراین ریزشی در این ناحیه اتفاق نخواهد افتاد.  همه مراحل انجام عمل کاشت مژه به صورت سر پایی و بی حسی موضعی انجام خواهد شد پس از اتمام جلسه کاشت مژه با عوارضی مانند سوزش،  کبودی و تورم مواجه خواهید شد که با استراحت کافی و مراقبت های توصیه شده برطرف می‌ شود.  پس از پایان دوره بهبودی با چشمانی زیبا پر از مژه مواجه خواهید شد . نتایج قطعی این فرایند زیبایی پس از ۶ ماه تا یکسال مشاهده خواهد شد و می توانید به نتایج بی‌ نظیری دست یابید.

ریزش مژه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران – ریزش مژه

مراحل کاشت مژه طبیعی

اگر شما به دلایل مختلفی دچار ریزش و کاهش مژه های خود مواجه شده اید شاید به آخرین راهکاری که فکر می‌ کنید کاشت‌ مژه باشد. همانطور که می دانید این عمل بسیار حساس است و باید با ظرافت بالایی انجام شود.  در طی این عمل تقریباً ۵۰ فولیکول مو از بخش‌ های مختلف بدن مانند پشت سر و یا بغل گوش برداشته می شود و پس از معاینه و بررسی در شیار هایی که در لبه ها ایجاد شده است قرار می گیرد.

مراحل انجام کاشت مژه به صورت سر پایی و با بی حسی موضعی انجام خواهد شد و مدت زمان این عمل در طی دو ساعت طول می‌ کشد و تقریباً در حدود ۲۴ تا ۴۰ گرافت در لبه های پلک جای گذاری خواهد شد.  به طور کلی مراحل این فرایند زیبایی مانند کاشت مو و ابرو ها در سه مرحله برداشت فولیکول ها، بررسی فولیکول‌ ها و جایگذاری آن ها انجام خواهد شد که هر کدام از مراحل باید با دقت و ظرافت بالایی انجام شود.  اگر پزشک شما در این زمینه مهارت کافی نداشته باشد ممکن است بینایی شما به خطر بیفتد.

مزایای کاشت مژه

شما با کاشت مژه می‌ توانید به نتایج قطعی و دائمی دست یابید.

این فرایند زیبایی بهترین روش برای رویش مجدد مژه ها می باشد و با این عمل می توانید سرعت رشد آن ها را افزایش دهید.

فولیکول هایی که در پلک ها کاشته می شود در برابر همه عوامل محیطی که باعث ریزش مژه ها خواهد شد مقاوم خواهند بود   و می توانید به نتایج دائمی و طبیعی دست یابید.

مژه های کاشته شده به هیچ وجه دچار ریزش نخواهد شد. پیوند مژه از مو های بخش‌های مختلف بدن می‌ توان استفاده کرد و می توانید نتایج بی‌ نظیری حاصل  کنید .

کاشت مژه در طی یک جلسه و به مدت ۲ ساعت طول می کشد پس شما نیاز نیست که وقت زیادی برای جراحی صرف کنید. پس از پایان کاشت مژه می توانید کلینیک را ترک کنید و دوره نقاهت را در منزل سپری کنید.

اگر پیوند مژه توسط متخصصین مجرب و کار آزموده انجام شود شما عوارض خطرناکی را مشاهده نخواهید کرد و می توانید در مدت زمان کوتاهی بهبودی خود را حاصل کنید و به نتایج مورد نظر خود راه حاصل کنید.

ریزش مژه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران – ریزش مژه

بهترین کاندیدای کاشت مژه چه کسانی هستند؟

متخصصین کاشت مژه را برای افراد زیر ۲۵ سال پیشنهاد نخواهند کرد زیرا افراد در این سنین به تعادل کامل هورمون ها رسیده اند

کسانی که بر اثر دلایل مختلفی مانند سوختگی و جراحت،  تروما یا ضربه به چشم دچار ریزش و کاهش حجم مژه های خود شده اند کاندیدای مناسبی برای کاشت مژه می باشند و می توانند چشمانی زیبا و با مژه های پر پشت داشته باشند.

افرادی که می‌ خواهند به نتایج قطعی و طبیعی دست یابند و نمی خواهند از روش های آرایشی استفاده کنند و معمولاً کاشت‌ مژه را انتخاب خواهند کرد.

متقاضیان پیوند مژه خانم های زیبا و با سلیقه هستند که می خواهند با این عمل زیبایی چشم های خود را چندین برابر کنند. اگر چه متخصصین زیبایی به دلیل حساس بودن چشم ها و  ظرافت بالای این عمل کاشت مژه توصیه نمی کنند .

برای پیوند مژه باید به کلینیک های تخصصی و معتبر مراجعه کنید و قبل از آغاز روند درمان حتما از ً مهارت و تخصص پزشک خود مطمئن باشید تا از ایجاد خطرات پس از این عمل در امان بمانید.  در اکثر کلینیک های زیبایی پیوند مژه انجام نمی شود در کلینیک زیبایی الهیه تهران متخصصین روش های مختلفی را برای تقویت و درمان ریزش مو مژه و ابرو پیشنهاد خواهند کرد که می توانید به نتایجی قطعی و دائمی دست یابید.  کاشت مژه در کلینیک زیبایی الهیه تهران با استفاده از تجهیزات پیشرفته و استاندارد انجام خواهد شد تا شما عزیزان بتوانید با عوارض خفیف به نتایج مورد نظر خود دست یابید و چشمانی زیبا و جذاب داشته باشید.

عوارض کاشت مژه چیست؟

شما می توانید برای داشتن مژه های زیبا و سالم روش های مختلفی مانند لیفت،  اکستنشن و لمینت مژه را انجام دهید و کمبود حجم مژه‌ های خود را با این روش های زیبایی جبران کنید.  اما این روش های آرایشی کاملاً موقتی هستند و در مدت زمان کوتاهی تاثیرات آن از بین می‌ رود و جزء روش‌ های درمانی برای ریزش و کاهش حجم مژه ها نمی باشد.

کاشت مژه یکی از روش های موثر و درمان قطعی برای افزایش حجم مژه ها و درمان ریزش می باشد که همه مراحل آن به صورت جراحی و تهاجمی می باشد . متخصصین که به این عمل زیبایی دست می‌ زنند باید از مهارت و تخصص بالایی برخوردار باشند.  اگر این متخصصان آگاهی و تخصصی در این زمینه نداشته باشند ممکن است عوارض خطرناکی به همراه داشته باشد و بینایی افراد را تحت تاثیر قرار دهند.  عوارض رایج و جانبی پس از کاشت مژه شامل درد،  تورم،  قرمزی،  کبودی و خارش چشم ها می باشد که البته عوارض ایجاد شده پس از از هفت تا ده روز از بین می رود.  زخم هایی که در لبه پلک ها ایجاد می شود در مدت زمان کوتاهی التیام خواهد یافت. متخصصین برای پیشگیری از عفونت و بهبود سریع زخم ها،  پماد ها و دارو های مناسبی را تجویز خواهند کرد . در دوره بهبودی از دست زدن به زخم ها خودداری کنید و مراقبت هایی که پزشک در این زمینه ارائه داده است را به خوبی اعمال کنید تا در مدت زمان کوتاهی بتوانید به نتایج قطعی دست یابید.

ریزش مژه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران – ریزش مژه

هزینه کاشت مژه چقدر است؟

کاشت مژه به صورت جراحی و کاملاً تهاجمی انجام می‌ شود و عوامل مختلفی هزینه های آن ها را تحت تأثیر قرار می دهد.  یکی از مهم ترین موضوع در هزینه ها مهارت و تخصص پزشک است که شما برای جراحی انتخاب می کنید.  کاشت مژه در برخی از کلینیک های زیبایی انجام می شود و همه هزینه های آن بر اساس عواملی مانند :

  • تعداد فولیکول های برداشته و کاشته شده
  • وسایل و تجهیزاتی که مورد استفاده قرار می گیرد.
  • میزان مهارت و تخصص پزشک
  • آزمایش‌ ها و معایناتی که قبل از جراحی انجام می‌ شود .
  • موقعیت جغرافیایی کلینیک و …. می باشد. البته دارو ها و هزینه های اتاق عمل را نیز به لیست هزینه ها اضافه کنید . پیوند مژه به عنوان روش درمانی محسوب نمی شود و همه هزینه ها بر عهده فرد متقاضی می باشد. زیرا مشمول هیچ کدام از بیمه ها نخواهد بود . متخصصین برای بررسی نتایج عمل جلسات دیگری را برای این افراد در نظر می‌ گیرند که باید ویزیت پزشک را نیز مورد توجه قرار دهید .اگر می خواهید از هزینه ها و تخفیفات روزانه کلینیک زیبایی الهیه تهران مطلع شوید می‌توانید با مشاوران و کارشناسان با تجربه ما تماس حاصل فرمایید. مشاوره و ارائه خدمات در این کلینیک زیبایی کاملاً رایگان می‌ باشد.

مراقبت های قبل از کاشت مژه طبیعی

  • در جلسات مشاوره حضور داشته باشید و اطلاعات کافی در مورد این جراحی به دست بیاورید .
  • قبل از اقدام به هر عملی در مورد معتبر بودن کلینیک و مهارت پزشک خود تحقیق کنید و در جلسات مشاوره انتظارات و اهداف خود را با پزشک خود در میان بگذارید.
  •  متخصصین نیز در این زمینه اطلاعات کافی در اختیار شما قرار خواهند داد .
  • از پزشک بخواهید تا نمونه کار های خود را به شما نشان دهد تا بتوانید نسبت به مهارت پزشک اطمینان کامل حاصل کنید.
  •  در جلسه مشاوره پزشک را در جریان بیماری های خود و یا دارو هایی که مصرف می کنید قرار دهید.
  •  متخصصین ما در کلینیک زیبایی الهیه تهران ابتدا به علت های ریزش و کاهش حجم مو ها می پردازند تا با از سر راه برداشتن علت آن  بهترین درمان را در اختیار شما قرار دهند  و شما بتوانید به نتایج موفقیت آمیزی دست یابید.
  •  شب قبل از عمل سعی کنید استرس را از خود دور کنید و به خوبی استراحت کنید.
  •  دو هفته قبل از انجام این عمل جراحی از مصرف انواع دارو های رقیق کننده خون،  ضد التهابی،  مکمل‌ ها و ویتامین‌ ها خودداری کنید.
  •  دو هفته قبل از عمل از مصرف انواع دخانیات مانند سیگار و قلیان و همچنین مشروبات الکلی بپرهیزید .
  • در هنگام حضور در کلینیک آرایش چشم نداشته باشید و از لنز استفاده نکنید.

مراقبت های پس از کاشت مژه طبیعی

  • پس از این عمل جراحی به هیچ وجه به پلک های خود دست نزنید .
  • از خاراندن،  مالیدن و خسته کردن چشم ها خودداری کنید.
  •  تا سه روز از شستشوی چشم های خود بپرهیزید. هنگام شستشوی مژه ها از شوینده های مناسب و تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید.
  •  از ماساژ دادن یا مالیدن چشم ها به طور جدی خودداری کنید.
  •  تا چند روز لباس های یقه گشاد و دکمه دار بپوشید تا هنگام تعویض لباس از فشار آمدن به چشم ها خودداری کنید.
  •  تا بهبودی کامل و بدون مشورت پزشک از آرایش کردن چشم های خود بپرهیزید.
  •  تا بهبودی کامل و نظر پزشک از قرار دادن لنز های طبی و آرایشی به چشم ها خودداری کنید.
  •  از قرار گرفتن در معرض نور خورشید،  گرد و غبار و باد خودداری کنید و حتما قبل از خارج شدن از خانه از عینک آفتابی استفاده کنید.
  •  از خیره شدن به تلویزیون و صفحه موبایل تا مدتی بپرهیزید و از خسته کردن چشم های خود خودداری کنید.
  •  از خوابیدن بر روی صورت بپرهیزید و به صورت طاق باز بخوابید.
  •  هنگام استراحت و یا خوابیدن با کمک دو بالش زیر سر خود را بلند تر نگه دارید.
  •  با قرار دادن کمپرس سرد بر روی پلک ها میزان تورم و کبودی پس از جراحی را کمی کاهش دهید.
  •  از کندن و دستکاری زخم های ایجاد شده در پلک ها بپرهیزید و تا بهبودی کامل از انجام فعالیت‌ های سنگین و ورزشی خودداری کنید.
ریزش مژه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران – ریزش مژه

 اثرات و نتایج

داشتن مژه های بلند،  زیبا و پر پشت جذابیت چشم ها را چندین برابر خواهد کرد و این موضوع یکی از ارکان مهم زیبایی در چهره افراد می باشد.  در صورتی که همه خانم ها برای زیبا کردن این جز از اعضای صورت خود  از لوازم آرایشی زیادی استفاده می کند.  کاشت مژه یکی از راهکار های درمانی موثر برای کاهش حجم  و درمان ریزش مژه  می باشد که نتایج قطعی و دائمی به همراه دارد.  لمینت و اکستنشن مژه جزء روش های موقتی می باشد و به عنوان روش های درمانی مورد استفاده قرار نمی گیرد و تا مدت کوتاهی می تواند کم پشتی مژه های شما را جبران کند.  اگر شما به دنبال نتایج قطعی و دائمی هستید کاشت مژه بهترین گزینه می باشد.

متخصصین زیبایی معمولاً کاشت مژه را توصیه نمی کنند زیرا چشم ها یکی اعضای حساس بدن می باشد و ممکن است در حین جراحی بینایی افراد دچار مشکل شود.  پس قبل از اقدام به این عمل باید حتما مهارت و تخصص پزشک مورد ارزیابی قرار گیرد و تحقیقات زیادی در این زمینه داشته باشید.

مراحل انجام کاشت مژه کاملاً سر پایی می باشد و به عنوان درمان قطعی برای ریزش و کاهش حجم مژه ها خواهد بود.  مژه هایی که در این ناحیه کاشته می‌ شود در برابر عوامل مختلف مقاوم هستند و مجدداً دچار ریزش نخواهد شد . فولیکول های کاشته شده در لبه پلک ها به خوبی رشد می کنند و شما می توانید به نتایج قطعی و طبیعی دست یابید.   نتایج قطعی کاشت مژه پس از ۶ تا ۹ ماه قابل مشاهده می باشد.

یکی از مراحلی که پس از کاشت مژه مشاهده می کنید و ممکن است شما را دچار نگرانی کند ریزش آن ها پس از کاشت می باشد که این مرحله  جزء مراحل طبیعی چرخه رشد مژه ها خواهد بود. در صورتی که فولیکول های کاشته  در جای خود محکم قرار گرفته اند و پس از پایان این دوره ریزش،  رویش مجدد آن ها شروع می شود . فولیکول های کاشته شده بسیار مقاوم هستند و شیار هایی که در لبه پلک ها ایجاد می شود بسیار ظریف خواهند بود و پس از بهبودی هیچ اثر زخمی بر  پلک‌ ها باقی نمی ماند.

دوره نقاهت پس از کاشت مژه چقدر است؟

چشم ها یکی از حساس ترین اجزای بدن می باشد که به مراقبت بیشتری نیاز دارد.  عوامل مختلفی ریزش و کاهش حجم مژه ها  را به همراه خواهد داشت و زیبایی و اعتماد به نفس افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.  کاشت مژه یکی از روش‌ های درمانی برای رفع این مشکل می باشد که البته متخصصین به دلیل ظرافت و حساسیت بالای آن،  این جراحی را توصیه نمی کنند.  پس از کاشت مژه عوارضی مانند تورم،  قرمزی،  کبودی،  خارش و سوزش را تجربه خواهید کرد که البته پس از یک دوره زمانی هفت روزه از بین می رود . متخصصین ما برای پیشگیری از عوارضی خطرناک مانند کبودی گسترده،  تورم شدید،  عفونت و …. دارو های مناسبی را تجویز خواهند کرد.

دارو های تجویز شده باید با دوز معین و به موقع مصرف شود.  پس از کاشت مژه متخصصین توصیه می کنند ۵ تا ۷ روز در منزل استراحت کنید . در دوره بهبودی به هیچ وجه به زخم های ایجاد شده بر لبه پلک دست نزنید و از خسته کردن و فشار آوردن به چشم های خود خود داری کنید.  برای شستشوی چشم ها متخصصین شوینده های مناسب را تجویز خواهند کرد . در این دوره از قرار گرفتن در معرض نور خورشید گرد و غبار و آلودگی های محیطی خودداری کنید.  زیرا این دوره اهمیت زیادی بر روند درمان خواهد داشت و حتی کاشت مژه چشم ها را مقداری حساس می کند  و باید مراقبت ها به بهترین نحو در این زمینه انجام شود.  تا شما عزیزان بتوانید در مدت زمان کوتاهی به بهبودی کامل برسید.

ریزش مژه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران – ریزش مژه

تعداد جلسات کاشت مژه چقدر است؟

ابتدا پس از حضور شما در جلسات مشاوره،  متخصصین به بررسی علت های ریزش مژه خواهند پرداخت تا دلایل ایجاد این مشکل را از سر راه بردارند.  متخصصین بر اساس میزان مژه ها و علت ریزش آن ها روش درمانی موثر را پیشنهاد خواهند کرد و اطلاعات کافی در اختیار شما قرار خواهند داد . پیوند مژه به عنوان روشی دائمی و تهاجمی معرفی می شود که با انتقال مو ها از بخش های مختلف بدن به پلک ها انجام خواهد شد.

جلسه کاشت مژه ساعت دو طول می‌ کشد و البته تعداد فولیکول های برداشته و کاشته شده نیز زمان آن را تحت تاثیر قرار خواهد داد.  پس از پایان جلسه کاشت مژه متقاضیان باید کلینیک را ترک کنند و دوره نقاهت را به مدت ۵ تا ۷ روز در منزل سپری کنند.  دوره بهبودی در همه افراد به عواملی مانند میزان مهارت و تخصص پزشک،  شرایط جسمانی متقاضی و مراقبت های پس از کاشت مژه  بستگی دارد. متخصصین پس از ۷ روز جلسه دیگری برای بررسی نتایج کاشت در نظر می گیرند تا در این جلسه در صورت نیاز دارو های تکمیلی برای سرعت روند بهبودی تجویز خواهند کرد.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

هزینه جراحی پلک چقدر است؟

بهترین روش سریع پاک کردن تاتوی ابرو و بدن

دلایل ریزش ابرو و راه های درمان آن

نتیجه گیری

با مطالعه این مطلب با انواع دلایل ریزش مژه ها آشنا شدید و همچنین راهکار های درمانی و کلینیکی در اختیار شما قرار داده شد. هر کدام از این روش هابرای افزایش حجم مژه ها و جبران مژه های ریخته شده معرفی شده است که باید در کلینیک های تخصصی و متخصصین کارآزموده انجام شود.  کاشت مژه جزء روش های درمانی قطعی و طبیعی می باشد.  اولین بار در کشور آلمان کاشت مژه توسط یک متخصص آلمانی به نام فرانس کراسیس ابداع شد. همه مراحل کاشت مژه با کمک تجهیزات استاندارد و پیشرفته انجام می‌ شود تا به چشم های متقاضیان آسیبی وارد نشود.  مژه ها به طور تکی تکی و جداگانه در شیار هایی که در لبه پلک ایجاد شده جایگذاری خواهند شد. امروزه فقط در برخی از کلینیک های تخصصی این عمل زیبایی انجام می‌شود و متخصصان انجام این جراحی را پیشنهاد مناسبی نمی دانند.  در کلینیک زیبایی الهیه تهران کاشت مژه با تکنیک های مدرن و تجهیزات پیشرفته انجام خواهد شد و معمولاً اکثر افرادی که این جراحی را انجام داده اند به نتایج قطعی و موفقیت آمیز دست یافته اند.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191012756

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 2 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicelahieh

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

https://clinicelahieh.com

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicelahieh.com/oytt

لینک آپارات: https://aparat.com/v/xV5Xj

لینک نماشا: https://www.namasha.com/v/sLkzNCsG

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com/saYKrgeWxpj9e23/status/1488483822354468867?s=20&t=E9AX9TkQNlWyM2NyY1DDyQ

لینک یوتیوب: https://youtu.be/1vraRzO7Z-E

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

بیماریهای پوستی ناشی از استرس
جدیدترین متد جوانسازی صورت
فاصله استاندارد لب و بینی
معیار های زیبایی جهانی
تاثیر سایز آلت در رابطه جنسی
بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • تهران شهرک غرب،فاز۶،گل افشان
  • 9120043630-2191012756
  • info@clinicelahieh.com

درباره مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد با کادر درمانی بسیار با تجربه و تجهیزات کاملا به روز در خدمت همشهریان عزیز استان تهران و سایر هموطنان در سایر نقاط کشور بوده است و سالیان متمادی خدمات ارزنده ای به زیباجویان عزیز ارائه نموده  است .به جهت خدمات بی  نظیر مجموعه و مشاوره رایگان و شرایط پرداخت آسان و همچنین رضایت مندی زیباجویان عزیز از مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد،مراجعین بسیار زیادی به این مجموعه از کشورهای همسایه داشته ایم و خد ار اشاکریم که توانسته ایم خدمت کوچکی ارائه کنیم.

آخرین مقالات مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

آخرین خدمات مجموعه ی پوست،مو و زیبایی آراد

بیماریهای پوستی ناشی از استرس
جدیدترین متد جوانسازی صورت
فاصله استاندارد لب و بینی
معیار های زیبایی جهانی
تاثیر سایز آلت در رابطه جنسی
بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار
بهترین ضد آفتاب ضد لک ایرانی
اصلاح صورت بعد از تزریق چربی
تزریق فیلر چانه

دسترسی سریع کلینیک

  • صفحه اصلی
  • فروشگاه
  • بلاگ
  • خدمات ما
  • گالری
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • نوبت دهی
  • 989120043630-982191012756-09128809963
  • ایران،تهران
  • info@clinicelahieh.com

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

دکتر بهناز

مدیریت کلینیک

دکتر بهناز

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت آراد تجارت الکترونیک آواسینا  و مجموعه دکتر جان با مجوزهای کسب و کار اینترنتی می باشد.